Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
Basse, jag vill gärna vara med i startscenen. Jag gör mitt bästa, tro mig. :gremblush:

Men om det är så att jag inte kan det så har jag ju en karaktär som är en ganska lysande npc. tigande-i-bakgrunden-ganska-usel-livakt.

Men jag gör mitt bästa...
Bara du kan samla din karaktärs speldata här, i princip allt som står på rollformuläret, så fixar vi det på ett eller annat sätt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ända sedan orkerna blev Japaner har jag försökt hitta på ett skämt om hur alverna dödade Yamamoto... Jag har misslyckats så ni får det här istället: http://www.youtube.com/watch?v=vN8U-TSbfwE


I alla fall, nu dags för det som det här allvarliga det här inlägget handlar om. Ifall jag blir avstängd från forumet en vecka så bara kör min karaktär som en NPC. Det kommer förhoppningvsin inte hända men man vet aldrig :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Laowai said:
Har du planerat att skriva något hatiskt? :gremsmile:
Om jag inte säger till folk att de suger hur ska de då veta att de suger?Jag har en tendens att göra det klassiska politiker misstaget och skriva sanningen, vilket aldrig slutar väll :gremtongue:

Men det är taskigt mot er och specielt Bassejr om jag försvinner en vecka helt utan förvarning så jag ger honnom min välsignelse att köra på utan mig. Du kanske borde göra samma sak? Man vet aldrig när någon skriver någonting så dummt att man måste svara med samma kaliber :gremwink:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Laowai said:
Har du planerat att skriva något hatiskt? :gremsmile:
Om jag inte säger till folk att de suger hur ska de då veta att de suger?Jag har en tendens att göra det klassiska politiker misstaget och skriva sanningen, vilket aldrig slutar väll :gremtongue:

Men det är taskigt mot er och specielt Bassejr om jag försvinner en vecka helt utan förvarning så jag ger honnom min välsignelse att köra på utan mig. Du kanske borde göra samma sak? Man vet aldrig när någon skriver någonting så dummt att man måste svara med samma kaliber :gremwink:
Akuro kommer att mörda Wernner om han blir en npc.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Jag är 95% säker på att npc wernner är en bättre taktiker än när jag spelar honom :gremwink: General Grant är jag inte...
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
Jag är 95% säker på att npc wernner är en bättre taktiker än när jag spelar honom :gremwink: General Grant är jag inte...
Jag har en genuin 100. Om jag slår 1-5 på den, när någon av era karaktärer 1. är en NPC och 2. bråkar med den andre, kommer jag får er att slå ihjäl varandra, om ingen annan spelare hindrar mig, eller ni kommer tillbaka, och rollspelar er ur situationen. Deal? :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Bassejr said:
God45 said:
Jag är 95% säker på att npc wernner är en bättre taktiker än när jag spelar honom :gremwink: General Grant är jag inte...
Jag har en genuin 100. Om jag slår 1-5 på den, när någon av era karaktärer 1. är en NPC och 2. bråkar med den andre, kommer jag får er att slå ihjäl varandra, om ingen annan spelare hindrar mig, eller ni kommer tillbaka, och rollspelar er ur situationen. Deal? :gremsmile:
I am on like Donkey Kong. :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm


Där är Araim. Det döda svärdet. Lite bakgrund kommer i eftermiddag/kväll.
Men basically, cirkeln en bit upp på klingan är ett hål. Orcherna anser att svärdets själ sitter där (Det är balanspunkten, dig?) och Araim har alltså ingen.

Det är ett dött svärd utan själ, och eftersom ingen själ kan besitta det kan det döpas utan fara, men det är svärdens motsvarighet till en Zombie typ. Det existerar, men det lever inte. OoooOoooooO! Spooky!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej gänget

Jag känner att jag inte hinner eller orkar vara med i det här just nu. Det är tråkigt för det verkar bli ett bra spel.
Jag kan tänka mig att kliva in i ett senare skede. Men börja ni och ha så kul.

Kramar
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
Hej gänget

Jag känner att jag inte hinner eller orkar vara med i det här just nu. Det är tråkigt för det verkar bli ett bra spel.
Jag kan tänka mig att kliva in i ett senare skede. Men börja ni och ha så kul.

Kramar
OK, ser fram emot när du kan komma in och spela med. :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Bassejr, tänkte bara säga att Recca har stängt av sig själv på obestämd tid från forumet, det kanske inte påverkar något men då du skrev med henne bland de aktiva spelarna så ville jag bara påpeka det.

Tråkigt precis så här vid start men vi får hoppas hon kommer tillbaka snart.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Bassejr, tänkte bara säga att Recca har stängt av sig själv på obestämd tid från forumet, det kanske inte påverkar något men då du skrev med henne bland de aktiva spelarna så ville jag bara påpeka det.

Tråkigt precis så här vid start men vi får hoppas hon kommer tillbaka snart.
"Stängt av sig själv"?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Fel ord kanske :gremsmile:
Men hon har bett moderatorerna att spärra hennes konto och tagit en paus från rollspel.nu på obestämd tid, så vet inte när hon kommer tillbaka.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mårten: Vad heter din karaktär? Jag kan inte hitta det i tråden. Eller vill du vara Trollkarlen ett tag tills du kommer på något? :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
... det var det där med namn ja... :gremsmile:

Funderar på Taringail Thelamond, Tarin for short... borde väl kunna funka va? :gremsmile:
 
Top