Nekromanti DanCon VIII

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Till alla som anmält sig till DanCon VIII

Dante said:
Så vad väntar ni på?
Min förutfattade mening om att man inte kunde bli medlem förens årsmötet var över för så är det på min andra förening :gremtongue: . Men du har givetvis rätt, nu kör vi!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag har faktiskt planer på att dra upp till Stockholmstrakten relativt snart för att träffa vänner och bekanta över en långhelg. Detta blir ju faktiskt ännu en anledning.

/Seinet Wintermute - Återkommer med mer information senare.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Mer information som utlovat:

Jag har fått min semesteransökan för den helgen godkänd. Jag kommer färdas med bil från Göteborg den 29:e Februari och kommer åka tillbaks till Göteborg den 4:e (ifall någon vill göra anspråk på ett säte i bilen och således dela bränslekostnaden).

Jag tittar gärna förbi och nördar mig med några av Sveriges trevligaste rollspelare om det finns plats över.

/Seinet Wintermute - Har i sådana fall behov av parkeringsmöjligheter i anslutning till DanCon.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Seinet said:
[…] om det finns plats över.
Tja, om du anmäler dig så räknas du som en långväga forumit och petar då ut någon annan från listan.

Så plats finns det.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Sign me up then!

Jag kommer dock anlända på eftermiddag eller tidig kväll till följd min dygnsrytm (som i sin tur är en konsekvens av mitt jobb som morgontidningsdistributör).

/Seinet Wintermute - Har inga andra behov än lämplig parkeringsplats i närheten.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Sista anmälningsdag är lördag 18 februari!

Jag tar emot anmälningar fram till och med lördag denna vecka (dvs. 18 februari). Efter det tar jag bara emot återbud.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Unfair: jag är hemskt ledsen, men jag kommer inte åka tåg. jag har fått plats i min flickväns familjs bil på fredagen, när de åker norrut för att hälsa på släkt, och sedan i samma bil hem på söndagen. Så du får åka tåg utan mig - hoppas det finns någon annan göteborgare att åka med!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Pilzeman said:
Unfair: jag är hemskt ledsen, men jag kommer inte åka tåg. jag har fått plats i min flickväns familjs bil på fredagen, när de åker norrut för att hälsa på släkt, och sedan i samma bil hem på söndagen. Så du får åka tåg utan mig - hoppas det finns någon annan göteborgare att åka med!
Okie, ska se hur det blir.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Draugen said:
Same old story. Jag har precis fått nytt jobb och jobbar den helgen. Så stryk mig. Försöker igen nästa år.
Det har gått troll i det här.

Ska Dante och Draugen någonsin mötas i verkligheten? Missa inte episod 9 av DanCon!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Hjälp mig till DanCon...

Då jag naivt har tänkt att 16 dagar innan är god tid så har en tur-och-retur resa med SJ gått upp till 751 kr. Vilket är rätt mycket för en fattig student som mig.

Däremot så skulle jag kunna åka med Swebus till Stockholm (och hem) för 418kr vilket är betydligt mer överkomligt. Det för bara med sig två problem. För det första så behöver jag åka på fredagen och inte lördag morgon, så jag skulle behöva ett ställa att sova på. Och för det andra så går deras bussar från Stockholms central och inte Älvsjö, och då jag inte vet något om Stockholm eller deras bussar så skulle jag behöva ett sätt att ta mig till Älvsjö. Någon som kan skjutsa den sista biten?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Biljeter bokade nu. Och som jag sagt till dig tidigare Dante så önskar jag ha en sovplats på golvet någon stans.

Vi ses på DanCon!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tyvärr har jag insett att jag inte kan vara med, dels pga det ekonomiska läget. Förhoppningsvis så finns det en mycket trevligare forumit som tar min plats.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
!Paxen said:
Tyvärr har jag insett att jag inte kan vara med, dels pga det ekonomiska läget. Förhoppningsvis så finns det en mycket trevligare forumit som tar min plats.
D:

Jag som ville träffa en livs levande bot.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Nu har vi tre DanCon trådar och det blir svårt att bestämma sig var man ska posta sådant. Jag tar det enklaste och går tillbaka till ursprunget.

Vill bara säga: Dante, om det är fler som fortfarande behöver sovplats, kan jag lätt ta in någon mer. Det gäller bade fredag och lördag.

Beroende på det och på hur sent det blir, skulle jag dock eventuellt själv anmäla intresse av ett hörn på golvet hos dig på lördag. Du vet ju jag är fegis när det gäller åka hem ensam mitt på natten.

gizmo.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Re: Hjälp mig till DanCon...

unfair said:
Då jag naivt har tänkt att 16 dagar innan är god tid så har en tur-och-retur resa med SJ gått upp till 751 kr. Vilket är rätt mycket för en fattig student som mig.

Däremot så skulle jag kunna åka med Swebus till Stockholm (och hem) för 418kr vilket är betydligt mer överkomligt. Det för bara med sig två problem. För det första så behöver jag åka på fredagen och inte lördag morgon, så jag skulle behöva ett ställa att sova på. Och för det andra så går deras bussar från Stockholms central och inte Älvsjö, och då jag inte vet något om Stockholm eller deras bussar så skulle jag behöva ett sätt att ta mig till Älvsjö. Någon som kan skjutsa den sista biten?
Från Stockholms Central går det pendeltåg till Älvsjö. Resan tar nio minuter. SL:s hemsida, med reseplanerare.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också? För det skulle jag ju faktiskt ha möjlighet att gå på, i och med att jag har en intervju i Stockholm på eftermiddagen...

Übereil, alla dessa jävla intervjuer jag måste gå på hela tiden
 
Top