Nekromanti Dr Whowolf (runda 4)

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Konrad Konvalj said:
Max said:
Jag visste ej att de var medresenärer.
Det ligger ju lixom inte dig i fatet att hoppa över att sia någon av dina två mest misstänkta. Både Thodd och Ruga kan vara en konverterad ulv eller en ulv från start lixom. Max Raven är ju den med den mest gröna rollen av dessa tre i och med att han är en robothund som troligen inte kan konverteras enligt egen utsago.

Hade du kommit med infon om att Max Raven använde en aktiv förmåga hade du ju minst räddat dig själv som ulv (eller bybo), men sänkt Max Raven som ulv (eller bybo).

Att du inte visste det trots uppmaningar om sånt betyder lixom en av två (eller flera) saker.

1. Du är bybo som verkligen inte har någon koll (vilket spelar ulvarna i händerna).
2. Du är ulv som medvetet kör noob-kortet rakt igenom spelet.
3. Du är ulv som styrs av Ulv-Recca att exakt spela så som du gör.
4. Du är ulv som tappat kontakten med Ulv-Recca och kör enligt någon form av grundplan.
5. Både Max och Raven är ulvar och Max kör någon sorts one man show och försöker spela hjälte ulv genom att "gröna" Raven.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa är Dr.?
Max är Dr.?
Ni borde kunna räkna ut det om ni läser mina poster och all info ni har :gremsmile:

Men jag kan säga det så det går fortare ^^ Jag sa ju att jag har min tracker förmåga för jag är den äldsta och allra visaste doktorn... Doktor nummer 11!
Hade inte Hastfer info om att den äldsta doktorn var ett schizofrent psykfall?
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Trasapa said:
Max said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa är Dr.?
Max är Dr.?
Ni borde kunna räkna ut det om ni läser mina poster och all info ni har :gremsmile:

Men jag kan säga det så det går fortare ^^ Jag sa ju att jag har min tracker förmåga för jag är den äldsta och allra visaste doktorn... Doktor nummer 11!
Hade inte Hastfer info om att den äldsta doktorn var ett schizofrent psykfall?
Min info var att ju "äldre" doktorn blir desto större växer sig mörkret inom honom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jaja, jag vet inte vad det kan vara värt, men här är min lista:

KK
Trasapa

Basse Kofot

Max Raven

Thodd
Ruga/Hastfer
Max Ny
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Thodd said:
Trasapa said:
Max said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa är Dr.?
Max är Dr.?
Ni borde kunna räkna ut det om ni läser mina poster och all info ni har :gremsmile:

Min info var att doktorn (singular)var väldigt gammal och vi vanliga bybor hade svårt att förstå sig på honom. Han hade en sida som var mörkare

Men jag kan säga det så det går fortare ^^ Jag sa ju att jag har min tracker förmåga för jag är den äldsta och allra visaste doktorn... Doktor nummer 11!
Hade inte Hastfer info om att den äldsta doktorn var ett schizofrent psykfall?
Min info var att ju "äldre" doktorn blir desto större växer sig mörkret inom honom.
Mitt info var att doktorn var väldigt gammal och därför svår att förstå . Och att han har en mörkare sida. Den här sidan kommer bli farlig för oss bybor.
Om jag förstått saken rätt så är 11 doktorn den doktorn som hänger i hopp med mig. Är det då logiskt att doktorn med en mörk sida som mitt info pekar på är Max?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Thodd said:
Min info var att ju "äldre" doktorn blir desto större växer sig mörkret inom honom.
Ah sorry Thoddy var det ja.
Så vad säger det om Max's outning som doktor 11?
Max Raven? K.K? Thodd? Någon?

Infon måste ju betyda något, kan den betyda att Max är likt Basse är mogen för konvertering? Här var faran med att outa info för byn. Thodd sitter inne på infon om att 11 är ett fräscht nummer för ulvarna.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Basenanji said:
Jaja, jag vet inte vad det kan vara värt, men här är min lista:

KK
Trasapa

Basse Kofot

Max Raven

Thodd
Ruga/Hastfer
Max Ny
På tal om ingenting.Är du fd Dieselsoppa?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ruga said:
Mitt info var att doktorn var väldigt gammal och därför svår att förstå . Och att han har en mörkare sida. Den här sidan kommer bli farlig för oss bybor.
Om jag förstått saken rätt så är 11 doktorn den doktorn som hänger i hopp med mig. Är det då logiskt att doktorn med en mörk sida som mitt info pekar på är Max?
Intrigen tätnar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Bara en tanke: kan vi inte benas att det bäsat för byn är att rösta ut två pers?

Exakt vilka det ska vara kan vi dilla om vid ett senare tillfälle.

Jag får nån känsla att bybor hellre är beredda att göra så än ulvar. När Ruga skriver saker som att hon tänker rädda sig själv blir jag misstänksam. Bybor vinner med byn oavsett om de är döda eller lever.

Näh, mina två huvudmisstänkta är fortfarande Hastefr/Ruga och Max Ny. Den sista doktorn verkar ju vara dödsläskigfarlig!

Kan Max Raven, fil.dr. på DrWho, lägga ut texten kring "den siste doktorn"?
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Basenanji said:
Bara en tanke: kan vi inte benas att det bäsat för byn är att rösta ut två pers?

Exakt vilka det ska vara kan vi dilla om vid ett senare tillfälle.

Jag får nån känsla att bybor hellre är beredda att göra så än ulvar. När Ruga skriver saker som att hon tänker rädda sig själv blir jag misstänksam. Bybor vinner med byn oavsett om de är döda eller lever.

Näh, mina två huvudmisstänkta är fortfarande Hastefr/Ruga och Max Ny. Den sista doktorn verkar ju vara dödsläskigfarlig!

Kan Max Raven, fil.dr. på DrWho, lägga ut texten kring "den siste doktorn"?
Jag röstar för 2
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Max said:
Jag visste ej att de var medresenärer.
Det ligger ju lixom inte dig i fatet att hoppa över att sia någon av dina två mest misstänkta. Både Thodd och Ruga kan vara en konverterad ulv eller en ulv från start lixom. Max Raven är ju den med den mest gröna rollen av dessa tre i och med att han är en robothund som troligen inte kan konverteras enligt egen utsago.

Hade du kommit med infon om att Max Raven använde en aktiv förmåga hade du ju minst räddat dig själv som ulv (eller bybo), men sänkt Max Raven som ulv (eller bybo).

Att du inte visste det trots uppmaningar om sånt betyder lixom en av två (eller flera) saker.

1. Du är bybo som verkligen inte har någon koll (vilket spelar ulvarna i händerna).
2. Du är ulv som medvetet kör noob-kortet rakt igenom spelet.
3. Du är ulv som styrs av Ulv-Recca att exakt spela så som du gör.
4. Du är ulv som tappat kontakten med Ulv-Recca och kör enligt någon form av grundplan.
5. Både Max och Raven är ulvar och Max kör någon sorts one man show och försöker spela hjälte ulv genom att "gröna" Raven.
Jag tycker 1. är ganska rätt :gremsmile:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Max said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa är Dr.?
Max är Dr.?
Ni borde kunna räkna ut det om ni läser mina poster och all info ni har :gremsmile:

Men jag kan säga det så det går fortare ^^ Jag sa ju att jag har min tracker förmåga för jag är den äldsta och allra visaste doktorn... Doktor nummer 11!
Hade inte Hastfer info om att den äldsta doktorn var ett schizofrent psykfall?
Japp, jag frågade LJS om det men han vägrar säga nåt :/
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Thodd said:
Min info var att ju "äldre" doktorn blir desto större växer sig mörkret inom honom.
Ah sorry Thoddy var det ja.
Så vad säger det om Max's outning som doktor 11?
Max Raven? K.K? Thodd? Någon?

Infon måste ju betyda något, kan den betyda att Max är likt Basse är mogen för konvertering? Här var faran med att outa info för byn. Thodd sitter inne på infon om att 11 är ett fräscht nummer för ulvarna.
hmmm jag diggar teorin :gremsmile:
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Basenanji said:
Bara en tanke: kan vi inte benas att det bäsat för byn är att rösta ut två pers?

Exakt vilka det ska vara kan vi dilla om vid ett senare tillfälle.

Jag får nån känsla att bybor hellre är beredda att göra så än ulvar. När Ruga skriver saker som att hon tänker rädda sig själv blir jag misstänksam. Bybor vinner med byn oavsett om de är döda eller lever.

Näh, mina två huvudmisstänkta är fortfarande Hastefr/Ruga och Max Ny. Den sista doktorn verkar ju vara dödsläskigfarlig!

Kan Max Raven, fil.dr. på DrWho, lägga ut texten kring "den siste doktorn"?
Självklart kommer jag rädda mig själv om jag får chansen. Det finns en enda person jag 100 procent vet inte är varulv och det är jag själv. Menar du att du inte skulle rädda dig själv i en situation där du kunde? Utan skulle offra dig för någon du faktiskt inte alls kan vara säker på är bybo? Det tycker jag är konstigt.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Basenanji said:
Bara en tanke: kan vi inte benas att det bäsat för byn är att rösta ut två pers?

Exakt vilka det ska vara kan vi dilla om vid ett senare tillfälle.

Jag får nån känsla att bybor hellre är beredda att göra så än ulvar. När Ruga skriver saker som att hon tänker rädda sig själv blir jag misstänksam. Bybor vinner med byn oavsett om de är döda eller lever.

Näh, mina två huvudmisstänkta är fortfarande Hastefr/Ruga och Max Ny. Den sista doktorn verkar ju vara dödsläskigfarlig!

Kan Max Raven, fil.dr. på DrWho, lägga ut texten kring "den siste doktorn"?
Ja.. eftersom att jag är bybo så har jag inget emot att ni röstar ut mig och en ulv imorgon. Om jag är ett hot mot byn om jag omvandlas så vill jag hellre hängas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Finns en sammanfattning längst ner för den som inte orkar engagera sig.

Så här kan* det vara.

Vi har 2 ulvar från start.
Recca+Empis

Moder ulv Recca styr konverterar spakarna och konverterar:
Någon av: Max-Ruga-Thodd-K.K-Trasapa-Jocke Kofot (Basse)-Max Raven i R1.

K.K stryker jag för att jag är grön.
Trasapa stryker jag för att han är grön.
Max Raven stryker jag eftersom han ej är mottaglig.
Jocke Kofot (numera Basse) stryker jag för att han spelat som han spelat den här rundan och är ännu inte konverterad.

Kvar blir Max-Ruga-Thodd

Där sätter jag mina slantar på Max-Ruga.

Ulvarna är 3 ulvar i R2 (Recca-Emps-Max/Ruga) men tappar Recca och därmed konverteringsmöjligheten.

Kvar är Empis och Max/Ruga.

Basse får Jocke Kofot´s roll och kör på. Alltså, Basse vill ju vinna med byn och vill inte bli konverterad och vinna som en ulv. Vad Basse inte vet är att det är lugnt med tanke på att Moder-Ulv-Recca var den som styrde det hela.

Vi är nu i R4 och det hela har blossat upp. Basse har skapat en situation för sig själv och byn som inte är hållbar med tanke på att han är mottaglig för konvertering.

Ulvarna (nu baserar jag alltså detta på att Moder-Ulv-Recca är den som kan ratta) vet ju att de inte kan värva Basse så givet är det bäst om Basse inte nattmördas för då kommer han att anses röd eftersom ingen dör under natten. Det ger ulvarna en semi-ulv men de tappar samtidigt ett nattmord.

En hängning av Basse är okay i ulvarnas ögon, men att ha honom kvar i spel är ändå det bästa eftersom byn aldrig kommer att kunna vara säker på om Basse är ulv eller bybo.

Vi hänger två i morgon och spar Basse.

Kan inte ulvarna konvertera så är Basse med i matchen, men vi får hålla ögonen på honom rejält med tanke på att han kan ha blivit konverterad i R1.

Max-not-Raven är så klart kandidat 1 till galgen. Att Max inte väljer att sia två av sina starkaste kandidater är ju rätt udda. Han riktar istället ett "grönande" ljus mot Max Raven. Alltså, det är inte det minsta grönande men det är ju värt ett försök. Grejen då är ju att Max hoppar över Ruga för det är just precis där vi har pressen för en dubbelhängning av Max+Ruga.

Väljer vi att hänga Max+Ruga och Moder-Ulv-Recca är den som styr spakarna kommer vi att plocka minst en ulv.

1. Max är ulv
2. Max och Ruga är ulv

Ulvarna nattmördar någon av K.K-Trasapa-Max Raven-Thodd för att låta Basse vara kvar i spel som ett osäkert kort och få oss att tro att nattmord+konvertering funkar i samma runda.

Väljer ulvarna att nattmörda Basse kommer:

1. Basse bli ulv (i detta scenario = INTE)
2. Basse kommer möta döden som en ärbar bybo

Kvar i spel nästa runda om röstningen faller ut med en dubbelhängning av Max och Ruga blir då:

Trasapa-K.K-Max Raven-Thodd
- En av dom (nattmördad)
+ Ett stycke Basse (sparas av ulvarna för att förvirra och få bort en bybo)

--><--

* Nu baserar jag det här på att ulvarna var 2 från start och att Recca var den ända som kunde konvertera bybor.

Är det 3 ulvar från start så kan jag köpa teorin ändå.

Startuppställning:
Recca-Max-Empis

Recca är moder ulv som kan konvertera.
Empis är vanlig ulv
Max är tracker ulv

Hastfer outar i R1 att det finns en Doktor som är farlig som troligen är länkad till honom på nått vis. Doktorn är galen (fritt ur röven nu) och det är ju Max det handlar om. Max kan nämligen spåra upp bybor som saknar skydd mot konvertering.

I R1 konverterar Recca-->Hastfer (numera Ruga) (alternativt Jocke Kofot)

I R2 finns det alltså 4! Ulvar, Recca-Hastfer-Empis-Max men Recca hängs av byn och förmågan att konvertera försvinner.

I R3 dyker Basse upp som Jocke Kofot och tar fram rätt viktig fakta till oss bybor. Siar-Bjön hänger Empis och kvar i R4 finns två ulvar.

Ruga-Max

Basse som är boyscout vill vinna med byn och gör sitt trix.

Max kan välja att sia Ruga, men försöker mirakulöst rädda sitt egen skinn genom att ge oss Max Raven som grön.

Ruga sprattlar till och vill inte ställas mot Max eller någon annan för kan hon rädda sig själv så kommer det att göras.

Max ställer upp på en dubbelhängning, men kommer så klart att trolla mot slutet.

Basse är med på samma premisser. Nattmördas han så får inte ulvarna en ny kompis med tanke på att Moder-Ulv-Recca har lämnat spelet. Därför måste Basse få överleva. En hängning av Basse+Max/Ruga köper ulvarna lite tid, men det bästa vore en hängning Max/Ruga+Annan kandidat för att i slutändan få en ulv kvar och hoppa över nattmordet för att låta byn tro att Basse också är ulv.

En runda till med dubbelhängning och byn vinner ändå.

Sammanfattat:

Vi är en sjujävla by-maskin och nu skall det präntas ner hur vi vill ha det.

Detta skall besvaras av samtliga:

1. Hur många ulvar fanns från start?
2. Tror du konvertering och nattmord kan utföras i samma runda?
3. Tror du att det var enbart Moder-Ulv-Recca som hade förmågan att konvertera?
4. Tror du att Jocke Kofot, numera Basse konverterades i R1? Om NEJ, svara på 5:an
6. Vem tror du konverterades?
7. Tror du att byn vinner på att behålla Basse en runda till?
8. Tror du att det gynnar byn att hänga två spelare den här rundan? Om JA, svara på 9:an
10. Vilka två är de bästa kandidaterna för en dubbelhängning?

Lägg din röst nu och visa vart du vill rösta så justerar vi till det så att byn går segrande ur det hela.

Heja, heja!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
1. Max är ulv
2. Max och Ruga är ulv



1. Hur många ulvar fanns från start?
2. Tror du konvertering och nattmord kan utföras i samma runda?
3. Tror du att det var enbart Moder-Ulv-Recca som hade förmågan att konvertera?
4. Tror du att Jocke Kofot, numera Basse konverterades i R1? Om NEJ, svara på 5:an
6. Vem tror du konverterades?
7. Tror du att byn vinner på att behålla Basse en runda till?
8. Tror du att det gynnar byn att hänga två spelare den här rundan? Om JA, svara på 9:an
10. Vilka två är de bästa kandidaterna för en dubbelhängning?

Lägg din röst nu och visa vart du vill rösta så justerar vi till det så att byn går segrande ur det hela.

Heja, heja!
ingen 3: max är inte ulv?

Och nu till frågorna

1:2
2:Nej, jag tror nattmörda kan hända varje runda men det är en CD på att konvertera, typ var 2/3 natt?
3:Nej
4:Nej
5:finns ju ingen 5:a fråga?
6:Du K.K
7:Ja
8:Ja
9: Finns ingen 9:a fråga heller.
10:Vet ej, men ni verkar vilja hänga mig (bybo) och Ruga (unknown).

Nu ska jag sova, men jag har sovmorgon imorgon till 10 så jag hinner svara litepå morgonen :gremsmile: Godnatt allesammans :gremsmile: :heart:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vafan!

1. Hur många ulvar fanns från start?
2. Tror du konvertering och nattmord kan utföras i samma runda?
3. Tror du att det var enbart Moder-Ulv-Recca som hade förmågan att konvertera?
4. Tror du att Jocke Kofot, numera Basse konverterades i R1? Om NEJ, svara på 5:an
5. Vem tror du konverterades?
6. Tror du att byn vinner på att behålla Basse en runda till?
7. Tror du att det gynnar byn att hänga två spelare den här rundan? Om JA, svara på 8:an
8. Vilka två är de bästa kandidaterna för en dubbelhängning?

Lyckades trolla bort några frågor på vägen tror jag.
 
Top