Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Toman;n93464 said:
Jättepadda, mysmys...men eldsprut??
Hur mycket vi än uppskattar eldsprutande paddor (vem gör inte det?) så är det där ett fall av att det gått lite väl fort. Filen kommer att uppdateras, vi hojtar till när det är fixat.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kräver eldsprutande paddor! Fuck vad jag inte ska ta bort filen jag redan laddat ner. :D
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Varför inte låta de rapa ut en stor bubbla som svävar i väg (självklart innehållande väldigt eldfängd paddmagesumpgas)...
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Eller att then "spyr ut" sin mage genom munnen för att fånga sitt mål, och sedan drar den in den igen för att äta upp det den fångade. o_O

Vet inte var jag fått detta från... men jag är övertygad om att jag läst, eller sett något videoklipp och/eller bilder, om någon typ av mindre groda, ödla, eller reptil som gjorde så.

Eller så har min hjärna bara skapat minnet. Om det inte är så att jag missminner mig själv, ochblandar ihop det med något annat... för jag tror där finns en groda som kan tvinga sin mage ut genom munnen för att "rengöra den" från något den åt som den inte tyckte om. XD
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Rhodryn;n93773 said:
Eller att then "spyr ut" sin mage genom munnen för att fånga sitt mål, och sedan drar den in den igen för att äta upp det den fångade. o_O

Vet inte var jag fått detta från... men jag är övertygad om att jag läst, eller sett något videoklipp och/eller bilder, om någon typ av mindre groda, ödla, eller reptil som gjorde så.

Eller så har min hjärna bara skapat minnet. Om det inte är så att jag missminner mig själv, ochblandar ihop det med något annat... för jag tror där finns en groda som kan tvinga sin mage ut genom munnen för att "rengöra den" från något den åt som den inte tyckte om. XD
Helt off från min sida men naturkunskap är ju alltid roligt... ;)
Sjöstjärnor jagar på det viset. De har två magar, en för att jaga och en för att bryta ner bytet. Eftersom bytet börjar brytas ned direkt när det träffas av "jaktmagen" så kan de äta saker som de normalt inte får in i munnen (den är tydligen ganska liten) eller börja äta musslor medan musslan fortfarande är i sitt skal. Angående grodor/paddor så lär det stämma. De ska tydligen inte kunna kräkas utan trycker ut hela magsäcken och skrapar bort innehållet med frambenen.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Måste säga att de senaste uppdateringarna har varit fantastiska! Bonusmaterialet som ni släppt har varit så inspirerande så nu är det svårt att veta var man ska spela! Älskade verkligen tauperna och Astara var fantastiskt det med. Tarkas och Blodskulterna är nog mina favoritartiklar. Och Skugglandet såklart!
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Under pågående äventyr upptäckes en liten typo. Fexiors söner har färdigheten Klättra både på 5T6 och på 3T6+2. Ingen stor grej men det blev eller kort diskussion om hur bra klättrare magiska heliga blå lejon är.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Oden;n95150 said:
Under pågående äventyr upptäckes en liten typo. Fexiors söner har färdigheten Klättra både på 5T6 och på 3T6+2. Ingen stor grej men det blev eller kort diskussion om hur bra klättrare magiska heliga blå lejon är.
Tack, vi ska åtgärda det!
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Jag tycker det är lite rörigt vad som är spelpaktet, vad som kommer tryckas i spelpaketsboken och vad som kommer bli tillgängligt för alla. Men till exempel Diamantäpplet ska enligt crowdfundersidan bli tillgängligt för alla, inte bara crowdfunders.

Det som står listat under "Spelpaketet" som jag inte sett är:
Gryningens tempel, Eldens väg del 1
Behind the scenes
Formulärhäfte
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Spelpaketet innefattar inte alla stretchgoals, exempelvis ingår inte eon novis. Jag antar att det betyder att det släpps för hela världen.
 

Huggsnok

Veteran
Joined
7 Jul 2011
Messages
26
Det vore trevligt om det kom en PDF med allt för Spelpaketet, men det kanske kommer då allt material är klart... :cool:
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
inte direkt relaterat till spelpaketet eller CF:en, men med tankte pa att Diamantapplet skulle konverteras till E:4 sa undrar jag om resten av delarna i Sylfens Vrede (eller bara resten av de skrivna aventyren) aven de kommer att konverteras till de nya reglerna? :)
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
jensofsweden;n105842 said:
inte direkt relaterat till spelpaketet eller CF:en, men med tankte pa att Diamantapplet skulle konverteras till E:4 sa undrar jag om resten av delarna i Sylfens Vrede (eller bara resten av de skrivna aventyren) aven de kommer att konverteras till de nya reglerna? :)
Det är inte uteslutet.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
S:t Daria, Två öl och bröd, Oddhoders spegel, Juliis pris,Under bergens skugga, Muaraks ande,Ett liv för Irian:Arvet,Gryningens tempel(Eldens väg del 1)

Finns det någon tidsplan när dessa äventyr dyker upp? Är mycket nöjd med de flesta äventyren hittills hade varit fint med några fler..
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Har allt material från kickstartern kommit ut, eller saknas något än?

Edit: Kollade lite själv. Om jag inte har fel så väntar vi på dessa. Har jag rätt?

Spelarintroduktion till Jargien
Diamantäpplet
Gryningens tempel, Eldens väg del 1

Eon novis
Behind the scenes


Tärningsapp
Indexapp
Webbportal
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Swedish Chef;n117113 said:
S:t Daria, Två öl och bröd, Oddhoders spegel, Juliis pris,Under bergens skugga, Muaraks ande,Ett liv för Irian:Arvet,Gryningens tempel(Eldens väg del 1)

Finns det någon tidsplan när dessa äventyr dyker upp? Är mycket nöjd med de flesta äventyren hittills hade varit fint med några fler..
Ett av dessa som tidigare hette Skuggspel kommer dyka upp alldeles strax. De övriga behöver redigering, layout och bilder och det har kommit lite saker i den berömde pipelinen som tar tid. men det jobbas med dem :)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
andersb80;n126564 said:
Har allt material från kickstartern kommit ut, eller saknas något än?

Edit: Kollade lite själv. Om jag inte har fel så väntar vi på dessa. Har jag rätt?

Spelarintroduktion till Jargien
Diamantäpplet
Gryningens tempel, Eldens väg del 1

Eon novis
Behind the scenes


Tärningsapp
Indexapp
Webbportal
Spelarintroduktion till Jargien Denna kommer släppas inom kort.

Diamantäpplet Den uppdaterade versionen av Diamantäpplet är tänkt att finnas tillgänglig innan Jul.

Gryningens tempel, Eldens väg del 1 Äventyret är speltestat och två av kapitlen är färdigskrivna (i ett skick så de är redo för layout) men det blev såklart mycket längre än vad det var tänkt. Likaså finns det en del illustrationer färdiga. Men det kommer dröja till 2016 innan det släpps då jag dels har fullt upp just nu med att skriva saker till Kult (det ska dock vara färdigskrivet till årsskiftet) och att äventyret är lite av en darling så vill inte riktigt släppa det ifrån mig.

Eon novis Här har det fixats en hel del. Nästan lite för mycket. Därav att vi nu sitter med massor av halvfärdigt material som är awesome. Men vi ska nog kunnan bena ut grunden. Får dock återkomma om när.

Behind the scenes Från början skulle det bli att vi skrev om Eon 1, 2, 3 och 4. Men undrar inte om en Pod är roligare. Det skulle i så fall bli tre stycken. Eon 1 & 2, Eon 3 och Eon 4. Det är främst Eon 1&2 som blir intressantast då man måste samla de gamla rävarna.

Webbportalen arbetas det på ständigt men långsamt. Så tänker inte säga NÄR för det vet jag inte. Indexappen och Tärningsapp här ska jag piska på skaparen som gått lite i dvala.
 
Top