Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mårten said:
... det var det där med namn ja... :gremsmile:

Funderar på Taringail Thelamond, Tarin for short... borde väl kunna funka va? :gremsmile:
Låter jättebra :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Taringail Thelamond it is, så får jag väl piska orchen tills han lär sig helt enkelt... så länge han inte ser att det är jag som gör det :gremlaugh:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Urk, då har man streckläst 21 sidor med spånande. Jag är sugen på att haka på. Ska läsa igenom den faktiska speltråden i morgon (när jag inte längre ser i kors) och hitta på en karaktärsidé att föreslå för SL.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
Urk, då har man streckläst 21 sidor med spånande. Jag är sugen på att haka på. Ska läsa igenom den faktiska speltråden i morgon (när jag inte längre ser i kors) och hitta på en karaktärsidé att föreslå för SL.
Låter underbart. Jag ska försöka se till att din karaktär har möjlighet att hoppa in här någonstans.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Engelska är gnoliska :gremsmile: Gnollerna var legosoldater i kriget på båda sidorna så både min och Laowais karaktär talar det.

Oh, och gnollerna är typ engelsk överklass allihopa så när du tänker på deras personlighet tänk det här:




Men tänk en människa istället för den där räven. Oh, och de ser ut så här:



Så vad du vill tänka är det här:

 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Åh Jag vill vara med!!! :gremfrown:

Ska posta upp min karaktär i eftermiddag/kväll, börja planera för min entré Basse! :heart:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
En fråga om reglerna. I avsnittet om Erfarenhetstärningar, Menar reglerna att man blir av med Erfarenhetstärningar efter att ha använt dem i ett tärningsslag?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Nope,de kan användas som extra tärningar ifall du tycker att du behöver lite extra... umphf :gremsmile: men de återställs när scenen är över så man kan köpa saker för dem när man väl kommer upp i de nivåerna. Så nu har vi en extra tärning vi kan lägga på saker, men bara en gång per scen och sedan efter scenen får vi tillbaka den.

Och så kan man ju max ha 10 så vill man höja en grundegenskap måste man köpa den två gånger och sådär :gremsmile:.

Är i alla fall så jag har fattat det...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Hur mycket kostar det att höja en grund egenskap?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Ahh, glömde skriva det märkte jag, satt och tänkte att jag just hade skrivit den summan :gremsmile:
Men de kostar 20 att höja. 5 för mana, 10 för vanliga förmågor har jag för mig... *kollar boken* oj... jag hade jätte fel :gremsmile:

Grundegenskaper: 30 ET, max 10
Höja förmågor: 10 ET, max 10
Köpa nya förmågor: 20 ET + tränare (så upp lite till SL)
TKP: 5 ET, kan bli hur hög som helst
Mana: 5 ET, kan bli hur hög som helst
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Jag tänkte spara till att höja min närvaro så bra att veta :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mårten said:
Underbart, då kan jag norpa mana från dig när jag börjar få slut på min egna :gremlaugh:
Jag är gärna mana batteri :gremsmile: Jag behöver närvaron för att inte bli permanent ospelbar efter ett tag bara :gremlaugh:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Blir bara bättre och bättre!

Min magiker kommer bli så här när vi är ute och slåss med eran mana :gremsmile: :
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/M60iFi5dd_E"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/M60iFi5dd_E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Mårten said:
Blir bara bättre och bättre!

Min magiker kommer bli så här när vi är ute och slåss med eran mana :gremsmile: :
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/M60iFi5dd_E"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/M60iFi5dd_E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
AHAHAHAHAHAHAHAHA! Ååååh, mårten :heart:
 
Top