Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Ymir;n70545 said:
Det var jag, Pendragon och Svarte Faraonen i en late night-brainstorming av weird shit. Jag är av filosofin att alla Eon-artiklar med självrespekt behöver minst en, gärna samtliga, av följande saker:
- Bisarr slumptabell
- Matlista
- Märkliga meta-referenser till skrifter som bara förekommer in-game
- Svulstiga sexuella spänningar

Med detta kriterium i åtanke blir Cermira den artikel hittils som jag lyckats bäst med, men mer är på väg...
Alltså. Med de kriterierna så kan ju en text om Glutharierna inte bli något annat än ett mästerverk! :D
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
LordTengel;n70911 said:
Eh, du kan skippa tjatandet, jag gnällde lite på dem nu. :grin: Jag lovar inget om exakt när det blir, men det kommer 2 extra sidor vardera till Nermada och Kinané'an oro inom en snar framtid.
Innan någon börjar undra hur lång en snar framtid egentligen är: Livet har kommit emellan lite, men extrasidorna till Kinané'an oro är på layout och jag skriver så svetten lackar på bakgrundstabeller för Nermada. Tack för visat tålamod. :grin:
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Nermada-filen i Spelpaketet inkluderar nu en Bakgrundstabell med 50 resultat för nermadiska rollpersoner. Ta chansen att spela en rollperson som har en bakgrund som Dansmästare, Riddare eller Äktenskapsmäklare!
 

Mr_D

Veteran
Joined
6 Mar 2015
Messages
1
Är det någon som har info om ungefär när EON Novis kommer släppas?
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Har bara hunnit skumma igenom saker lite ännu men måste säga att jag verkligen Älskar Kinane'an Oro! Jag var aldrig riktigt såld på Sanari-alverna men denna kampanjmodul har förvandlat dem till någonting jätteintressant, so that's saying something. Ser fram emot att läsa igenom resten mer noggrant nu när jag har lite tid över innan nästa helvetesvåg av uppsatser och annat äckligt väller över mig.


Kommer uppdatera denna post med tankar och (kanske mest retoriska) frågeställningar kring PDF:erna när jag läst dem.

Kinane'an Oro
Gillar denna plats och alverna i den skarpt, var aldrig ett fan av Sanari-alverna men nu har de blivit sjukt intressanta. Så ifall jag någonsin skulle bli tvingad att spela Sanari-alv finns det ju iaf en chans att jag inte längre skulle sucka högt och dö inombords ;)

1. Kommer inte ihåg hur Sanari-alverna ställt sig inför religion och tro men jag får ganska starka profet/helgonvibbar av hur stadens grundare, Ersyneve, behandla(de)s. Har hon fått något som liknar ett religiöst följande eller handlar det "bara" om att hon respektera(de)s sjukt mycket för hennes kunskaper och ledarskap osv?

2. Intressant med en drake, synd att vi inte får veta mer än dess namn (antar att detta sparas till en framtida modul eller blir upp till spelledare att skapa själv om de vill).

3. Pengar har inget värde och alla har fritt tillträde till vissa byggnader, känns som att vi hamnat i någonting som är snarlikt den kommunistiska utopin (but with elves) :)

4. Alverna verkar ju inte vara mycket för att lämna staden, men undrar lite hur de skulle ställa sig till ifall det anlände folk utifrån som ville bosätta sig hos dem också? De verkar ju vara väldigt anti människor och deras kultur, och eftersom de är alver skulle jag anta att även Tiraker och Dvärgar är hyfsat opopulära pga deras förflutna, men hur skulle de ställa sig till att alver (och misslor) som kommer utifrån skulle vilja flytta in där?

5. INTRIGER JAAAAAAA!

6. Hmmm, med tanke på hur alverna i Kiane'an Oro lever kanske det skulle behövas bakgrundstabeller specifikt för dessa, alternativt redigerade tabeller som inte innehåller vissa resultat? Känns som att vissa resultat i boken liksom inte blir logiska för en karaktär härifrån såvida de inte var bland Kinane'ans nybyggare (dvs riktigt jävla gamla).


Blodskulterna
*gråter lite av gladje inombords över att detta blev en kampanjmodul*

1. Gillar skarpt att endast vampyrerna känner till religionens verkliga gudom och att de mänskliga följarna tillber en falsk gudom. Även festligt att kulterna kan skilja sig mycket mellan varandra beroende på vad dess syfte är :)

2. Gillar bakgrunden för Jalmari (och hans kult) och att det verkar som att myten han skapat kring sig själv håller på att bli en "self fulfilling prophecy"... eller kanske han bara lider av någon slags psykisk sjukdom?

2.1 JAAAAAA INTRIGER!

2.2 Nice touch där med fästets kock, +1

3. Älskar verkligen St: Varangias kult och hur den uppstod helt av en slump och är baserad helt på missförstånd och okunskap. Då vi inte får veta mer om andra personer i kulten och den inte har samma struktur som en "normal" lamiakult antar jag att hon dessutom är den enda inom kulten som faktiskt är lamia?

4. Trots att Röda Väven inte är min favorit av de introducerade kulterna så måste jag säga att jag gillar skarpt hur otydligt det är om huruvida vissa av dess medlemmar fortfarande är människor eller ej. Guldstjärna!

5. Har själv haft en head canon om bordell-lamior en längre tid så jag blev jätteglad när jag såg att ni inkluderat just en sådan typ av kult.

5.1 YumYum låter som en bakelse och är roligt att säga.

6. Lite synd att vi inte fick lite info om officiella reliker, heliga föremål, böner och riter för kulten, men informationen är väldigt intressant och ger en mycket bra (och bred) bild av hur kulterna kan fungera :)
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Mr_D;n75424 said:
Är det någon som har info om ungefär när EON Novis kommer släppas?
Hejsan. Vi kommer att satsa på att färdigställa spelpaketet först och kommer sedan att ta itu med de kvarvarande grejerna såsom Eon Novis.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vi har nu även lagt ut kampanjmaterial om Utmark samt en sammanställning av Daakkyrkans mysterier som har fått två ytterligare mysterier!
Utöver de 18 mysterier som finns i grundboken har även två ytterligare mysterier lagts till: Den gudomliga styrkan och Den rättmätige vägvisaren. Det första har en starkare koppling till Jordesoldaten och det senare till Ljusbringaren.

Avnjut medan vi tuggar vidare med tauper, Astara och vilddjuren!
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vi har nu lagt upp kampanjmaterialet om Tauperna på 16 sidor för de som har spelpaketet!
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Kaigon;n89168 said:
Vi har nu lagt upp kampanjmaterialet om Tauperna på 16 sidor för de som har spelpaketet!
Äntligen lite mer info om Tauperna!

Biten om Taupernas humor på sida 5 är med två gånger på samma sida.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
pingas;n89194 said:
Äntligen lite mer info om Tauperna!

Biten om Taupernas humor på sida 5 är med två gånger på samma sida.
Tack, det är nu åtgärdat :)
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Sedan sist har vi nu lagt upp de fyra artiklarna: Baroniet Trollbane i Soldarn, Stadsmodulen för Astara på Lalasta samt de två varelsemodulerna Människans bästa vän och Vilddjur och Styggelser.
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
Fantastiskt! Astara-artikeln var riktigt bra. Fint upplägg för en drakrelaterad kampanj och hemlighetstabellen kan nog leda till en del roliga mindre äventyr, i många fall relaterade till den märkliga Ubende.

De lite Cuchulainn-inspirerade bärsärkarna var också spännande att läsa om, och dessutom känns det bra att ha mer regelstöd för skapandet av lalastiska rollpersoner.

Illustrationen av svartsvinet var för övrigt en av de mest metal sakerna som jag har sett.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Nirbulas;n93432 said:
Fantastiskt! Astara-artikeln var riktigt bra. Fint upplägg för en drakrelaterad kampanj och hemlighetstabellen kan nog leda till en del roliga mindre äventyr, i många fall relaterade till den märkliga Ubende.

De lite Cuchulainn-inspirerade bärsärkarna var också spännande att läsa om, och dessutom känns det bra att ha mer regelstöd för skapandet av lalastiska rollpersoner.

Illustrationen av svartsvinet var för övrigt en av de mest metal sakerna som jag har sett.
Med tanke på hur mycket vi vände och vred på lalasterna hoppas jag att de blev bra till sist. :grin:
 
Top