Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,298
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag håller med. Backade upp som helgon och kan tycka att materialet bör släppas så fler får ta del av det. Det har trots allt gått 7 år.
Backade också och skulle inte bli minsta förnärmad om andra idag fick möjlighet att köpa de produkterna jag fick med på den tiden. Jag tycker rent generellt att saker inte borde vara exklusiva för de som backar ett spel utan att exklusiva under en högst begränsad tid är mycket bättre. Detta är min inställning till alla spel jag fått ”exklusiva” bonusar till då jag faktiskt inte har mindre kul bara för att andra också får möjlighet att köpa samma produkter och ha lika kul.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,003
Location
Stockholm
Jag kan ha missat det i denna tråd, men finns det något semi-officiellt designmaterial tillgänglig till EON?

Anledningen till att jag frågar är att jag skriver lite äventyr och webb-verktyg (icke-PDF-versioner av regel-sammanfattningar, magibok, rollformulär, etc), och det vore trevligt om dessa kunde se lite mer EON-aktiga ut. Förstås vill jag göra det tydligt att det inte är officiellt material! Men grundboken är så snyggt designat att det vore trevligt att göra saker som liknar den. :)
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Jag kan ha missat det i denna tråd, men finns det något semi-officiellt designmaterial tillgänglig till EON?

Anledningen till att jag frågar är att jag skriver lite äventyr och webb-verktyg (icke-PDF-versioner av regel-sammanfattningar, magibok, rollformulär, etc), och det vore trevligt om dessa kunde se lite mer EON-aktiga ut. Förstås vill jag göra det tydligt att det inte är officiellt material! Men grundboken är så snyggt designat att det vore trevligt att göra saker som liknar den. :)
Vi använder följande typsnitt och färger
Rubriker: Prince Valiant och Vinque (färg är ungefär #800000)
Brödtext: Vi använder en custom font (eftersom vi älskar alla special-umlauts, prickar och streck). Några alternativ som ligger nära är exempelvis Sorts Mills Goudy eller Goudy Bookletter 1911
Citat handstil: KonstantinBe
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,003
Location
Stockholm
Stort tack @Kaigon ! Finns det även några bilder på Daak-kors eller liknande som är fria att använda?

Det jag använder för privat bruk just nu är bara screenshots från PDF:erna.
 
Top