Master Pelle
Warrior
Kolla på här...
Kolla på den här hemsida som förklara om psi krafter http://www.psipog.net/activepsy/index.html
Kolla på den här hemsida som förklara om psi krafter http://www.psipog.net/activepsy/index.html
Jag är övertygad om att dom flesta på det här forumet håller med når jag säger, att vi gillar 'kaka på kaka'. Ju mer matrial att som SL arbeta ifrån, desto bätre
Det är väl ett par av de övernaturliga och mentala egenskaperna som redan nu skulle kunna benämnas psykiska förmågor? Drömtydare, Andra chans, Helande händer, Kännare, Synsk, Varsel, Stillande blick och i viss utsträckning kanske även Empatisk, Uppmärksam, Extraordinär koncentrationsförmåga osv...
Precis! Så det finns definitivt utrymme för psykiska krafter i Eon. Kommer dessutom att använda mig av flera av dessa exempel från grundreglerna som inspiration, men kommer att utveckla dem mer än vad som rymms i grundboken.
Mvh / Phelan - som tycker att det kan vara en kul idé men om främsta anledningen är att man inte gillar magisystemet varför inte göra ett eget istället?
Nix, det har ingenting med ogillan av magisystemet att göra. Tycker bara att psykiska krafter e coolt ( ), och ingenting sådant finns ju till Eon, så därför tänkte jag skapa det!
Det jag däremot är intresserad är själva fenomenet, att det kommer att kringå lite lagar och därmed öppnar för vidare forskning och dylikt.
Det skulle vara på tok för riskabelt att öppet hålla på med psykiska krafter då i stort sett alla större fraktioner som finns vill åt vad det är, eller som kyrkan vill, bränna hädaren på bål.
Skulle dock reservera kraften åt SLP's om jag vore SL.
PSI passar inte alls in i Eon. Det hade liksom inte varit Eon längre. Min första tanke är "SF-trams", och hur mycket jag än vrider och vänder på det så kommer jag fram till samma sak:
Uttjatat SF-trams.
Det finns ju svärd, dolkar och rustningar - varför ska man inte införa kalashnikovar och skottsäkra västar då?
Skriv på dina varulvar istället, det verkade ju lovande . Var inte så överkreativ .
Apropå varulvarna, hur går det?
Hmm... nu har du sagt PSI så många gånger att nu börjar den lilla möjliga tjusningen jag såg med det hela försvinna.
Men, här har vi ett klassiskt exempel på en smaksak där båda sidor kan skrika sig blå utan att det ger någonting. Dvs, bevis får du inga och du kan inte presentera några själv heller.
Vad som däremot oroar lite är inte att du tycker PSI vore en helt okej grej, utan att du tycker det och samtidigt sitter och påtar på en officiell modul till Neogames. Man hoppas ju att denna inte kommer ta ut svängarna så mycket.