Nekromanti Farväl forumet

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Det fanns en tid när rollspel.nu var viktigt för mig. Jag hade en stor del av mitt sociala umgänge genom sajten och associerade kanaler och än idag har min närmaste umgängeskrets sitt ursprung här. Jag minns en tid av sprudlande kreativitet, full av energiska världsmakardiskussioner (Staden! Sinisas världar! Terone och alla andra projekt jag sysslade med!) och ingrodda debatter om små regeltekniska detaljer. Jag minns många tips på intressanta rollspel och andra kulturyttringar. Jag minns de första stapplande stegen med print on demand-tryck på Lulu bland forumets alla indie-entusiaster som så småningom ledde till att några av oss startade Kaleidoskop. Det var en lycklig tid. Så här långt efteråt ser jag alldeles tydligt att den var lycklig.

Efterhand har mycket av det här ändrats. Jag spelar fortfarande rollspel, jag skriver fortfarande rollspel, om än i mindre omfattning. Men framför allt har jag mycket mindre behov av att diskutera det jag gör. Projekten kan vara interna i mycket större utsträckning, och jag har inte tid för eller intresse av att engagera mig i teoretiska diskussioner längre.

Jag har länge tyckt att redaktionen gjort ett utmärkt jobb när det gäller att hålla forumet igång. Diskussionsklimatet har varit mycket mer avspänt och mindre konfliktfyllt än tiden kring min korta redaktörsperiod 2007 och åren dessförinnan. Men jag vill inte vara med på ett forum där Troberg är tillbakasläppt. Om Rising hade fått leva, kanske, men nu finns här inget som är omistligt.

Hej då. Det var trevligt att lära känna er. Men från och med nu kommer jag uteslutande att posta i kaleidoskopforumet (som vi har kvar här, eftersom jag inte ensam bestämmer över det). Tack och adjö.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Du har inte funderat på att avvakta och se hur det går först?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tråkigt beslut, men jag håller ändå tummarna för att du för eller senare hittar tillbaka hit.

Farväl och lycka till med vad du än tar för dig.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Dimfrost said:
Men jag vill inte vara med på ett forum där Troberg är tillbakasläppt.
Alltså kom igen, troberg har varit borta i fem år. Fem år! Vad är det egentligen han har gjort dig som gör att du hyser sådan fruktansvärd agg mot karln?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag har vissa principer, och jag är långsint. Jag vill göra någon sorts markering mot vad jag tycker är ett oerhört dåligt beslut. Vad Troberg har "gjort mig" är ingen diskussion någon av oss vill ha här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,469
Dimfrost said:
Jag har vissa principer, och jag är långsint. Jag vill göra någon sorts markering mot vad jag tycker är ett oerhört dåligt beslut.
Varför är det ett "oerhört dåligt" beslut av redaktionen? För att du har "vissa principer", och för att du är långsint? Varför ska någon annan bry sig om det? På vilket sätt blir din "markering" relevant för någon annan än dig själv när den baseras på sådana grunder?

EDIT: Nä, jag skiter ju i det här. Hej då en användare, välkommen tillbaka en annan användare. BFD.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Jag har vissa principer, och jag är långsint. Jag vill göra någon sorts markering mot vad jag tycker är ett oerhört dåligt beslut. Vad Troberg har "gjort mig" är ingen diskussion någon av oss vill ha här.
Jag kan bara utgå från mig själv, men detta hemlighetsmakeri har gjort mog oerhört nyfiken. Jag förstår däremot absolut varför du eller troberg inte vill öppna den här burken mask.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Laowai said:
Jag kan bara utgå från mig själv, men detta hemlighetsmakeri har gjort mog oerhört nyfiken.
Det är egentligen inte fråga om hemlighetsmakeri. Allt ligger i öppen dager för den som läser diskussionerna som hölls för fem år sen.

Att jag tycker att det inte ska grävas i det har helt att göra med att jag inte tror att någon blir gladare av att allt det där dras upp igen.

/Magnus
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
"Vad Troberg har "gjort mig" är ingen diskussion någon av oss vill ha här."

Det verkar vara mycket tjat om en diskussion som ingen vill ha.
Om du vill känna någon form av sympati för dina åsikter av oss som är nya kan det ju vara bra att ge oss något att ta ställning till. Annars hör jag ju bara "en användare tycker inte om en annan användare och drar".
Till det kan jag bara säga: Jaha?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ärligt talat bryr jag mig överhuvudtaget inte alls om er som är nya. Av er förväntar jag mig ingen annan reaktion än "jaha?" (det gäller strängt taget alla andra också, förstås).
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Hejdå, synd att du försvinner. Det vore kul om du kommer tillbaka någon gång. Fast det vore roligare att ha dig kvar. Du har inte övervägt att sätta användare du inte kommer överens med på "Ignorera denna användares inlägg"

Det är också en markering, och handlar det bara om att man inte tål enskilda individer så kan det också vara en bra lösning.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Laowai said:
Jag kan bara utgå från mig själv, men detta hemlighetsmakeri har gjort mog oerhört nyfiken. Jag förstår däremot absolut varför du eller troberg inte vill öppna den här burken mask.
Tro mig, det är inte alls så mycket mask i den burken som ryktet säger. Ska jag vara ärlig förstår jag inte Dimfrost reaktion alls, och tycker att den är direkt tråkig.

Sure, för massor av år sedan fattade han ett beslut som jag tyckte (och fortfarande tycker) var puckat, men, det var ju för helsike över sju år sedan. Så, även om jag fortfarande tycker att det var puckat, så är det inget som är viktigt för mig längre, varken känslomässigt eller intellektuellt.

Så, lite tough love: Dimfrost, get over it. Så hemskt är det inte.

Nu lämnar jag den här diskussionen, se det här som mitt statement i frågan.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Troberg said:
Laowai said:
Jag kan bara utgå från mig själv, men detta hemlighetsmakeri har gjort mog oerhört nyfiken. Jag förstår däremot absolut varför du eller troberg inte vill öppna den här burken mask.
Tro mig, det är inte alls så mycket mask i den burken som ryktet säger. Ska jag vara ärlig förstår jag inte Dimfrost reaktion alls, och tycker att den är direkt tråkig.

Sure, för massor av år sedan fattade han ett beslut som jag tyckte (och fortfarande tycker) var puckat, men, det var ju för helsike över sju år sedan. Så, även om jag fortfarande tycker att det var puckat, så är det inget som är viktigt för mig längre, varken känslomässigt eller intellektuellt.

Så, lite tough love: Dimfrost, get over it. Så hemskt är det inte.

Nu lämnar jag den här diskussionen, se det här som mitt statement i frågan.
Jag har inte ens träffat dig (du bannades innan jag ens fanns till), men jag gillar dig redan.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Ärligt talat bryr jag mig överhuvudtaget inte alls om er som är nya. Av er förväntar jag mig ingen annan reaktion än "jaha?" (det gäller strängt taget alla andra också, förstås).
"jaha?"

... men långsinthet är inte min grej. Heck, jag vill ju t.o.m. bli polare med Ymir och att han skriver till Fantasy! Troberg och jag hade massor med rejäla "hatmatcher! här, Krank likaså, men det betyder inte att man inte kan se förbi det.

Men du gör som du vill. Tjingeling så länge.
 
Top