Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: En timma kvar

Brynolf said:
Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Vilket yrke siar Max, menar du?
Enligt min info så siar han trädgårdsmästare och Larsson siar jägare.

Max är jägare, Larsson är trädgårdsmästare.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: En timma kvar

Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Nänä. Max Raven har sagt att hans förmåga inte är samma som de flestas, alltså inte siar yrken. Så du kan inte säga att de siar varann.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Konrad Konvalj said:
Vico said:
Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.
Röstar du på mig är du off Vico. Eller snarstucken ulv.

Jag har fan varit byboig och bra den här rundan. Nu på slutet har jag drabbats av trötthet och just nu har jag fullt upp på sidan med annat.
Då är jag väl off, något i ditt spel har gjort att jag har väldigt svårt att se dig som bybo. Kan inte rikigt sätta fingret på det, tyvärr.

Och jag säger som jag alltid brukar göra anser ni att ni tjänar att hänga mig så gör det jag personligen har inget att förlora på det. Ni har fått all min info, den enda info jag skulle kunna generera nu är om Hantverkare lämnare spelet.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Röstläge 1 timme och 5 minuter innan Deadline

Empiricus said:
Röstläget igen, den här gången är folk skrivna i ordningen de röstade.

Dieselsoppa har 5 röster (tripp_trap, Lu_Kaazh, Konrad Konvalj, Empiricus och Ruga)
LJSLarsson har 5 röster (Vimes, Tyr, Brynolf, Cissi och Max Raven)
Cissi har 3 röster (Dieselsoppa, korpa och Cassius)
Konrad Konvalj har 3 röster (LJSLarsson, Liliana och Vicotnic)
Enligt min rösträkning så är det såhär:
LJSLarsson (6): Vimes, Tyr, Brynolf, K.K, Cissi, Max Raven
Dieselsoppa (4): Empiricus, Lu-Kaazh, tripp_trap, Ruga
Cissi (3): Cassius, Dieselsoppa och korpa
Konrad Konvalj (3): LJSLarsson, Liliana, Vicotnik

Rösterna på Larsson är i ordning iaf, de övriga är jag osäker på eftersom jag utgick från en tidigare där namnen inte var i röstningsordning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: En timma kvar

Cissi said:
Brynolf said:
Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Vilket yrke siar Max, menar du?
Enligt min info så siar han trädgårdsmästare och Larsson siar jägare.

Max är jägare, Larsson är trädgårdsmästare.
Då har du nog missat nåt. Enligt oss andra siar Max ingenting.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Re: En timma kvar

Cissi said:
Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.
Tjusigt Cissi. "Neat and tidy" som det står på hundbajspåsarna.

Nu köper inte jag det här ändå. För att Mukwa har fått 1,5 spel sabbade av symmetri i fluffet. Med tanke på hans SL-historia tror jag det är mer sannolikt at than drar oss i benet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: En timma kvar

Cissi said:
Enligt min info så siar han trädgårdsmästare och Larsson siar jägare.

Max är jägare, Larsson är trädgårdsmästare.
Det är fel. Larsson siar jägare men Max hävdar att han inte har någon sådan förmåga.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: En timma kvar

2013-02-26 12:25
Max Raven said:
Cissi: Jag är jägare. Tyckte min hint egentligen nästan avslöjade det, så whatever liksom.

Avslöjar inte min förmåga än, mer än att det INTE är "får reda på när Yrke X lämnar spel" (vilket f ö verkar rätt vanlig).

Om flera insisterar på att få veta förmågan så får vi se. :gremsmile:
Max synar ingen, verkar det som
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: En timma kvar

Liliana said:
Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Nänä. Max Raven har sagt att hans förmåga inte är samma som de flestas, alltså inte siar yrken. Så du kan inte säga att de siar varann.
Och nu vet jag inte om du har ändrat ditt dokument eller inte, men jag hade fått en siarförmåga och det stämmer inte. Alla har inte den här passiva förmågan. Fast du såg kanske min invändning mot det tidigare?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: En timma kvar

Vimes said:
Cissi said:
Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.
Tjusigt Cissi. "Neat and tidy" som det står på hundbajspåsarna.

Nu köper inte jag det här ändå. För att Mukwa har fått 1,5 spel sabbade av symmetri i fluffet. Med tanke på hans SL-historia tror jag det är mer sannolikt at than drar oss i benet.
Där har du förstås en poäng. Det känns lite väl enkelt när koden väl var knäckt. Men han kanske inte hade väntat sig att ulvarna skulle ljuga? Allt tyder ju på att Larsson faktiskt har Botaniker i sin roll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: En timma kvar

Korpa said:
Liliana said:
Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Nänä. Max Raven har sagt att hans förmåga inte är samma som de flestas, alltså inte siar yrken. Så du kan inte säga att de siar varann.
Och nu vet jag inte om du har ändrat ditt dokument eller inte, men jag hade fått en siarförmåga och det stämmer inte. Alla har inte den här passiva förmågan. Fast du såg kanske min invändning mot det tidigare?
Vi får väl se.

Jag har ju fått det från någonstans ifrån... orkar inte läsa igenom hela tråden med en timma kvar... Men vafan.
Nu hänger vi Larsson och sen får vi se. Är han ulv så styrker det min tes och jag vill gärna försöka hitta mönster. Det är så jag jobbar. Om nu bara BDG och Lukaz kunde Outa sitt innan rundans slut!!!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: En timma kvar

BDG ryker ju om han inte skriver Hujj i tråden så är han ulv kniper vi ju två i R1 och det måste ju vara rekord.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: En timma kvar

Konrad Konvalj said:
BDG ryker ju om han inte skriver Hujj i tråden så är han ulv kniper vi ju två i R1 och det måste ju vara rekord.
Får vi veta yrke och fraktion på BDG också om han försvinner pga inaktivitet?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: En timma kvar

Men att säga ingenting alls är väl inget bra beteende? Alltså, vare sig han är ulv eller bybo?

Lite dumt att han blev inkopplad så nära deadline. Hatar informationsförlusten det blir.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: En timma kvar

Jag kommer nog med stor sannolikhet låta min röst ligga kvar där den ligger. LJSLarsson ser ändå ut att åka. Jag kan instämma i Vimes post om LJSLarsson, men jag har lite svårt för hur fort drevet växte mot honom så här kort in på slutet av rundan. Och framför allt att folk hoppade på drevet utan närmare eftertanke (vad det verkar som). Ingen postade någon motivering och ingen verkade ifråga sätta drevet i sig utan accepterade det bara.
Är LJSLarsson bybo då blir det verkligen intressant att se vilka som hoppade på drevet.
Är LJSLarsson ulv så anser jag detta ger ett grönskimmer över de första som hoppade på drevet, men glöm inte bort att det kan vara en offrings taktik där man som ulv väljer att offra en annan spelare för att framställa sig som bybo.
Ska väl också nämna att jag anser Vimes just nu vara en av de jag litar mest på och har svårt att se honom som ulv.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: En timma kvar

Bra fråga!

Hm, reglerna säger nåt om att vi får reda på vilken faktion som ryker, men hur är det med som åker p g a inaktivitet? Ersätts de av nya? Får vi veta allt eller ingenting liksom? :gremfrown:
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: En timma kvar

Max Raven said:
Men att säga ingenting alls är väl inget bra beteende? Alltså, vare sig han är ulv eller bybo?

Lite dumt att han blev inkopplad så nära deadline. Hatar informationsförlusten det blir.
Om vi har tur och SL är snäll kanske vi får reda på det ändå?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: En timma kvar

Vimes said:
okej, du är tjuv alltså. Hur tänkte du att "låsa upp" skulle kunna vara en brödsmula till ditt yrke?
Vimes said:
Sedan vill jag fortfarande veta hur Tripp tänkte när han menade att "låsa upp" skulle kunna vara en smula till Tjuv. Det är verkligen jättekonstigt att han när jag frågar hur det kommer sig att han smulat "dyrka upp" när någon annan sedan outat dyrksats svarar med att han skulle kunna skrivit "Låsa upp" och alltså syftat på yrket tjuv. Det mejkar 0 sense.
Orden är rätt synonyma i mina ögon, men dyrka var mer uppenbart och specifikt, därför valde jag den formuleringen i slutändan. Jag vägde helt enkelt mellan en subtil eller tydlig smulning, och eftersom jag är rätt ny och oerfaren på det här med smulningar valde jag tydlighet.

Vimes said:
HUr som helst, min röst ligger på tripp tills jag fått svar på detta:
1. Hur är "låsa upp" en smula för Tjuv?
2. Varför valde du att outa ditt föremål istället för det som din diskuterade brödsmula handlade om? (Observera att din brödsmula hade genererat 9 röster på dig...)
3. Kan du mer utförligt redogöra för hur det kommer sig att du smular "dyrka upp" jättetidigt, och "harpa" jättesent? Vanligtvis smular man i början.
1. En tjuv låser upp dörrar/kistor eller motsvarande. Svårare än så är det inte. Eller är det bara jag som använder de orden synonymt? Visst, låsa upp är mer generellt, men spelet var ännu nytt och jag var osäker på om jag skulle vara tydlig eller inte.
2. Jag trodde som sagt att du satt och ljög angående att jag outat föremål. Du verkade helt inställd på det vilket jag fann misstänksamt. Jag trodde alltså att jag hittat en tydlig lögn/distraktion från din sida, varpå jag avslöjade rakt ut att jag menat mitt yrke och trodde mig ha fått fast dig. Sedan noterade dock Empiricus att det jag sagt mycket väl kunde tolkas på det viset du gjorde, varpå jag förlorat en del av mina misstankar mot dig.
3. Det är både enklare och diskretare att smula om "Tjuv" än det är att smula om "Harpa". Dessutom hade jag inget drev eller ens frågor mot mig vid det laget och såg det inte som supernödvändigt att smula mer utan att riskera en för tydlig smulning. Denna fråga besvarade jag i mitt senaste inlägg.

Lu-kaazh said:
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Det är ju intressant. Finns en eller flera tjuvar i spelet enligt din information?

Men du menar att om jag (och kanske någon annan beroende på ditt svar på frågan ovan) åker ut händer antingen något bra eller dåligt för byn? Att det är tvetydigt bra/dåligt gör mig förundrad ärligt talat. Utveckla gärna kring detta! Jag själv har ingen förmåga utöver att veta när en person ur en viss yrkeskategori (som hintats om relativt nyligen) åker ut, så därför är det intressant att just mitt yrke har påverkan på något.

Jag har ingen aning om hur röstställningen är, när vi sitter i en tråd med 700 inlägg är det svårt att hålla koll. Men om Dieselsoppa ligger högt vet jag inte om han förtjänar att åka ut. Han snömosar en del, men det gör många av oss, och hans inlägg ger mig mer intrycket av blåögd entusiasm snarare än kallt beräknande ulv. Men å andra sidan skadar det inte så mycket att bli av med honom heller, om det kommer till det. De andra som tycks ligga högt har hittills inte pingat nämnvärt på min radar. Så min röst får ligga kvar, i brist på bättre.

Vimes ligger dock kvar som svag tvåa på min korta lista, mest på grund av skumt beteende vid frågor. Hade han varit en effektiv bybo (vilket han torde vara på grund av uppenbar veteranstatus) hade han snabbt bemött de frågor som ställts och sedan gått vidare, inte flängt runt med aggressiv attityd. Jag tror att både han och jag i efterhand beklagar den ödslade tiden på något som vi båda kunde klarat upp betydligt snabbare. Om han nu inte tyckte att ödslad tid var något bra för honom, förstås.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: En timma kvar

Cissi said:
Konrad Konvalj said:
BDG ryker ju om han inte skriver Hujj i tråden så är han ulv kniper vi ju två i R1 och det måste ju vara rekord.
Får vi veta yrke och fraktion på BDG också om han försvinner pga inaktivitet?
Absolut inte skulle jag tro.

Varför är du inte osynlig längre Cissi?
 
Top