Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Jag blir så trött.

1) Rollen är en "red herring" redan från början. Just nu tycker ni att det låter självklart med en bybo som är lönnmördare, men fundera en gång till på hur ni hade reagerat om jag hade outat ungefär som Lukas gjorde. Är ni säkra på att ni hade accepterat det då?

2) Utöver det så MÅSTE barden dö för att jag ska kunna använda min. Ser ni inte hur det blir balanserat genom att Lukas förmåga (vad det nu var) hölls tillbaka genom att min inte kunde användas?

3) När ulvarna nu vet vad jag kan lär de nog vilja ha ihjäl mig ASAP. De garvar högt åt att byn gärna gör deras jobb. Dessutom kommer de då förbi "Väktaren-problemet".

4) Hur hög trovärdighet har den som påstår sig kunna se vem som mördade någon? Just nu är ju min trovärdighet noll. Hade den varit högre om jag outat redan i runda ett?

5) Max har siat Cissi, ulvarna har tagit ut Cissi. Problem.

Det är DET HÄR som tvingar mig att hålla på att skriva så här, för nu inser jag att hans förmåga måste vara skruvad alt. han är ulv.

Om det inte hade varit för Lukas förmåga då...som vi vet lite om.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Vimes said:
Jag hittar inte din "automatiskt siande av nattmord" ens bland de "less common town roles". Däremot hittade jag "lies" under "common Mafia behaviour".

MORR!
Jag försöker väl bara visa på att Mafiaspelen faktiskt tillåter en hel del meckande. Och Mukwa har väl bevisat hur han varit väldigt kreativ tidigare?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag är på att hänga Dieselsoppa och som jag ser det så står det mellan honom och Cassius den här rundan, inte sant?

Om vi hänger Dieselsoppa så får vi sinnesfrid, åtminstone vissa av oss :)P), plus att vi med all sannolikhet får bekräftat att han är ulv och kan analysera hur han har spelat tidigare i spelet.

Om vi hänger Cassius kan vi tokgröna vår siare, jag ser det som osannolikt att han skulle offra en polare på det sättet. Där får vi också en ulv vi kan analysera, men han har skrivit mindre och det finns mindre att ta på.

Jag ska klura lite på vad jag är mest intresserad av.

Tills vidare:
Röst: Dieselsoppa

Du säger att du är en god och snäll bybo med en otroligt fantastisk siarförmåga. Så, var finns då ulvarna? Och varför?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Min lista från rött till grönt:

1. Cassius
2. Max
3. Liliana/Tripp_trap/Korpa
4. Vimes/Vicotnik
5. Alla andra

Varför?

Alltså väven och outningsordningen ger inte så mycket som man hade kunnat hoppas men Cassius har skrivit minimalt och hans sena outning på onsdagen 27/2 vid 20.00 visar på en ulv i panik.

Max måste vara en falsk siare eftersom jag har siarförmåga.

Tripp_trap hör ihop med Lukas på något sätt och Liliana har dykt uppp och ned i trovärdighet.

Vimes/KK/Vicotnik för att de har dragit sig tillbaka i spelet och numera spelar en alltför tyst roll.

Resten är väl gröna i mina ögon, men jag resonerar som så att man aldrig ska görna någon helt i ett varulvsspel.

Förutom KK som vann över Johan Olsson på femmilen i antal inlägg på kortast tid!

Grattis! :heart:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Tja, väktarclaim och siarclaim bör väl alltid tas med en nypa salt? Om vi vänder på det Korpa: tänk dig vilka som är kvar men räkna bort mig:

KK
Vimes
Empiricus
Brynolf
Tripp_trap
Cassius
Korpa
Ruga
Liliana
Vicotnik
Max Raven
Tyr

Vilken logik förklarar då att X eller Y är ulvar?

Vem har föreslagit denna logik? Eller: vem i hela världen kan man lita på (egentligen)?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Check, då vet jag. Jag blev bara lite fundersam eftersom du inte skrev något om varför du nämnde mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,475
Vimes går Sean Banan på Disel.

Nu jävlar, Basse.

1.
Dieselsoppa said:
Vimes said:
Har du på något sätt smulat lönnmord?
Ärligt talat tycker jag att brödsmulande är både tråkigt, svåranalyserat och missvisande. Helt plötsligt kan en brödsmula tas som intäkt för något som i andra sammanhang inte skulle ha trovärdig status. Dessutom tar det tid!

Därför har jag inte brödsmulat något alls den här gången.

Däremot har jag försökt skydda min roll eftersom jag uppfattad det som att jag var siare, men med villkor.
Just det gjorde det ännu viktigare att försöka hålla rollen vid liv.
Ja, jag är också lite avigt inställd till brödsmulande, vilket jag skrev i runda 1. Det skapar ytterligare ett textlager på bybodiskussionen där bybor behöver tänka som ulvar, och det gillar jag inte. Men grejen är ju att du helt uppenbart har spelat som en ulv, så jag vet inte hur mycket jag tycker det spelar roll i det här läget.

Du har alltså valt att ljuga om din roll, men du har inte på något sätt förberett byn för att du ska avslöja lögnen? I ett sådant läge är det väl om någonsin jäkligt motiverat med brödsmulor.

Dessutom vill jag påpeka att jag här använder "det breda brödsmulebegreppet". Jag menar inte bara avvikande formuleringar (typ att du skulle skriva "jag skulle kunna mörda för..."), utan även textpassager där du i dina resonemang kring speluppbyggnaden utgår ifrån din roll, finns det sådana?

Jag har läst igenom dina inlägg från runda 1 lite:

Dieselsoppa said:
Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.
Utgår du här ifrån din riktiga roll eller ditt påhitt? Vilka av dessa ord är ärligt menade och vilka är del av ditt skådespel?

Dieselsoppa said:
Outningsdax!

"Jamen, då kan ju varulvarna se hur våra roller ser ut juh?!"

Ja. Och? De måste ändå ljuga eller hitta på nåt. Och det kommer vi hitta, jag lovar. Inte minst med hur våra roller ser ut, med passiva förmågor.

"Jamen då kan ju varulvarna hitta powerroller juh?!"

Ja. Och? Sen när dog byn pga förlorade powerroller?
Alltså. Här utgår du dels från att vi hänger ihop i väven och att lögnare kommer hittas... Well... Hur tänkte du där?

Men mer graverande är tycker jag, att du här menar att det är skitsamma att power-roller åker ut. Är detta något du menar på riktigt? Det känns som att det är ärligt menat, och i linje med hur du brukar resonera.

Men om det nu är så att du menar att power-rollerna inte spelar någon roll: hur kommer det sig att du tyckte det var värt att LJUGA, INFÖRA LÖGNER OCH OÄRLIGHET i bybodiskussionen för att typ, jag vet faktiskt inte varför.. för att skydda din egen powerroll som du kanske kommer att få någon gång?

Och varför ville du att vi skulle massouta? Var det för att du brukar gilla massoutning eller för att du ville identifiera barden? Ville du rösta ut en bybo för att få en power-roll som du ändå menar att byn aldrig har vunnit några spel med?

Dieselsoppa said:
Vimes, du skrev tidigare så här:

Vimes said:
Utifrån min roll tror jag att det finns en grupp i byn som är viktig. Den kan eventuellt identifieras utifrån outningar.
Alltså, jag är ju heroiskt beredd att offra varenda en av våra siare och våra väktare, så det har jag inga problem med, men...

Vad i din roll skvallrar om att "det kan finnas en grupp i byn som är viktig"?

Nu blev jag plötsligt lite orolig här.
Det här är också en guldklimp. (Citatet av mig handlade om att jag direkt i början trodde jag var en unik snöflinga som kunde se när Riddare åkte ut och att riddare kanske var något speciellt)

Utöver att du återigen menar att power-roller är skitsamma (helt i motsägelse mot att du har gått FUCKING PINOCCHIO över hela spelet för att få din egen power-roll), vill jag veta vad du menar här? Vad trodde du?

Dieselsoppa said:
Varulvstoppen, by Dieselsoppa:

1. Liliana
2. Konrad
3. Vicotnik
4. Vimes

Bubblare:
Larsson, Cissi, Lu-Kaazh (WTF? Hade du en förmåga so kanske var negativ för byn?)
Det är JU HELT SJUKT att du har med Lukas bland dina misstänkta! Usch, Basse!

Dieselsoppa said:
Vänta nu.

Cissi said:
Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Hänger det där ihop alltså?

Så ser inte min roll ut. Inte alls. Inte på långa vägar.

Hm. DET får min röst att ligga kvar på dig.
Det här måste du förklara! Är det utifrån din roll på riktigt eller utifrån ditt påhitt? Alltså, fattar du Basse. Man ska inte ljuga. ALLT du skrivit tidigare har blivit flytande, det går inte att veta hur man ska tolka det. Bybo ska inte ljuga.

Så, Basse. Kan du visa något inlägg där du UPPENBART utgått från din egen riktiga special-haxXx0r-elite-roll? Typ i interaktion med Lukas? I dina reaktion på Max siarclaim? Går det att hitta DIG under alla lögner och spel? Var? Visa mig var du varit ärlig i det här spelet.



2.
Diselsoppa said:
Vimes said:
Hur fan kommer det sig att du var med och röstade ut Lukas när du själv hade en liknande roll?
Jag uppfattade hans roll som farlig med tanke på hans förmåga, hans död möjliggjorde min förmåga och han var otroligt inaktiv. Bland annat.
Trodde du att han var ulv? Eller trodde du att han skulel bli ulv om Tripp dog? Trodde du att det var en bybo du röstade ut igårkväll?

Såhär skrev du om Lukas i R1, f.ö.:
Disel said:
*Utöver detta har vi några ytterligare roller som har fått fräsigare förmågor. Här verkar Max Raven och Lu-kaazh passa in. Kanske är de våra superroller eller så är de ulvar kort och gott.
Hur resopnerade du här? Trodde du att Lukas OCKSÅ skulle få en power-förmåga??? Sen röstade du ut honom...

Disel said:
Vimes said:
Hur tänkte du när du inte bara ljög utan dessutom öppnade spelet med en lögn? Det är jättekonstigt!
Att det var viktigt att hålla siarrollen vid liv och att snabbt hitta barden. Jag tror inte alls att det var en slump att Lukas outade så sent.
Som jag visade ovan så har du resonerat kring att power-roller inte vinner matchen åt byn. Var detta bara spegelväggar och rökridåer utlagda av dig för att skydda din egen power-roll, som du inte ens visste om du skulle få? Vad tycker du egentligen? Vilken betydelse har power-roller för byns förmåga att vinna spelet?


3.
Disel said:
Vimes said:
Du var rädd för att outa att du var lönnmördare? Vi är äventyrare, lönnmördare är legio i vårt skrå.
Det här skulel jag vilja att vi kom överens om: NEJ lönnmördare är i fantasygenren FEL. att vara lönnmördare är dåligt dåligt dåligt.
Detta håller jag alltså inte med om. Lönnmördare som äventyraryrke i fantasyspel är ju kutym. Och det finns MASSOR av exempel på fantasy-litteratur där hjälten är lönnmordare.

Men jag måste fråga: när du snackade om att din roll låg utanför fantasyparadigmet menade du din påhittade roll eller din riktiga?


4.
Disel said:
Till sista måste jag bara fråga:

Vill ni ha ut mig eller vill ni skydda Cassius?
Det här är VÄLDIGT fult av dig. Om vi bortser från att du på något vis försöker avfärda HELT LEGITIMA MISSTANKAR BASERADE PÅ ATT DU ÄR EN LÖGNARE med att cassius siats som röd, så har du tidigare ifrågasatt Max siarroll (vilket är rimligt ifall din egen roll skulle vara på riktigt)!

Kolla:
Dieselsoppa said:
Cissi rök, Max har grönat henne = problem.
Det ger min roll logik.
Men samtidigt ger du Max siande av Cassius betydelse för att rädda dig själv. Det är uselt.

Dieselsoppa said:
Min lista från rött till grönt:

1. Cassius
2. Max
3. Liliana/Tripp_trap/Korpa
4. Vimes/Vicotnik
5. Alla andra

Varför?

Max måste vara en falsk siare eftersom jag har siarförmåga.
Du måste förklara varför Max pekar ut sin ulvpolare Cassius.

---

Sammanfattat:
1. Du tycks inte ha resonerat alls utifrån din "riktiga" roll, kan du visa någon gång då du gjort det? Eller är ALLT du skrivit hitintills om spelupplägget bara skräp?
2. Ditt agerande kring Lukas är jävligt konstigt.
3. Dina tankar kring Max, Cassius och dig själv är minst sagt förvirrade.

Hjälp oss att inte rösta ut dig nu.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vi kan spara på Cassius ett tag till, ingen brådska att hantera honom än eftersom vi (jag i alla fall) inte kan vara fullständigt säkra på Max Raven än. Men om han fortsätter langa namn och till sist kanske trillar av pinn så vet vi bättre och kan ta det därifrån.

Min första reaktion på nattmordet är förvåning. Varför Cissi? I mina ögon är valet är helt klart gjort för att påverka vår syn på Max Raven. Men var det för att gröna eller röda honom? Det beror på hur mycket vi litar på Max Raven. Om ulvarna tror att vi misstänker honom var det ett underligt val att döda Cissi, eftersom det bara var Max och Cissis ord som stod som garant för att hon var grön och att Max hade siarförmågan. Osäkerheten kring Max förmåga borde ha kunnat gagna ulvarna i alla fall någon runda till. Om ulvarna å andra sidan antar att vi redan litar på Max Raven så var det ett mer naturligt val att döda Cissi. I alla fall för mig luktar det unket att Max Raven fått sin förmåga "bekräftad" av ulvarna på det här viset. Som sagt, osäkerheten borde ha kunnat spela till ulvarnas fördel någon runda till, men ändå väljer de att "slösa" den på Cissi istället för att döda någon drivande person som exempelvis Konrad.

I övriga nyheter har Dieselsoppa verkligen snärjt in sig i galgen helt på egen hand den här omgången. Jag tror inte att en såpass erfaren spelare skulle göra så som han har gjort om det inte var något fuffens. Vi har visserligen gott om tid på oss ännu, men låt inte Dieselsoppas krystade försvar stjäla hela denna runda när han spelat som han gjort.

Röst: Dieselsoppa
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Dieselsoppa said:
Min lista från rött till grönt:

1. Cassius
2. Max
3. Liliana/Tripp_trap/Korpa
4. Vimes/Vicotnik
5. Alla andra

Varför?

Alltså väven och outningsordningen ger inte så mycket som man hade kunnat hoppas men Cassius har skrivit minimalt och hans sena outning på onsdagen 27/2 vid 20.00 visar på en ulv i panik.

Max måste vara en falsk siare eftersom jag har siarförmåga.

Tripp_trap hör ihop med Lukas på något sätt och Liliana har dykt uppp och ned i trovärdighet.

Vimes/KK/Vicotnik för att de har dragit sig tillbaka i spelet och numera spelar en alltför tyst roll.

Resten är väl gröna i mina ögon, men jag resonerar som så att man aldrig ska görna någon helt i ett varulvsspel.

Förutom KK som vann över Johan Olsson på femmilen i antal inlägg på kortast tid!

Grattis! :heart:
Hmm, Korpa då, nån motivering där? Eller försöker du få henne att slinka med på din rödlista?

Eller är det så att du tänker att eftersom du är den "äkta" siaren så måste Max vara falsk, och då kan du kasta med Korpa på samma tåg?

(Nu ser jag att du svarat på det här redan, nvm)

Om vi antar att din förmåga ÄR äkta (OBS! Ren tankelek, jag säger inte att jag tror dig just nu):

Det innebär alltså att Lu-Kaazh får en förmåga om tjuven dör, och du får en förmåga om Lu-Kaazh dör (vi antar ju då att Lu-Kaazh talade sanning, han var ju trots allt grön och även om jag var på honom med spikpistol och salladstång så var han bara ärligt diffus som det verkar).

Då har vi två personer med förmågor som aktiveras när den ovanstående dör. Kan det ha varit tre om BDG också hade en sådan underlighet? OM vi antar att autosiandet är en riktig förmåga, vad för slags förmåga kan Lu-Kaazh ha fått om Tjuven dött först?

Om det finns mellan 1 och 3 personer som har speciella förmågor som aktiveras när den ovanstående dör, hur många ulvar är det rimligt att det finns då?

Vad är det förresten som säger att Max måste vara falsk bara för att du är äkta siare?

Om vi antar att du ljuger, då är det ganska enkelt: Du är Ulv, och då behöver vi snarare fråga oss VARFÖR du gör det här nu.
Det är ju uppenbart att en sådan här grej i princip är ett självmord, som det ser ut nu.

Vi lär ju gissningsvis inte kunna göra annat än att rösta ut dig nu, så vad vinner ulvarna på det här?

Det är ju ett perfekt läge att ta offensiven och gå på dig hårt för att skaffa alibi, så jag skulle gissa att en (eller flera) kvarvarande ulvar sitter med och skriker högt just nu.

Men som jag ser det, om vi röstar ut dig så får vi en hel del information oavsett om du är röd eller grön.

Röstar vi ut Cassius så säkrar vi upp Max siarförmåga, och då känns du mycket rödare helt plötsligt om vi skall gå enligt din tanke om att Max måste vara fake eftersom du är den äkta siaren.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Som jag ser det hela så har vi följande möjligheter.

Hänger Cassius som är siad som Ulv.
Detta ger oss troligtvis en hyfsat grön siare i Max Raven och en ulv mindre i spel. Är Cassius bybo, då hänger vi Max Raven nästa runda eftersom han då ljugit för oss. Oavsett vilket så kommer med stor sannolikhet en ulv att ryka.
Låter vi Cassius vara den här runda så ger det Max Raven ett visst skydd mot nattmord, men inte ett allt för starkt. För tar ulvarna ut honom nu så bevisas det att Cassius är ulv och ulvarna förlorar en av sina egna rundan där på.

Hänger Dieselsoppa som ljugit om sin roll från första början.
Detta ger oss ungefär 50/50 att vi tar en ulv. Det komiska i det hela är att Dieselsoppa var väl den första att gå ut med hela sin roll (för visso falsk) om jag inte kommer ihåg fel. Att vara först ut med en fullständig roll (även om exempelrollen finns tillgänglig) är riskabelt i alla fall om man som Dieselsoppa valt att ljuga om sin roll. Vågar vi låta Dieselsoppa leva en runda till så finns möjligheten att Max Raven kan sia honom, se ovanstånde punkt om Cassius. Vilket gör att i bästa fall så har vi två ulvar vi kan hänga i följande rundor. Kan Dieselsoppa "sia" spelare så ska han sia någon annan förutom Max Raven/Cassius. Detta eftersom vi redan har tillräckligt med info där. Så Dieselsoppa kan du sia så ska du sia någon annan spelare och siar du Max Raven eller Cassius så anser jag att oavsett resultat du får så ska du hängas pga dåligt bybo spelande.
Risken med att låta Dieselsoppa leva är ifall han inte fått förmågan att se vem som dör utan döda en extra bybo per runda. Och dör 3 bybo nästa runda så vet vi att Dieselsoppa är ulv och kan hängas och trots vi förlorat 1 extra bybo så ligger vi fortfarande +/-0 på antalet förlorade bybor per runda eftersom Korpa hindrade ett nattmord tidigare.

Dieselsoppa kan du svara på följande:
Vad hade hänt ifall någon annan claimat samma roll?
Hade du förslag på "albi" eller chansa du bara på tempelriddare?
Vad tror du om att du fick reda på din förmåga och inte lu-kaazh?
Förklara mer exakt hur din förmåga. Du ser vem som dödat någon annan hur? Skickar du ett pm till sl med namn på vem du vill "sia" eller får du bara reda på namnet på den som skickat in nattmordet? Utveckla din förmåga är du så snäll.

Sen har vi alltid väktaren som skulle kunna skydda Max Raven så vi garanterat får in ett siande till, men det tänker jag inte rota i utan låta Korpa sköta på egen hand.

Söka yttligare ulv/ar
Låter Max Raven sia Dieselsoppa och bekräftar hans fraktion, ljuger Max Raven om fraktion på Dieselsoppa så kommer han fällas oavsett.

Mitt röst kommer jag lägga på Cassius eftersom han är enligt siande bekräftad Ulv. Dieselsoppa må ha ljugit men jag föredrar att hänga bekräftade ulvar före 50/50 ulvar.

Röst: Cassius
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,475
Det mest irriterande emd hela grejen är att jag har en gangande känsla av att det är precis såhär det brukar vara när DiselBosse spelar varulvsspel. Så det kanske är i sin ordning. Suck.

Nå, Empi lyfter frågan:

Empiricus said:
Det är ju uppenbart att en sådan här grej i princip är ett självmord, som det ser ut nu.

Vi lär ju gissningsvis inte kunna göra annat än att rösta ut dig nu, så vad vinner ulvarna på det här?
Sedan resonerar han kring att Disel är en decoy för ulvarna att gå hårt mot för att skaffa alibin. Jag tycker inte det håller. Ulvarna är i princip aldrig så avancerade.

Är Disel ulv, tror jag att han PRECIS SOM LARSSON ljög utan att veta varför han gjorde det. Det bara blev så, kanske för att han var lönnmördare och tänkte att det var misstänkt att outa? Ingen vet. Ulvarna trodde uppenbarligen att de behövde ljuga om sina alibin. Disels lögn kommer dessutom innan Larssons, så Disel outar definitivt inom fönstret för när ulvarna inte fattade att de hade alibin.

När så Lukas rök bekräftades det att kniven skulle tillhöra Disel, som alltså sitter med ten tempelriddar-lögn. Här fabricerar Disel anledningarna till att han ljugit. Notera att han inte på något sätt, vare sig med vanliga brödsmulor eller i sina resonemang, visat att han har den förmåga han säger att han har nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselsoppa said:
Förmåga: Du gillar verkligen ljudet av folk som dör, det är som musik för dig. Om bardhelvetet som går omkring i onepiece och sjunger på Justin Bieber-ballader* dör får du en siarförmåga, för barden har något som tillhör dig.

Föremål: Bandage. Du skulle kunna ha ihjäl nån med dem, men de suger aparsle så du tror att de tillhör nån annan.

Så, är ni nöjda nu?

*Näh, riktigt så uttryckte sig kanske inte Mukwa, men quite close.
Men Basse vad gör du! Fan så skön du är.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Vimes, låt mig pröva pedagogik:

Låt oss anta att du åker till ett främmande land. Du går fram till någon du uppfattar som servitör på ett café och ber om en kaffe och en cigg, ty det är morgon och du är morgontrött.

Och så svarar mannen: Yhsggdlöf ieeyms ekkem!

Blir du då arg för att han inte säger: "Min gode vän, låt mig relkommendera dig en kopp jafhva och en enkel cigarill till det låga priset av 456 Disbkvn-dollar!"?

Näh. Du tänker så här: fan, jag pratar tydligen inte gjssuians-iska och han fattar inte min svenska. Hur gör jag nu?

---

Vad jag försöker visa med det där exemplet är att vi spelar helt olika! Vi ser på spelets mekanismer på olika sätt, vi uppskattar olika strategier på olika sätt och vi tolkar fantasyvärlden på olika sätt. Döm inte mig efter hur DU skulle ha spelat eller för den sakens skull efter hur man BORDE spela.

Det här måste vi ta lärdom av någon gång, för det är så grymt frustrerande att hela tiden behöva anpassa sig till andra (som JAG inte förstår mig på).

---

Du lägger fram kritik av det här slaget:

Vimes said:
Utgår du här ifrån din riktiga roll eller ditt påhitt? Vilka av dessa ord är ärligt menade och vilka är del av ditt skådespel?
Tja, alltså jag förstod ju rätt tidigt att jag hade en skum roll och gick in för att konstruera en tempelriddare. Det gick väl sådär kan jag hålla med om, med tanke på diverse luckor.

Men grejen är att jag inte förstod hur jag annars skulle skydda min siarroll?

Vafan, Lukas verkade ju inte ha någon vettig förmåga och Korpa/Max kan vara grymma ulvar som har hitta det perfekta alibit!

Angående powerroller så tycker jag i grund och botten att de är rätt övervärderade (men på ämnet, vem väktade Korpa den här gången?), men att jag för byns skull borde vårda min. Speciellt som jag uppfattar att den är så avgörande för spelet.
Men jag gjorde fel, jag tänkte fel. Jag borde ju förstås ha gått ut med roll och allt från början. Eller brödsmulat.

Det ska jag minnas om jag nånsin spelar det här spelet igen. :gremsuck:

Sedan om Cissis outande, jag förstod hennes claimande av sjöfararens frånfälle som nån sorts utbroderad fluff-grej. Typ Recca-aktigt. Sånt hade ju inte jag och blev misstänksam.

Vimes said:
Trodde du att han var ulv? Eller trodde du att han skulel bli ulv om Tripp dog? Trodde du att det var en bybo du röstade ut igårkväll?
Helt säker kunde jag ju förstås inte vara. Men kopplingen mellan oss gjorde mig extra osäker och när han sa nåt i stil med att han hade en förmåga som kunde vara både negativ eller positiv för byn så började jag tänka att han faktiskt kunde bli ulv, stjäla nåns identitet, eller vad KK sa.

Det var liksom Lu-kaazh som pratade där, så där härligt naiv och enkel. Och ärlig.

Dessutom så rimmade det med min föreställning om att min förmåga vara balanserad mot något annat: för att jag skulle kunna börja rocka måste det ske ett offer.

Äh, jag vet inte, det blev rörigt och på slutet när han också var allt tystare och tystare och föreslog sig själv som kandidat...

Jag tordes heller inte byta till Cassius, dels för att jag kanske skulle ryka och dels för att röstbytet skulle se märkligt ut.

Sammanfattat:
1. Du tycks inte ha resonerat alls utifrån din "riktiga" roll, kan du visa någon gång då du gjort det? Eller är ALLT du skrivit hitintills om spelupplägget bara skräp?

Jag har faktiskt försökt bidra hela tiden, trots krumbukterna runt min roll. Om spelupplägg, antal inlägg, påminna Max om att han ska använda sin förmåga för att vi ska kunna analysera hans siar-claim, pressat på diverse människor som betett sig skumt. Bet om outningsordning etc.

2. Ditt agerande kring Lukas är jävligt konstigt.

Han betedde sig jävligt konstigt också. När han nu betedde sig. Fan Vimes, ulvarna vet allt om spelet, jag gör det inte!

3. Dina tankar kring Max, Cassius och dig själv är minst sagt förvirrade.

Jo, det kan jag hålla med om. Men det borde finnas nån sorts vettig förklaring till att vi båda (?) är siare. Ledsen att jag inte kan servera den logiken bara så där.

---

Sorry folks, men jag ska träffa handledare i morgon och de blir knappast imponerade av mina resultat i Rollspel.nu:s varulvsspel. I deras trångsynta värld räknas bara akademisk text.

Fattar ni hur jag har det?

Men jag kommer tillbaka i eftermiddag.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Dieselsoppa said:
Angående powerroller så tycker jag i grund och botten att de är rätt övervärderade (men på ämnet, vem väktade Korpa den här gången?), men att jag för byns skull borde vårda min. Speciellt som jag uppfattar att den är så avgörande för spelet.
Men jag gjorde fel, jag tänkte fel. Jag borde ju förstås ha gått ut med roll och allt från början. Eller brödsmulat.
Det skrev jag i mitt första inlägg. Jag valde Max Raven.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är ju något sjuk i huvudet och tror på konstigheter i varulvsspel. Mukwa är ju en erfaren konstruktör och jag tror han är ute efter något spektakulärt den här gången.

Dieselsås är ju ett unikum att skapa kaos och det har han ju verkligen gjort nu. Snackar vi scumtells så har han ju slagit rekord i att spela sin roll oärligt ur bybo perspektiv. Det finns ju inget annat att göra än att hänga honom för att få slut på det hela.

Men. Det sjuka är att han mycket väl kan ha en sån här skön roll. Den är nästan klippt och skuren efter Basse. Jag vill inte alls springa i förväg här och hänga honom bara för att Lu-kaazh visade sig vara grön.

Lu-kaazh hade ju sin underliga förmåga. Den skyddar (i mina ögon) Tripp en hel del. Det finns någon rätt meckig mekanik i den och kräver att Tripp offras för att byn skall få dra nytta av Lu-kaazh fördel eller helt enkelt får leva med Lu-kaazh nackdel. Jag gillar det mer nu när det är bekräftat att Lu-kaazh var grön.

Hur gick hängandet av Lu-kaazh till? Har vi papper på detta? Jag kommer ju ihåg att Basse var en bidragande orsak med sin röst, men redan förra rundan flaggade vi ju rätt hårt för att Basse var scum. Varför jobbas det inget i röstning och liknande för att se om vi kan hitta nått mönster där? Jag har nu inte mer än snabbt kikat igenom tråden, men det är ju helt uppenbart att det jagas Basse här och efter Basse så jagas det Cassius.

Det är rätt bekvämt.

Vi har en hel runda att kolla över mönster och fundera i andra banor för att sedan falla tillbaka på Cassius som är siad röd och Basse som gjort kaos.

Igår var jag rätt säker på att det var bättre att välja Basse istället för Cassius för det hade gett oss möjligheten att krångla till det för ulvarna. Om Max Raven är vår siare hade det tvingats att mörda honom och har vi då vår väktare Korpa så hade det skapat huvudbry. Hade ulvarna plockat Max Raven hade vi fått kvitto på att Cassius är röd i vilket fall och därav ansåg jag det var bättre att hänga en tredje ulv istället för att ta en som vi fått bekräftat och kan spara till senare.

Idag efter Basses outning är jag ju mer sugen på att bekräfta Cassius rödning mer. Det kommer att ge oss mer. Det kan till och med ge oss en död Basse (eftersom han är Imba och ulvarna måste ju mörda honom så klart!) och om inte ulvarna nackar Basse så lär vi ju göra det så snart det är bekräftat att Max Raven är grön och Cassius är röd.

Röst: Cassius

FÖRDELAR:
* Är Cassius röd är Max Raven grön
* Basse kan använda sin superförmåga
* Ulvarna blir tvungen att nacka Max Raven om han är grön
* Ulvarna har fortfarande Korpa att oroa sig över och hon kan ställa till det
* Ulvarna måste inte bara nacka Max utan de måste även nacka super-basse.

Lixom, jag kan inte se varför vi skall nacka Basse! Han är ju ett guldkorn i det här läget.

Empis! Jobba med mig. Hur har det svängt och vad har hänt sen Basses outning och hur gick det till när GRÖN-Lu-kaazh nackades. Att Basse vill hänga honom det köper jag. Alternativ 1 är han ulv, alternativ 2 så får han en Imba förmåga. Övriga?

Jag har förövrigt noterat att Tripp_trap skrivit sitt första inlägg i det här liret som inte angriper Vimes på nått vis. Det tycker jag också är lite anmärkningsvärt. Vad har hänt där? Tripp som överlag har hjälpt byn minst av alla går på stört ut och vill hänga Basse. Njä. Jag gillar det inte.

Jag återkommer lite senare. Jag måste bygga ett case eller två.

Jag är fortfarande intresserad av att hänga Liliana. Outningen av en dyrksats som hänger upp tavlor på väggarna är fortfarande sjukt mycket scum. Jag har även ramlat över ett inlägg från Liliana i den här rundan som jag finner udda (men det kanske beror på att jag vill tro att Mukwa fuckat upp min skalle och gjort ett ubersvårt lir med en massa fräcka förmågor som tvingar oss att hänga bybor för att göra bybor användbara, typ..)

Liliana said:
Dieselsoppa said:
Ouch!

:gremcry:

Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!

Återkommer när jag har nattat barn.

Är detta en erkänning?
Vad är det här för inlägg? Ett erkännande att han är ulv kan jag då inte tolkat som? Vet Liliana mer än hon ger sken av?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,475
Dieselsoppa said:
Vad jag försöker visa med det där exemplet är att vi spelar helt olika! Vi ser på spelets mekanismer på olika sätt, vi uppskattar olika strategier på olika sätt och vi tolkar fantasyvärlden på olika sätt. Döm inte mig efter hur DU skulle ha spelat eller för den sakens skull efter hur man BORDE spela.

Det här måste vi ta lärdom av någon gång, för det är så grymt frustrerande att hela tiden behöva anpassa sig till andra (som JAG inte förstår mig på).
Fast. Hur ska vi annars spela det här spelet? Med vilka medel ska vi peka ut ulvar om vi inte ska bedöma hur de spelar?

Det är klart att det är högst subjektivt. Jag tycker att folk som spelar på ett sätt som är avvikande och där jag inte uppfattar att avvikelserna förklaras på ett vettigt sätt är ulvar. Hur ska jag annars identifiera ulvar?

Jag accepterar att folk spelar och resonerar annorlunda, men jag vill gärna försöka förstå varför. Och går det inte att förstå agerandet så är det en scum tell. Hur ska vi annars spela spelet?

Grejen är att jag inte bara tycker att du spelat jättekonstigt utifrån mitt eget perspektiv. Jag tycker dessutom att detta ljugande går stick i stäv med din vanliga boy scout-stil. Det är inte bara så att JAG inte skulle spelat som du gjort, jag förstår inte heller varför DU har spelat som du gjort.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,688
Vimes said:
Grejen är att jag inte bara tycker att du spelat jättekonstigt utifrån mitt eget perspektiv. Jag tycker dessutom att detta ljugande går stick i stäv med din vanliga boy scout-stil. Det är inte bara så att JAG inte skulle spelat som du gjort, jag förstår inte heller varför DU har spelat som du gjort.
För all del.

Jag drar logiken i korthet:

1. Jag får skitskum roll som potentiellt är asviktig för byn.

2. Jag gillar inte powerroller, men å andra sidan inser jag att min roll kanske är den viktigaste för byn och att jag för byns skull måste vårda den.

3. Men min roll är en "red herring" och kommer dra till sig uppmärksamheten från bybor och ulvar=jag måste ljuga.

4. Ju skummare Lukas framstår desto mer känns det som att jag måste få bort honom och därigenom få igång min förmåga.

5. Max siar Cissi grön, ulvarna tar Cissi, Korpa väktar Max. Skumt.


Ergo: Jag tycker nog att jag har spelat min roll så boyscoutigt det öht går, med tanke på förutsättningarna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselbasse said:
Helt säker kunde jag ju förstås inte vara. Men kopplingen mellan oss gjorde mig extra osäker och när han sa nåt i stil med att han hade en förmåga som kunde vara både negativ eller positiv för byn så började jag tänka att han faktiskt kunde bli ulv, stjäla nåns identitet, eller vad KK sa.
Får jag fråga Vimes varför han inte påpekat att det är han som har knäckt den här tanken baserat på Lu-kaazh förmåga? Jag tycker mig se mycket aktivitet från Vimes sida där det staplas upp hyllmeter av anklagelser mot alla de felaktigheter Basse springer omkring med, men detta har slunkit förbi kontrollen vid ett flertal tillfällen.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Jag är ju något sjuk i huvudet och tror på konstigheter i varulvsspel. Mukwa är ju en erfaren konstruktör och jag tror han är ute efter något spektakulärt den här gången.

Dieselsås är ju ett unikum att skapa kaos och det har han ju verkligen gjort nu. Snackar vi scumtells så har han ju slagit rekord i att spela sin roll oärligt ur bybo perspektiv. Det finns ju inget annat att göra än att hänga honom för att få slut på det hela.

Men. Det sjuka är att han mycket väl kan ha en sån här skön roll. Den är nästan klippt och skuren efter Basse. Jag vill inte alls springa i förväg här och hänga honom bara för att Lu-kaazh visade sig vara grön.

Lu-kaazh hade ju sin underliga förmåga. Den skyddar (i mina ögon) Tripp en hel del. Det finns någon rätt meckig mekanik i den och kräver att Tripp offras för att byn skall få dra nytta av Lu-kaazh fördel eller helt enkelt får leva med Lu-kaazh nackdel. Jag gillar det mer nu när det är bekräftat att Lu-kaazh var grön.

Hur gick hängandet av Lu-kaazh till? Har vi papper på detta? Jag kommer ju ihåg att Basse var en bidragande orsak med sin röst, men redan förra rundan flaggade vi ju rätt hårt för att Basse var scum. Varför jobbas det inget i röstning och liknande för att se om vi kan hitta nått mönster där? Jag har nu inte mer än snabbt kikat igenom tråden, men det är ju helt uppenbart att det jagas Basse här och efter Basse så jagas det Cassius.

Det är rätt bekvämt.

Vi har en hel runda att kolla över mönster och fundera i andra banor för att sedan falla tillbaka på Cassius som är siad röd och Basse som gjort kaos.

Igår var jag rätt säker på att det var bättre att välja Basse istället för Cassius för det hade gett oss möjligheten att krångla till det för ulvarna. Om Max Raven är vår siare hade det tvingats att mörda honom och har vi då vår väktare Korpa så hade det skapat huvudbry. Hade ulvarna plockat Max Raven hade vi fått kvitto på att Cassius är röd i vilket fall och därav ansåg jag det var bättre att hänga en tredje ulv istället för att ta en som vi fått bekräftat och kan spara till senare.

Idag efter Basses outning är jag ju mer sugen på att bekräfta Cassius rödning mer. Det kommer att ge oss mer. Det kan till och med ge oss en död Basse (eftersom han är Imba och ulvarna måste ju mörda honom så klart!) och om inte ulvarna nackar Basse så lär vi ju göra det så snart det är bekräftat att Max Raven är grön och Cassius är röd.

Röst: Cassius

FÖRDELAR:
* Är Cassius röd är Max Raven grön
* Basse kan använda sin superförmåga
* Ulvarna blir tvungen att nacka Max Raven om han är grön
* Ulvarna har fortfarande Korpa att oroa sig över och hon kan ställa till det
* Ulvarna måste inte bara nacka Max utan de måste även nacka super-basse.

Lixom, jag kan inte se varför vi skall nacka Basse! Han är ju ett guldkorn i det här läget.

Empis! Jobba med mig. Hur har det svängt och vad har hänt sen Basses outning och hur gick det till när GRÖN-Lu-kaazh nackades. Att Basse vill hänga honom det köper jag. Alternativ 1 är han ulv, alternativ 2 så får han en Imba förmåga. Övriga?

Jag har förövrigt noterat att Tripp_trap skrivit sitt första inlägg i det här liret som inte angriper Vimes på nått vis. Det tycker jag också är lite anmärkningsvärt. Vad har hänt där? Tripp som överlag har hjälpt byn minst av alla går på stört ut och vill hänga Basse. Njä. Jag gillar det inte.

Jag återkommer lite senare. Jag måste bygga ett case eller två.

Jag är fortfarande intresserad av att hänga Liliana. Outningen av en dyrksats som hänger upp tavlor på väggarna är fortfarande sjukt mycket scum. Jag har även ramlat över ett inlägg från Liliana i den här rundan som jag finner udda (men det kanske beror på att jag vill tro att Mukwa fuckat upp min skalle och gjort ett ubersvårt lir med en massa fräcka förmågor som tvingar oss att hänga bybor för att göra bybor användbara, typ..)

Liliana said:
Dieselsoppa said:
Ouch!

:gremcry:

Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!

Återkommer när jag har nattat barn.

Är detta en erkänning?
Vad är det här för inlägg? Ett erkännande att han är ulv kan jag då inte tolkat som? Vet Liliana mer än hon ger sken av?

En analys av hur rösterna har fallit på Dieselsoppa innan och efter att Dieselsoppa multiklassat från Paladin till Rogue.
Jag kommer hänvisa till inlägg med nummer och klockslag och kort skriva en sammanställning av inlägget. Eftersom jag fått kritik tidigare om att jag uttryckt mig klumpigt och verkat mena saker jag inte menar när jag citerar inlägg så citerar jag inte alls inläggen i denna post utan hänvisar till dem så ni kan se själva vad det står.

Runda 3
Innan Dieselsoppa outar att han är lönnmördare:

#843086 - 2013-03-03 22:21:49 Vimes kliver in med en röst på Dieselsoppa direkt, ingen motivering mer än ”nya tag”.

#843087 - 2013-03-03 22:22:55 Max Raven kommer in och avslöjar att han siat Cassius som röd. Han lägger ingen röst.

#843088 - 2013-03-03 22:23:51 Liliana lägger in en röst på Dieselsoppa som hon dock inte gör i fetstil. Motivering ”rödast för mig, sorry”.

#843090 - 2013-03-03 22:25:58 Brynolf kommer in, röstar på Dieselsoppa med motiveringen att eftersom Lu-Kaazh kniv var äkta så är Dieselsoppas Tempelriddare inte det

#843093 - 2013-03-03 22:32:28 Ruga kommer in, röstar på Cassius med motiveringen att han valde att rösta på Cissi istället för Lu-Kaazh eller Dieselsoppa första rundan. Hon citerar också Max Ravens siande om Röd-Cassius.

#843095 - 2013-03-03 22:35:28 Empiricus (moi) kommer in, gör en snabb uppstapling av hur utröstandet förra rundan av Lu-Kaazh gick, och röstar därefter på Dieselsoppa, motivering att Dieselsoppa inte sitter säkert som tempelriddare nu.

#843097 - 2013-03-03 22:40:16 Konrad Konvalj kommer in och röstar på Dieselsoppa, motivering att han måste vara röd eftersom han inte passade med Lu-Kaazh dolk.

#843101 - 2013-03-03 22:43:08 Max Raven röstar på Dieselsoppa, säger att han håller med Konrad Konvalj och vill se vad som ramlar ut ur Dieselsoppan.

#843109 - 2013-03-03 23:02:57 Tyr kommer in och röstar på Dieselsoppa men säger sig skall ta en funderare på hur väven kan hänga ihop nu (verkar mer avancerad än tidigare). Citerar Konrad Konvalj och verkar hålla med honom.

#843105 - 2013-03-03 22:53:10 Dieselsoppa hoppar in, säger "Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast." och tackar Cissi. Hänvisar till nattning av barn och försvinner.

[Empiricus funderar]

Detta är allt som händer i röstväg innan Dieselsoppa släpper bomben. På ca 40 minuter har det landat 7 röster på Dieselsoppa på grund av att han inte passar in längre i kedjan, att Diesel har ljugit eller inte hör hemma ihop med resten av oss är klart.

De som INTE har röstat på Dieselsoppa ännu (eller som inte röstat alls) är:
Ruga, som röstat på Cassius efter Max Ravens siande av honom.

Dieselsoppa, som inte lagt en röst ännu (men som i Lönnmördaroutningen röstar Cassius)

korpa, som tidigare avslöjat att hon har vaktat Max, samt att hon efter att Max siat Cassius uttalat sig att hon någon gång vill att vi bekräftar att Max är siare genom att rösta ut Cassius, men att vi inte definitivt behöver ta Cassius just denna runda.

tripp_trap, vars första inlägg denna runda kom #843212 - 2013-03-04 09:53:26.

Vicotnik, vars första inlägg denna runda kom #843214 - 2013-03-04 09:58:33.

Cassius, som inte har postat något denna runda.

Så nu är alltså mer än halva byn på Dieselsoppa och från den sista rösten på Dieselsoppa så tar det 5 minuter innan Lönnmördaryrket kommer fram.

[/fundering]

#843111 - 2013-03-03 23:07:27 Dieselsoppa kommer in igen och hänvisar till att han har fått ett PM. Han avslöjar att han är lönnmördare, att han ljugit sedan början och att han nu med Lu-Kaazh dolk i handen kan se vem som mördar. Lägger röst på Cassius utan djupare motivering.

[Empiricus analyserar]

Fördelen, om Dieselsoppa talar sanning om att han är Lönnmördare, är att då får verkar kedjan av yrken, föremål och förmågor passa ihop mycket bättre.
Då är BDG mest sannolikt Helare, har Jägarens föremål och kan sia Lönnmördare om han är helt vanilla enligt hur det här spelet är uppbyggt.

Alternativt så hade BDG en annan förmåga, hur skulle det ha sett ut om både Lu-Kaazh och BDG outat att något händer med dem när en annan klass dör (att helaren kanske kan hela när det inte längre finns en Lönnmördare - ren spekulation)?

Dieselsoppa kan fortfarande vara Plundrare och ljuga om den biten, men oavsett om han ljuger om att han är Plundrare eller inte så får vi plötsligt nu en pusselbit som passar bättre.

[/analys]

#843116 - 2013-03-03 23:12:13 Liliana reagerar snabbt, trycker på sin redan lagda röst på Dieselsoppa genom att lägga den igen (nu fetad, eftersom hon inte gjorde det första gången).

#843117 - 2013-03-03 23:13:34 korpa reagerar därefter, uttrycker sin misstro på Dieselsoppa men lägger ingen röst på honom.

#843120 - 2013-03-03 23:15:00 Brynolf är trea på att reagera, och det genom att be om en utveckling av förmågan.

#843122 - 2013-03-03 23:16:30 Tyr är fyra att reagera, verkar tycka det är underhållande och är nöjd över att väven passar ihop som den borde då.


[Empiricus inflikar]

Efter detta så kommer en massa inlägg och diskussioner fram och tillbaka, föga förvånande så är den generella meningen att Dieselsoppa är en tårtspade som ljugit, han måste berätta mer om vad han egentligen har för fluff och förmåga, han får gärna peka på brödsmulor. Följande röstskiften görs efter avslöjandet:

[/inflik]

#843190 - 2013-03-04 09:00:46 Ruga byter från röst på Cassius till röst på Dieselsoppa, håller med Vimes om att förmågan låter för mäktig.

#843197 - 2013-03-04 09:13:05 korpa lägger en tills vidare-röst på Dieselsoppa, men filosoferar kring effekterna av om vi hänger Dieselsoppa kontra Cassius. Ber Dieselsoppa att spilla bönpåsen om var Ulvarna gömmer sig.

#843212 - 2013-03-04 09:53:26 tripp_trap kommer in med sitt första inlägg denna runda, tycker att vi kan spara på Cassius och motiverar det med att vi inte kan vara säkra på Max Raven. Spekulerar om vad nattmordet på Cissi betyder. Röstar på Dieselsoppa som han säger har snärjt in sig i galgen fullständigt.

#843214 - 2013-03-04 09:58:33 Vicotnik kommer in med sitt första inlägg denna runda, stolpar upp fördelar och nackdelar med att hänga Cassius, fördelar och nackdelar med att hänga Dieselsoppa och lägger efter det en röst på Cassius för att gröna Max och för att hänga siade ulvar framför 50/50-ulvar.

#843234 - 2013-03-04 10:36:29 Konrad Konvalj lägger fram ett resonemang att inte rösta ut Dieselsoppa just nu, eftersom Dieselsoppa kan dödas senare, en död Cassisus som bevisas vara röd eller grön ger en större mängd fördelar. Han ändrar sin röst från Dieselsoppa till Cassius.

[Empiricus filosoferar]

Efter att Lönnmördaren kommit ut i strålkastarljuset så hamnar 3 nya röster på Dieselsoppa och två röster kommer på Cassius, varav en av dessa två flyttas bort ifrån Dieselsoppa.
Röstställningen ser alltså ut som följer:

Dieselsoppa har 9 röster (Vimes, Liliana, Brynolf, Empiricus, Max Raven, Tyr, Ruga, korpa och tripp_trap)

Cassius har 3 röster (Dieselsoppa, Vicotnik och Konrad Konvalj)

Ej röstat: Cassius

Eftersom större delen av Dieselsopperösterna lades INNAN Dieselsoppa outade Lönnmördare så verkar outningen ha knuffat några personer som varit tveksamma över kanten till att rösta på Dieselsoppa och bara Konrad Konvalj har flyttat ifrån Dieselsoppa, dock med en motivering som enligt mig faktiskt låter sund. Det verkar som om antingen Cassius eller Diesel kommer att dingla på onsdag.

[/filosofi]

Personligen så är jag lite med på Konrad Konvaljs tåg, hänger vi Cassius och han är röd så har vi antingen bekräftat Max Raven som siare eller så har vi en kylig Ulv som hänger en Ulvpolare för att riktigt gröna in sig för byn.

Hänger vi Cassius och han är grön så är Max inte den man vi trodde han var, och då blir läget plötsligt ett helt annat i byn.

Hänger vi Dieselsoppa nu och han är röd så har vi plockat en Ulv och kan titta bakåt och analysera hur det gör att alla röstningar påverkas.

Hänger vi Dieselsoppa nu och han är grön så, ja, vad har vi då?

Hänger vi inte Dieselsoppa och någon nattmördas nästa runda så får ju Dieselsoppa sjunga ut illa kvickt om vad han sett eller hört genom sin lilla kniv. Såvida inte Dieselsoppa dör. Och då har vi fått svar vilketsom.

Jag ser fler vinster om vi hänger Cassius, även om Dieselsoppa inte har speciellt många pluspoäng på min förtroendelista just nu.

Röst: Cassius
 
Top