Nekromanti Dr Whowolf (runda 4)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Röstläget, nio timmar innan deadline

[4] Max: K.K, Thodd, Trasapa, Ruga
[1] Basse: Basse
[1] Ruga: Max Raven

Inte röstat: Max

---

KK! Säg till var jag borde lägga min röst! Jag avvaktar din plan tillsvidare, men är bra sugen på att flytta rösten till Ruga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Korrigering:

[4] Max: K.K, Thodd, Trasapa, Ruga
[2] Ruga: Max Raven, Basse Kofot

Inte röstat: Max
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Slarvpelle man är.

Röst: Ruga

[4] Max: K.K, Thodd, Trasapa, Ruga
[2] Ruga: Max Raven, Basse Kofot

Inte röstat: Max
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Nu förvränger du vad jag sa basse. Jag har aldrig sagt att jag inte vill offra mig för byn. Jag har sagt att står det mellan mig och någon annan så kommer jag rädda mig själv något jag tycker är en självklarhet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Ruga vill rädda sitt eget skinn och att då ta bort rösten från Max är inte möjligt för då ryker hon själv, och räddar Max. Det hjälper alltså inte Ruga att flytta bort sin röst från Max.

Vill bara inflika att man kan rösta på "Ingen" och att allt dribbel du kan göra från avbytarbänken också kan göras av en Ruga/ulv.

Lite läskigt är det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Ruga said:
Nu förvränger du vad jag sa basse. Jag har aldrig sagt att jag inte vill offra mig för byn. Jag har sagt att står det mellan mig och någon annan så kommer jag rädda mig själv något jag tycker är en självklarhet.
Du kommer alltså försöka rädda dig själv om det blir två röstningståg mot dig och Max? Du kan inte se fördelarna för byn att bli kvitt er bägge (även om du skulle vara bybo)?

I nuläget så har FYRA spelare er två som toppfavoriter på ulvlistan: Thodd, Basse Kofot, Trasapa och KK. Ser du hur vettigt det skulle vara att rösta ut dig under de förutsättningarna.

Försåvitt du inte sitter på nån himla viktig info som kan förändra läget...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Ruga vill rädda sitt eget skinn och att då ta bort rösten från Max är inte möjligt för då ryker hon själv, och räddar Max. Det hjälper alltså inte Ruga att flytta bort sin röst från Max.

Vill bara inflika att man kan rösta på "Ingen" och att allt dribbel du kan göra från avbytarbänken också kan göras av en Ruga/ulv.

Lite läskigt är det.
Alltså, om Basse-Max-Max Raven sitter lugnt i båten med sina röster på Ruga kan inte Ruga rädda sitt eget skinn.

1. Ruga kan rösta: Ingen
2. Då röstar K.K på Ruga och det är splitt igen 3-3

Ruga kan då rädda sig själv genom att rösta på Max igen och slå över till 4-3 och rädda sitt eget skinn.

Då måste K.K dra bort sin röst.

K.K är inte ofelbar men han är jävligt snabb på F5 och jävligt snabb i fingrarna.

Så. Ruga kan absolut rädda sitt eget skinn om hon inte ser fördelarna i att offra sig själv för byn som bybo. Det kommer högst troligt inte förändra situationen i nästa runda lixom.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Ruga said:
Nu förvränger du vad jag sa basse. Jag har aldrig sagt att jag inte vill offra mig för byn. Jag har sagt att står det mellan mig och någon annan så kommer jag rädda mig själv något jag tycker är en självklarhet.
Du kommer alltså försöka rädda dig själv om det blir två röstningståg mot dig och Max? Du kan inte se fördelarna för byn att bli kvitt er bägge (även om du skulle vara bybo)?

I nuläget så har FYRA spelare er två som toppfavoriter på ulvlistan: Thodd, Basse Kofot, Trasapa och KK. Ser du hur vettigt det skulle vara att rösta ut dig under de förutsättningarna.

Försåvitt du inte sitter på nån himla viktig info som kan förändra läget...
I nuläget har FEM spelare Max-Ruga som kandidater för dubbelhängning.

Max Raven, Thodd, Basse, Trasapa och K.K

Max själv har: K.K-Ruga-Thodd som sina toppmisstänkta för ulveri och ställer sig öppen till att själv dingla för att hjälpa byn.

Ruga vill hänga en spelare den här rundan och vart misstankarna ligger har jag inte i huvudet. Ruga tror inte Basse konverterats så misstankarna bör ligga på någon av: K.K-Thodd-Trasapa-Max Raven
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Basenanji said:
Ruga said:
Nu förvränger du vad jag sa basse. Jag har aldrig sagt att jag inte vill offra mig för byn. Jag har sagt att står det mellan mig och någon annan så kommer jag rädda mig själv något jag tycker är en självklarhet.
Du kommer alltså försöka rädda dig själv om det blir två röstningståg mot dig och Max? Du kan inte se fördelarna för byn att bli kvitt er bägge (även om du skulle vara bybo)?

I nuläget så har FYRA spelare er två som toppfavoriter på ulvlistan: Thodd, Basse Kofot, Trasapa och KK. Ser du hur vettigt det skulle vara att rösta ut dig under de förutsättningarna.

Försåvitt du inte sitter på nån himla viktig info som kan förändra läget...
Jag räknar inte med att kunna göra ngt .Vill folk rösta ut mig så visst rösta ut mig. Men det betyder inte att jag inte kommer göra motstånd. Matte är inte min grej så nej ni har inte lyckats övertala mig om att dubbelhäng är det bästa. Det känns för osäkert. Om vi nu ska göra det så förespråkar jag massoutning.
Jag själv har outat all info jag vet.
Nu är min lunch över så jag återkommer i kväll.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Ruga said:
Nu förvränger du vad jag sa basse. Jag har aldrig sagt att jag inte vill offra mig för byn. Jag har sagt att står det mellan mig och någon annan så kommer jag rädda mig själv något jag tycker är en självklarhet.
Du kommer alltså försöka rädda dig själv om det blir två röstningståg mot dig och Max? Du kan inte se fördelarna för byn att bli kvitt er bägge (även om du skulle vara bybo)?

I nuläget så har FYRA spelare er två som toppfavoriter på ulvlistan: Thodd, Basse Kofot, Trasapa och KK. Ser du hur vettigt det skulle vara att rösta ut dig under de förutsättningarna.

Försåvitt du inte sitter på nån himla viktig info som kan förändra läget...
I nuläget har FEM spelare Max-Ruga som kandidater för dubbelhängning.

Max Raven, Thodd, Basse, Trasapa och K.K

Max själv har: K.K-Ruga-Thodd som sina toppmisstänkta för ulveri och ställer sig öppen till att själv dingla för att hjälpa byn.

Ruga vill hänga en spelare den här rundan och vart misstankarna ligger har jag inte i huvudet. Ruga tror inte Basse konverterats så misstankarna bör ligga på någon av: K.K-Thodd-Trasapa-Max Raven
Jag sa kanske . Stryk Trasapa .
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Det är verkligen upplagt för dramatik ikväll!

En annan idé är att det blir så här:

Max [3] Thodd, Max Raven, Ruga
Ruga [2] Max, Basse Kofot

Ingen [2] KK, Trasapa

(Nu kan inte Ruga lämna Max-tåget med mindre än att BÅDE Max och Ruga röstas ut!)


Varpå KK eller Trasapa går in och röstar på Ruga 21.29:59.

Vad tror du om det?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Det är verkligen upplagt för dramatik ikväll!

En annan idé är att det blir så här:

Max [3] Thodd, Max Raven, Ruga
Ruga [2] Max, Basse Kofot

Ingen [2] KK, Trasapa

(Nu kan inte Ruga lämna Max-tåget med mindre än att BÅDE Max och Ruga röstas ut!)


Varpå KK eller Trasapa går in och röstar på Ruga 21.29:59.

Vad tror du om det?
Hmm.

Okay.

Om Max-Ruga är ulvar kan Max dra bort sin röst från Ruga för att rädda Ruga, och då måste K.K och Trasapa rösta på Ruga för att få till 3-3 viket gör att Ruga kan rädda Max genom att dra bort sin röst från Max. Då måste sedan K.K eller Trasapa ta bort sin röst för att få till 2-2. Båda får inte dra tillbaka sin röst och Max får inte dyka upp och lägga tillbaka sin röst och så vidare.

Om Max-Basse är ulvar kan de båda dra bort sin röst från Ruga men det är ju absolut inte tänkbart om de båda är ulvar. Då är de rätt tillfreds med att ligga kvar. Om Ruga då drar bort sin röst från Max blir det ju en dubbel. Om inte så röstar K.K på Ruga så blir det en dubbel.

Asså, allt funkar ju bra på pappret, men när det närmar sig slutet kan det bli hur kaos som helst trots att det ser fin fint ut nu och några minuter innan deadline.

Det är en hållbar plan Basse och det kan hålla precis lika bra som vilken bra plan som helst, men det är mycket som kan hända. KAOS!

Däremot är det ju rätt kul när det är KAOS för det är ju verkligen då ulvarna kliver fram. Det är precis då svetten lackar som hårdast från ulvarnas pannor och att synka röster och skit mot slutet kan gå precis hur som helst.

Det är ju svårare för ulvarna att synka en dubbelhängning med tanke på att de måste ha en plan som måste klaffa precis. Att synka en hängning som bybo är ju lätt. Det kräver ju att alla gör som byn vill och de som inte gör det kommer ju per garanti klassas som ulvar i nästa runda. Det gynnar ju byn i vilket fall som helst oavsett om vi hänger en ikväll och det blir kaos.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ruga said:
Jag sa kanske . Stryk Trasapa .
Okay. Max Raven-K.K-Thodd-Max

Någonstans där har Ruga sina ulvar och kanske även Trasapa.

Grejen nu är att vi inte endast kan lita på oss själva för då är vi ingen lagmaskin utan individualister som hjälper ulvarna mer än byn. Byn är ju en maskin som hänger ulvar på löpande band!

Nu läre jag dra och återvänder en sväng runt 18.00 för att kolla av röstläget.

Närmare deadline bryter jag rollspelandet för att se hur saker står till.

Kör bara!

Röst: Ingen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Rösterna

[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[2] Ruga: Max Raven, Basse Kofot

[2] Ingen: Max, KK
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Basenanji said:
Rösterna

[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[2] Ruga: Max Raven, Basse Kofot

[2] Ingen: Max, KK
Jag har lite att göra idag men kommer att kolla in från mobilen lite då och då för att se vad som händer.

Ruga: Jag har outat allt mitt. Namn + info.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Mmmkay. Basse har räknat på någon sannolikhets lära och lite prylar. Jag själv är ju en rätt kass matematiker så jag bygger en egen strategi som är fail-safe baserat på mina misstankar med tillägg från övriga byns misstankar.

Dubbelhängning:

Så här skall det röstas:

Max: Ruga, Trasapa, Thodd
Ruga: Max, Basse, Max Raven

K.K sitter på avbytarbänken.

Det som kan inträffa här baserat på mina ulvar.

Ruga vill rädda sitt eget skinn och att då ta bort rösten från Max är inte möjligt för då ryker hon själv, och räddar Max. Det hjälper alltså inte Ruga att flytta bort sin röst från Max.

K.K-->Hoppar så klart in och röstar Max (och nu kommer det!) Det Ruga kan göra då är att lägga tillbaka sin röst och då blir det 4-3 till Max favör och Ruga klarar sig.

Om Thodd är ulv och vill rädda Ruga ryker Thodd nästa runda. Samma sak med Trasapa. Alltså, varken Thodd eller Trasapa kan ju dra bort sin röst för att rädda Ruga så det är lugnt eftersom Ruga är uppsäkrad med andra spelare så för att Ruga skall kunna rädda sig själv så måste hon ha en kompis i tåget mot Max (eller skifta bort och tillbaka sin röst), och K.K misslyckas att lägga in en röst (och sen dra bort den om Ruga lägger tillbaka).

Ruga kan rädda sig själv genom att trixa med sin egen röst.

Den ända som kan räddas är Max om någon tar bort sin röst från honom och då är ju den ulv. Alltså-->Ruga-Trasapa-Thodd kan rädda Max genom att ta bort sin röst.

För att kunna bli räddad måste Max, Basse eller Max Raven dra bort sin röst från Ruga.

Om Ulv-Max drar bort sin röst från Ruga hoppar K.K in och lägger sin röst där och saken är biff. Alltså, samma upplägg. Lägger Max tillbaka sin röst på Ruga och K.K sitter kvar så åker Ruga ändå, men Max räddar sin egen ulvpäls.

Samma sak om Basse skulle få för sig någonting.

Är Basse och Max ulvar så kommer de så klart inte att ta bort rösterna från Ruga för då är Ruga grön. Då är det värt att offra Ulv-Max för att få med sig Ruga i fallet, och ha Basse kvar som en skön sista ulv.

För att hängningen skall gå hyfsat smärtfritt så sätter jag Max Raven-Thodd-Trasapa som "grön" och Basse är ett grönt wildcard. Boyscout-Basse skall ta hem det här med byn kan inte sätta sig själv i en brunare sits lixom. Jag petar på att Trasapa är byns grönaste efter mig själv och Max Raven är grön tack vare sin hund-roll och Thodd är grönare än Max och Ruga baserat på spel.

Ingenting är ju safe här, men det kan omöjligt gå åt pipan så att någon helt oväntad röstas ut med Max eller Ruga. Vi kan lyckas med Ruga+Max eller en av dom. Hur vi positionerar oss och hur mycket kaos det blir mot slutet kommer ju att vara talande i nästa runda i vilket fall som helst.

Jag är fullt beredd att höra andra strategiska upplägg. Grejen här är ju att vi måste sätta en mer grön färg på vissa spelare hur lite vi än vill det. Lixom, jag har en grön spelare på plan och det är jag själv. Sen är övriga "gröningar" baserat på spelet och saker som har hänt från R1 till nu.
Jag följer K.K's Plan :gremsmile:

Röst: Ruga

Men om vi båda är gröna så påminner jag er om att jag misstänker K.K för att vara ulv-mastermind :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Röstställningen

[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[3] Ruga: Max Raven, Basse Kofot, Max

[2] Ingen: KK
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Röstställningen, nu efter de allmänt vedertagna reglerna för addition, vilka gör gällande att 3+3+2 icke skola bliva 7, vilket är det korrekta antalet deltagare.

[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[3] Ruga: Max Raven, Basse Kofot, Max

[1] Ingen: KK
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag sitter och försöker hålla mig underrättad med telefonen när jag dånar fram i de norrländska skogarna i fullständigt onödig hastighet.

Hur det än kommer att gå ikväll så blir det en utröstning som må gå till historien. Jag tror på vår plan, i värsta fall att ulvarna försöker sig på något tricks så har vi givna pälsar att flå nästa runda.

För bya! För äran! För en ulv fri framtid! För barnen!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Trasapa said:
För bya! För äran! För en ulv fri framtid! För barnen!
För spin-off-serierna!


(Hade en fundering om att man kanske kunde kolla saker som hur folk ställt sig till infektionsteorierna och/eller jämföra svar på frågorna som kom ut den här rundan och tidigare rundor samt postfrekvens - hinner dock inte själv [skulle ta timmar] så jag hoppas att byn har röta.)
 
Top