Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: En timma kvar

Konrad Konvalj said:
Cissi said:
Konrad Konvalj said:
BDG ryker ju om han inte skriver Hujj i tråden så är han ulv kniper vi ju två i R1 och det måste ju vara rekord.
Får vi veta yrke och fraktion på BDG också om han försvinner pga inaktivitet?
Absolut inte skulle jag tro.

Varför är du inte osynlig längre Cissi?
Ehm... jag är osynlig på dagarna när jag är på jobbet för att folk här på forumet inte ska se min dåliga arbetsmoral. :gremwink:
På kvällen är jag synlig. Har varit det sen jag loggade på nu vid strax efter 18.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Tripr_trap, kan du svara lite mer rakt? Vill gärna veta vem du siar om, rakt ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Re: En timma kvar

Fan vad irriterande du är tripp. Jag svarade på dina frågor. Du gjorde en grej av det att jag intesvarade med uppsatslånga svar. Dina frågor var omDe7 och föremålen. Mina svar var direkt att jag inte trodde att flufftexten spelade roll och att jag inte ville(men kunde) resonera mer om föremålet. Sen skapade du din kvällstidningsnyhet genom att fortsätta kräva att jag skulle utveckla mig och insinuera att jag viftade bort dig för att jag var ulv och pressad och inte för att du krävde en massa arbete av mig som jag var uttalat helt ointresserad av att lägga. Du har spelat jävligt dåligt den här rundan kort sagt.

Jg har läst dina svar på mina frågor. Jg noterar att du på intet sätt löst scum tellen, men i varje fall presenterat en förklaring utan att scumma mer.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Fan paniken nu alltså. Jag har noll koll. Det går snabbt här. Jag läser ifatt så snabbt det går och försöker lägga en röst som jag är nöjdare med.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Just nu tycker jag faktiskt att Cissi är är mycket grönare än Diesel och Larsson, och jag ställer mig därför över till att rösta på Larsson som svar på det här.

Bättre att vi får en tydlig utröstning.

Röst: LJSLarsson
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Det där Cissi sa om att djurbenshalsband skulle kunna passa jägaren gjorde förövrigt att LJSLarsson stod ut ännu mer. Med yrkena som är outade så är han den enda som både spårar ett yrke och har ett föremål som det yrket skulle kunna tänkas ha. Om hans alibi är att han spårar jägare så ligger det ju nära till hans att influeras av det när han hittar på ett nytt föremål.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Kom just på en sak; Kan inte Diesel's bandage tillhöra prästen K.K? Präster ska ju vara healers?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Re: Röstläge 1 timme och 5 minuter innan Deadline

vi skall vara eniga och efter ha skummat tråden så tror jag att LJSLarsson har flest röster

Röst:LJSLarsson
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Det där Cissi sa om att djurbenshalsband skulle kunna passa jägaren gjorde förövrigt att LJSLarsson stod ut ännu mer. Med yrkena som är outade så är han den enda som både spårar ett yrke och har ett föremål som det yrket skulle kunna tänkas ha. Om hans alibi är att han spårar jägare så ligger det ju nära till hans att influeras av det när han hittar på ett nytt föremål.
Hur ser du på Larsson´s outning? Han trycker ju typ in botanisera eller liknande där. Jag gick ju igång lite på det.

Kan ulvarna ha fluff, men inte exakt täckning gällande yrke?

Trädgårdsmästare går ju kanske att plocka fram från flufftexten. Eller Druid eller liknande. Men Botaniker kanske inte är det första man tänker på när man får en halvfärdig roll som passar in skapligt i bybo mallen som den är.

Fattar du Tyr?

Skulle de gå att ringa in något mer yrke som är lite så här halvdant och inte stämmer överens med det som outats?

Nått yrke man kan chansa på att välja om man som ulv inte har exakt alla kort på bordet?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Vimes said:
Fan vad irriterande du är tripp. Jag svarade på dina frågor. Du gjorde en grej av det att jag intesvarade med uppsatslånga svar.
Jag gjorde en grej av att du viftade undan frågor som du själv sagt var väldigt okontroversiella och simpla. Om de nu var de kunde du på fem minuter bemött och förklarat din ståndpunkter. Du langade bara fram ståpndpunkter men utan motivering. Detta påpekade jag och resten vet vi båda utvecklades till en infekterad debatt där ingen av oss blev klokare först Empiricus ingrep och påpekade missförståndet.

Vimes said:
Dina frågor var omDe7 och föremålen. Mina svar var direkt att jag inte trodde att flufftexten spelade roll och att jag inte ville(men kunde) resonera mer om föremålet. Sen skapade du din kvällstidningsnyhet genom att fortsätta kräva att jag skulle utveckla mig och insinuera att jag viftade bort dig för att jag var ulv och pressad och inte för att du krävde en massa arbete av mig som jag var uttalat helt ointresserad av att lägga. Du har spelat jävligt dåligt den här rundan kort sagt.
Jag har en helt annan bild. Kanske inte helt oväntat, men om du vill kan jag ta och sammanställa det jag tycker var undanviftande och raljanta inlägg från din sida då minsta fråga ställdes till dig. Det tänker jag nog göra ändå när jag tänker efter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Re: Röstläge 1 timme och 5 minuter innan Deadline

Äh, vadå "samla rösterna", "vara enade". Vad vinner vi på det? Det är INTE ett giltigt argument att rösta på, hörrni.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Det där Cissi sa om att djurbenshalsband skulle kunna passa jägaren gjorde förövrigt att LJSLarsson stod ut ännu mer. Med yrkena som är outade så är han den enda som både spårar ett yrke och har ett föremål som det yrket skulle kunna tänkas ha. Om hans alibi är att han spårar jägare så ligger det ju nära till hans att influeras av det när han hittar på ett nytt föremål.
1+ på detta. Just nu kvittar det för mig om Larsson eller diesel åker.

Och att det finns både en trädgårdsmästare och botaniker tycker jag nästan är lika konstigt som en tempelriddareoch en riddare i samma spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

tripp_trap said:
Vimes said:
Fan vad irriterande du är tripp. Jag svarade på dina frågor. Du gjorde en grej av det att jag intesvarade med uppsatslånga svar.
Jag gjorde en grej av att du viftade undan frågor som du själv sagt var väldigt okontroversiella och simpla. Om de nu var de kunde du på fem minuter bemött och förklarat din ståndpunkter. Du langade bara fram ståpndpunkter men utan motivering. Detta påpekade jag och resten vet vi båda utvecklades till en infekterad debatt där ingen av oss blev klokare först Empiricus ingrep och påpekade missförståndet.

Vimes said:
Dina frågor var omDe7 och föremålen. Mina svar var direkt att jag inte trodde att flufftexten spelade roll och att jag inte ville(men kunde) resonera mer om föremålet. Sen skapade du din kvällstidningsnyhet genom att fortsätta kräva att jag skulle utveckla mig och insinuera att jag viftade bort dig för att jag var ulv och pressad och inte för att du krävde en massa arbete av mig som jag var uttalat helt ointresserad av att lägga. Du har spelat jävligt dåligt den här rundan kort sagt.
Jag har en helt annan bild. Kanske inte helt oväntat, men om du vill kan jag ta och sammanställa det jag tycker var undanviftande och raljanta inlägg från din sida då minsta fråga ställdes till dig. Det tänker jag nog göra ändå när jag tänker efter.
Ja, whatever.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Re: En timma kvar

tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Det är ju intressant. Finns en eller flera tjuvar i spelet enligt din information?
Det säger "en tjuv" vilket för mig låter som om det antyder mer än en (min första tanke var att tjuv=plundrare) men det finns ju inget annat som pekar på det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Ruga said:
Tyr said:
Det där Cissi sa om att djurbenshalsband skulle kunna passa jägaren gjorde förövrigt att LJSLarsson stod ut ännu mer. Med yrkena som är outade så är han den enda som både spårar ett yrke och har ett föremål som det yrket skulle kunna tänkas ha. Om hans alibi är att han spårar jägare så ligger det ju nära till hans att influeras av det när han hittar på ett nytt föremål.
1+ på detta. Just nu kvittar det för mig om Larsson eller diesel åker.

Och att det finns både en trädgårdsmästare och botaniker tycker jag nästan är lika konstigt som en tempelriddareoch en riddare i samma spel.
Jag som absolut inte har koll här...Men.

Finns det en Soldat-Vimes Riddar-Brynolf och Tempelriddar-Basse?

Soldaten skall ha Brynolfs Pålyxa eller vad det var.
Riddaren skall ha Svärdet.
Tempelriddaren skall ha?
 
Top