Nekromanti Drakar

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Meningslösa drakar?

Eyy... du tomten... muckar man med en drake blir man fimpad...... eller kanske draken bjuder dig på the å prylar istället??....... NOT!

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Johan K...
Du å jag har heeeeeelt klart samma åsikter... If the can't stand the heat... They better stay out of the kitchen... =)

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Men samtidigt så är det klart att det kan bli toppen på en lysande karriär att få möta en drake och sedan dra sig tillbaka i rikedom och lyx.
Hur låter det ???

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Meningslösa drakar?

muckar man med en drake blir man fimpad...

Varför? Vad tjänar draken på att döda dessa töntar som ju tydligen inte utgör det minsta hot för den? Varför skall den ens bry sig?

eller kanske draken bjuder dig på the å prylar istället??...

Alla riktigt coola fantasydrakar brukar gilla att prata med folk. Hur kul hade Smaug varit om han bara badat grottan med eld första gången han kände Bilbos doft? Hur intressant hade Kalessin varit om hon bara agerat massförstörelsevapen?
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

Håller med Vindhand...

Helikopterdrakar verkar meningslösa...
Visst, vassa, men... som de framställs ovan verkar de ju totalt oslagbara...
Eftersom många ser det som det ultimata hjältedådet att besegra en drake (vilket ofta innebär döda...)...
...visst tusan måste en förberedd hjälte-RP ha en chans att klara hem den bortrövade prinsessan...?

Med ett schysst OB-slag är ju inget omöjligt..? /images/icons/wink.gif


Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Meningslösa drakar?

En sådan drake behöver inte vara meningslös, de är så mäktiga helt enkelt. Frågan är väl vad alla Eonspelare skall med en modul om dessa "helikoptrar" till?

/Azagthoth
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

Frågan är väl vad alla Eonspelare skall med en modul om dessa "helikoptrar" till?

Precis... om drakar nu verkligen är 'helikoptrar' kan man ju fråga sig vad man ska med dem att göra... Och helt enkelt stryka alla förekomster av drakar och där det passar ersätta med typ nån mäktig magiker eller nåt annat lämpligt...
Eftersom de inte har nån funktion som 'Drake' utan bara typ 'Nåt mäktigt'.

En drake ska vara spännande och användbar... vilket inte en 'helikopter' är (vad det verkar iaf)...
Blir det så kommer iaf jag att fixa till mina egna drakar på en 'lagom' nivå...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Meningslösa drakar?

Jag vet inte hur pass mkt du vet om varelser levande eller fiktiva... varför draken skulle döda dem??
För Att Han KAN!
Makten...det är därför... ger honom en bättre självkänsla.. å en aspekt är ju försvar av territorium... klart som fan du skulle bli förbannad om nån trampade omkring i din trädgård eller hur... å klart du hade försvarat dig om du såg att de hade vapen med sig... eller du kanske skulle bjuda in dem för att prata med dem??
Visst att draken skulle kunna göra det... han hade säkert klarat av dem... men varför ta den risken??
Varför inte bara undanröja hotet så snabbt som möjligt???

Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 
G

Guest

Guest
Det jag menar är att du ska visa att drakar inte är något att leka med. Visst du kan låda dom överleva med 75%iga brännskador, men då har antingen du varit snäll eller så har de haft en jävla tur.

DEMON!
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

Makten...det är därför... ger honom en bättre självkänsla.. å en aspekt är ju försvar av territorium... klart som fan du skulle bli förbannad om nån trampade omkring i din trädgård eller hur...

*fniss*
Med tanke på att draken verkar kunna se på rp som myror...

Slår du ihjäl alla myror, maskar fjärilar och annat som kommer in på din tomt...? Ger det dig bättre självförtroende...? /images/icons/laugh.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Meningslösa drakar?

Klart som fan jag gör... inga myror på tomten.. har en feeet infragrill som ser ut som en "tesla coil" i miniatyr.. den tar allt... även ev. pudel då å då...
Men ärligt... äventyrare kan ju visst vara ett hot eller hur... jag menar hade myror varit intelligenta å lika giriga som oss hade de säkert tatt livet av oss för att komma åt prylarna... =P


Malakhai
Kardinales bepansrade högernäve....
Inkvisitor Majores
 

Thomp

Veteran
Joined
23 Aug 2000
Messages
19
Location
Nybyn, Sverige
Alltså, om Rp:na fösöker att "irritera" en drake så kan dem få känna på kraften hos en drake som helt enkelt sopar mattan med dem. Och om det inte hjälper så ge dem prov på att drakar lever länge och under den tiden så får dem låååååååång tid på sig att finslipa sina "besvärjelser". När en drake lägger lite vilja bakom te.x "Vindpust" så flyger Rp:na ut och landar förslagsvis i ett kärr där de blir av med sin JÄTTEdyra rustning, låt det svida i skinnet och i börsen. Man muckar inte med en drake om man inte har VÄLDIGT goda skäl. Så goda skäl finns i regel inte.

*lider med klan Samar*
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Meningslösa drakar?

Jag vet inte hur pass mkt du vet om varelser levande eller fiktiva... varför draken skulle döda dem??
För Att Han KAN!


Dödar du allt du kan för att få bättre självförtroende? Hmm, hoppas du aldrig får tag på skjutvapen /images/icons/smile.gif

. men varför ta den risken??
Varför inte bara undanröja hotet så snabbt som möjligt???


Bestäm dig. Om äventyrare utgör ett hot för draken borde detta innebära att de har en chans att vinna. Om äventyrarna inte har ens en liten chans är de inget hot.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: drakar...

Är det en nackdel att inte kunna säga till spelarna att de är döda, ligger i magen på en drake och får skapa nya RP:er? Enligt Eons regler har jag i varje fall fått intrycket av att några slag måste göras. De har ju tros allt en minimal chans att draken missar sitt anfall och därmed ger RP:erna en chans att springa och gömma sig i en grotta. Rent hypotetiskt, givetvis. Har jag fel?
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

*Suck*

Jaja...
Frågan är bara vad man ska ha dem till...?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Krille? Tänk att stöta på dig här. Och om du trodde jag menade chans att döda draken tog du fel, jag menar bara att de ska kunna ränna in i någon klippskreva efter ett lyckat undvikaslag och förhoppningsvis gömma sig tills draken går därifrån. Självklart är det inte lätt att springa ifrån en drake, men även så. Eon är till så stor del baserad på tärningar att.... Låt oss säga, rent hypotetiskt, att draken fumlar sitt anfall, får lite eldsrök i ögonen och blir förblindad för två rundor. RP:erna vänder på klacken och spurtar till sina otroligt snabba ridhästar och rider iväg med eld i arslet. Något slag måste väl ändå göras liksom?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Sant, och jag ställde den här frågan främst för att få några siffror. Det fick jag, och jag tackar för det.
Angående drakarnas uppgift så ska de självklart döda instinktivt. Sen.... Okej, de kan mycket väl vara chanslösa.
Vad vet jag? Modulen har inte släppts än. Men jag vill ändå göra några slag som övertygelse. Okej?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

He he he.... Nästan i alla fall. Är man snäll hela året så kanske=)! Nå, jag tänkte mer på några siffror och tärningsslag faktiskt. Draken ska givetvis anfalla, men innan RP:erna dör måste de ändå få se några slag.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Det där lät faktiskt bra. Nackdelen är väl bara att jag inte har den blekaste aning om deras färdigheter i språk,
eller någon annan heller för den delen. Jag skulle vilja ha några siffror och slå nägra slag innan draken röjer humanoiderna.
 
Top