Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Dieselsoppa said:
Ouch!

:gremcry:

Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!

Återkommer när jag har nattat barn.

Är detta en erkänning?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Empiricus levererar data

Jag postar nu den senaste versionen av dokumentet.
Ifyllt alla röster fram till röststopp förra rundan, mörkrött satt på bekräftad död ulv Larsson och mörkgrönt på bekräftade döda äventyrare.

Ljusgrönt på Korpa och Max som obekräftade powerroller och ljusrött på Cassius som siad till att vara Ulv av en obekräftad siare.
 

Attachments

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Dieselsås vill ju inte röra vid Lu-kaazh dolk och eftersom Lu-kaazh var grön så måste ju Dieselsåsen vara röd? Annars brakar väl hela väven ihop?
Såvitt jag kan se iaf, men jag ska ta mig en funderare till. Iom att Lu-kaazh var grön så är spelet redan lite mer avancerat än jag trott. Men förhoppningsvis så är det inte mer avvikande än så. Om Diesel är grön så var antingen Lu-kaazh roll någon form av fälla för byn eller så sitter inte väven ihop som jag trott.

Tills vidare: DÖ PLUNDRARE DÖ (Röst: Dieselsoppa)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Dieselbränsle

Här händer det grejer minsann. Man har fått sig ett PM.

Okej. INNAN ni kräver att får rösta ut mig lyssna i alla fall. Jag måste få er att lyssna på det här för byns skull.

Jag är LÖNNMÖRDAREN.

Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.

Varför sa jag aldrig att jag var lönnmördare då? Jo, för att jag var skraj att ni skulle hänga mig med tanke på mitt udda yrke.

Jag vet att ni inte kommer tro mig, men jag måste ju säga det här i alla fall. Alltså kan jag bekräfta att Lukas var Bard.

Vi tar ju Cassius nu va?

Röst: Cassius
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Dieselbränsle

Dieselsoppa said:
Här händer det grejer minsann. Man har fått sig ett PM.

Okej. INNAN ni kräver att får rösta ut mig lyssna i alla fall. Jag måste få er att lyssna på det här för byns skull.

Jag är LÖNNMÖRDAREN.

Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.

Varför sa jag aldrig att jag var lönnmördare då? Jo, för att jag var skraj att ni skulle hänga mig med tanke på mitt udda yrke.

Jag vet att ni inte kommer tro mig, men jag måste ju säga det här i alla fall. Alltså kan jag bekräfta att Lukas var Bard.

Vi tar ju Cassius nu va?

Röst: Cassius
Första jag lärde mig att man som bybo inte ska göra: ljuga. Sorry, men, nej, du har min röst.

för att jag glömde göra fetstil på förra:

Röst: Dieselsoppa
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Dieselbränsle

Dieselsoppa said:
Här händer det grejer minsann. Man har fått sig ett PM.

Okej. INNAN ni kräver att får rösta ut mig lyssna i alla fall. Jag måste få er att lyssna på det här för byns skull.

Jag är LÖNNMÖRDAREN.

Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.
Så med andra ord har du ljugit om både yrke och förmåga?

Ja, du har rätt, vi lär inte tro dig. Jag gör inte det iaf.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Dieselbränsle

Jag vet, ni kommer inte tro mig.

Fan vad jag har jobbat på det här, så dålig som jag är på att ljuga också...

:gremcry: :gremcry: :gremcry:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Dieselbränsle

Dieselsoppa said:
Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.
Du kan gärna få utveckla det där för all del. Att se vem som mördar folk låter väl ganska... ska vi säga imba?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Dieselsoppa said:
Ouch!

:gremcry:

Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!

Återkommer när jag har nattat barn.
Låg närmast vad?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Dieselbränsle

Dieselsoppa said:
Här händer det grejer minsann. Man har fått sig ett PM.

Okej. INNAN ni kräver att får rösta ut mig lyssna i alla fall. Jag måste få er att lyssna på det här för byns skull.

Jag är LÖNNMÖRDAREN.

Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.

Varför sa jag aldrig att jag var lönnmördare då? Jo, för att jag var skraj att ni skulle hänga mig med tanke på mitt udda yrke.

Jag vet att ni inte kommer tro mig, men jag måste ju säga det här i alla fall. Alltså kan jag bekräfta att Lukas var Bard.

Vi tar ju Cassius nu va?
HA HA HA, Kaosdemonen från Helvetet, så jag hade rätt om min lönnmördarteori.

Ja, ja, då har vi det iaf mer eller mindre bekräftat att väven ser ut som jag trodde den såg ut. Det är alltid något. Jag ska överväga vad du säger men jag tror inte jag kan lita på dig eftersom du ljög om ditt yrke. Att du ljugit om förmågan skulle jag kunnat köpa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Dieselbränsle

...jag har ju tänkt såhär att om jag ska vårda min siarförmåga så är jag tvungen att ljuga om mitt yrke och min förmåga, samtidigt som jag måste få väck Lukas.

Skitkonstigt, och nu när Cissi rök blir jag så jävla ledsen över att jag har klantat till det för byn. Men om vi tar Cassius lär vi se om vi verkligen kan ha två siare i spel. Just nu tror jag att Max har kört en bluff.

Så, sorry! Jag var helt klart fel person för en sån här roll.

Hoppas jag kan göra bättre ifrån mig nån annan gång.

:gremcry:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Av de jag misstänkte var Lukas etta. Cassius var mitt andraval.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Dieselbränsle

Brynolf said:
Dieselsoppa said:
Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.
Du kan gärna få utveckla det där för all del. Att se vem som mördar folk låter väl ganska... ska vi säga imba?
Håller med Brynolf, och; med en dolk dessutom? Hur? Magisk dolk? :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Dieselbränsle

Brynolf said:
Dieselsoppa said:
Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.
Du kan gärna få utveckla det där för all del. Att se vem som mördar folk låter väl ganska... ska vi säga imba?
Ja, förklara exakt hur förmågan fungerar. Gå ut med allt du ljugit om, inklusive fluffet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tyr said:
Ja, ja, då har vi det iaf mer eller mindre bekräftat att väven ser ut som jag trodde den såg ut. Det är alltid något. Jag ska överväga vad du säger men jag tror inte jag kan lita på dig eftersom du ljög om ditt yrke. Att du ljugit om förmågan skulle jag kunnat köpa.
Jag vet. Man ska ju aldrig ljuga, men ärligt talat hade du trott på mig runda ett om jag gick ut och sa att:

"Hej alla barn i Bolibompaskogen! Var inte rädda! Sätt er närmare vettja! Jag är bara en uslig LÖNNMÖRDARE som när den där flummiga Barden därborta, han som sjunger alla mysiga sånger, när han DÖR då kan jag skydda er! Visst sörrni, för jag är egentligen en SIARE!

Visst sörrni, för det enda som hindrar mig är att jag får tillbaka min BLODROSTIGA DOLK, för då kan jag bli byns räddare förstår ni! Och den dolken har han mysot därborta tagit...

Nämen, varför gråter ni och ropar på mamma för? Kom tillbaka!"

:gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Dieselbränsle

Dieselsoppa said:
...jag har ju tänkt såhär att om jag ska vårda min siarförmåga så är jag tvungen att ljuga om mitt yrke och min förmåga, samtidigt som jag måste få väck Lukas.
Jag måste ju säga att det här vore ett ballt spelupplägg, att en bybo måste få ut en annan för byns bästa. Men nä, jag tror snarare du ljugit för tidigt om ditt yrke på samma sätt som Larsson.

Visserligen har vi ingen brådska så visst skulle vi kunna hänga Cassius först och se vad du hasplar ur dig för sierier nästa runda.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Förmåga: Du gillar verkligen ljudet av folk som dör, det är som musik för dig. Om bardhelvetet som går omkring i onepiece och sjunger på Justin Bieber-ballader* dör får du en siarförmåga, för barden har något som tillhör dig.

Föremål: Bandage. Du skulle kunna ha ihjäl nån med dem, men de suger aparsle så du tror att de tillhör nån annan.

Så, är ni nöjda nu?

*Näh, riktigt så uttryckte sig kanske inte Mukwa, men quite close.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vad är det för siarförmåga du har fått, mer i detalj? Det är den vi är nyfikna på!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Dieselsoppa said:
Tyr said:
Ja, ja, då har vi det iaf mer eller mindre bekräftat att väven ser ut som jag trodde den såg ut. Det är alltid något. Jag ska överväga vad du säger men jag tror inte jag kan lita på dig eftersom du ljög om ditt yrke. Att du ljugit om förmågan skulle jag kunnat köpa.
Jag vet. Man ska ju aldrig ljuga, men ärligt talat hade du trott på mig runda ett om jag gick ut och sa att:

"Hej alla barn i Bolibompaskogen! Var inte rädda! Sätt er närmare vettja! Jag är bara en uslig LÖNNMÖRDARE som när den där flummiga Barden därborta, han som sjunger alla mysiga sånger, när han DÖR då kan jag skydda er! Visst sörrni, för jag är egentligen en SIARE!

Visst sörrni, för det enda som hindrar mig är att jag får tillbaka min BLODROSTIGA DOLK, för då kan jag bli byns räddare förstår ni! Och den dolken har han mysot därborta tagit...

Nämen, varför gråter ni och ropar på mamma för? Kom tillbaka!"

:gremwink:
Att slänga in en red herring på det sättet är en klassiker. Jag hade absolut sett på Lönnmördaren som vilket annat yrke som helst. Förmågan...tja, det hade varit bra att veta den informationen INNAN vi offrade Lu-kaazh då han hade liknande förmåga. :gremtongue:
 
Top