En bok av GRR Martin blir två

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
En radikal lösning skulle vara att folk slutade ge pengar till författaren innan hen har skrivit klart sin berättelse. Då skulle vi slippa onödigt långa bokserier, och framför allt bokserier som är så onödigt långa att författaren hinner dö innan de är klara.

Jag gör så, och det är därför jag nästan aldrig läser någon fantasy nu för tiden.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Om vi bara pratar om Martin så har fansen, såvitt jag kan se, följande alternativ rörande att anpassa sig till nuvarande situation:

De kan vänta in boken - Ett bra alternativ för de som vill göra detta.

Tröttna på att vänta och överge serien - Ett bra alternativ för de som vill göra detta.

Hitta på ett eget slut på berättelsen - Ett bra alternativ för de som vill göra detta, men Martin gillar inte fanfiction så han skulle nog inte hålla med.

Jag tycker inte att jag någonstans tidigare i mina inlägg sagt eller ens antytt att några av dessa anpassningar skulle vara av ondo? Finns det någon form av anpassning som jag glömt som du tycker är viktig?
Väl sammanfattade allteranativ tycker jag. Martins åsikter om fanfiction ser jag som fullständigt ointressanta. Tycker inte han har med det att göra mer än vad fansen har med hans skrivtempo att göra =)

Även om jag så klart kan ha förståelse för varför han inte gillar det. Vore ju förjäkla nesligt om han måste börja om från början för att nått fan går och hittar på samma slut som han själv filar på. Men det ser jag som hans eget problem. Hans allternativ där är att få tummen ur och skriva klart snabbare så fansen inte hinner hitta på sina egna slut först =D
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Väl sammanfattade allteranativ tycker jag. Martins åsikter om fanfiction ser jag som fullständigt ointressanta. Tycker inte han har med det att göra mer än vad fansen har med hans skrivtempo att göra =)

Även om jag så klart kan ha förståelse för varför han inte gillar det. Vore ju förjäkla nesligt om han måste börja om från början för att nått fan går och hittar på samma slut som han själv filar på. Men det ser jag som hans eget problem. Hans allternativ där är att få tummen ur och skriva klart snabbare så fansen inte hinner hitta på sina egna slut först =D
Så då landar vi i att vi är överens om de alternativ fansen har, och jag utgår från att ditt tidigare ”Absolut” innebar att vi är överens om att om oförutsedda händelser inträffar när en författare skriver (Martin i detta fall) så är det inte en dålig sak om denne författare gör sitt bästa för att anpassa sig utefter den nya situationen? 🙂
 
Top