Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Trasapa, KK

Konrad Konvalj said:
Vimes-->BDG
Trasapa-->BDG
Max Raven-->BDG-->Trasapa-->Thodd
Recca-->Vimes-->Thodd-->Trasapa
K.K-->Recca
BDG-->Recca
Empis-->Recca
Jocke Kofot-->BDG
Thodd-->Hastfer


[3] BDG: Vimes, Trasapa, Jocke Kofot
[3] Recca: K.K, BDG, Empis
[1] Thodd: Max Raven
[1] Trasapa: Recca
[1] Hastfer: Thodd

Ej röstat: Max och Hastfer
Utgår från min senaste sammanställning.

Recca-->Trasapa
Max-->Vimes-->Ingen
Vimes-->Recca-->Recca
Hastfer-->Recca-->BDG-->Recca
Max Raven-->Max-->Thodd-->Max-->Trasapa-->Ingen
Thodd-->Max
Empis-->Trasapa
Jocke Kofot-->Recca
Trasapa-->Recca

[6] Recca: K.K, BDG, Vimes, Hastfer, Jocke Kofot, Trasapa
[2] Trasapa: Recca, Empis
[1] Max: Thodd

Max och Max Raven röstar ingen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Trasapa, KK

Recca said:
Men K.K. Du hade mig som röd i R1 och nu har du mig som röd för att jag var röd i R1. Hur slött är det? Har du ens brytt dig i att läsa mina inlägg sen dess?
R2 har varit lite mer slött svar ja, men jag har haft en massa andra prioriteringar. Jag har dessutom inte allt för fett med tid nu så det vore ju bra med en sammanställning (som jag har frågat efter) varför Trasapa är aktuell kandidat.

Asså, det går ju att göra en rätt snygg sådan med punkter så att jag (och andra) inte behöver läsa alla Trasapa vs. Recca beefen nu så här nära på deadline.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.

Och till förklarning att jag inte har skrivit på de sista var att jag var sur för en personligt anledning igår (det är anledngingen till att jag tog bort min röst på Vimes) och efter det tvingades jag kolla på hela Eurovision och sedan sov jag och idag har jag följt med ut med min familj och handlat onödiga saker som vi inte ens behöver.
Kan du motivera ditt val av kandidat för siandet?

Hur har du användning för din förmåga enligt dina egna ord?

Sen skall du ta ställning och rösta också.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Kan du motivera ditt val av kandidat för siandet?

Hur har du användning för din förmåga enligt dina egna ord?

Sen skall du ta ställning och rösta också.
Har ingen motivation till siandet, visste inte riktigt vem jag borde sia så jag valde dig för du har varit ganska aktiv men ingen verkar misstänka dig.

Hur jag har användning för min förmåga? Det vet jag väl inte, kan se om folk säger sanningen? om till exempel någon säger "jag fick ingen förmåga" eller "min förmåga är bara passiv" så kan jag väl se om de talar sanning om de är så de säger eller inte.

Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Nån som kan uppdatera sitt exell-ark så jag vi kan få överblick över siarns röstningar och fluffkopplingar etc?


Jag kollade upp max sc2 mafiaspel också, för att de om det fans nån häxa i det och...

... det gjorde det. spelet var helt fullt av märkliga roller om fångavakteren, busschaffisen, massmördaren osv. här är en länk http://wiki.sc2mafia.com/en/index.php/Main_Page

Jag är fine med att Recca ryker rundan, så får vi spänna fast Trasapa i goldfiger-manicken om hon visar sig vara grön helt enkelt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
Anything you say can be used against you. Men vet du, att inte ta ställning alls är ännu mer skumt och kan användas ännu mer mot dig. Dessutom så är det inte alls säkert att det är Recca som åker ut, flera har velat rösta ut Trasapa istället, och det kan nog finnas dom som är redo att byta. Så du blir nog så illa tvungen att ta ställning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Konrad Konvalj said:
Kan du motivera ditt val av kandidat för siandet?

Hur har du användning för din förmåga enligt dina egna ord?

Sen skall du ta ställning och rösta också.
Har ingen motivation till siandet, visste inte riktigt vem jag borde sia så jag valde dig för du har varit ganska aktiv men ingen verkar misstänka dig.

Hur jag har användning för min förmåga? Det vet jag väl inte, kan se om folk säger sanningen? om till exempel någon säger "jag fick ingen förmåga" eller "min förmåga är bara passiv" så kan jag väl se om de talar sanning om de är så de säger eller inte.

Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
1. Motiveringen till mig låter ju vettig.

2. Borde du inte ha tvingat fram ett svar från mig först för att få nytta av din förmåga?

Lixom, nu sitter du på information som inte säger nått om varken dig eller mig förutom att jag då har gått ut med att min förmåga är passiv. Det är ju fullt möjligt att du har information om detta som ulv eller chansar på det hela. Användandet av förmågan är inte optimal må jag säga.

Och, jo. Det är väldigt viktigt att ta ställning och rösta. Alla röster är viktiga. Är det Recca du vill hänga antar jag i och med att du skriver att det inte spelar någon roll?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Björn den gode said:
Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt. Så det spelar väl ingen roll? Ni har ju ändå 6 röster på Recca och om jag röstar på henne eller någon annan kommer väl inte göra så mycket skillnad?
Anything you say can be used against you. Men vet du, att inte ta ställning alls är ännu mer skumt och kan användas ännu mer mot dig. Dessutom så är det inte alls säkert att det är Recca som åker ut, flera har velat rösta ut Trasapa istället, och det kan nog finnas dom som är redo att byta. Så du blir nog så illa tvungen att ta ställning.
Isåfall får jag ta en tänkestund och komma på vem jag vill rösta på :/

Kommer tillbaka om en stund.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jocke Kofot said:
Jag är fine med att Recca ryker rundan, så får vi spänna fast Trasapa i goldfiger-manicken om hon visar sig vara grön helt enkelt.
ouch.. Kan vi inte bara rösta ut mig, låter mer skonsamt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Nej Max det där funkar inte. Att rösta på Vimes i det här läget skulle absolut ställa dig i en dålig sits med många frågor. Men just nu bör du iaf kunna ta ställning för om det är mig eller Recca du ser som mest ulvig. Att inte rösta nu vore väldigt suspekt..
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Nej Max det där funkar inte. Att rösta på Vimes i det här läget skulle absolut ställa dig i en dålig sits med många frågor. Men just nu bör du iaf kunna ta ställning för om det är mig eller Recca du ser som mest ulvig. Att inte rösta nu vore väldigt suspekt..
Vad menar du att rösta på Vimes? o_O det var ett tag sedan jag röstade på honom :gremshocked: och alla ni säger ju att han absolut är grön så varför ska jag rösta på någon som är grön? Nu har du blandat ihop grejer lite granna va?
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: Max

Björn den gode said:
Max har skrivit lite mer och jag tycker han känns röd.

Vi börjar med vad han håller på med första dagen:
Max said:
Jag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
Om ulvarna har alibin vilket jag tycker mer och mer verkar tyda på så känns det här som en typisk "hej, kolla vad hjälpsam jag är!" (med den här planen som jag vet att vi inte kan bli fasttagna på).

Max said:
Bassen said:
Min info är att ulvarna vill ha ut andra bybor mer än väktaren+siaren.
När du säger "väktaren+siaren" har du information då att det bara finns en av varje?
Återigen, vem är mest intresserad av detaljer kring väktare och siare? Ulvarna.

Max said:
Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.

Max said:
LITE RÖD/ROSA:
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.

recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry
Håller först Recca som den grönaste spelaren, och glider sen över till att ha henne som röd/rosa utan att egentligen tycka sig ha några argument för det. Om Recca är röd så tror jag att hon har sagt åt Max:

"Max: Jag håller på och åka ut nu, du måste försöka distansera dig från mig, när dom ser att jag är röd så ser inte det där enda inlägget du skrivet om mig bra ut alls, men gör det försiktigt."

Och så gör han det.

Sen har vi det här:
Max said:
Witch är engelska ordet för häxa... Jag trodde du visste det.. Och som du vet är häxor med magi och sådant > Manipulation
Häxa är ingen roll jag känner igen och den finns inte heller på mafiascumwikin, inte heller finns det någon självklar koppling mellan manipulation och häxor, det är väl politiker, pyskologer, och demoner som är kända för att manipulera? Häxor håller väl på och trollar.

Det känns som att Max vet mer än oss, och att han råkade försäga sig då han inte visste att det här var något konstigt.

Max said:
Ni verkar alla rösta på mig föra att jag inte har berättat så mycket om min roll (skummade bara) och därför kan jag väl säga en sak, och det har med min quote att göra också. Jag har ingen information som motsäger det, men jag kan sia honom när denna rundan tar slut. För jag är också en Siare. Första natten siade jag K.K och han har en passiv förmåga. Om ni vill att jag ska säga vilken doktor jag är kan jag göra det också, men för tillfället hoppas jag det här räcker.
Och här har jag förstått det som att Max kan Sia om vilka som har aktiv förmåga, passiv förmåga eller ingen förmåga? Om vi nu gissar på att ulvlaget främst vill ha ut någon med en passiv förmåga, (eftersom siaren väktare inte var de viktigaste), vilket lag tycker ni tjänar på att ha möjligheten att sia typ av förmåga på folk? Jag tror inte att Max ljuger här alltså, bara att det där känns mycket mer som en ulvförmåga än en byboförmåga.

Jag tror Max är röd alltså. Men på grund av att han är en ny spelare så känner jag mig inte så där fruktansvärt övertygad om att min analys är korrekt. Men det är min analys hur som helst.
Lyfter fram denna igen då jag anser att den är viktig och förstärker min tro om att max är röd..

Jag hade lite ulv-känning tidigare då han hade låg profil och precis som jag nybörjare som verkade försöka kämpa. Men här och där pratades det om dubbel-hängning och outningar.
Visst det är fler som pratat om dubbeln men här vill jag lyfta fram det och faktiskt försöka att validera varför min röst ligger på max ny..

Precis som BDG säger i citatet: Ulvig förmåga, vilka tjänar på den eg? och vilka tjänar på att han outar den info han får? om han hade gjort som k.k sa tidigare och använt den som ett vapen hade han kunnat sniffa lite en runda eller 2 och kanske fått fram ett par ulvar.

Jag ser inte dig som tokröd absolut inte men det är på de ovanstående premisser jag låter min röst ligga på dig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Thodd, du röstar Max. Det är inte riktigt att ta ställning till de stora frågorna.

Max som det är nu gräver du mer grav än slipper undan genom att visa att du inte kan/vågar ta ställning. Vart är det du har svårt att ta ställning?

Max Raven. Dags nu.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: Max

Thodd, varför valde du precis det inlägget att quota istället för den som jag skrev som jag faktiskt hade svar till det han skrev också?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Thodd, du röstar Max. Det är inte riktigt att ta ställning till de stora frågorna.

Max som det är nu gräver du mer grav än slipper undan genom att visa att du inte kan/vågar ta ställning. Vart är det du har svårt att ta ställning?

Max Raven. Dags nu.
Jag har svårt för att ta ställning för jag vet inte vem jag ska rösta på, jag är inte proffs som er och kan detta med fluff och scumtells o allt. Vad är ens en scumtell? Visst, jag kan ta ställning, men jag ingen motivation då och det sätter väl mig i en ännu värre sits?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Max said:
Vad menar du att rösta på Vimes? o_O det var ett tag sedan jag röstade på honom :gremshocked: och alla ni säger ju att han absolut är grön så varför ska jag rösta på någon som är grön? Nu har du blandat ihop grejer lite granna va?
Skärp dig nu och fokusera Max.
Du skrev såhär;
Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt.
Jag menade att, visst du kan inte bara rösta hur som helst, t.ex att rösta på Vimes vore jättekonstigt. Men nu verkar det stå mellan en röst på mig eller Recca. Det är faktiskt något du måste ta ställning till.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Konrad Konvalj said:
Thodd, du röstar Max. Det är inte riktigt att ta ställning till de stora frågorna.

Max som det är nu gräver du mer grav än slipper undan genom att visa att du inte kan/vågar ta ställning. Vart är det du har svårt att ta ställning?

Max Raven. Dags nu.
Jag har svårt för att ta ställning för jag vet inte vem jag ska rösta på, jag är inte proffs som er och kan detta med fluff och scumtells o allt. Vad är ens en scumtell? Visst, jag kan ta ställning, men jag ingen motivation då och det sätter väl mig i en ännu värre sits?
Scumtell är sånt du tycker en spelare gör skumt och ulvigt.

Att ta ställning nu är viktigt. Lixom, du visar ju vart du står och utgången av den hängda kommer säga saker om dig på ett eller annat sätt.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Trasapa said:
Max said:
Vad menar du att rösta på Vimes? o_O det var ett tag sedan jag röstade på honom :gremshocked: och alla ni säger ju att han absolut är grön så varför ska jag rösta på någon som är grön? Nu har du blandat ihop grejer lite granna va?
Skärp dig nu och fokusera Max.
Du skrev såhär;
Max said:
Och nej jag tänker inte ta ställning och rösta. För hur jag än röstar kommer någon ta det och använda det emot mig och sedan ställa en fråga jag inte kan svara på utan att det verkar konstigt.
Jag menade att, visst du kan inte bara rösta hur som helst, t.ex att rösta på Vimes vore jättekonstigt. Men nu verkar det stå mellan en röst på mig eller Recca. Det är faktiskt något du måste ta ställning till.
Ja, att rösta på vimes ju skulle vara väldigt konstigt. Varför skriver du i ditt inlägg som om jag har röstat på Vimes? Det har jag inte (inte just nu iaf)
 
Top