Nekromanti Drakar

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Hur ska man göra, som SL, när RP:erna har starkt bristande respekt för drakar och beger sig in i deras territorium?
Har någon några förslag om en provisorisk Lumiandrake tills modulen släpps?
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Frie em...
Men ärligt... stek kräken... då lär de sig till nästa gång... ja veeet "man kan ju inte vara så elak"
JOOO det kan man.. jag lovar... de får respekt med sina nya karaktärer... *evilgrin*
Enda sättet... tyvärr... Men som sagt... bränt barn skyr elden!

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Bra förslag. Hur svår flamma kan man göra tror du? Och hur mycket stryk tål den om man anfaller med tunga magier och allmänna avståndsvapen? Och faktiskt, jag gillar idén...
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Hmmm... inte sååå insatt i Eons drakar... har bara spelat det ett par ggr.... men kräma på så mkt att det blir bacon av spelarna.. jag loooovar... de springer inte in hos en drake igen... i onödan.. =)))

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 
G

Guest

Guest
Jag kan ju börja påpeka att en högre drake har 20 i skadetålighet och deras eldkvast.. vet ej men kolla under kaptitlet "Skador och läkning" i Regelboken så hittar du skadeverkan och antändlighet. Gör som Malakhai sa. Bränn upp de spelare som inte har respekt för drakar, det är det jag skuller göra om jag var Drake i alla fall. Om de lyckas undkomma Eldkvasten, vilket inte är så troligt med tanke på att deras FV lär vara rätt höggt, så kan man ju fortsätta med att deras pansar ligger på rätt bra mycket över 10 och chockvärdet skulle jag tro, lägst kunna vara 75 (Absolut lägst)

DEMON!
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Krille jämställer drakar i Mundana med någon form av modern attackhelikopter som är utrustad med massiva förstörelsevapen (eller nåt). Tänk själv hur stor chans en grupp medeltida soldater skulle ha mot en sådan.

/Azagthoth
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Ska man verkligen fimpa spelare.. oavsett rollspel så ska man spela monstren fullt ut... jag kan fixa ett helt party i ad&d genom ett litet bakhåll... sätt dem i ett hörn å stek...

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Jag såg det också, men det stod inga siffror som man kunde använda. Om spelarna klättrar i drakbergen och de ser en drake komma flygande så kan jag (tyvärr) inte bara säga: tyvärr, du dog. Han måste få göra några slag.
Har du några idéer utöver vad som redan sagts? Jag är öppen för förslag...
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Slå bakom skärmen bara för att de ska få höra lite slag... sen säger du "ni ser denna enorma best komma flygande mot er å ni ser hur han öppnar gapet... eldsflammor flyger ut från bestens(drakens) gap... ni känner hur huden börjar ätas up av flammor och det sista ni känner innan kroppen domnar är en intensiv ätande smärta... å med en ansträngt försök ser du/ni hur draken biter av dig/er färdeskamrat på mitten"... är inte svårare än det...

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Han måste få göra några slag.

Men det spelar ju ingen roll vad karln slår! Hur bra slaget än må vara så kommer draken inte bry sig nämnvärt. Det vore då bättre att klura ut ett sätt för dem att undvika drakbergen istället.

Varför inte skicka på dem en grupp riktigt skickliga äventyrare som leker med (men inte dödar) dem. Dessa skall sedan väldigt enkelt dräpas av en drake när dina spelares rollpersoner ser på (på behörigt avstånd såklart). Detta borde få de flesta att inse att drakar leker man inte med.

Kanske räcker det med att se en grupp äventyrare bli kolbitar av en drake, de kanske inte behöver få självförtroendet nedpiskat i fotsulenivå...

/Azagthoth
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Det där låter faktiskt som en bra idé. Man kan ju försöka på det viset, och det har faktiskt fler fiender än allierade då de är något övervåldsfixerade.
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Hmm.. att jag inte tänkte på det... men jag menar... hur snäll får man vara... knallar de upp där ändå så stek dem... men de e ju klart... de kan bli liiiiiiite sura... men de e ju inte så svårt att förstå...

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"En viss chans måste de ha."

Varför då?

Tänk dig ett normalt gäng äventyrare - svärd, pilbågar och besvärjelseböcker osäkrade.

Tänk dig en normal Mi-24 Hind som hovrar fem meter upp och trettio meter bort. Den är stor som en buss. Den skiter högaktningsfullt i att gravitationen drar ner den. Den dånar. Den mullrar. Och den vrider sakta och majestätiskt mot äventyrarna.

Äventyrarna får nu en slags inblick i modern krigföring, och inser att de tittar rakt ner i pipan på en flerpipig automatkanon som kan mölja sönder typ allt utom en stridsvagn, attackraketer, robotar och bomber för att mölja sönder allt inklusive en stridsvagn, den är bepansrad för att tåla eld från luftvärnskanoner, den är snabb som en Formel 1-bil och den ser dessutom totalt jävelelak ut!

Det enda tärningsslag du ska tillåta är Undvika.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Hmm en metallrustning mot en Hind... tjaa.... låter ju som dåliga odds... å undvika?? njaa pressa ner dem in i ett hörn så blir det inte mkt till undvika men desto mer aska..

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 
G

Guest

Guest
Re: drakar...

Om du inte klarar av att säg till spelarna:
Ni är döda å ligger i magen på en drake.
Så gör bara så att de aldrig stöter på en drake. Bara för att de är i drak bergen betyder inte det att de kommer stöta på någon. Drakar är mycket ovanliga djur. De ända kända drakarn är de få luminal drakar som föreläser på universitet runt om i mundana. Och dem försöker de väl ändå inte döda?

Mvh Ezzy
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Meningslösa drakar?

"En viss chans måste de ha."

Varför då?


Det kanske blir roligare så? Hur kul är det att bara slakta alla sina spelare hux flux med motivationen att "ni skulle ändå inte ha någon chans"?

Vad är ens meningen med att ha drakar om de bara dödar urskiljningslöst och är helt obesegrbara? Man måste antingen kunna prata med dem eller slåss mot dem för att de skall göra något meningsfullt i en spelvärld.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det enklaste är väll att visa hur J**** mäkitga drakar är. ge dem så mycket pisk så att de knappt överlever.
Respekterar de inte drakar efter det så döda dem helt enkelt./images/icons/wink.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle vilja säga att de i princip inte har en chans i helvte att klara sig.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top