Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
så, om tripp dör, händer något med lukaz, och om lukas dör händer något med dig. Tycker inte detta verkar troligt, om jag ska vara allvarlig. Och jo, Diesel, vi kanske hade trott på dig. Nu hoppas jag verkligen att du är ulv, så man vet att det går att lita på dig när du är bybo.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Dieselsoppa said:
Förmåga: Du gillar verkligen ljudet av folk som dör, det är som musik för dig. Om bardhelvetet som går omkring i onepiece och sjunger på Justin Bieber-ballader* dör får du en siarförmåga, för barden har något som tillhör dig.

Föremål: Bandage. Du skulle kunna ha ihjäl nån med dem, men de suger aparsle så du tror att de tillhör nån annan.

Så, är ni nöjda nu?

*Näh, riktigt så uttryckte sig kanske inte Mukwa, men quite close.
Lu-kaazh som är bevisat grön visste inte vilken förmåga han skulle få, men det visste du uppenbarligen. Det ser inte allt för lovande ut för din livslängd i spelet. :gremwink:

Den här delen kan jag köpa: bardhelvetet som går omkring i onepiece och sjunger på Justin Bieber-ballader
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Dieselsoppa said:
Om bardhelvetet som går omkring i onepiece och sjunger på Justin Bieber-ballader* dör får du en siarförmåga, för barden har något som tillhör dig.
Bardjäveln förtjänade att dö.
.
.
.
:gremwink:

Mer allvarligt, är det bara jag som tycker vi fick mindre ny data från inlägg förra rundan än den innan?

Denna rundan har ett par nya reveals. Det verkar som mönstret passar bättre med en lönnmördare, men revealen är iofs sen. Vet inte hur jag ska förhålla mig till det riktigt.

Jag tyckte vi fick fram lite intressant data mot slutet av förra rundan när tiden folk outade sina grejer kom fram. Hade vi någon förutom Cassius som höll igen, s a s?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Basse Basse Basse.

Nu MÅSTE du jobba.

Har du på något sätt smulat lönnmord? Har du på något sätt resonerat kring Lukas roll, som ju liknar din? Hur fan kommer det sig att du var med och röstade ut Lukas när du själv hade en liknande roll? Hur tänkte du när du inte bara ljög utan dessutom öppnade spelet med en lögn? Det är jättekonstigt! Du var rädd för att outa att du var lönnmördare? Vi är äventyrare, lönnmördare är legio i vårt skrå.

Jag fattar verkligen inte hur du tänkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Basse är antagligen lönnmördare, men han har nog inte ljugit av de anledningar som han säger, utan av samma anledningar som Larsson.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vimes said:
Basse Basse Basse.

Nu MÅSTE du jobba.

Har du på något sätt smulat lönnmord? Har du på något sätt resonerat kring Lukas roll, som ju liknar din? Hur fan kommer det sig att du var med och röstade ut Lukas när du själv hade en liknande roll? Hur tänkte du när du inte bara ljög utan dessutom öppnade spelet med en lögn? Det är jättekonstigt! Du var rädd för att outa att du var lönnmördare? Vi är äventyrare, lönnmördare är legio i vårt skrå.

Jag fattar verkligen inte hur du tänkt.
Kort sagt, kan du visa oss något som ger oss anledning att tro dig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Dieselsoppa said:
Tyr said:
Ja, ja, då har vi det iaf mer eller mindre bekräftat att väven ser ut som jag trodde den såg ut. Det är alltid något. Jag ska överväga vad du säger men jag tror inte jag kan lita på dig eftersom du ljög om ditt yrke. Att du ljugit om förmågan skulle jag kunnat köpa.
Jag vet. Man ska ju aldrig ljuga, men ärligt talat hade du trott på mig runda ett om jag gick ut och sa att:

"Hej alla barn i Bolibompaskogen! Var inte rädda! Sätt er närmare vettja! Jag är bara en uslig LÖNNMÖRDARE som när den där flummiga Barden därborta, han som sjunger alla mysiga sånger, när han DÖR då kan jag skydda er! Visst sörrni, för jag är egentligen en SIARE!

Visst sörrni, för det enda som hindrar mig är att jag får tillbaka min BLODROSTIGA DOLK, för då kan jag bli byns räddare förstår ni! Och den dolken har han mysot därborta tagit...

Nämen, varför gråter ni och ropar på mamma för? Kom tillbaka!"

:gremwink:
Det här är en halmgubbe eller vad man ska säga. Nu överdriver du för att göra en poäng som egentligen inte har något med verkligheten att göra. Det var ju inte som att du skrev:
"Jag är EN JETTEJETTE SNÄLL tempelriddare! Jag skjunger PSALMER och är mysig! Jag gillar att smeka lamm också!"

Varför skulle du lägga fram din lönnmordar-roll på det sättet? Det hade ju räckt att du, precis som alla andra , bara sagt rakt ut vilket ditt yrke var. Och sedan sagt att du haft en förmåga som aktiveras när någon åker ut.

Jag kan köpa att det här skulle kunna vara en del av Mukwas speldesign, men jag kan inte köpa ditt sätt att spela alls. Det är ulv ulv ulv av allt. Du har inte gjort något som ska få oss att tro på dig? Något litet inlägg där var fjärde bokstav bildar "jag är lönnmordare" eller något sådant? Hur tänkte du att vi skulle köpa det här? Tänkte du att "Äh, de där pajsarna i byn är ju godtrogna jävlar, dom accepterar nog vadfan som helst om man bara hittar på lite skojiga låtsas-citat och blinkar med hundögon!" Well, det funkar inte så.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Å vad härligt att jag kan ägna tid åt det här samtidigt som mina handledare beter sig som vita hajar och kräver TEXT TEXT TEXT. Nåja, jag ska göra mitt bästa för att tillfredställa er...alla.

Vimes said:
Har du på något sätt smulat lönnmord?
Det är tydligt hur olika vi spelar det här spelet. Jag fick ju asmycket skit för att jag brödsmulade i Reccas lir (minns ni?). Nu är brödsmulandet legio. Ärligt talat tycker jag att brödsmulande är både tråkigt, svåranalyserat och missvisande. Helt plötsligt kan en brödsmula tas som intäkt för något som i andra sammanhang inte skulle ha trovärdig status. Dessutom tar det tid!

Därför har jag inte brödsmulat något alls den här gången.

Däremot har jag försökt skydda min roll eftersom jag uppfattad det som att jag var siare, men med villkor.
Just det gjorde det ännu viktigare att försöka hålla rollen vid liv.

Vimes said:
Hur fan kommer det sig att du var med och röstade ut Lukas när du själv hade en liknande roll?
Jag uppfattade hans roll som farlig med tanke på hans förmåga, hans död möjliggjorde min förmåga och han var otroligt inaktiv. Bland annat.

Vimes said:
Hur tänkte du när du inte bara ljög utan dessutom öppnade spelet med en lögn? Det är jättekonstigt!
Att det var viktigt att hålla siarrollen vid liv och att snabbt hitta barden. Jag tror inte alls att det var en slump att Lukas outade så sent.

Vimes said:
Du var rädd för att outa att du var lönnmördare? Vi är äventyrare, lönnmördare är legio i vårt skrå.
Det här skulel jag vilja att vi kom överens om: NEJ lönnmördare är i fantasygenren FEL. att vara lönnmördare är dåligt dåligt dåligt. Antingen är man ond och håller på Orcus eller så dödar man för betalning. Dessutom: om vi tänker oss att det är en "red herring" såsom Tyr har föreslagit så är det en jävligt jobbig grej att behöva försvara, inte minst med tanke på att en siarförmåga är insatsen.

Men oj vad det säger mycket om hur olika vi ser på vad som är normalt/onormalt i fantasygenren...

Till sista måste jag bara fråga:

Vill ni ha ut mig eller vill ni skydda Cassius?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vimes said:
Varför skulle du lägga fram din lönnmordar-roll på det sättet? Det hade ju räckt att du, precis som alla andra , bara sagt rakt ut vilket ditt yrke var. Och sedan sagt att du haft en förmåga som aktiveras när någon åker ut.
För all del, med eftertankens kranka blekhet ser det där ut att vara en riktig strategi.

I min (roll-)spelsvärld har dock Lönnmördare alltid förknippats med ont/evil/dåligt. Jag har ju dessutom försökt vara lojal mot min roll som siare. Sedan att jag är urusel på att ljuga är en annan sak.

Cissi rök, Max har grönat henne = problem.
Det ger min roll logik.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tyr said:
Lu-kaazh som är bevisat grön visste inte vilken förmåga han skulle få, men det visste du uppenbarligen. Det ser inte allt för lovande ut för din livslängd i spelet.
Jo, för all del.

Men du, vi kan väl backa lite: hur vet vi att Lukas "inte visste vilken förmåga han skulle få"? Kan vi vara säkra på det?

KK var väl inne på att Lukas kunde få en ulvidentitet om tjuven rök.

Jag är SÄKER på att Lukas höll inne med en del av informationen.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Men alltså, jag har fortfarande inte fattat vad det är du siar! Är det om någon har begått ett mord hittills i spelet, eller vadå?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sorry, jag glömde din fråga.

Jag kan sia vem som mördade en bybo genom att jag är insatt i hur man tar livet av folk. När någon dör så får jag reda på vem som utförde mordet.

(Jag utgår från att det handlar om vem som skickade PM till Mukwa.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Korpa said:
Det är alltså en passiv förmåga? o_O
Åh gud så jävla OP det låter. Du får alltså facit på vem som nattmördar varje runda? Du behöver inte ens peka ut rätt person att sia utan får det bara serverat?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Till er som inte spelat speciellt mycket varulvsspel kan det vara kul att få en inblick i hur mycket man kan skruva rollerna hit och dit:

Mafiascums wiki
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vimes said:
Åh gud så jävla OP det låter. Du får alltså facit på vem som nattmördar varje runda? Du behöver inte ens peka ut rätt person att sia utan får det bara serverat?
Tja, med tanke på kraven för att min roll ska aktiveras håller jag inte med dig. Dessutom har ju händelseutvecklingen nu balanserat mer än nog...

:gremsuck:
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Dieselsoppa said:
Vimes said:
Åh gud så jävla OP det låter. Du får alltså facit på vem som nattmördar varje runda? Du behöver inte ens peka ut rätt person att sia utan får det bara serverat?
Tja, med tanke på kraven för att min roll ska aktiveras håller jag inte med dig. Dessutom har ju händelseutvecklingen nu balanserat mer än nog...

:gremsuck:
Nej håller med Vimes det är alldeles för mäktigt !
Röst: Dieselsoppa.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hade det varit en aktiv förmåga så hade jag förmodligen köpt det, men nu är det lite för imba. Och även om jag hade köpt det så hade jag ändå inte kunnat låta dig vara kvar i spel, för om du är bybo så är det fruktansvärt illa skött!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Dieselsoppa said:
Vimes said:
Åh gud så jävla OP det låter. Du får alltså facit på vem som nattmördar varje runda? Du behöver inte ens peka ut rätt person att sia utan får det bara serverat?
Tja, med tanke på kraven för att min roll ska aktiveras håller jag inte med dig. Dessutom har ju händelseutvecklingen nu balanserat mer än nog...

:gremsuck:
Jasså? En bybo ut för att byn ska få en ultra-siar-förmåga? Är det hemskt? Angående händelseutvecklingen är den ju ENBART ditt eget fel och säger inget om förmågans eventuella OP:het i spelupplägget.

ARGH!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Dieselsoppa said:
Till er som inte spelat speciellt mycket varulvsspel kan det vara kul att få en inblick i hur mycket man kan skruva rollerna hit och dit:

Mafiascums wiki
Jag hittar inte din "automatiskt siande av nattmord" ens bland de "less common town roles". Däremot hittade jag "lies" under "common Mafia behaviour".

MORR!
 
Top