Nekromanti Dr Whowolf (runda 4)

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Trasapa said:
Jag sitter och försöker hålla mig underrättad med telefonen när jag dånar fram i de norrländska skogarna i fullständigt onödig hastighet.

Hur det än kommer att gå ikväll så blir det en utröstning som må gå till historien. Jag tror på vår plan, i värsta fall att ulvarna försöker sig på något tricks så har vi givna pälsar att flå nästa runda.

För bya! För äran! För en ulv fri framtid! För barnen!
Skrattade hårt när jag läste "för barnen"...
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Barracuda!!

Jag måste iväg ikväll och fixa en polares dator...

Förhoppningen är att jag hinner hem innan röstningen..
Annars har jag en telefon som jag kan kolla på.. får sätta mig vid vägkanten i värsta fall..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Saker som kan gå fel.

* Max Raven har tidigt planterat sin robothunds roll och äger ut oss fluffmässigt. Nu talar allt för att Max Raven är grön. Mastodontposten tidigt i R4 där Max Raven förklarar sitt spel är väldigt gediget. Det är riktigt bra bybospel. Att Max Raven flyttar sin röst och börjar skapa kaos mot slutet ser jag som en väldigt liten risk.

* Trasapa konverterades i R1. Föga troligt. Trasapa kan konverteras i denna runda. En möjlighet som kommer att skapa ett redans helvete nästa runda om Jocke Kofot värvades i R1. Alltså, om inget nattmord sker den här rundan så konverteras Trasapa och Jocke Kofot, numera Basse är redan konverterad. Är inte Basse konverterad och Trasapa kan konverteras så är det ju jackpot för ulvarna att konvertera Trasapa och låta byn tro att det var Basse som konverterades. Jag ser det som föga troligt och gissar på att Trasapa sitter på en liknande passiv förmåga som mig själv. Trasapa är grön från Recca beefen och således ingen startulv.

* Jocke Kofot konverterades i R1 och Basse styr nu skutan mot seger. Inträffar ett nattmord och spelare X dör är redan Basse konverterad. Nattmördas ingen och Basse redan var konverterad från R1 så konverteras en till spelare till ulv. Det kommer skapa kaos om ingen dör kan jag utlova. Det kommer bli en runda som går till historien!

* Thoddy är Recca´s med ulv från start. Spelet har i stort varit det samma från starten förutom att Thodd mer och mer har hamnat i det gröna laget. Att gå från nybörjar-ulv till ensam super-ulv på en runda och förvandlas till någon form av Mukwa känns väldigt långsökt. Om inte Thodd var en start ulv kan han mycket väl ha konverterats i R1 av Recca som hade en minibeef mot honom tidigt i spelet och sedan fortsatte det en bit in i R2, men med Moder-ulv-Recca vid rodret så har jag svårt att tro att spelare hon beefat hårt med är de rimligaste spelarna att konvertera. Baserat på ett klassiskt dubbeltänk så klart.

* Om någon nattmördas har vi belägg för att ulvarna inte kan konvertera och att Basse är ulv. Det är väldigt fail-safe vill jag påstå.

* Om ulvarna KAN konvertera (alltså, nattmord uteblir) så kan vi räkna med att Basse numera är ulv. Eller så har Basse fått en till ulv kompis.

* Om ulvarna INTE kan konvertera kan de fortfarande hoppa över att nattmörda någon. Detta för att ge sken av att Basse konverteras denna runda eller på annat vis påvisa att Basse är ulv sen tidigare. Här finns en massa konstiga utfall, men jag tror byn kan reda ut det ändå trots allt. Vi får ju se hur Basse´s spel är nästa runda. Är han fortfarande intresserad av att vinna med byn så är han ju bybo vill jag påstå. Det betyder således att ulvarna inte kan konvertera utan Moder-ulv-Recca.

* Förutom ovan nämnda saker finns säkerligen en massa mer saker som kan gå fel med röstningen och sånt, men det har vi ju nytta av i nästa runda så ett fel där kommer ge oss svar på ett eller annat sätt.

* Vi kan även ha fel på endera Max eller Ruga som ulvar, men det kommer vi ju få bekräftat efter rundans slut. Färgen på dessa båda kommer också att skapa nya möjligheter att fälla ulvar baserat på den här rundan.

* Max och Ruga kan båda vara bybor, men då krävs det minst att något ovanstående har inträffat och det kan vi också få ut en massa av nästa runda.

* En massa saker kan gå väldigt rätt också och det är ju det vi kör på!

Nu återkommer jag lite senare och kollar så att inga ulvar sitter och trollar nära deadlinen.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Thodd said:
Barracuda!!

Jag måste iväg ikväll och fixa en polares dator...

Förhoppningen är att jag hinner hem innan röstningen..
Annars har jag en telefon som jag kan kolla på.. får sätta mig vid vägkanten i värsta fall..
Jaha ne nu drar jag men skall förhoppningsvis kunna följa med via "nallen"...

Ha det gott och ses om ett tag
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Visst, massa saker kan gå snett.

Funderar lite på om det kan vara så att vi kanske bara har en ulv kvar? Känns så förbannat svårt och då har vi ändå klämt två ulvar.

Men men, jag gillar iofs att det är svårt. Bra spel, Larsson! :gremlaugh:

Sedan, jag är bybo och har ännu inte konverterats. Och jag undrar lite hur vi borde tolka den här rundans passiva spel så här på slutet? Är det för att ulvarna har gett upp eller har de lyckats gömma sig så bra?

Nej, jag tror nog att vi har valt rätt ändå. Jag tänker att Max trots allt borde spelat bättre om han hade varit bybo tex.

Gogogo KK! Stockholm hejjar på dig ikväll!
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Konrad Konvalj said:
[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[3] Ruga: Max Raven, Basse Kofot, Max

[1] Ingen: KK

Dåligt med lurkande i tråden.
Varulvarna är antagligen ganska nöjda
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
En runda har aldrig varit mer spännande att följa!

*biterpånaglar*
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
[3] Max: Thodd, Trasapa, Ruga
[3] Ruga: Max Raven, Basse Kofot, Max

[1] Ingen: KK

Dåligt med lurkande i tråden.
Varulvarna är antagligen ganska nöjda
Kanske det, för om Ruga är bybo så förlorar byn 2 bybor ikväll.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Basenanji said:
Funderar lite på om det kan vara så att vi kanske bara har en ulv kvar? Känns så förbannat svårt och då har vi ändå klämt två ulvar.

Sedan, jag är bybo och har ännu inte konverterats. Och jag undrar lite hur vi borde tolka den här rundans passiva spel så här på slutet? Är det för att ulvarna har gett upp eller har de lyckats gömma sig så bra?
Finns ju viss möjlighet att vi har en ulv bland våra val och att det är den som är ensam kvar. Jag har tolkat Larsson-fluffet pessimistiskt här - att det var en ond Doktor och två "riktiga" varulvar (utomjordiska cell-varulvar).

Är det bara en ulv och det inte är Ruga eller Max så blir det intressant, förstås. :gremsmile:
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Nu är jag med på noterna och lurkar efter desperata sista-minuten ulvar.
Vi kan vinna eller försvinna ikväll ärade byatölpar!

Ruga och Max, några sista ord? En bekännelse för era synder måhända?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Nu är jag med på noterna och lurkar efter desperata sista-minuten ulvar.
Vi kan vinna eller försvinna ikväll ärade byatölpar!

Ruga och Max, några sista ord? En bekännelse för era synder måhända?
Om både jag och Ruga är bybor är K.K säkert ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Ja, sorry Max om jag var lite ironisk där, men att nu, fem minuter kvar av rundan kommer med en sån pryl känns lite off. :gremwink:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Basenanji said:
Ja, sorry Max om jag var lite ironisk där, men att nu, fem minuter kvar av rundan kommer med en sån pryl känns lite off. :gremwink:
Jag skrev det igår också >_>
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Trasapa said:
Nu är jag med på noterna och lurkar efter desperata sista-minuten ulvar.
Vi kan vinna eller försvinna ikväll ärade byatölpar!

Ruga och Max, några sista ord? En bekännelse för era synder måhända?
Är både jag och Max bybor så lycka till. Den sista ulven har gömt sig väl ( ja jag tror det är en kvar.) jag är inte helt säker på att man blir konverterad och blir ulv samma natt. Det kanske tar en stund. Om man blir biten ex kanske det tar en dag att förvandlas.
 
Top