God morgon god morgon! Ser att jag har lite röster, så jag outar hela föremålet:
Jag har ett halsband av djurben
Kamrat Konrad said:
5. Här börjar det skumma till. "Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till."
Du vill alltså inte outa din yrkesroll med tanke på min feltolkning av reglerna. Jag har ju inte ens läst reglerna. Du tror dig förstå varför jag har läst fel. Jag har inte läst reglerna. Det du snackar om här är alltså ett försvar till varför du inte vill outa din yrkesroll om jag fattar galoppen och det baserat på att jag feltolkat reglerna. Njae säger jag.
Låt mig förklara mig lite.
Jag har en liknande passiv förmåga som berättar när en viss yrkesgrupp dör
När Korpa noterade att du inte läst reglerna och trodde att vi inte skulle få reda på folks fraktion när de åkte ut var min första tanke att du hade en liknande förmåga som min och ville brödsmula mitt engagemang i detta.
Jag nämnde sedan i min tidiga outing att på grund av detta ville jag inte outa yrkesroll. Detta känns nämligen inte som en typ av förmåga som varulvar bör ha utan istället något bybor kan använda för att jaga varulvar. Varulvar har ingen egentlig glädje av att veta vem det är som dör och röstas ut, de vet redan vilka som är bybor och varulvar.
Detta var det som fick mig att se Konrad som grön (eftersom jag inte tror ulvar skall ha denna förmåga), samt har fått mig att tro att även Cissi och Vimes är gröna.
Vid det här laget måste varulvarna ha pusslat ihop att den här förmågan finns bland flera bybor och att folk med förmågan grönas. Detta gör mig tillexempel mycket nyfiken på Ruga, som var mycket engagerad i att Cissi skulle berätta mer och mer och förmågan som hon fram tills dess hintat om. Nu berättade Cissi ganska exakt hur förmågan fungerade och ger sent ankomna varulvar chansen att hoppa på förmågetåget, så Ruga blir inte lika grön som oss andra när hen säger att även hen har förmågan.
Röst: Ruga