Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Doktorerna och följeslagarna hade hoppats att det aldrig skulle behöva gå så här långt, men ett mord har begåtts och den skyldige måste hittas. Några, tillräckligt många för att hålla koll på varandra, går till ett av de hemliga rummen längst inne i TARDISEN – rummet fyllt med alla vapen som Doktorn konfiskerat av ondskefulla utomjordingar under årens lopp.

Beväpnade med olika vapen från tid och rum kommer de tillbaka till de övriga. Det har diskuterats, och man har kommit fram till att den skyldige är Basenanji.

”Varför mördare du Rose?”

”Det var inte jag, jag är oskyldig.” försöker Basenanji

”Du har betett dig underligt, inte alls varit ditt vanliga jag.”

”Mitt vanliga jag? Jag är instängd i en TARDIS tillsammans med en eller flera mördare! Skulle jag bara sätta mig ner och läsa tidningen i godan ro, hade ni tänkt?”

De flesta sänker sina vapen och folk, doktorer såsom medresenärer, ser för en stund tveksamma ut. Men plötsligt avfyrar någon, otydligt vem, sitt vapen och träffar Basenanji i bröstkorgen. Sakta börjar han upplösas i atomer, med ett chockat och ledset uttryck i ansiktet.

”Är det över nu?” frågar en av medresenärerna.

”Nej, jag tror inte det är över.” en av Doktorerna kommer från en sidokorridor, hållandes något i handen. ”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”

”Nåja” hostar en annan Doktor nervöst. ”Det har i alla fall inte skett några fler mord. Det är alltid något att vara glad över.”

Men det känns inte som något att glädjas över. Något känns fel. Väldigt fel.



Stort tack till Basenanji för gott spel. Om inte annat anges är han välkommen att skriva ett avskedsinlägg utan att påverka spelet.


Deltagare:
Basenanji
Björn den Gode (tidigare känd som Brynolf)
Empiricus
Hastfer
Jocke Kofot
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Recca
Trasapa
Thodd
Vimes


Nästa runda avslutas söndag 21.30.
Lycka till!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Skit. Tråkigt basse men tack för spelet.

Så ingen nattmördad. Vad betyder det? Blev en av oss infekterad inatt måhända?

Ok nu gäller det att kolla röstningsordningen från förra rundan, speciellt hur det såg ut strax före BDG's intåg som vände allt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Åååh. :gremfrown:

Förlåt Basse, jag trodde inte för ett ögonblick att du var bybo.

Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Recca said:
Åååh. :gremfrown:

Förlåt Basse, jag trodde inte för ett ögonblick att du var bybo.

Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
Infektion är mina pengar på.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Max Raven said:
Recca said:
Åååh. :gremfrown:

Förlåt Basse, jag trodde inte för ett ögonblick att du var bybo.

Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
Infektion är mina pengar på.
Hm... Så hur många ulvar har vi o göra med? Börjar det på en?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
Hade helt förträngt möjligheten för en väktare. Kan ju såklart vara ett rent turdrag från den såklart. Men jag har svårt att tro på den teorin dock då väktaren hade knappt 9% chans att pricka rätt. Mer troligt att ulvarna endera inte kunde mörda någon den här rundan utan värvade någon ny till sin flock(så var det i mutantliret om jag inte minns fel). Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max said:
Trasapa said:
Så ingen nattmördad. Vad betyder det? Blev en av oss infekterad inatt måhända?
VAAA? kan man bli infekterad??
Jag har ingen aning om man kan bli det Max. Jag var med i ett lir en gång där den första ulven kunde infektera andra, man fick då ett PM från SL som sa att man nu var på ulvsidan. Så blinkar det uppe i vänstra hörnet, säg gärna till..
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Recca said:
Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
Hade helt förträngt möjligheten för en väktare. Kan ju såklart vara ett rent turdrag från den såklart. Men jag har svårt att tro på den teorin dock då väktaren hade knappt 9% chans att pricka rätt. Mer troligt att ulvarna endera inte kunde mörda någon den här rundan utan värvade någon ny till sin flock(så var det i mutantliret om jag inte minns fel). Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
Juste, du sa någonting om att Recca gjorde dig till en ond blomma eller någonting om jag kommer ihåg rätt ^^
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Trasapa said:
Recca said:
Fast tur i oturen då. Väktaren lyckades. :gremsmile:
Hade helt förträngt möjligheten för en väktare. Kan ju såklart vara ett rent turdrag från den såklart. Men jag har svårt att tro på den teorin dock då väktaren hade knappt 9% chans att pricka rätt. Mer troligt att ulvarna endera inte kunde mörda någon den här rundan utan värvade någon ny till sin flock(så var det i mutantliret om jag inte minns fel). Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
Om det är värvningar på g.
Rent fluffmässigt borde väl bara doktorer kunna bli konverterade?
Eller fluffmässigt, det låter logiskt i mina öron.

Tack för spel basse

God kväll
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Trasapa said:
Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
Allstå, får de ens göra så?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Men faen Basse, tack för spel iallafall. Så, en grön har vi nu iallafall.

Så, eftersom ingen dog så har vi alternativen:
1: Väktaren lyckades, Ulvarna försökte döda någon men misslyckades och vi vann lite på det.
2: Ulvarna valde att inte döda någon, för att förvirra. Grön-Basse var ändå på väg ut.
3: Infektion, Ulvarna spred sig eller nåt (ni som lirade det liret med blomman och mutant, hur funkade det där).

Oavsett vad så skall Väktaren självklart knipa om vem den Väktade eller ens om den finns alls.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jocke Kofot said:
Trasapa said:
Eller att de helt enkelt sket i att mörda någon för att skapa förvirring, de visste ju ändå att en bybo var påväg ut.
Allstå, får de ens göra så?
Ingen aning om det står någon restriktion i ulvarnas info angående det. Har aldrig lirat ulv så jag vet inte vad man får för info.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Ngh.

Röst: Björn den Gode

Björn den gode said:
Ledsen kompis men du har haft hela dagen på dig att försöka skapa drev och nu ramlar du in med en halvtimme kvar och "låtsas" försöka vända ett drev du vet inte kommer vända. Om basse är grön (notera om) så tror jag vimes är röd. Men ok du har en poäng folk som röstat basse för att bdg sagt så och tycker dom är safe är dåliga. Rösta på den av basse och recca som du tycker är troligast ulv och av inga andra själ.
Kasst som fan för att vara världens bästa varulvsspelare, tycker jag. Speciellt det här, ditt sista inlägg är en riktig turd. Du menar alltså att jag är röd nu för att du et al hade fel om Basse? Bra upplagt av dig när du vet att Basse är grön. Frisvor dig själv från ansvar och lassade över det på de som röstade med dig... Uselt.

Det är en stor fet ulvping på det här inlägget, BDG.

Varför har du inte sagt något om Recca alls i det här spelet? Varför trodde du att jag ville rösta ut Max Raven när jag uttryckligen skrivit att jag inte ville det (och följaktligen skapade situationen Max Raven vs Basse, istället för Recca vs Basse)?

Ulv, ulv, ulv.

---

Så Recca och BDG är ulvar alltså. Sedan är det säkert någon till. Dessutom verkar ulvarna kunna värva spelare, vilket är jättejobbigt. Nu måste vi VERKLIGEN börja DÖDA FLERA SPELARE PER RUNDA.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Empiricus said:
Så, eftersom ingen dog så har vi alternativen:
1: Väktaren lyckades, Ulvarna försökte döda någon men misslyckades och vi vann lite på det.
2: Ulvarna valde att inte döda någon, för att förvirra. Grön-Basse var ändå på väg ut.
3: Infektion, Ulvarna spred sig eller nåt (ni som lirade det liret med blomman och mutant, hur funkade det där).
Eftersom BDG är ulv kan vi avskriva altenraitv 2. Han skulle aldrig okeja en sådan plan. Tyvärr lutar det väl åt infektion.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Det var så sant, jag glömde att lägga en röst.

Röst: Björn den gode

Säger sig självt, jag påpekade det innan förra rundans slut. Som Vimes säger så var det en otroligt knepig sak att säga; "Om basse är grön (notera om) så tror jag vimes är röd."

Och BDG har ju tidigare kört på stilen att han inte behöver kommentera sina infall och att han står över oss vanliga dödliga angående kravet på motivation, så min första röst är mycket möjligt densamma som min sista röst i rundan.

I övrigt är det här Reccas runda som har lite att bevisa sen får vi ser var bilan slår ner. En ulv, kanske två ryker i slutet av denna omgång.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Sorry Basenanji, var inte snabb nog. :|

Okej, lite snabba grejer innan jag sover.

1: Se dokument för vem som hade vilken info.

2: Jag förmodar infektion(worst case) tills annat bevisats. Eftersom det är Rose och Bad Wolf, förmodar jag, fluffmässigt, varulvsvarelsen från Tooth and Claw (säsong 2) - en utomjording som kan infektera folk med sin essens. Tekniskt misstänker jag att den bara kunde besätta en person åt gången, men jag tror inte vi är så noga.

3: Ulvar vill ha ihjäl vissa medresenärer. Logisk följd av infektion är att vissa medresenärer inte kan bli infekterade - alltså måste de dödas, och eventuella infektionsförsök kommer autofaila. Doktorer kan infekteras hejvilt - om de inte är immuna, men det har vi inga tecken på - å andra sidan har vi inga mottecken, Time Lords kan vara immuna här.

Slutledning: Det kan vara en tanke att köra total informationslockdown vad gäller medresenärer. Extrem lösning: Avrätta de som redan kommit ut med (icke-immuna medresenärer) om de är det minsta röda.

Har en kort lista över medresenärer som kanske är immuna. Röster ja/nej på att slänga fram?
 

Attachments

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Röst: Thodd

Anledning: Tredje som hakade på "ond Doktor"-typ av info. Verkade inte ens tycka det var konstigt.

Det var någon som tyckte det var konstigt att Basenanji inte hade sådan info av de här har jag för mig. Recca?

Kan komma att ändra min röst.
 
Top