Nekromanti Drakar

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Logiskt. Men har de vapen så är de ju i vilket fall som helst ett hot, bara mer eller mindre. Och hur mycket tänker en drake förresten? Han ser väl bara två biffstekar, nygrillade, med kniven förberedd!
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Det har du i och för sig rätt i. Men hade de blivit så mänskliga hade de nog knappast fungerat som en enhet då alla hade prioriterat sitt eget liv som viktigare än de andras och deserterat då det blev farligt. Jag hade i alla fall inte rusat in i en tesla coil direktimporterad från command and conquer....
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
korkade drakar?

Angående drakarnas uppgift så ska de självklart döda instinktivt

Varför skall det vara så självklart? Det verkar litet orimligt med obesegrbara varelser som flyger omkring och instinktivt dödar allt de stöter på. Varför finns det då liv kvar på planeten?

Fram för intelligenta drakar.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Då återkommer ju bara den där frågan hur svårt det är. Hur många ObT6:or krävs? Hur svårt är det att undvika eld?
 
G

Guest

Guest
Re: drakar...

Enligt Eons regler har jag i varje fall fått intrycket av att några slag måste göras.

Så vitt jag vet så står det ingenstans i Eon att ett slag måste slåss för allt. Men om du gör det till en strid så ska spelarna regelmässigt få chansen att slå sina slag ja.

De har ju tros allt en minimal chans att draken missar sitt anfall och därmed ger RP:erna en chans att springa och gömma sig i en grotta.

Mitt förslag är att om nu rp:na absolut måste stötta på en drake, vilket är högst otroligt vilket Ezzy påpekade, så missar faktiskt draken sitt första anfall mot dem precis. Beskriv händelsen mycket dramatiskt så att spelarna vet hur nära de var att dö när draken störtade ner mot dem. Om de inte tar sitt förnuft till fånga och flyr nu så gör draken ett nytt anfall (om de flyr så överlever de, draken flyger hem). Drakens andra anfall inriktas mot en person vilken han griper med sina väldiga klor och flyger iväg med. Sedan var den rp:n borta. Vill denne rp slåss när draken väl landat med honom kan du påpeka att han just nu inte har något vapen, har brutit ett pra ben i kroppen och dessutom håller hans högra ben på att ätas upp av en enorm, glupsk, slafsande varelse. Beskriv hur rp.n äts upp så att alla i gruppen hör på. Sedan borde de fatta att en drake "leker" man inte med. Det kan låta grymt men är det enda lösningen så varför inte?

/Tiamel
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

För att de håller sig inom det egna territoriumet. De trivs i den terrängen. Det kanske fanns i skogarna förr, men blev döda av alverna och deras bågar. Även om en ensam alv inte har en chans så tar nog 3.000.000 alver död på dem. Sen ifall tre RP:er kan plocka dem är ju en annan sak, då får man testa med Obtärningar och se. Eller?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Man kan ändå inte jämföra en drake med en helikopter i längden. En pil som placeras i en helikopter gör inte så stor skada, repar lacken lite typ. Men om du ser till en drake så blir han nog rätt irriterad om han får en pil i sig. Även om han tål otroligt mycket svider det ju, ungefär som för en människa som bränner sig på en brännässla. Sant?
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

Fråga inte mig...

Jag har hållit drak-helikoptrar borta ur mina äventyr... Och det verkar som om det kommer att få förbli så...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 
G

Guest

Guest
Re: Meningslösa drakar?

Och hur mycket tänker en drake förresten? Han ser väl bara två biffstekar, nygrillade, med kniven förberedd!

Inte nödvändigtvis. Får jag bara påminna om att Sir Verdhurak, en drake, är talesman i Consaber. Om han skulle äta upp alla adelsmän som kommer dit för att diskutera politik skulle han nog inte få stanna för den sabriska armén. Eller vad tror du?

/Tiamel - vars rp ska åka ner till Calnia och se den otrolige Verdhurak någon dag....
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: drakar...

Med andra ord behöver jag faktiskt inte slå såvida han inte en RP vill nita honom när de landat?
Det känns bra faktiskt. Trodde bara att det måste göras i såna lägen, då det avgör liv eller död. Men är det som du säger, så för all del, tusen tack!
 
G

Guest

Guest
Re: Meningslösa drakar?

Varför? Vad tjänar draken på att döda dessa töntar som ju tydligen inte utgör det minsta hot för den? Varför skall den ens bry sig?

Enligt mi uppfattning så måste inte nödvändigtvis drakar i Eon döda människor. Den försöker kanske hålla sitt revir fritt från dem genom att skrämma bort dem men han behöver inte nödvändigtvis äta upp dem.

Alla riktigt coola fantasydrakar brukar gilla att prata med folk.

Måste allt vara så kliché. Drakarna kanske bara vill vara ifred. Vad tjänar de på att prata med ett par idioter till människor som kommit för att ta deras skatter och döda dem?

/Tiamel
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Meningslösa drakar?

"Man kan ändå inte jämföra en drake med en helikopter i längden."

Tycker inte jag heller och det är inte jag som gjort den jämförelsen från början...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Meningslösa drakar?

Så det är individuellt, eller? Kanske rent av beroende på rasen? Mortuachdrakarna då? Är de likadana?
Vad är deras relativa psyke då? Det stod någonstans i monster och varelser att relativt psyke på över 15 innebär bättre tankeförmåga än en människa( eller humanoid generellt). Skulle de ha sisådär PSY(20)?
 
G

Guest

Guest
Re: Meningslösa drakar?

Skulle de ha sisådär PSY(20)?

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte men jag skulle gissa på att de flesta drakar, av denna kaliber, har ganska mycekt i PSY. Enligt min uppfattning så är dessa drakar inte ute efter att döda allt de ser, bara det som de behöver döda. Drakar är egentligen IMHO vänliga, flygande varelser som inte vill ha med människor att göra. Varför Verdhurak har valt att bli talesman kan bero på flera anledningar.

/Tiamel - skulle aldrig komma på tanken att ge sig ut på drakjakt i Eon....däremot i SSR /images/icons/smile.gif
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
En Hind kan fortfarande inte liknas vid en Drake i längden då en Hind inte har några skadesektioner för Blödning, Trauma, Smärta eller UK. Skjuit en pil i en drake så får han ont. Skjut en pil i en Hind så kommer han antagligen inte märka den förrän "Radarn" ger utslag eller han ser pilen/skytten.
Deus mortum, nihil est.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: korkade drakar?

...döda av alverna och deras bågar.

Låt gå för att den alviska pilbågen är bra, men om drakarna verkligen är sådana där maffiga helikoptrar så tror jag inte att de ens skulle bry sig om alla alver med deras bågar.

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo självklart !!!!
När man lyckas att knäcka en drake så är man redan pissigt bra och man lär ju inte bli sämre när det gäller färdigheter och rykte efter en sådan sak. Det skulle bli för koboltiskt att speal en gubbe efter det.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
G

Guest

Guest
Re: Meningslösa drakar?

Tycker inte jag heller och det är inte jag som gjort den jämförelsen från början...

Alltså drakar är så mycket mer än bara stridsmaskiner i Eon enligt min uppfattning. Det är intelligenta varelser som är mycekt intressanta. De kanske inte är så intressanta för själva spelandet men modulen kan ge en bättre bild av mundana. Dessutom så kommer drakarna att ha en jättehemlighet eller nåt enligt Krilles dagbok på NG:s hemsida. Det kan alltså bli en spännande modul.

/Tiamel
 
Top