Nekromanti DanCon VIII

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Ni skulle inte kunna tänka er att ta med en vilsen spelare till i gruppen? Jag sitter på ett ex av nullstate men ingen ute i obygden vill spela eftersom vi är fast i en mutantkampanj utan slut...
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag är mestadels ekonomiskt oberoende och kunde nog eventuellt köpa mig en kvällstidning om så behövs. Spelar gärna Nullstate om jag får plats. Verkar kul.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Radioaktiv said:
Ni skulle inte kunna tänka er att ta med en vilsen spelare till i gruppen? Jag sitter på ett ex av nullstate men ingen ute i obygden vill spela eftersom vi är fast i en mutantkampanj utan slut...
Tja, hitta en grupp om tre så kör vi =) Tre är mitt idealtal. Och nu verkar ni ju vara två...

Sen får vi se om vi hittar plats. Men det kan säkert ordna sig...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
OK, så, icke-officiellt kommer det antagligen att gå att spela Null State på DanCon. Om inte Dante sätter ner foten, då. Just nu vet jag inte ens om jag det finns plats.

Grupp 1:
gizmo
Übereil
Vimes

Grupp 2:
Radioaktiv
Anarchclown
Unfair

Grupp 3:
???
???
???
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag är med andra ord gärna med och spelar. Mitt förra pass på GothCon blev ju borttappat av klantiga mig.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Själv blev det av någon anledning bara aldrig av.

Übereil, det var det enda dåliga med GothCon
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
unfair said:
Jag är med andra ord gärna med och spelar. Mitt förra pass på GothCon blev ju borttappat av klantiga mig.
Sånt minns jag inte ens...

Hm, visst var det ett gäng som började köra med mig som spelare, där jag var tvungen att springa ifrån? Var du med där?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
unfair said:
Jag är med andra ord gärna med och spelar. Mitt förra pass på GothCon blev ju borttappat av klantiga mig.
Sånt minns jag inte ens...

Hm, visst var det ett gäng som började köra med mig som spelare, där jag var tvungen att springa ifrån? Var du med där?
Jag började spela, och lagom efter karaktärsskapande så kom jag på (eller om jag fick ett påminnande telefonsammtal) att jag hadde ett inbokat rollspelspass så jag var tvungen att springa. Kanske bäst att inte komma ihåg sådant nu i efterhand i och för sig.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
krank, kan du leva med att jag har ingen som helst aning vad det handlar om?
Om inte, kan du antingen kicka ut mig, eller skicka mig det (absolut nödvändigaste) jag borde veta i förrväg.
K.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
gizmo said:
krank, kan du leva med att jag har ingen som helst aning vad det handlar om?
Om inte, kan du antingen kicka ut mig, eller skicka mig det (absolut nödvändigaste) jag borde veta i förrväg.
K.
Null State är öppet att ladda ner.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
gizmo said:
krank, kan du leva med att jag har ingen som helst aning vad det handlar om?
Om inte, kan du antingen kicka ut mig, eller skicka mig det (absolut nödvändigaste) jag borde veta i förrväg.
K.
Jag har spellett det på konvent med folk som aldrig hört talas om det, så det ska inte vara några problem.

Det är lite annorlunda mot spel jag vanligen spelar, men typ såhär:

Ni spelar agenter som ska rädda världen undan teknologiska katastrofer. Ni kommer att skapa rollpersoner på 15 minuter innan vi börjar, inklusive att klippa ut bilder på rollpersonerna ur en kvällstidning =)

Jag kommer att, på en halvtimme, hitta på ett uppdrag om något teknologiskt som går åt helvete. Detta baserat på det nummer av typ Illustrerad Vetenskap eller liknande jag tar med mig.

Sedan spelar vi i en timme i realtid. En minut på klockan är en minut i spelvärlden.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Mer (och rättare) info om Lekberg’s

Fick just lite info från Andy ang. Lekberg’s närvaro på DanCon VIII:

Andy said:
Lekbergs dyker upp mellan 13.00–14.00 och stannar framåt kvällen. Vi kommer ha med oss få spel till försäljning, 4–5 stycken. Däremot kommer vi ta med ett tiotal brädspel som alla får spela. Vill man köpa så gör man det via Lekbergs hemsida, jag tar med dator med 3G modem.

Vi kommer lotta ut 1 ex. av The One Ring rollspelet.
Man behöver alltså inte alls ta med sig kontanter som jag skrev i informations-PDF:en.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag måste tyvärr meddela att jag skippar DanCon i år. Ledsen att jag är så sent ute, men förhoppningsvis kan någon ändå bli glad över platsen. Jag ser fram emot att träffa så många som möjligt av konventsgästerna nästa år eller på GothCon i stället! Och det är verkligen fantastiskt att Dante fortsätter att arrangera detta trevliga konvent, även om jag nu inte själv prioriterar det tillräckligt högt i år ...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Jag måste tyvärr meddela att jag skippar DanCon i år.
JA! Nu ska jag hålla forummästerskap i D&D-minis!

Eller, rättare sagt: Det var tråkigt att du hoppar av, men som sagt – någon annan blir glad.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Dante said:
Dimfrost said:
Jag måste tyvärr meddela att jag skippar DanCon i år.
JA! Nu ska jag hålla forummästerskap i D&D-minis!
I så fall hade jag tvingats fundera ut ett sätt att vara med ändå ... :gremlaugh: (Det var synd att det spelet dog ut, egentligen. Jag testade aldrig med D&D4-reglerna, version 2 eller vad det hette, men det gamla spelet var ju kul. Det kunde ha varit aningen snabbare, bara. Och haft mycket fler spelare.)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Bugger. Jag hinner inte upp till Stockholm för detta Dancon, tyvärr. Eller, jag måste erkänna att jag hade kunnat hinna, men väljer bort det för en chans att vara i samma stad mer än typ tre dagar i sträck. Har flängt så hemskt, så en stilla helg behövs.

Men stort nöje åt er!!!
 
Top