Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Visst var den talande :gremsmile:
Står på sida 40 om att stjäla mana, svårigheten är motståndarens närvarao och om jag lyckas norpar jag lika mycket som jag har i närvaro.

Frågan är ju bara om man får 0 i har man risk att decka, men det är ju bara svårighets grad 2 på fysik så ni klarar det nog :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Visst, works for me, så länge jag får gå om nom nom på er mana kan jag försöka lämna någon smula kvar :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Ja, alltså. Med tanke på att jag bör vara en skapligt seg nöt att knäcka med dina hjärnspells, så skulle jag vara försiktig med att blöda Akuro helt torr på mana. =)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Är det dags för oss att rulla initiativ och dela upp våra tärningar i försvar och attack nu? :gremsmile:

Och Mårten du behöver bara säga till så ger vi dig mana. Nomnomnom :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Tycker sund om personen på taket som troligen hamnat mellan en hammare och städ
Det här låter oroväckande mycket som en replik ur en porrfilm :gremtongue:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Njaa, detaljer, även om jag drainar din mana är ju din närvaro oförändrad så du blir en lika svår nöt att knäcka även om jag tar ... allt :gremwink:

... God45... ehh ok, if you say so :gremsmile:

Men sak samma, strid strid strid! :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Mårten: Det jag menar är, att om du klämmer ut all mana som vatten ur en svamp kommer Akuro göra processen kort med dig om du inte har frågat först :gremwink:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
... du menar så... så med andra ord får jag se till att ta allt och hoppas på att du deckar i 6 timmar och jag kan fly :gremlaugh:

Eller fråga... funkar ju det med.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Mycket underhållande inledning. Älskar när Werner sparkar sönder dörren och värdhusvärdet bah "what the freck are you doing?". Å när Werner slår näven i bordet och gnyr "tyst hämnd".

Klockrent! Men är ni seriösa med inläggstakten? 39 inlägg och ni började bara i går =)

Fråga, menar ni seriöst att ni kör japanska som orchiska? Fine om rollpersonerna inte förstår men jag som läsare vill ju fatta =)
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Tror inläggstakten kommer sjunka lite om jag ska vara ärlig, men kan tänka mig att folk har varit taggade att komma igång :gremsmile:

Sen japanskan... skyller på de två tokarna som satt språk på alla grejer, får ju använda transalters för att förstå ju :gremsmile: .
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Rymdhamster said:
Mycket underhållande inledning. Älskar när Werner sparkar sönder dörren och värdhusvärdet bah "what the freck are you doing?". Å när Werner slår näven i bordet och gnyr "tyst hämnd".

Klockrent! Men är ni seriösa med inläggstakten? 39 inlägg och ni började bara i går =)

Fråga, menar ni seriöst att ni kör japanska som orchiska? Fine om rollpersonerna inte förstår men jag som läsare vill ju fatta =)
Jag google translatear. =)Han säger basically "Såja, det är ingen fara. Snäll häst." Kan skriva översättning för de som bryr sig inom brackets. Oftast är det ju inget viktigt han säger eftersom han pratar med "sig själv" =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det är mest det att jag också grunnade på någon slags orch... :gremwink:

Men du kör alltså en översättningsmaskin? Kan du posta länken här så borde ju det vara lugnt då =)

/Edit: Bra om man köra samma verktyg, tänker jag =)
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
http://translate.google.com/ där har du =)

Orcher får mörkersyn, +2 i fys, läker snabbare om de under läkningsperioden bara äter kött (då helst från intelligenta humanoider) och är rent allmänt jävligt coola.

Plus, de har större snoppar än halvalver.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Rymdhamster said:
Det är mest det att jag också grunnade på någon slags orch... :gremwink:

Men du kör alltså en översättningsmaskin? Kan du posta länken här så borde ju det vara lugnt då =)

/Edit: Bra om man köra samma verktyg, tänker jag =)
Jag tror också att inläggstakten kommer sjunka efter ett tag. Plus, vi väntar in så att folk får posta sina svar :gremsmile:

Gnolliskan/engelskan är det språk som kommer användas mest förutom svenska/common. Orkiskan/japanskan och alviskan/tyskan kommer nog mest användas för stämmnings kommentarer och svordommar :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Ah, den verkar inte vilja översätta fonetisk japanska till svenska igen, så en översättning (eller en förklaring till hur jag får det att funka) kan nog behövas i alla fall =)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Varför spelar alla orker när jag gjort KKK alven som hatar dem :gremfrown:

Jag vill bara tillägga att orker har små penisar, speciellt kvinnorna. Orker orsakar också cancer. Oh, och orker är lögnare, de påstår att de inte alls styrs av ett odödligt råd missbildade hobgoblins som kommunicerar genom att pissa på orkerna i illaluktande orgier. Oh, och orkerna har spettälska också.

Alver är vackra, generösa och intelligenta med uppskattning för magi, poesi och vetenskap. De har de bästa vapnen och mest imponerande stridskonsterna i världen. Oh, och de uppfan Alkohol och nachos.

Bara så du vet innan du väljer :gremlaugh: (riktigt små, speciellt kvinnornas)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Laowai, anata no yūjin ga jibun no iken o kyōyū shitaidesu, anata wa kare ga nani o hoshō suru tame ni shiyou to shite iru to omowa reru kamo shiremasen.

[Din vän är ivrig att delge sin åsikt, man kan tro att han försöker kompensera för något]

:gremwink:
 
Top