Nekromanti DanCon VIII

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Hur ser det ut med åldern på konventsdeltagarna? Jag ska ju spelleda och har svårt att göra det utan folköl, så hur ser årets alkoholpolicy ut?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vitulv said:
Hur ser det ut med åldern på konventsdeltagarna? Jag ska ju spelleda och har svårt att göra det utan folköl, så hur ser årets alkoholpolicy ut?
DanCon är först och främst ett spelkonvent, men jag tänker inte hålla samma drakoniska alkoholpolicy som vanliga konvent.

Ergo: Vill man klämma några folkisar under dagens lopp är det helt okej.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Dante said:
Vitulv said:
Hur ser det ut med åldern på konventsdeltagarna? Jag ska ju spelleda och har svårt att göra det utan folköl, så hur ser årets alkoholpolicy ut?
DanCon är först och främst ett spelkonvent, men jag tänker inte hålla samma drakoniska alkoholpolicy som vanliga konvent.

Ergo: Vill man klämma några folkisar under dagens lopp är det helt okej.
Det låter bra, målet är ju inte att berusa sig, direkt :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Martin Ackerfors said:
Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
Lycklug häst är lycklig!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Möller said:
Martin Ackerfors said:
Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
Lycklug häst är lycklig!

NEEEJ
jag såg framemot att skratta åt dig när du inte fick komma.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Möller said:
Martin Ackerfors said:
Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
Lycklug häst är lycklig!

NEEEJ
jag såg framemot att skratta åt dig när du inte fick komma.
Du kan skratta åt mig istället. :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Übereil said:
Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också? För det skulle jag ju faktiskt ha möjlighet att gå på, i och med att jag har en intervju i Stockholm på eftermiddagen...

Übereil, alla dessa jävla intervjuer jag måste gå på hela tiden
Är det bara som jag inbillat mig?

Übereil
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Übereil said:
Übereil said:
Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också? För det skulle jag ju faktiskt ha möjlighet att gå på, i och med att jag har en intervju i Stockholm på eftermiddagen...

Übereil, alla dessa jävla intervjuer jag måste gå på hela tiden
Är det bara som jag inbillat mig?

Übereil
Jag tror att det var DanCon förra året :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag förutsätter att Fantasy! kommer att finnas till försäljning på DanCon, för jag tänker köpa det.

För övrigt vore det kul att höra vad folk har tänkt att spela för spel (förutom de nämnda i huvudinlägget). Jag kan ta med, öh, ett eurospel som jag köpte i Venedig (i en butik som f.ö. sålde obskyra italienska indierollspel), men som den spelslampa jag är testar jag gärna nya saker.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Übereil said:
Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också?
Vi Stockholmare använder de minsta ursäkterna för att dricka öl.

T.o.m. något så litet som DanCon får oss att gå man ur huse till puben.

(m.a.o., självklart blir det DanCon-pub)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Vimes said:
För övrigt vore det kul att höra vad folk har tänkt att spela för spel
Även om jag är av den bestämda åsikten att konvent är tillfällen att träffa spelare och prata om spel, och där det här med att faktiskt spela spel mer är något som ibland kommer och stör mitt i ovanstående aktiviteter, så tänker jag nog ta med mig ett ex av Null State ifall det skulle visa sig finnas intresse av att spela det. Kanske kan vi spela VÄRMEDÖD också, om vi mot förmodan hittar en grupp som kan uppfylla grundkraven.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
gizmo said:
jag har ju redan anmält att jag vill.
Fast vi behöver nog en lite större grupp än bara dig och mig.

[insert tasteless joke about games for two]
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag spelar jättegärna Null State. Jag har spellett det vid ett tillfälle, och skulle gärna testa att spela det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Vimes said:
Jag spelar jättegärna Null State. Jag har spellett det vid ett tillfälle, och skulle gärna testa att spela det.
Dåså, four is a party. Ta gärna med en kvällstidning om ni kan hitta någon med bilder på något annat än Estelle. Jag ska se om jag kan köpa nån hyfsat ny populärvetenskaplig tidskrift... Även om jag har en vag idé om en plot jag vill testa =)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Jag la nyss, som arbetslös, sex papp på körlektioner och kommer därför få alldeles tillräckligt med ångest bara av att köpa mat.

Übereil, och att stödja kvällstidningar med pengar...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Übereil said:
Jag la nyss, som arbetslös, sex papp på körlektioner och kommer därför få alldeles tillräckligt med ångest bara av att köpa mat.

Übereil, och att stödja kvällstidningar med pengar...
Det löser sig nog. Jag tar med mig ett par, men ju fler desto bättre.

Annars kan du bara rycka åt dig en Metro =)
 
Top