Jag har ändå funderat på en möjlig husregel att ha i bakfickan: om en spelare behåller rampljuset flera gånger i rad, får hen inte upprepa samma handling flera gånger - inte för att det skulle vara obalanserat, utan bara för att det är tråkigt.
Jag tänker att Spotlight-systemet ställer större krav på SL att variera sina scener och utmaningar. Om man bara låter RP slåss mot monster som en av dem är bäst lämpad att möta, tja då får man räkna med att den karaktären kommer att stå i rampljuset oftare...
Jag har ändå funderat på en möjlig husregel att ha i bakfickan: om en spelare behåller rampljuset flera gånger i rad, får hen inte upprepa samma handling flera gånger - inte för att det skulle vara obalanserat, utan bara för att det är tråkigt.
I Critical Roles EU-shop står det 15 juni, vilket uppenbarligen inte stämmer. Runt månadsskiftet juni/juli är det närmaste jag hört.Är det någon som hört när spelet är åter i tryck? Bestämt mig för att köpa det åt en vän så att hon kan spelleda det för mig.
Ja, The Sablewood Messengers går att ladda ner från Daggerhearts hemsida. Det är lagom för ett längre spelpass eller två kortare.Men om man ska testa daggerhart, finns det något bra, typ officiellt, start scenario? En motsvarighet till Lost mines of.... Till dnd5.
Gärna något som inte är en lång kampanj utan över på ett par kvällar men där man får testa spelet ordentligt
Tack!Ja, The Sablewood Messengers går att ladda ner från Daggerhearts hemsida. Det är lagom för ett längre spelpass eller två kortare.
Jösses!
Svarar dig här.Nyfiken: så som jag läser SRD:n så känns inte Daggerheart jättebyggt för förskrivna scenarion, utan mer för karaktärsfokuserat play to find out - missförstår jag spelets syfte då?
obs detta kanske är fel tråd för den frågan?
Sobelskogen om jag bara skjuter från höften. Vet inte om det låter roligare...
Men ja, det äventyret har några extremt basic fajter som inte riktigt låter spelets styrkor synas. Uppföljaren som fanns med i det sista test-paketet hade ett roligare upplägg, men led istället av att det måste rälsas väldigt hårt för att faktiskt leda till de roligare situationerna.