Nekromanti Drakar

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: korkade drakar?

Jag tror inte att du inser smärtan av att få 200.000 pilar i dig...

Om jag nu var den här helikoptern (som enligt Krille "är bepansrad för att tåla eld från luftvärnskanoner") så skulle jag inte vara särskilt orolig. Jag är ganska säker på att en luftvärnskanon gör mer ont än en pil.

/Azagthoth
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: korkade drakar?

Iofs så är det nog svårt att tränga ihop 200 000 alver på tillräckligt lite utrymme för att alla ska kunna skjuta på draken samtidigt /images/icons/wink.gif
Men allvarligt talat, någon svag punkt måste de ju ha. Ingenting är helt perfekt, eller?

Melius frangi quam flecti
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

någon svag punkt måste de ju ha.

Tja, vad sägs om ögonen? Utan fungerande ögon kan de inte se...Sedan är ju frågan om det går att träffa en drake i ögat?

/Tiamel
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Okej, till slut. Som jag ser det nu är detta det sista inlägget i den största debatt jag sett hittills på denna sida. Imponernade entusiasm faktiskt! Och det är sant det med, Klan Samar har drabbats av ett tragiskt öde. Men om du nu känner för att vara DM någon gång så kan du ju dra igång ett äventyr där dina RP:er får möta några av klanens överlevande. De kan ju helt enkelt ha valt att leva lite mer diskret av någon anledning, någon stark fiendskap kanske. Åter till det där med drakar. Ja, jag ska ge RP:erna spö. Jag fick ett förslag angående 75%iga brännskador som jag nappade på. Vad tror du om Ob8T6 trauma och Ob8T6 smärta? Är det rimligt för drakeld?
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: korkade drakar?

200 000 pilar var det va? Någon borde ju träffa ögat rent teoretiskt sett iaf/images/icons/smile.gif
Hur är det med större vapen typ ballistor? Det borde kunna kännas lite iaf...

Melius frangi quam flecti
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

Kanske. Men anfaller de en by kommer alverna försvara sig, antagligen med båge då detta är nationalvapnet.
Sen får du ju tänka också att deras pansar tar väl inte mer än 10 på allt? Ergo borde dessa pilar kunna mobba honom rätt så hårt. Och det där latinska du skrev, vad betyder det? Jag har läst en del latin så alltså, men det där lät nytt....
Machina improba! Vel mihi ede potum vel mihi redde nummos meos!
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

Hur är det med större vapen typ ballistor?

Jag tror draken tänker någorlunda som en människa. Om fienden är övermäktig så ger man sig inte på den. Har ballistor så är det planerat anfall och draken kan alltså dra när dom börjar sätta upp ballistorna. Och sedan så kan draken flyga såpass högt att ballistorna inte når honom, flyga runt dem och anfalla bakifrån snabbt. Ballistorna har inte en chans att hinna ändra riktning till drakens nya, tillfälliga position. Men visst får den ett "ballistaskott" i sidan så kanske den säger "vrål" och bestämmer sig för att den där ballistan skulle bli en fin brasa. Ett stort porlbem i "krigsföring mot drakar" är att se till att ens trupper inte sviker en. En drake inger ganska mycket makt och respekt hos sina motståndare. Flyr en kanske alla flyr. Inte bra att stå kvar som ensam härförare på fältet utan en här /images/icons/smile.gif.

/Tiamel
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

Hans exempel är orimligt, det vet du också. Och hur starkt bepansrad kan han vara tror du? Han har ju bara tjock hud. Knappast mycket mer än H10, K10 och S10!
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

Men anfaller de en by kommer alverna försvara sig, antagligen med båge då detta är nationalvapnet.

Vad skulle en drake vilja anfalla en alvby för?

/Tiamel - bara undrar....
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Meningslösa drakar?

Förmodligen är det en mani att få allting, precis allting, omsatt i tärningsvärden så man kan leka med tanken på hur mycket/lite chans man skulle ha. Lite samma syndrom som drabbade SW:RPG när de publicerade Darth Vaders och Kejsarens värden i Kraften-färdigheter. Tycker det är lite trist att s.a.s. dra ner dessa "legender" till mänsklig nivå och det är samma sak med drakar. De måste ur min synvinkel inte alls vara stridsmaskiner som dödar allt de stöter på (kan kanske t.o.m. roas av att leka lite med de patetiska krypen, jfr just Smaug) men om de vill så kan de definitivt ställa till ett hvt för vilken mindre civilisation som helst/images/icons/smile.gif Jag gillar Ymareth i böckerna om Aldric Talvalin; han är min typ av drake.

Melius frangi quam flecti
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

Knappast mycket mer än H10, K10 och S10!

Öhm...Varför inte? En tunnplåtsrustning skyddar väl 15,12,15 eller nåt sånt. Borde inte deras hud kunna göra det? Varför inte mer? Deras hud är inte av denna värld och därför kan man inte sätta ett värde på den eftersom vi inte vet hur hårt skinnet, om det nu kan kallas skinn, är.

/Tiamel - 10!? hade jag varit drake hade jag tagit det som en förolämpning...
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: korkade drakar?

Sant, så sant. Glömde totalt bort att någon måste sköta ballistorna också/images/icons/smile.gif
Taskig sits att stå ensam kvar framför en asförbannad drake...

Melius frangi quam flecti
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: korkade drakar?

Efter lite slående i KV: En ballista gör OB18T6 i skada. Det kan nog göra lite lite ont även på en drake. Fast som Tiamel påpekade här ovan så kan ju tyvärr drak-skrället manövrera runt ballistorna och det skulle ju bli lite tråkigt/images/icons/smile.gif
Dessutom måste någon sköta ballistorna, vilket Tiamel också påpekade, och det moral-slaget vill inte jag utsätta mina trupper för kan jag säga...

Melius frangi quam flecti
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

Och hur mäter man skadan med en ballista?

Det borde stå under Borg & Belägring i Krigarens väg.....
 

CWS Jackhammer

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
13
Location
Boden
Hur många gånger har du dragit din "drakar i Eon - Mi 24 hind" jämförelse egentligen? Jag tycker också man borde kunna döda drakar. Om man har de rätta sakerna, kunskaperna och väntar på rätt tillfälle.
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

"Dessutom så kommer drakarna att ha en jättehemlighet eller nåt enligt Krilles dagbok på NG:s hemsida. Det kan alltså bli en spännande modul."

*fniss*
Det där är sääkert bara reklam och teasers i vanlig ordning.... /images/icons/wink.gif

Skämt o sido...
Förhoppningsvis får vi snart veta... ?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: korkade drakar?

"Sen får du ju tänka också att deras pansar tar väl inte mer än 10 på allt? "

Tänk dig en stridshelikopter...
Rejält med plåt det du! Skulle nog hellre jämföras med värsta plåtrustning du kan hitta och lite till... dvs minst 30 elelr nått...
*fniss*

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: korkade drakar? (Aningen OT)

Jo, det är sant. Alverna skulle nog ta till bågar då ja. Min "signatur" betyder "Bättre brytas än böjas". Har en förkärlek för Léaram-alver med ohälsosamt högt värde på Heder och gärna en påtaglig aggression, specialicerad mot "Förolämpning/utmaning", så det passar mig/images/icons/smile.gif
"Förbaskade maskin, ge mig min dryck eller ge mig mina mynt tillbaka", jo den är bra /images/icons/laugh.gif

Melius frangi quam flecti
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: korkade drakar?

I Drakar och Demoner skyddar väl drakskinn som en metallrustning. I Eon skulle det bli någonting i stil med 29/21/28 eller nåt...

Fast om man tar helikopterjämförelsen så borde det vara någonting kring 70/70/70.

/Azagthoth
 
Top