I runda 1 fick Basse inga röster på sig och röstade själv på Strad mest. Ok. En röst på Sysp sticker ut lite. Basse känner att han måste förklara sig och lägga till lite brasklappar till rösten. Kanske för att han inte vill gå all in mot en ulvpolare?
Röst: @Sysp
Det är ingen supermotivering och ja rösten känns vek, men Sysp tickar i många boxar för mig: han är vass utan att väcka uppmärksamhet, är redo att outa powerroller om jag förstått rätt och nu kom det här med deadline.
Just nu mitt första val. Vi får se hur det blir.
I runda 2 fortsätter han rösta på Sysp, utan någon direkt motivering. Sysp-drevet fick rätt bra fart med typ fyra röster totalt, men Hägerdrevet var ostoppbart så ingen jättefara att Sysp skulle ryka. Basse låg kvar på sysp även när det stod typ 6-4 mellan denne och häger. Småkyligt om de är kumpaner men ingen jätterisk ändå.
Vimes och BB7 röstar lite på Basse tidigt, utan någon motivation.
I R3 röstar Basse mest på Stradh, men smyger in en röst på Isac också, med "misstanken" att Isac&strad är ulvpolare. Det visste Basse förstås att de inte var.
Ingen röstar på Basse i hela R3.
I R4 kan, vi börja med att kolla slutrösterna. Här ligger BB7 och Isac på Basse. Om dessa två hade röstat sysp istället, vilket hade varit lätt gjort, hade Basse varit kvar i spel. Visserligen möjligt att ulvarna inte hade koll på reglerna kring väktandet där. Tror de flesta av oss missade det. Menmen, ganska osannolikt att ligga med slutröst på sin polare ändå va?
Hur som helst. Fjodde lägger första rösten på Basse, och BB7 och Octa hakar på. Motiveringen här är samma som Fjodors; att Basse glidit under radarn för länge. Sen hakar Isac på, med en utförlig och egen motivering. BM och jag hakar på. De som först hoppar av Basse-drevet är BB7 och Octa. Sysp röstar på BM vilket är gött för Basse. Jag byter till sysp, och Vimes och BB7 hakar på dit. Sen byter BB7 självmant tillbaka till Basse. Basse röstar på Sysp på slutet men byter snabbt till BM när han inser att det är enda sättet att klara sig själv. Vimes snajpar BM på slutet.
Basse själv röstar alltså på Isac. Sen på Sysp. Sen på BM för att slippa åka ut själv.
Såååå ok.
Jag tror inte Isac är Basses polare. De har byggt upp riktiga case mot varandra som känns som mycket jobb för att vara en låtsas-fajt.
BB7 röstade på Basse i slutet av R4. Och fick honom därmed hängd. Så nä.
Vimes gjorde lite röstkaos i slutet av R4 men mest av allt röddade han Basse. Suspekt värre.
Octa röstade på Basse men drog undan sin röst när det började se illa ut. Klart sus.
Sysp gjorde inte mycket. Mest gjorde han inte röster på Basse. Sus.
Basse har inte röstat på nån av dessa herrar.
Inga vattentäta teorier här, men jag stryker gärna Isac och BB7 från misstankar.
Kvar är då
Vimes
Octa
Sysp
Av dessa tror jag Basse helst skulle värva Vimes.
Å min röst ligger redan där, så bra.