Jag har ändå funderat på en möjlig husregel att ha i bakfickan: om en spelare behåller rampljuset flera gånger i rad, får hen inte upprepa samma handling flera gånger - inte för att det skulle vara obalanserat, utan bara för att det är tråkigt.
Jag tänker att Spotlight-systemet ställer större krav på SL att variera sina scener och utmaningar. Om man bara låter RP slåss mot monster som en av dem är bäst lämpad att möta, tja då får man räkna med att den karaktären kommer att stå i rampljuset oftare...
Jag har ändå funderat på en möjlig husregel att ha i bakfickan: om en spelare behåller rampljuset flera gånger i rad, får hen inte upprepa samma handling flera gånger - inte för att det skulle vara obalanserat, utan bara för att det är tråkigt.
I Critical Roles EU-shop står det 15 juni, vilket uppenbarligen inte stämmer. Runt månadsskiftet juni/juli är det närmaste jag hört.Är det någon som hört när spelet är åter i tryck? Bestämt mig för att köpa det åt en vän så att hon kan spelleda det för mig.