Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Max said:
Max Raven said:
Någon som har information som motsäger att BDG är siare?
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.

Och till förklarning att jag inte har skrivit på de sista var att jag var sur för en personligt anledning igår (det är anledngingen till att jag tog bort min röst på Vimes) och efter det tvingades jag kolla på hela Eurovision och sedan sov jag och idag har jag följt med ut med min familj och handlat onödiga saker som vi inte ens behöver.
Nu händer det grejer!
Har vi två siare?
Ingen väktare?
Ljuger någon?
K.k. ut med förmågan?

Kör bah
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Björn den gode said:
Och här är sammanfattningen om ni inte orkat läsa allt: Jag är Siare, Vimes är god, KK's analys är off (det gör honom inte ond, bara off).
Okay, jag kommer utgå ifrån att det här är en sanning i och med att chanserna att det skulle vara en lögn är ohyggligt små (det skulle vara om BDG vore Ulv och satt på information om att det inte fanns nån siare och väktare).

Max said:
För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.
Kan du alltså sia om folk har förmågor?
Och BDG kan sia vilken sida av staketet folk spelar på?
KK har en passiv förmåga också (om Max talar sanning).

Nu har vi 3 Doktorer med olika typer av förmågor, och alla Medhjälpare sitter på information. Det börjar bli mer komplicerat känner jag, jag skulle spontant gissa att resten av Doktorerna sitter på aktiva eller passiva förmågor också.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Empiricus said:
Okay, jag kommer utgå ifrån att det här är en sanning i och med att chanserna att det skulle vara en lögn är ohyggligt små (det skulle vara om BDG vore Ulv och satt på information om att det inte fanns nån siare och väktare).
Vi vet från Basenanjis info att väktare+siare finns, även om KK från runda 1 sa att han hade info som indikerade att väktare inte skulle finnas. (Om jag minns rätt).
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Max Raven said:
Empiricus said:
Okay, jag kommer utgå ifrån att det här är en sanning i och med att chanserna att det skulle vara en lögn är ohyggligt små (det skulle vara om BDG vore Ulv och satt på information om att det inte fanns nån siare och väktare).
Vi vet från Basenanjis info att väktare+siare finns, även om KK från runda 1 sa att han hade info som indikerade att väktare inte skulle finnas. (Om jag minns rätt).
Eftersom det som du säger finns information som går emot information så kan inte all information vara sann. Vi vet från Basse att han var grön och att han hade den informationen, och att BDG går ut som siare bekräftar än mer att hans information troligen stämmer.

Därför jag skrev "ohyggligt små", det finns ju en liten chans att Basses info var fel, och att BDG visste det.

Jag skulle snarare säga att viss information är sann och viss inte är det, för att det skulle göra spelet svårare.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
LJSLarsson said:
Meddelar härmed att Vimes lägger sin röst på detta sätt:

Röst: Recca
Okay, Vimes har fortfarande Recca som prio ett.

Just nu ser det ut så här:

Recca har 4 röster (Konrad Konvalj, BDG, Empiricus och Vimes)
BDG har 3 röster (Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer)
Max har 2 röster (Thodd och Max Raven)
Trasapa har 1 röst (Recca)

Max röstar inte på någon

Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer, ni bör tänka över era röster på BDG nu när BDG har outat siare. Det finns ingen anledning att rösta ut BDG just i detta nu, och vi har bara 5 timmar och 45 minuter på oss att göra något konstruktivt.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Empiricus said:
LJSLarsson said:
Meddelar härmed att Vimes lägger sin röst på detta sätt:

Röst: Recca
Okay, Vimes har fortfarande Recca som prio ett.

Just nu ser det ut så här:

Recca har 4 röster (Konrad Konvalj, BDG, Empiricus och Vimes)
BDG har 3 röster (Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer)
Max har 2 röster (Thodd och Max Raven)
Trasapa har 1 röst (Recca)

Max röstar inte på någon

Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer, ni bör tänka över era röster på BDG nu när BDG har outat siare. Det finns ingen anledning att rösta ut BDG just i detta nu, och vi har bara 5 timmar och 45 minuter på oss att göra något konstruktivt.
Röst:Recca
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Ni kanske undrar varför jag inte röstar på någon just nu och det är för att jag inte vet vem jag vill rösta på, ingen är speciellt grön för mig (utom basse) och ingen är helt röd, och jag vill inte rösta på någon för att ni andra gör det.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Max said:
Ni kanske undrar varför jag inte röstar på någon just nu och det är för att jag inte vet vem jag vill rösta på, ingen är speciellt grön för mig (utom basse) och ingen är helt röd, och jag vill inte rösta på någon för att ni andra gör det.
Jag tycker att det var en god tanke att ta två denna runda. Bara en av min topptrio är rimlig just nu (Recca) och min röst ligger där.

Andra möjliga kandidater att spela upp jämsides Recca är då enligt mig Jocke Kofot eller Trasapa. Hastfer har klättrat neråt lite på min skala av misstänkta, men Trasapa har klättrat uppåt med främst känslan jag fick över att hen ville ta ut fler än två denna runda.

Eftersom Jocke Kofot har sin dåliga aktivitet just nu så tänker jag chilla med att rösta på Kofoten.
Däremot, eftersom en av dubblettkandidaterna röstar på Trasapa (Recca) så tänkte jag göra det också. Jag har svårt att tro att både Recca och Trasapa är röda, men nån av dem är antingen det eller så har vi en Vimes vs Tripp.

Röst: Trasapa
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Empiricus said:
LJSLarsson said:
Meddelar härmed att Vimes lägger sin röst på detta sätt:

Röst: Recca
Okay, Vimes har fortfarande Recca som prio ett.

Just nu ser det ut så här:

Recca har 4 röster (Konrad Konvalj, BDG, Empiricus och Vimes)
BDG har 3 röster (Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer)
Max har 2 röster (Thodd och Max Raven)
Trasapa har 1 röst (Recca)

Max röstar inte på någon

Trasapa, Jocke Kofot och Hastfer, ni bör tänka över era röster på BDG nu när BDG har outat siare. Det finns ingen anledning att rösta ut BDG just i detta nu, och vi har bara 5 timmar och 45 minuter på oss att göra något konstruktivt.

Jag är inte övertygad om att vi faktiskt har två siare, och skulle inte ha nått mot att dubbelhänga recca och bdg den här rundan.
Dock vet jag inte hur mycket vikt man skall ta lägga på outande av en siarroll.

Jag hakar på Recca-tåget så länge för att inte vara i vägen.

Röst: Recca
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Nu är frågan bara, vill ni att jag siar BDG eller någon annan? eftersom jag outat det redan kan ni väl diskutera om vem ni vill att jag siar. Skulle inte vara så smart att låta mig välja siandet tror jag ^^
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Recca said:
Men alltså... Du vet att Vimes är grön och vi vet att du är grön men det betyder ju inte att Vimes röst på mig i R2 är bättre än din röst på Basse i R1.
Ok, så vad gör vi med det här då. Recca har förstås rätt här, Vimes har ingen magisk förmåga att från första dagen veta vem som är röd. Men Vimes har en lång relation med Recca i varulvsspel, och han är en bra spelare. Och om han nu känner att det är Recca som är röd, så är jag beredd att ta honom på orden. Särskilt då jag inte hittat något som motsäger det.

Jag känner mig också säker på att inte både Recca och Trasapa är röda tillsammans. Dom borde då någon gång i mitten i vart fall inse att deras fight inte ökar sannolikheten för någon av dom att överleva, och börjat försöka glida ut den.

Om Recca är grön däremot... ja då vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska tro om trasapa, beror nog lite på hur han reagerar på dagens inlägg.

Det sagt, oavsett vilken info spelledaren nu gett oss (om den ens är sann, kanske är all info falsk och alla roller fungerar, eller tvärtom?), så tror jag att det är rätt stor sannolikhet att jag inte kommer vara med och spela imorrn. Därmed känner jag lite ansvar att börja titta på andra spelare också redan idag och inte bara vänta för att se om Recca kan bekräftas. Så jag ska försöka hinna med det i eftermiddag, och om någon har bra argument så är inte min röst på Recca fastlåst (än), men den ligger väldigt stabilt där just nu.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Oj BDG. Vilket inlägg..
Jag vill först reda ut några saker så att vi inte hamnar på fel sida med varandra som jag gjort med Recca.

Jag gjorde ett medvetet val utifrån min roll att i det här spelet köra på en annan stil än jag gjort tidigare. Mer aggressivt, petande och irriterande om man så vill. Detta för att jag vet att ulvar och specifika spelare lätt ger ifrån sig skit under hård press. Därav mitt hårda anförande på Recca.

När du kom in så var jag rädd att många skulle vara allt för blind p.g.a din auktoritet och därför följa dina ord utan tvekan(det lät lite så när Vimes och K.K proklamerade ditt intåg). Jag lade mig därför som motvikt till detta och ville med det uppnå två saker;

1, Du skulle ha lite press på dig om du skulle vara ulv genom att jag öppet visar att du inte kan komma undan med bara ett gott rykte. Även om min röst såklart gör väldigt lite i sammanhanget men det kanske ändå skulle göra det lite svårare för dig(som ulv då alltså).
2, Förhoppningsvis vara en liten klocka för de andra att de kanske faktiskt må syna dig också och inte bara släppa allt du säger för automatisk sanning.

Jag har i allmänhet inga problem med auktoriteter, tro det eller ej. Men jag har svårt för personer som godtyckligt följer en annan persons ord enbart p.g.a rykte eller anseende. Jag ville se dig prestera, inte höra om det.

Nu när du gått ut som siare och dessutom förklarat en del angående ditt beteende så blir ju saker en hel del annorlunda. Jag förstår vad du menar och köper ditt resonemang med informations låsning.

Detta skriver jag efter att endast ha läst ditt inlägg och skummat igenom resten. Jag såg att Max också gått ut som siare, detta måste såklart redas ut. Men det känns lite som ett moment 22 just nu..

Har du själv någon bra plan för att nysta ut sanningen ur den här soppan?

Vill ni att jag outar mitt nummer så gör jag gärna det. Jag vet inte helt ärligt vad det ska hjälpa om vi nu antar(?) att ulvarna har alibin. Däremot så har jag redan outat det så jag kan bevisa min roll så långt iaf.

Men tills vi har rett ut situationen med Max - BDG så ändrar jag såklart min röst.

Röst: Recca

Jag tycker fortfarande dock att Recca har stupat lite för lätt. Om det är som BDG säger att ulvarna inte gärna offrar sina kompisar, var är Reccas ulvpolare nu? Det är alldeles för lugnt för min smak.

Den enda anledningen jag ser nu i att offra BDG är för att kunna gröna Vimes. Men det är tveksamt om vi verkligen tjänar något på det. Då ryker väl troligen BDG den här rundan om inte väktaren skyddar honom men då ryker Vimes istället och vi står på samma ställe nästa runda.

Ska klippa gräsmattan så jag kommer in senare. Blev ett hastigt inlägg bara för att verifiera för BDG att jag köper dina argument och att jag ger dig ett uns av förtroende.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jocke Kofot

Det gick snabbt att gå igenom Jockes inlägg. Och vad jag hittar är ett försiktigt petande, han försöker hålla sig till att prata fluff i början, röstar sen när folk börjar pressa honom för att rösta, gör lite små analyser utan riktig substans. Kort sagt, han spelar som en typisk nybörjarulv som är nervös och inte vill göra bort sig.

Men det var ändå något som inte stämde, för hans inlägg kändes mycket riktigt försiktiga, men inte alls nervösa. Sen visar det sig att det är den här Joakim vi snackar om: Joakim diskuterar: "Låt kungen bestämma det fungerar ju sagan om ringen."

Från hans blogg får jag också reda på att han verkar vara en ganska erfaren brädspelare, och jag tror därför att han är grön. Det finns liksom ingen anledning till att han skulle gå in och vara försiktig och blyg om han är ulv, tvärtom om han var ulv hade jag förväntat mig utspel och förvirrande inlägg, om inte annat for the lulz, särskilt eftersom han antagligen har ulvpolare som säger åt honom att inte vara så tyst. Som bybo är det svårare och rimligare att försöka lista ut vad det går ut på innan man börjar med utspelen.

Så jag tror Jocke är grön.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Empiricus said:
Eftersom Jocke Kofot har sin dåliga aktivitet just nu så tänker jag chilla med att rösta på Kofoten.
Däremot, eftersom en av dubblettkandidaterna röstar på Trasapa (Recca) så tänkte jag göra det också. Jag har svårt att tro att både Recca och Trasapa är röda, men nån av dem är antingen det eller så har vi en Vimes vs Tripp.
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max Raven said:
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Du får gärna säga till hur jag kan hjälpa dig att ta ett beslut. Finns det något jag bör svara på? Måste jag outa mig mer? Jag ser helst inte att du går enbart på Reccas känslomässiga mothugg på mig utan hellre att du bygger ett eget case där du själv kommer fram till att jag är ulv.

Mot Recca så är det fler som lyfter hennes ulvighet, mot mig är det mest Recca och det ganska sent, efter att jag drevat henne hårt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Max

Max har skrivit lite mer och jag tycker han känns röd.

Vi börjar med vad han håller på med första dagen:
Max said:
Jag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
Om ulvarna har alibin vilket jag tycker mer och mer verkar tyda på så känns det här som en typisk "hej, kolla vad hjälpsam jag är!" (med den här planen som jag vet att vi inte kan bli fasttagna på).

Max said:
Bassen said:
Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
När du säger "väktaren+siaren" har du information då att det bara finns en av varje?
Återigen, vem är mest intresserad av detaljer kring väktare och siare? Ulvarna.

Max said:
Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.

Max said:
LITE RÖD/ROSA:
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.

recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Håller först Recca som den grönaste spelaren, och glider sen över till att ha henne som röd/rosa utan att egentligen tycka sig ha några argument för det. Om Recca är röd så tror jag att hon har sagt åt Max:

"Max: Jag håller på och åka ut nu, du måste försöka distansera dig från mig, när dom ser att jag är röd så ser inte det där enda inlägget du skrivet om mig bra ut alls, men gör det försiktigt."

Och så gör han det.

Sen har vi det här:
Max said:
Witch är engelska ordet för häxa... Jag trodde du visste det.. Och som du vet är häxor med magi och sådant > Manipulation
Häxa är ingen roll jag känner igen och den finns inte heller på mafiascumwikin, inte heller finns det någon självklar koppling mellan manipulation och häxor, det är väl politiker, pyskologer, och demoner som är kända för att manipulera? Häxor håller väl på och trollar.

Det känns som att Max vet mer än oss, och att han råkade försäga sig då han inte visste att det här var något konstigt.

Max said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.
Och här har jag förstått det som att Max kan Sia om vilka som har aktiv förmåga, passiv förmåga eller ingen förmåga? Om vi nu gissar på att ulvlaget främst vill ha ut någon med en passiv förmåga, (eftersom siaren väktare inte var de viktigaste), vilket lag tycker ni tjänar på att ha möjligheten att sia typ av förmåga på folk? Jag tror inte att Max ljuger här alltså, bara att det där känns mycket mer som en ulvförmåga än en byboförmåga.

Jag tror Max är röd alltså. Men på grund av att han är en ny spelare så känner jag mig inte så där fruktansvärt övertygad om att min analys är korrekt. Men det är min analys hur som helst.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Trasapa said:
Har du själv någon bra plan för att nysta ut sanningen ur den här soppan?
Jag vet inte om det är så mycket av soppa? Jag claimar siare, Max claimar en svag version av Tracker/Role cop, det finns ingen motsägelse här (därmed inte att jag tror han är god se tidigare inlägg).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Max Raven said:
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Du får gärna säga till hur jag kan hjälpa dig att ta ett beslut. Finns det något jag bör svara på? Måste jag outa mig mer? Jag ser helst inte att du går enbart på Reccas känslomässiga mothugg på mig utan hellre att du bygger ett eget case där du själv kommer fram till att jag är ulv.

Mot Recca så är det fler som lyfter hennes ulvighet, mot mig är det mest Recca och det ganska sent, efter att jag drevat henne hårt.
För att dina scumtells blev synliga när du drevade som en ulv.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Trasapa, KK

Trasapa och KK tänker jag nog inte göra någon analys av. Jag orkar inte och färgen på Recca kommer att säga väldigt mycket om dessa två. Om Recca är röd så tror jag att KK är grön på grund av att han är en bra spelare som inte gärna offrat Recca, och Trasapa på grund av hur tokaggro han har varit mot Recca och sen låtit det fortsätta.

Om Recca är grön så måste vi gå tillbaka och analysera dom här personerna noggrant.

(Lite samma sak gäller för övrigt Vimes, om min förmåga nu av någon anledning skulle vara keff så är det fortfarande grönande om Recca visar sig vara röd. (Paranoid tanke, Recca, Vimes, Trasapa och KK är alla ulvar och Recca måste av någon off-anledning åka ut, så dom gör en superoffring genom att allihop går på henne och tror att vi inte ska lyckas hinna hitta alla. Men nej, så svårt brukar inte det här spelet vara, och om jag är en riktig siare hade vi ju redan plockat Vimes liksom)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: Max

Nu tycker jag du är lite orättvis, det första inlägget som du quotade från mig skrev jag innan vi började prata om alibin och jag hade inte ens tänkt på den möjligeheten då.

Och det andra inlägget du quota från mig var mest för att veta själv om det bara fanns 1 siare eller fler. Om det bara fanns 1 vilket jag trodde innan du outade att du också var siare så tänkte jag att jag borde vara lite extra försikig bara eftersom att jag trodde att jag var den enda siaren och om jag dog då skulle jag ju inte kunna hjälpa byn längre.

Och det med att jag trodde recca var grön i början av R1 trodde jag verkligen men eftersom nästan alla trodde att hon var röd så tänkte jag om och skummade igenom inlägggen igen och då märkte jag att det faktiskt var lite skumt, + att ni "pro" (pro jämnfört med mig) spelare trodde hon var röd.

Och det med häxor, det var från mafia spelet som jag spelade som en Custom made bana i SC2 vilket jag sa i tråden, tror att det var anmälningstråden dock, och jag vet inte vad mafiascumwiki är förnåt men det låter som ett wiki för mafia spel? och eftersom mafia spelet jag pratade om bara är ett spel som gjordes i SC2 så kanske det inte står där?

Och till den sista biten börjar jag tro att BDG faktiskt är en Siare för eftersom han pratar om att siandet kan hitta passiva och aktiva förmågor (eller ingen förmåga) tror jag hans förmåga funkar så. Och det gör min också. jag kommer inte ihåg reglerna, men man fick väl inte kopiera vad LJS skrev till en men man fick skriva av det? kommer jag ihåg fel? om man kan det iaf så kan jag skriva exakt vad han skrev till mig om du vill.

Och extra från mig nu. Du skriver allt det här och påstår att jag är en ulv (röd asså) och endå så lägger du inte en röst på mig om du tror det? Varför inte?
 
Top