[6]
Recca: K.K, BDG,
Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[5]
Trasapa:
Recca, Empis, Max, Max Raven, Thodd
Utifrån röstläget så går mina tankar så här.
Recca-drevet
K.K är grön.
BDG har en siar claim att falla tillbaka på. Han har ett resultat som kommer att hjälpa oss den här rundan. BDG har grönat Vimes som är bekräftat grön. BDG är bybo.
Trasapa kommer jag stoppa på min gröna sida. Att Trasapa är röd känns väldigt långsökt. Hans vacklande på slutet skulle mycket väl kunna leda till en twist utan dess like om fler spelare hade lagt sin röst någon annanstans. Grejen är dock att alternativ 2 i det här läget är Trasapa själv så det lilla tvivel Trasapa visade är ju genuin bybo-noja. Att på nått vis försöka leda bort röster från Ulv-Recca till sig själv om Trasapa är ulv är ju helt otänkbart.
Hastfer har i stort bara röstat på Recca genom hela spelet. Jag håller Hastfer för grön-isch mest baserat på att han har notoriskt svårt att uttrycka vad det är han vill och sedan visar Hastfer samma bybo-tendenser som i senaste spelet. Utöver det så känner jag ju Hastfer i det verkliga livet och jag vet ju hur hans livssituation ser ut. Att han har svårt att få ihop det med tiden och därav kan kännas helt off i sina inlägg hjälper ju honom inte direkt, men det är väldigt svårt att som ulv fejka hans bybo-spelstil. Troligen omöjligt
Övriga i Recca-drevet:
Vimes- bekräftad grön
Jocke Kofot- här har jag bara tidigare tankar att falla tillbaka på. Koll på fluffet, tidig outning av nr.9 och sedan har jag ingen mer koll. Stoppas i bruna facket.
Över till Trasapa-drevet
Empis är brun. Har några fina analyser, men utöver det har jag rätt dåligt grepp. Letade fram hans röst på Trasapa och hittade det här. Finns det mer misstankar mot Trasapa tidigare eller varför överger du din topp 1 misstänkta Recca så lättvindigt?
Emps said:
Jag tycker att det var en god tanke att ta två denna runda. Bara en av min topptrio är rimlig just nu (Recca) och min röst ligger där.
Andra möjliga kandidater att spela upp jämsides Recca är då enligt mig Jocke Kofot eller Trasapa. Hastfer har klättrat neråt lite på min skala av misstänkta, men Trasapa har klättrat uppåt med främst känslan jag fick över att hen ville ta ut fler än två denna runda.
Eftersom Jocke Kofot har sin dåliga aktivitet just nu så tänker jag chilla med att rösta på Kofoten.
Däremot, eftersom en av dubblettkandidaterna röstar på Trasapa (Recca) så tänkte jag göra det också. Jag har svårt att tro att både Recca och Trasapa är röda, men nån av dem är antingen det eller så har vi en Vimes vs Tripp.
Är det här motiveringen till att hänga Trasapa?
Max är brun. Har inte tagit ställning någonstans i hela rundan eller spelet. Outade ur det blå en klassisk ulv-förmåga och valde att använda den på ett sätt som inte hjälper någon. Rösten på Trasapan i slutet vill jag gärna se lite tankar bakom. Nog hade det varit bättre för en ulv att sätta sig i Recca drevet när det såg ut att bli en storseger? Misstankar mot Recca har väl Max haft många gånger under spelet så helt långsökt vore inte en sådan röst. Ändå placeras den på Trasapa.
Max Raven har jag för dålig koll på. Sätts i bruna facket. Jag har sätt några väldigt fina inlägg, och jag minns ett riktat mot Thodd som har många beröringspunkter med mina misstankar mot Thodd. Utöver det är det mycket fluff och det är bra för oss med en fluff-maskin. De som har skådat närmre på Max Raven kanske kan ta fram mer bra saker förutom fluff? Det är ju rätt lätt att som fluff-maskin gömma sig i fluffet. Lex Larsson i TMNT.
Thodd släpar jag tillbaka till ruta 1 och sätter som Reccas medhjälpare. Jag skall plocka upp mitt gamla case och lägga till lite mer nyanserade tankar. Att Recca har Thodd som ulv kan också vara nått att forska i. Mer om detta i morgon.
Slutnot.
K.K
BDG
Hastfer
Trasapa
Jocke Kofot
Empis
Max
Max Raven
Thodd
Recca-Thodd-
Kandidat 3 kommer i morgon.