Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Okej, ni alla vill att jag tar ställning. Jag gör det då. Men som jag sa innan så har jag ingen motivering att komma med.

Röst: Trasapa
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ni har nu 5 minuter på er att ta bort era röster från en bybo och lägga dem på någon annan. :/
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: Max

Max said:
Thodd, varför valde du precis det inlägget att quota istället för den som jag skrev som jag faktiskt hade svar till det han skrev också?
Som jag sa så ansåg att det var viktigt och att det förstärkte min tro på dig som rödare.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus. H

I korthet - jag ser inte så starka grunder för rösterna på Recca och blir lite oroad av att folk vill gå med strömmen så lätt.

Röst: Trasapa
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Okej, ni alla vill att jag tar ställning. Jag gör det då. Men som jag sa innan så har jag ingen motivering att komma med.

Röst: Trasapa
Men det visar vart du står.

Du signalerar att du har Recca som grön för annars borde du ha lagt din röst där. Är det för att du vet att Recca är grön eller vad handlar det om?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max said:
Trasapa said:
Max said:
Vad menar du att rösta på Vimes? o_O det var ett tag sedan jag röstade på honom :gremshocked: och alla ni säger ju att han absolut är grön så varför ska jag rösta på någon som är grön? Nu har du blandat ihop grejer lite granna va?
Skärp dig nu och fokusera Max.
Du skrev såhär;
Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt.
Jag menade att, visst du kan inte bara rösta hur som helst, t.ex att rösta på Vimes vore jättekonstigt. Men nu verkar det stå mellan en röst på mig eller Recca. Det är faktiskt något du måste ta ställning till.
Ja, att rösta på vimes ju skulle vara väldigt konstigt. Varför skriver du i ditt inlägg som om jag har röstat på Vimes? Det har jag inte (inte just nu iaf)
Wow.. Jag skulle kunna lägga en röst på dig endast pga det där inlägget.. (såklart inte men ni fattar)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: Max

Thodd said:
Max said:
Thodd, varför valde du precis det inlägget att quota istället för den som jag skrev som jag faktiskt hade svar till det han skrev också?
Som jag sa så ansåg att det var viktigt och att det förstärkte min tro på dig som rödare.
Det svara inte på min fråga. Jag undrar varför du tog det inlägget att quota istället för den med mina svar till hans frågor också? För så som du la upp det så får det mig att verka mer ulvig än om du hade tagit med mina svar också, eller var det din avsikt att inte quota mina svar också?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Max Raven said:
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
Tillägg: Trasapa har inte outat särskilt mycket annan info heller (eller har jag missat det?)
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
röst: Trasapa - Jag har ingen av er som rödare så säkrare att försöka få minst en ulv och bybo istället för bara bybo.. med lite tur så blir det 2 ulvar :gremwink: med massa otur så blir det 2 bybor :gremfrown:
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Max Raven said:
Max Raven said:
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
Tillägg: Trasapa har inte outat särskilt mycket annan info heller (eller har jag missat det?)
Tänkte samma. Det borde kommit nu.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max Raven said:
Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus.
Va?
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: Max

nej nej tusan, jag bara la den för att belysa vad jag tycker och tänker. Jag har inte fått kläm på hur man quotar flera.. sry =(
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
[6] Recca: K.K, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[5] Trasapa: Recca, Empis, Max, Max Raven, Thodd
Är ni säkra på den här rösträkningen, eller skall jag sätta mig och kontrollera?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
LJSLarsson said:
Konrad Konvalj said:
[6] Recca: K.K, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[5] Trasapa: Recca, Empis, Max, Max Raven, Thodd
Är ni säkra på den här rösträkningen, eller skall jag sätta mig och kontrollera?
kontrollera är du bussig.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Trasapa said:
Max Raven said:
Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus.
Va?
Sorry, menade BDG där. Försökte sammanfatta mina tankar med iaf lite frist innan rundan tog slut.
 
Top