Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
avatarex;n62476 said:
Tomtar & Troll är ett rollspel skrivet av Carl Johan Ström tio år innan han tillsammans med Marco, Ola och Krille släppte Eon.
Nice! :) Då var där i alla fall en koppling till Eon på något sätt. Får väl läsa igenom det och se hur mycket 10 år kan förändra grejer (or stay the same maybe?). :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Kraetyz said:
Retro som fan, det här måste läsas igenom. Är det bara för att reta CJS, eller ville han att ni skulle ladda upp det? :D
Klart vi hade rekat detta med Carl Johan innan. Vi tyckte det var trevligt med ett oväntat extramål, och jag tror Tomtar & troll nämnts i gamla Eon deluxe-texter. Vissa namn på hav i Mundana kommer troligtvis därifrån, om ni kan hitta fler Eonkopplingar är det bara att dela med er!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Nice! :)

Helmgast: Vad är orginal filformatet på de kartorna som ni lagt upp på sidan? Vad jag kan se så verkar det som om det är jpg, men jag kan välja att spara bilderna i både jpg, png och bmp formaten.

Så jag undrar för att jag kanske inte ska använder BMP, eller PNG, om JPG är orginal formatet (för skillnaden är ju då på första bilden en ca 450+kb för jpg, medan png ligger på en 6+mb, och bmp på en 12+mb XD)... eller om t.ex BMP är orginalet så vill jag ju inte försämra kvaliten med att använda jpg eller png.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Rhodryn;n63975 said:
Nice! :)

Helmgast: Vad är orginal filformatet på de kartorna som ni lagt upp på sidan? Vad jag kan se så verkar det som om det är jpg, men jag kan välja att spara bilderna i både jpg, png och bmp formaten.

Så jag undrar för att jag kanske inte ska använder BMP, eller PNG, om JPG är orginal formatet (för skillnaden är ju då på första bilden en ca 450+kb för jpg, medan png ligger på en 6+mb, och bmp på en 12+mb XD)... eller om t.ex BMP är orginalet så vill jag ju inte försämra kvaliten med att använda jpg eller png.
Filerna är i jpg-format med hög kvalitet
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kraetyz;n62418 said:
Det finns en PDF med kampanjmaterial om Tarkas uppladdad i spelpaketet! :)
EDIT: Thermal (termotropisk elementar) confirmed! Aaaaskul att se. Samma med kryotropiska elementarer. I övrigt är den här magistormstabellen fucking underbar. "Alla hästar blir seianer", vem som än kom på det behöver en klapp på axeln och en smäll på käften. <3
Det var jag, Pendragon och Svarte Faraonen i en late night-brainstorming av weird shit. Jag är av filosofin att alla Eon-artiklar med självrespekt behöver minst en, gärna samtliga, av följande saker:
- Bisarr slumptabell
- Matlista
- Märkliga meta-referenser till skrifter som bara förekommer in-game
- Svulstiga sexuella spänningar

Med detta kriterium i åtanke blir Cermira den artikel hittils som jag lyckats bäst med, men mer är på väg...
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Som vanligt jättebra material som släpps ut. Uppskattar att ni breddar kampanjmaterialet till platser över hela Mundana. Världen känns mycket större tack vare det, även om min grupp inte lär se de platserna ett tag då de för tillfället huttrar i vinterlandet Cemira.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Enshadi;n70854 said:
Som vanligt jättebra material som släpps ut. Uppskattar att ni breddar kampanjmaterialet till platser över hela Mundana. Världen känns mycket större tack vare det, även om min grupp inte lär se de platserna ett tag då de för tillfället huttrar i vinterlandet Cemira.
Håll dem djupfrysta ett tag till! :grin: Jag vågar påstå att det inte ska ta vansinnigt lång tid innan det kommer en artikel om Utmark, och det är ju åtminstone i relativ närhet till Cermira...
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Jag är svinnöjd med allt material hittills också..
Skulle dock gillat om det i materialet till platser fanns exempelbakgrunder till karaktärer därifrån, precis som i Tarkas. Hur ballt vore det inte med regler för sanari-alverna från Kinané'an oro liksom? (nu är jag personligen ganska dålig på att hitta på sånt så därför uppskattar jag allt jag kan få :D)
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Hikage;n70895 said:
Jag är svinnöjd med allt material hittills också..
Skulle dock gillat om det i materialet till platser fanns exempelbakgrunder till karaktärer därifrån, precis som i Tarkas. Hur ballt vore det inte med regler för sanari-alverna från Kinané'an oro liksom? (nu är jag personligen ganska dålig på att hitta på sånt så därför uppskattar jag allt jag kan få :D)
:grin: Jag lade fram ett förslag om Sanari-stats till Kinané'an oro, men jag tror att det föll mellan stolarna tyvärr. Om vi tjatar lite på Helmgastarna kanske det kan komma med i den tryckta versionen, och förstås en uppdaterad PDF. Enligt samma princip finns det en färdig Bakgrundstabell för nermadiska rollpersoner om folk är intresserade.
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Jag har aldrig varit så mycket för att tjata som jag är nu. :D Hur var när?

Rent praktiskt dock kanske det tar upp för mycket sidor? För mig är dock bakgrundstabeller och liknande minst lika viktigt som bakgrundstexter.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Hikage;n70903 said:
Jag har aldrig varit så mycket för att tjata som jag är nu. :D Hur var när?

Rent praktiskt dock kanske det tar upp för mycket sidor? För mig är dock bakgrundstabeller och liknande minst lika viktigt som bakgrundstexter.
Eh, du kan skippa tjatandet, jag gnällde lite på dem nu. :grin: Jag lovar inget om exakt när det blir, men det kommer 2 extra sidor vardera till Nermada och Kinané'an oro inom en snar framtid.
 
Top