Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Blasphemy;n126815 said:
Ett av dessa som tidigare hette Skuggspel kommer dyka upp alldeles strax. De övriga behöver redigering, layout och bilder och det har kommit lite saker i den berömde pipelinen som tar tid. men det jobbas med dem :)
Gött fattar att ni har mycket att göra, men man vill ju alltid ha mer, fortsätt med det bra jobbet.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
377
Location
Birmingham, UK
(kanske lite off men fortfarande halvt relaterat och tycker inte det ar vardigt en egen trad)

Nu nar Jarn, Spelpaketsboken, och det mesta av crowfundingsakerna har utgivits... what's next? Vad har vi att se fram emot fran helmgast under 2016? Nar/var/hur kommer saker ges ut? Kommer ett Hyggelmonster-gosedjur vara en perk for eventuella framtida crowdfunder?

/Jens som ar uttrakad pa lunchrasten och funderar pa om eventuella julklappspengar bor oronmarkas med "kasta pa Helmgast 2k16"
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Det kommer att bli ett spännande år som vi börjar med en crowdfunder för Kult (i februari).

För Eons del så är det ju Damarien som blir årets första stora modul, vilket vi ser mycket fram emot!
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Kommer magiboken (böckerna?) crowdfundas? Vore riktigt kul med ett utvecklarforum för backers. När det gäller de delarna så gör Fria Ligan det riktigt roligt att crowdfunda!
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Kaigon;n135871 said:
De senaste två nyheterna

Introduktion till magisystemet

Gratis PDF av Diamantäpplet, äventyr och första delen i kampanjen Sylfens vrede: Diamantäpplet
???????????????????????????????????????? good shit go?? sHit???? thats ? some good????????shit right????????th ???? ere???????????? right?there ??if i do ?a? so my sel? ???? i say so ???? thats what im talking about right there right there (chorus: ????? ?????) mMMMM?????? ???????? ?????O0???OO?O???Oooo????????????? ???????? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ????????Good shit
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Så vad ligger i pipelinen ? Kommer det ut fler av de äventyr som skulle skrivits under Crowdfundern? Vad händer med Eldens väg?

Vill ha mer nytt kul, fattar att ni har mycket att göra men lite girig får man väl vara eller?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Swedish Chef;n146586 said:
Så vad ligger i pipelinen ? Kommer det ut fler av de äventyr som skulle skrivits under Crowdfundern? Vad händer med Eldens väg?

Vill ha mer nytt kul, fattar att ni har mycket att göra men lite girig får man väl vara eller?
Argh!
Det finns både äventyr som ligger och väntar på kärlek och också Gryningens Tempel (eldens väg) men då det är jag som håller i detta har saker blivit försenade då jag sitter med myhosen till Kult.
Förhoppningsvis kan jag ta tag i detta i mitten av Februari.

Annars är det mycket som är på gång.
Främst arbete med Magiboken, Damarien, ett Äventyr och sourcebook där man kulturspelar Alver, Rumlarens Handbok och en godsak som kretsar kring Kamor. Likaså håller Carl Johan Ströms Jargienmaterial uppdaterad till Eon IV och vi har en illustratör som har börjat illustrera Kejsardömets olika provinser.

Nu har jag säker glömt nått då jag skriver detta på telefon i farten. Men det är lite så läget är.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Blasphemy;n146677 said:
Argh!
Det finns både äventyr som ligger och väntar på kärlek och också Gryningens Tempel (eldens väg) men då det är jag som håller i detta har saker blivit försenade då jag sitter med myhosen till Kult.
Förhoppningsvis kan jag ta tag i detta i mitten av Februari.

Annars är det mycket som är på gång.
Främst arbete med Magiboken, Damarien, ett Äventyr och sourcebook där man kulturspelar Alver, Rumlarens Handbok och en godsak som kretsar kring Kamor. Likaså håller Carl Johan Ströms Jargienmaterial uppdaterad till Eon IV och vi har en illustratör som har börjat illustrera Kejsardömets olika provinser.

Nu har jag säker glömt nått då jag skriver detta på telefon i farten. Men det är lite så läget är.
Gött, kämpa på bara
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
En teknikbeskrivning var inte med!
Ripost (B)
Utövaren behöver endast ett övertag för att bli anfallare när denne använt Defensivt försvar och försvarar sig med ett vapen som ingår i stridskonsten.
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Finns det några tanke på att uppdatera formulären med de magifärdigheter som tillkommit?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
fabianlund;n179564 said:
Finns det några tanke på att uppdatera formulären med de magifärdigheter som tillkommit?
Jag har filat lite på rollformuläret. Det är inte klart men just nu ser det ut så här:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...lperson_22.pdf

Förändringar:
  • Plats för Längd och Vikt
  • En till plats för Övrig färdighet och Språk
  • Utökat plats för Mystiska färdigheter
  • En rad för att skriva in allmän Erfarenhet
  • Utrymme att fylla i särskild bonusar på härledda attribut och liknande
  • Utrymme för att anteckna Mentala efterverkningar
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
fabianlund;n179778 said:
Det här är så grymt jävla guld!

Vad avser du med allmän erfarenhet?
Där kan man ange hur många erfarenhet man fått som kan användas på valfria färdigheter.

(Eller som vi har husreglat i en spelgrupp: Spelarna får alltid valfria erfarenhet i en klump efter varje spelmöte och får själva sätta ut dem på vilka färdigheter de vill.)
 
Top