Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Hm, ja. Det kan mycket väl vara Larsson.

Antagande är att han försökte haka på någon för alibi och grabbade två av mina för att verka mer pålitlig, något som slog tillbaka mot honom.

Röst: Larsson


... Men var faen hamnar jag då? Har jag sån otur att de tysta smurfarna har något som kopplar till mig, eller är det med flit att jag är allena?

Då är jag rätt dömd, iaf om man har någon slags "guilt by association"-tänk. :|
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag har ingen aning om att jag skall ha ett halsband? Jag trodde jag skulle ha Tyrs bok?
Enligt Empiricus tabell ska du ha ett halsband av djurben, din hedning. Vad har du att säga till ditt försvar?
Åh fnuk! Jag ville ju ha boken.

Harpan vill jag ju inte ha. Den ska väl Barden ha?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Cissi said:
I min tabell så har Larsson och Max parat ihop sig fint.

De siar varandras yrken.
Lögn och förbannad lögn.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Konrad Konvalj said:
Jag har ingen aning om att jag skall ha ett halsband? Jag trodde jag skulle ha Tyrs bok?
Det vet inte jag heller. Men enligt outningarna så ska du ha ett föremål som Botanikern har i sin ägo. Om inte BDG eller Lu-kaazh är Botanikern så är det LJSLarsson som gäller. Boken tillhör Forskaren.

Jag vet ju inte säkert om LJSLarsson är Botanikern men så överförsiktig som han var där i början så tror jag det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Brynolf said:
Cassius said:
Fan, jag köper det där. Fan du grönar dig som fan nu, ska vi hänga Disel alltså? Fan måste bli färdig med rollspelet.
Nej nej, Cissi är förvirrad. Diesel är safe tills Lukas outat. Larsson är den som sticker ut mest.
Fast Diesel har ju pingat lite smått som en brunbjörn.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Förutsatt att vi litar på KK, är Larssons halsband och hans trädgårdsmästarskap det som sticker ut mest i Empiricus tabell som ALLA MÅSTE LÄSA FÖR DEN ÄR FETT BRA!

Hm, det förstås, det hänger ju på att vi litar på Konrad. Men om KK ljuger borde Tyr också göra det. Nä, Larsson är den svagaste länken här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Nä, det är det ingen som gör. Men alla röstar där ändå.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Så... Vem har mitt föremål?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.

Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?

Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.

---

Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:

Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.

Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.

Men KK brukar ju gärna dra igång nån sorts outningsordning, så jag är på där. Kör KK så v kommer igång.

Just nu sitter jag på padda så jag kan inte bidra med schyssta outningsexceldokument. Tyr?

Och så en röst:

Röst:Vimes

:gremwink:

Den halaste ålen i hela jävla varulvsspelshistorien. Vimes skulle knäcka Kevin Spacey i House of Cards på den tid det tar för en hiss i LA att färdas mellan våning tre och fyra. Vimes: jag vill att du outar jernet!
min fetning, hans första inlägg. Hur är Tempelriddare skum i fantasy?
Jepp jepp- Kolla det här? Nog för att DiselBosse är random, men Tempelriddaren här väl till fantasyparadigmet?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag har ingen aning om att jag skall ha ett halsband? Jag trodde jag skulle ha Tyrs bok?
Det vet inte jag heller. Men enligt outningarna så ska du ha ett föremål som Botanikern har i sin ägo. Om inte BDG eller Lu-kaazh är Botanikern så är det LJSLarsson som gäller. Boken tillhör Forskaren.

Jag vet ju inte säkert om LJSLarsson är Botanikern men så överförsiktig som han var där i början så tror jag det.
Aha jo det kan stämma med boken.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Om inte BDG eller Lu-kaazh är Botanikern så är det LJSLarsson som gäller. Boken tillhör Forskaren.

Jag vet ju inte säkert om LJSLarsson är Botanikern men så överförsiktig som han var där i början så tror jag det.
Njä, om BDG ska klämmas in där så stämmer inte Max Ravens örter med KKs Botaniker-info. Den ende botanikern måste vara Larsson.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Vimes said:
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Nä, det är det ingen som gör. Men alla röstar där ändå.
Eh, betänk att han har kopplat ihop sig till mig med två saker (ser när jägare dör, använder örter(?)). Nu KAN det finnas en botanist i faggorna (en botanistulv?) så det kanske inte är så...

Hm.

Fast han är ute i kanten, och jag misstänker att flera av ulvarna bildat kedja i "det gröna".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vimes said:
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.

Men KK brukar ju gärna dra igång nån sorts outningsordning, så jag är på där. Kör KK så v kommer igång.

Just nu sitter jag på padda så jag kan inte bidra med schyssta outningsexceldokument. Tyr?

Och så en röst:

Röst:Vimes

:gremwink:

Den halaste ålen i hela jävla varulvsspelshistorien. Vimes skulle knäcka Kevin Spacey i House of Cards på den tid det tar för en hiss i LA att färdas mellan våning tre och fyra. Vimes: jag vill att du outar jernet!
min fetning, hans första inlägg. Hur är Tempelriddare skum i fantasy?
Jepp jepp- Kolla det här? Nog för att DiselBosse är random, men Tempelriddaren här väl till fantasyparadigmet?
Disel Monster har dessutom info om en Bard och han har ett bandage. Hur är detta skumt inom ramarna för fantasyparadigmet?

Man kanske ska byta tillbaka? Vad säger ni?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Vimes said:
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.

Men KK brukar ju gärna dra igång nån sorts outningsordning, så jag är på där. Kör KK så v kommer igång.

Just nu sitter jag på padda så jag kan inte bidra med schyssta outningsexceldokument. Tyr?

Och så en röst:

Röst:Vimes

:gremwink:

Den halaste ålen i hela jävla varulvsspelshistorien. Vimes skulle knäcka Kevin Spacey i House of Cards på den tid det tar för en hiss i LA att färdas mellan våning tre och fyra. Vimes: jag vill att du outar jernet!
min fetning, hans första inlägg. Hur är Tempelriddare skum i fantasy?
Jepp jepp- Kolla det här? Nog för att DiselBosse är random, men Tempelriddaren här väl till fantasyparadigmet?
Ja det tycker jag. Lägg dessutom till att det skulle finnas både en tempelriddare och en riddare i spelet och jag är misstänksam.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Röstläge 1 timme och 5 minuter innan Deadline

Röstläget igen, den här gången är folk skrivna i ordningen de röstade.

Dieselsoppa har 5 röster (tripp_trap, Lu_Kaazh, Konrad Konvalj, Empiricus och Ruga)
LJSLarsson har 5 röster (Vimes, Tyr, Brynolf, Cissi och Max Raven)
Cissi har 3 röster (Dieselsoppa, korpa och Cassius)
Konrad Konvalj har 3 röster (LJSLarsson, Liliana och Vicotnic)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

[quoteVico]Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.[/quote]

Röstar du på mig är du off Vico. Eller snarstucken ulv.

Jag har fan varit byboig och bra den här rundan. Nu på slutet har jag drabbats av trötthet och just nu har jag fullt upp på sidan med annat.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
En timma kvar

Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: En timma kvar

Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Vilket yrke siar Max, menar du?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Det här är min gamla grej på Larsson. Han ljuger/citerar oärligt och har inte koll på vad han själv har gjort och sagt.

Mitt inlägg:
Vimes said:
LJSLarsson said:
Innan jag outar mer vill jag ta upp en sak. Vimes säger att han inte såg någon brödsmula från mig:

Vimes said:
Helt ärligt nu, Larsson skrev någonstans att han hade uppfattat att jag hade uppfattat att han hade smulat något i relation till KKs förmåga/regelläsningsfail. Grejen var att jag inte har någon jävla aning om vad han pratade om. Men det kunde jag ju inte säga. Kejsarens nya kläder.
Men efter min första outing skrev du direkt:
Vimes said:
Jag tycker din outning ändå är ok, för det är typ bara en officiell brödsmula.
Hur skall man annars tolka detta uttalande än att han såg en brödsmula i det jag sa? Det är ganska ulvigt att försäga sig och säga motstridiga saker Vimes.
Nu har jag ögnat igenom vad som hände i början av rundan.

Och: Larsson har antingen grovt missuppfattat typ allt, eller så ljuger han. Hur som helst vill jag veta mer.

Larsson, det citat av mig du använder ovan är från mitt svar på din outning av "något man har runt halsen". Jag kommenterar din outning med att jag inte vill att byn börjar outa saker ur det blå, men att "Något runt halsen" är av brödsmulekaraktär, varför det var ok i sammanhanget.

Det jag refererade till som grejen jag inte vågade säga något om var det här:
LJSLarsson said:
Jag har brödsmulat mina tankar om varför jag tror du är grön (vilket jag tror Vimes snappade upp), men det är tråkigt att du ser mig som brun. Det är väl inte bara så att jag är den som syns mest som i Thibault-koden då du var felaktigt efter mig runda efter runda?
Det har ju inget att göra med den outning som jag kommenterade. Jag har jättesvårt att se hur du kan mena att min kommentar till din outning skulle handla om KK och att du tänkte att han var grön.

Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.

Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.
Larssons svar:
quote=LJSLarsson]
Vimes said:
Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.

Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.
Vimes - jag är inte helt säker på vad jag förstår om du menar den här gången, men jag skall försöka förklara min tankegång.

I samband med min outing av att jag hade något runt halsen skrev jag:

LJSLarsson said:
Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
Som ni minns var jag på en gång nyfiken när Korpa påpekade att Konrad inte läst reglerna. Det var nämligen min första tanke när jag själv såg min förmåga på mitt rollpm (en passiv förmåga som berättar när X dör), men jag gick och läste reglerna noggrant och konstaterade att så inte var fallet. Vi fick veta fraktioner vid folks död.

Jag antog att denna typ av förmåga inte kunde vara till glädje för någon av varulvarna. Därför måste folk som outade det tidigt vara bybor precis som jag, trodde jag Det var därför jag i början av spelet skrev flera gånger att jag ansåg dig och Konrad som gröna.

Du sa att min outing var god och en klassisk brödsmula. Därför trodde jag att du tänkt på samma sätt som mig, dragit samma slutsats och hade samma sorts förmåga som mig och Konrad.

Nu vill jag dock göra klart att jag knappast ser dig och Konrad som gröna längre.

Konrad beter sig precis som han gjorde i TMNT, där han var varulv. Ditt spel påminner om första rundan i Maffia, där du också var varulv. Ni har jagat mig med blåslampa hela rundan och det skulle vara konstigt om ingen av er var varulv. [/quote]

Är det här något tror ni?
 
Top