Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Det här är ett inlägg som jag inte vet om det är regelrätt att posta men då jag sitter på mer info än övriga känner jag att jag måste posta det.

Jag har tidigare ansökt hos Larsson om att bli ersatt pga tidsbrist.
Jag va helt säker på att hans post där han sökte om fler ersättare var riktat å mina vägnar.

Så när Jocke Kofot outade att han hoppade av kom det som en överraskning.

Min tanke är, hur stor chans är det att Brynolf, Hastfer, Jocke Kofot hoppar av pga tidsbrist och ALLA är bybor?

Någon med tid, kolla upp mig och jocke om vi kan va ulvar.

Tillsvidare
Röst:BDG
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Jag har även tagit på mig efter Jockes outning att jag stannar kvar för att inte sabba detta lir som jag tycker verkar skitbra gjort. Men närvaron förblir dålig.

OM jag är ulv. Ge mig en vettig anledning att outa detta nu.

Att jag va odelaktig tidigare fast jag läst var för att inte stressa in ett inlägg och ge min ersättare en ännu svårare sits att sätta sig i.

Så.

Nu åter till mer dryck hos svärföräldrarna.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
För att jag skall slippa bli galen och undra vart fan posten var med röster så postar jag en uppdaterad dito.

Bdg (3) <- Hastfer, Trasapa och Jocke Kofot
Hastfer (1) <- Thodd
Recca (4) <- Vimes, K.K, BDG, Emp
Thodd (1) <- Max Raven
Trasapa (1) <- Recca

Ingen (1) <- Max Ny

Bara Max Ny som inte bestämt sig riktigt (eller han hade en röst på vimes men drog tillbaka den)

Ok, vi som har röstat på solokvistar kanske skall se över vart hän det bär och försöka ena oss lite?
Jag för egen del kommer försöka läsa på och lägga en röst där jag tror att det gynnar byn.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Tillägg: jag har varit online men inte så pass ofta att jag kunnat läsa igenom allt och bygga case osv. Det ovan kan läsas som ulvigt om man vill.

Nu lämnar jag detta. Ett citat från mitt och Larssons PM tar jag för givet är regelvidrigt då det kan synas vilken roll jag har.

Även att Larsson kommer in och bekräftar/dementerar detta ser jag som högst osannolikt.

Tar ni mig som ulv så kör eb dubbelhängning på mig och Bdg/jocke för att få fakta att gå på.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Thodd said:
Jag fattar inte hur ni kan citera flera poster sådär, jag får bara citera den post jag väljer och sedan är det stopp.
Copy-paste + massor av quote-taggar.

Thodd said:
infektionsteori:
Är det ngn som har belägg för infektion? Eller har vi en väktare som lyckades?
Angående max ravens teorem om infektioner så har jag bara ett tillägg... Voffö häng åll opp sä opa infektion när korruption känns mer troligt. Doktorn är en tidsresenär och "time-lord" korrekt? Borde inte han inneha en hel del makt? Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Nuff said!
Jag kollar på Larssons flufftext:
LJSLarsson said:
”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
Därav mina slutsatser om infektion.

Därmed inte uteslutet att det finns en potentiell Doktor som antingen inte är Doktorn eller som är vilande DTF, typ om en viss medresenär åker ut så blir denna DTF. Fast jag har inte nog med koll på hur varulvsspel körs för att veta hur sannolikt detta är.



Thodd said:
Max Raven:
Hur skulle en infektion/korrumption fungera rent fluff-mässigt?
Är doktorn på något sätt immun eller är det tvärt om?
Tog upp det här i #860382 och #860383 samt ett tidigare inlägg (#860095) . Larssons flufftext om varulvspälsen får mig att tänka på avsnittet Tooth and Claw, där en utomjordisk organism tar kontrollen över en människa och gör kroppen till varulv i månljus. Så fluffmässigt, typ nåt sånt.


Nu till röst. Flyttar den från Thodd tillfälligt - Följande anledningar hade jag till att rösta på Thodd:
1. infot "den sista doktorn är inte att lita på" är lite väl tillrättalagt och för precist för att vara något en bybo skulle få av SL*
2. Mickey Smith är Roses on-off-pojkvän vilket är lite skumt. Som ulv skulle man kunna ha bedömt att det var säkrare att plocka någon "nära" Rose där för att riskerna att någon annan skulle ha den skulle vara låga.** Som veteraner har sagt är det inte nödvändigt så att roller/namn är komprometterande - men vissa ulvar ljuger ändå (och det är inte garanterat att ulvarna har alibiroller).
3. Hur du röstat. Inte de tidigaste - Vimes, Basenanji, Brynolf, KK och Hastfer verkar handla om att få ut mer ur dessa. Jag tittar lite närmre på en av dessa, den första omotiverade rösten: Det blir en röst på Jocke Kofot utan motivation efter att KK och Trasapa röstat på denne - men efter att KK bytat röst till Thodd. Ett försök att avleda KKs drev? Lite senare i samma veva så outar du ditt medresenärnamn. Du verkar också ha röstat mycket på KK och Hastfer, men din sista röst förra rundan hamnade på Basenanji, med lite vag motivering om att han varit på listan tidigare och utan att han verkade ha riktigt koll på skumma grejer med Basenanji. Det var också sent, ett "safe" skede att ge sig in i hängningen (före detta var det KK). Nu är det här bara två tillfällen som jag märkt, så det kan vara sammanträffande.

Mind, det kan vara nybörjargrejer, slarv eller Larsson som är lurig.

På min andraplats just nu ligger BDG - men mina listor är mer rosa än röda, vilket ni kommer se. Har inte riktigt tid/ork att säga så mycket, men för BDG kokar det mycket ner till hur han skickligt dirigerade oss mot Basenanji (som jag själv har dåligt samvete för att jag kanske väckte misstankar mot med mitt tisslande om den tredje grejen).

Röst: Max
Motivering:
1: Mer än att Max är en Doktor har vi inte fått särskilt mycket info ur honom - mindre än Hastfer, som jag haft samma uppfattning om "lågflygare" på. Ingen info.

2: Första två rösterna var Vimes, motivationen att han var skum. Andra Jocke där han söker outing från Jocke. Tredje, på Trasapa helt omotiverad***. Rösten därefter, på Vimes på torsdagen, baserar sig på att han tror Vimes är en ulv (samma som första gången egentligen) - och... det är allt. Eller ja, han tycker Vimes är rätt tyst och lurig, verkar det som. Sedan sluter han upp bland de som vill hänga Basse knappt 11 minuter efter att han sagt att han inte litar på BDG (som blev lite av hängningens maestro):
Max said:
#859992 - 2013-05-16 16:47:27

Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
Denna runda så röstar han på Vimes igen, och syftar bakåt till motivationen för förra rundan (som jag inte kunde hitta mycket till).

Så... ja.

Jag är definitivt mer intresserad av nummer 1 här - jag vet inte mycket om dig och din aktivitet är och att du inte ville outa eventuell info runda 1 (och du sa egentligen inte mer än så).

Just nu utgår jag från bybo som håller korten vääldigt nära, men det kan givetvis förändras.

*Ingen aning hur lurig Larsson är dock, se min förvirring kring att folk inte hade fått infon jag fått i förra rundan.
**Larsson kan ha gett denna roll med flit dock, medveten om att den skulle få någon att reagera.
***Dock inte då andra röstat på denne, så inget "följande med strömmen"-beteende.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
För övrigt känns det som att det här varulvsspelet håller på att implodera lite - så många som hoppar av eller funderar på att hoppa av. :gremfrown:
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Max Raven said:
För övrigt känns det som att det här varulvsspelet håller på att implodera lite - så många som hoppar av eller funderar på att hoppa av. :gremfrown:
Ja jättesynd men vi måste ju göra det bästa av saken.
Jag är 100% med så mycket jag kan.

Men det måste ju finnas något att hämta ur faktan att TRE velat lämna pga tidsbrist.
Min personliga känsla är att man som ulv har svårare att lämna polarna i sticket än som bybo om man inte har tid. Det kan va fel men då får någon gärna förklara varför mitt antagande är fel.
Speciellt i början av liret. Mot slutet om två+ ulvar är kvar kan man lätt offra sig.

Jag har ingen erfarenhet av ulvning utan utgår bara från hur jag tänker att det funkar.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Jocke Kofot said:
Jag kommer att lämna spelet, messade just LJSLarsson om detta. Jag har haft kul och kommer att haka på nått annat spel nån gång när jag har mer tid att lägga på det, så jag är inte avskräckt, bara överväldigad.

Jag har erbjudit Larsson att sanna kvar med samma aktivitet som tidigare ungefär tills han hittar en ersättare, men tänkte inte posta mer innan han säger bu eller bä till detta.
Nån ersättare har inte dykt upp så jag följer spelet i alla fall rundan ut.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Max Raven said:
Thodd said:
Jag fattar inte hur ni kan citera flera poster sådär, jag får bara citera den post jag väljer och sedan är det stopp.
Copy-paste + massor av quote-taggar.

Thodd said:
infektionsteori:
Är det ngn som har belägg för infektion? Eller har vi en väktare som lyckades?
Angående max ravens teorem om infektioner så har jag bara ett tillägg... Voffö häng åll opp sä opa infektion när korruption känns mer troligt. Doktorn är en tidsresenär och "time-lord" korrekt? Borde inte han inneha en hel del makt? Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Nuff said!
Jag kollar på Larssons flufftext:
LJSLarsson said:
”Päls. Varulvspäls. Medan ni avrättade stackars Basenanji så har de riktiga mördarna rört sig fritt i resten av TARDISen.”
Därav mina slutsatser om infektion.

Därmed inte uteslutet att det finns en potentiell Doktor som antingen inte är Doktorn eller som är vilande DTF, typ om en viss medresenär åker ut så blir denna DTF. Fast jag har inte nog med koll på hur varulvsspel körs för att veta hur sannolikt detta är.



Thodd said:
Max Raven:
Hur skulle en infektion/korrumption fungera rent fluff-mässigt?
Är doktorn på något sätt immun eller är det tvärt om?
Tog upp det här i #860382 och #860383 samt ett tidigare inlägg (#860095) . Larssons flufftext om varulvspälsen får mig att tänka på avsnittet Tooth and Claw, där en utomjordisk organism tar kontrollen över en människa och gör kroppen till varulv i månljus. Så fluffmässigt, typ nåt sånt.


Nu till röst. Flyttar den från Thodd tillfälligt - Följande anledningar hade jag till att rösta på Thodd:
1. infot "den sista doktorn är inte att lita på" är lite väl tillrättalagt och för precist för att vara något en bybo skulle få av SL*
2. Mickey Smith är Roses on-off-pojkvän vilket är lite skumt. Som ulv skulle man kunna ha bedömt att det var säkrare att plocka någon "nära" Rose där för att riskerna att någon annan skulle ha den skulle vara låga.** Som veteraner har sagt är det inte nödvändigt så att roller/namn är komprometterande - men vissa ulvar ljuger ändå (och det är inte garanterat att ulvarna har alibiroller).
3. Hur du röstat. Inte de tidigaste - Vimes, Basenanji, Brynolf, KK och Hastfer verkar handla om att få ut mer ur dessa. Jag tittar lite närmre på en av dessa, den första omotiverade rösten: Det blir en röst på Jocke Kofot utan motivation efter att KK och Trasapa röstat på denne - men efter att KK bytat röst till Thodd. Ett försök att avleda KKs drev? Lite senare i samma veva så outar du ditt medresenärnamn. Du verkar också ha röstat mycket på KK och Hastfer, men din sista röst förra rundan hamnade på Basenanji, med lite vag motivering om att han varit på listan tidigare och utan att han verkade ha riktigt koll på skumma grejer med Basenanji. Det var också sent, ett "safe" skede att ge sig in i hängningen (före detta var det KK). Nu är det här bara två tillfällen som jag märkt, så det kan vara sammanträffande.

Mind, det kan vara nybörjargrejer, slarv eller Larsson som är lurig.

På min andraplats just nu ligger BDG - men mina listor är mer rosa än röda, vilket ni kommer se. Har inte riktigt tid/ork att säga så mycket, men för BDG kokar det mycket ner till hur han skickligt dirigerade oss mot Basenanji (som jag själv har dåligt samvete för att jag kanske väckte misstankar mot med mitt tisslande om den tredje grejen).

Röst: Max
Motivering:
1: Mer än att Max är en Doktor har vi inte fått särskilt mycket info ur honom - mindre än Hastfer, som jag haft samma uppfattning om "lågflygare" på. Ingen info.

2: Första två rösterna var Vimes, motivationen att han var skum. Andra Jocke där han söker outing från Jocke. Tredje, på Trasapa helt omotiverad***. Rösten därefter, på Vimes på torsdagen, baserar sig på att han tror Vimes är en ulv (samma som första gången egentligen) - och... det är allt. Eller ja, han tycker Vimes är rätt tyst och lurig, verkar det som. Sedan sluter han upp bland de som vill hänga Basse knappt 11 minuter efter att han sagt att han inte litar på BDG (som blev lite av hängningens maestro):
Max said:
#859992 - 2013-05-16 16:47:27

Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
Denna runda så röstar han på Vimes igen, och syftar bakåt till motivationen för förra rundan (som jag inte kunde hitta mycket till).

Så... ja.

Jag är definitivt mer intresserad av nummer 1 här - jag vet inte mycket om dig och din aktivitet är och att du inte ville outa eventuell info runda 1 (och du sa egentligen inte mer än så).

Just nu utgår jag från bybo som håller korten vääldigt nära, men det kan givetvis förändras.

*Ingen aning hur lurig Larsson är dock, se min förvirring kring att folk inte hade fått infon jag fått i förra rundan.
**Larsson kan ha gett denna roll med flit dock, medveten om att den skulle få någon att reagera.
***Dock inte då andra röstat på denne, så inget "följande med strömmen"-beteende.

Jag gillar den här posten, den är förvisso skitlång, men den klargör lite grann vad Raven har tänkt och håller på med.

Jag hade helt glömt det här med att den sista doktorn inte är att lita på.
Frågan är vad som går att göra av detta, vi är ju för få doktorer för att täcka upp alla nummer och därför en lätt sak att ljuga om man fått nummer 10, 11 eller 12.

Jag förstår inte riktigt varför rösten landar på Max, dock, när det redan finns ett gäng röster på BDG. Raven visar inte tillräckligt mycket där för att jag skall känna mig sugen och haka på.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Recca, K.K, Trasan, Bdg ja alla utom Vimes. In och ta ställning till detta gräv allt va ni kan. Skit i ESC! :)
Byn behöver en riktigt grävning här av rang.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inte mycket drag här inte. ESC lockar ju som fan och för er som undrar varför Vimes drog på sig en avstängning så har ni svaret i ESC.

Max Raven har släntran in med en bra post riktad mot Thodd. Jag tycker den är så pass bra att jag inte tänker anstränga mig mer ikväll för att skapa en vettig ersättare till ulv-kombon: Recca-BDG-Thodd

Hastfer har släppt en bomb! Helt rätt att informera tycker jag för nu sitter vi alla på samma info. Grejen är dock att det går att tolka det som att du är både ulv och bybo om man så vill. Jag har sett ditt spelande som mer grönt än rött hela liret så för min del var informationen varken till eller från.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
BDG said:
Angående ansvar så är jag fullt medveten om att det var jag som drevade ut Basenanji. Hade jag gjort motsvarande drev på Recca när jag gjorde mitt drev mot Basenanji så hade hon dött istället, det är jag ganska övertygad om.
Ett drev mot Recca hade gett samma resultat tror BDG. Noterat.

BDG said:
Den korta förklaringen är att jag har svårt att inte alltid hitta en massa scum tells hos Recca, och om jag börjar påpeka dom så hamnar extremt mycket fokus där vilket tar bort fokus från annat. Igår så tyckte jag att jag hade en mycket bättre kandidat att hänga och valde därför att inte alls öppna den asken. Det finns en längre och mer invecklad förklaring också men jag tror det räcker sådär nu.
Okay. Dumt att lägga för mycket fokus på Recca när det finns en bättre kandidat. Hoppas BDG lägger fokus på Recca i R2 istället med samma tyngd som mot Basse i R1.

BDG said:
Nåväl, jag är inte bra på att läsa Recca, det går ofta att läsa av henne hyfsat om hon verkligen hamnar under press men eftersom Vimes drog igång sitt drev på riktigt så sent så var hon aldrig riktigt där.

Vad jag kan säga dock är att det här är jättekonstigt:
Vad drar BDG fram som är jättekonstigt mot Recca?

BDG said:
En massa text om 50% hit och dit gällande väktarens chans att skydda en bybo i R1. + en röst på Recca då förstås.
BDG fortsätter sedan en diskussion med Recca om väktaren/läkarens chanser att lyckas. Inget tryck mot ulv-Recca utan vi snackar om väldigt mycket snömos.

Sista inlägget BDG har i R2 drar upp lite misstankar mot Recca och här kommer dom:

BDG said:
Recca håller jag som Ulv, men egentligen mest för att Vimes och KK säger så, jag har skitsvårt att läsa henne och jag tycker inte att hon spelat dåligt, men i läget som uppstod så blev det lite omvänt moment 22 för henne, för jag tycker mig nämligen se att när hon nu lyckas backa ner från det defensiva och presentera ett case så är det ett tecken på att hon är en bra spelare, men en bra spelare med ulvstatus, känns nämligen som att det är precis så bra som recca skulle spela som ulv.
och avslutningsvis.

BDG said:
Låt broarna brinna!
Med tanke på hur mycket tyngd BDG kan lägga in i sina inlägg och med tanke på hur pass skicklig han är som spelare så är det precis som i R1 rätt anmärkningsvärt att det inte finns nått mer än detta. När BDG har visat lite pondus har det lyckats väl med att styra röstandet mot Basse. Synd att inte den pondusen användes redan i R1 att styra saker och ting mot Recca. Nu i R2 har BDG dock helt lämnat pondusen på perrongen och misstankarna mot medkumpan Recca är ungefär: "som Vimes och K.K + att Recca har fel gällande väktarens chans att lyckas".

Njae.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Vilka vill du rösta ut?

Jag gissar på:
(Recca, Recca och Recca)
Nu ska du inte vara sån. Absolut inte, jag tror att jag skrev en lista lite högre upp: Recca, BDG och Max(alternativt Thodd då jag inte har något bra grepp där och beroende på drev)

Ditt sista svarstal Recca var ju riktigt bra. Så vill jag att du ska spela, och hade du varit lika fokuserad förra rundan så har jag troligen inte haft dig på min lista. Nu önskar jag att du kunde lägga en uns av det fokuset på någon annan, det ligger ju ändå i ditt intresse som oskyldig bybo att hitta den äkta ulven och få den hängd istället för dig själv. För vi behöver din hjälp om du är oskyldig.

Jag har en olustig känsla av den här omgången, det är något som är jävligt fel. Förra rundan så kastades misstankar till höger och vänster, vi la upp argument mot de flesta och det mesta. Men nu? Det har varit några tafatta försök att bygga cases mot andra men de känns mest ganska trött. Förutom Max Raven som gör ett gediget jobb och går emot strömmen och lägger sin röst på Max. Och Empiricus som gör en snygg analys av lite spelare.

Det som stör mig är att den här rundan mer eller mindre enbart bestått av mig och Recca som kastar skit fram och tillbaka på varandra. Resten av byn har stagnerat och ligger nu på drevet mot Recca, resten är mot BDG.

Om Recca nu är ulv, var är hennes ulvkompisar? Borde vi inte se en lite större antydan av sprattel från spelare som vill bryta drevet eller vända det mot någon annan? T.ex. mot mig för att jag gör ett dåligt case och bara kommer med tomma anklagelser mot Recca, det skulle vara otroligt lätt för BDG, K.K och Vimes att skjuta mina argument ur luften om de bara ville. Så varför händer inte det?

1, Recca är inte ulv
2, Ulvkompisarna har försakat Recca då hon har för mycket tryck på sig(sorry Recca)
3, det kommer någon sorts ninjavändning i slutet.

Nej jag får känslan av att vi helt enkelt har nöjt oss med att hänga Recca alternativt BDG, även ulvarna är nöjda med det tydligen. Men även om det visar sig att bägge är ulvar så har vi minst en kvar, varför letar ingen aktivt efter den?

Vi har i kön till stupstocken:
1, Recca
2, BDG
3, sen en massa splittrade röster på mig, thodd, hastfer och Max.

Förra rundan var ju mycket mer splittrad i röstläget, varför har vi inte den spridningen nu?
Nej jag vill se mer alternativ! Fler cases, mer röstningar mer skit!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Kan vara att jag börjar noja för om nu Recca verkligen visar sig vara grön så kommer jag ha sjukt dåligt samvete :gremwink: Men dessutom så är jag med all självklarhet näste till hängning och det skulle bli en väldigt tråkig nästa runda då alla är på det klara med att hänga mig och inget annat händer, så står vi där rundan efter med ännu en grön hängd och inga ledtrådar.

Därför vill jag väldigt gärna ha fler alternativ, något att falla tillbaka på. Jag har kört in mig på Recca och det är tungt att lyfta blicken själv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
Recca, K.K, Trasan, Bdg ja alla utom Vimes. In och ta ställning till detta gräv allt va ni kan. Skit i ESC! :)
Byn behöver en riktigt grävning här av rang.
Jag har grävt klart det här spelet. Mina handleder är pajj.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Jag tycker den är så pass bra att jag inte tänker anstränga mig mer ikväll för att skapa en vettig ersättare till ulv-kombon: Recca-BDG-Thodd
Vi överlappar med två, vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt.

Grejen med Recca är att jag, personligen, nästan vill rösta ut henne (och/eller Trasapa) för att minska mängden poster. Och det tycker inte jag känns bra.

Jag försökte se lite om jag kunde få igång ett drev mot Max och kanske få ut mer - verkar som Eurovision och helg delvis sabbade det. Därför återgår jag, åtminstone för tillfället, till den jag hittat flest skumma grejer hos.

Röst: Thodd (se #860460)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Recca said:
Vilka vill du rösta ut?

Jag gissar på:
(Recca, Recca och Recca)
Nu ska du inte vara sån. Absolut inte, jag tror att jag skrev en lista lite högre upp: Recca, BDG och Max(alternativt Thodd då jag inte har något bra grepp där och beroende på drev)

Ditt sista svarstal Recca var ju riktigt bra. Så vill jag att du ska spela, och hade du varit lika fokuserad förra rundan så har jag troligen inte haft dig på min lista. Nu önskar jag att du kunde lägga en uns av det fokuset på någon annan, det ligger ju ändå i ditt intresse som oskyldig bybo att hitta den äkta ulven och få den hängd istället för dig själv. För vi behöver din hjälp om du är oskyldig.
Jag har gett allt mina händer klarar på att bemöta dina scumreasons...

Jag kanske kan producera nåt längre fram men don't get your hopes up. Men å andra sidan ser jag ju gärna dig åka ut. Fast jag är okay med Thodd också.

Hastfer, Max, Max Raven:

Hastfer vet jag inte. Max vet jag inte heller. Men Max Ravens senaste inlägg är väldigt bra. Vill se vad Max säger om det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Jag försökte se lite om jag kunde få igång ett drev mot Max och kanske få ut mer
Känner du att du kan få ut nått mer ur hans spelande?

Alltså, det har det ju röstats på Max-Jocke Kofot-Hastfer genom hela spelet, men inte hänt så mycket mer där. Jag vill ha ut mer ur alla dessa tre. Att någon är ulv känner jag att det är lite långsökt, men det är ju värt att lyfta blicken precis som Trasapa skriver här i krokarna.

Det finns lixom inte så mycket att gräva i någon av dessa och aktiviteten är ju lågflygande.

Vi har just nu i mina ögon två fullgoda ulv-kandidater. Vi behöver mer svar. Det vi har är att Basse grön och diverse lös information som vi tolkar på olika vis.

Vi behöver röda spelare och hård fakta att jobba med. En hängning av trion Max-Jocke Kofot-Hastfer skulle ge oss noll och ingenting.

Jag skulle gärna se mer av alla tre, men jag tror inte att en röst från mig på Max skulle hjälpa särledes mycket. Tror du och flera på att det går att stressa fram lite sköna tells, se Thodd i R1 så är jag villig att haka på tillsvidare.

Nu skall jag dock på stan en sväng. Trasapa? Skaru mä på kaffe?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Jag har gett allt mina händer klarar på att bemöta dina scumreasons...

Jag kanske kan producera nåt längre fram men don't get your hopes up. Men å andra sidan ser jag ju gärna dig åka ut. Fast jag är okay med Thodd också.

Hastfer, Max, Max Raven:

Hastfer vet jag inte. Max vet jag inte heller. Men Max Ravens senaste inlägg är väldigt bra. Vill se vad Max säger om det.
Ledsen att jag tröttat ut dig på strunt Recca. :gremwink:
(det kanske var min plan hela tiden dadadamdam)

Men handen på hjärtat och helt ärligt nu, ser du mig som ulv eller vill du bara ha bort mig ur spel? Är jag verkligen den ulvigaste enligt dig? Om du helt enkelt tycker att jag är för jävla dålig och vill ha ut mig för det så fine, no hard feelings, men var gärna ärlig med det.

Sen ser jag att det kan bli väldigt kämpigt framöver nu när Recca är slut, BDG verkar såsa någon annanstans och inte gör något vettigt, Vimes den klanten har gått och blivit bannad(nöt) och vi andra har degat ihop och nöjt oss med Recca som ulv.

Max tycker jag är ett vettigt alternativ till hängning då han har gjort en del scumtells och dessutom inte tillför något. Det är omöjligt att läsa något ur hans spel annat än förvirring och en del knepiga uttalanden men svårt att säga om det är ulvigt eller bara dåligt.

Hastfer känns byboig tycker jag. Men då lever jag fortfarande med hans grönande mening från förra rundan.

Thodd tycker jag har svalnat i mina ögon men så har jag inte lagt så mycket fokus på honom heller. Ser inte riktigt vad det är som gör han till ulv så jag ska lusläsa K.K's och de andras case mot honom.

Vart är BDG med sina fantastiska ulvjagar skills? Jag har inte sett något vettigt därifrån under hela spelet. Är han nu så duktig som det påstås så må han ju endera vara en dålig ulv eller en dålig bybo nu, vilket som så är jag redo att skicka honom till galgen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Trasapa said:
Recca said:
Vart är BDG med sina fantastiska ulvjagar skills? Jag har inte sett något vettigt därifrån under hela spelet. Är han nu så duktig som det påstås så må han ju endera vara en dålig ulv eller en dålig bybo nu, vilket som så är jag redo att skicka honom till galgen.
Jag kommer, håller på med ett inlägg att svara KK nu, men du kommer tyvärr inte få se några särskilt imponerande ulvjagarskills än, tvärtom så tyder runda 1 på att dom är ganska off i det här partiet. Men jag var tvungen att citera det här inlägget, för du måste antingen tänkt fel eller vara ulv.

Att skicka mig till galgen om jag skulle vara en dålig bybo är ju jättedumt. Om vi bara skulle försöka döda alla som är dåliga bybor så skulle nog ulvarna vinna det här spelet rätt fort, varje gång. Och att du skulle vara ok med "BDG är dålig, skicka honom till galgen, det spelar ingen roll om han är ulv eller bybo" för det är ju det du skriver, är skitkonstigt. Särskilt från en som har en tendens att hänga upp sig på ordval.

Men det gick lite fort här va?
 
Top