Varulv [BH II] - R5

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jaaaa! Där satt den!

Tror ni att SL med denna formulering menar att Basse var rekryterad eller kan han likväl varit JC himself?

Ni som kan räkna, bara en romare kvar eller hur?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jaaaa! Där satt den!

Tror ni att SL med denna formulering menar att Basse var rekryterad eller kan han likväl varit JC himself?

Ni som kan räkna, bara en romare kvar eller hur?
gissar att det är en kvar, om det är Jc eller om Basse var JC tror jag inte vi får reda på innan spelet är slut (och spelar väl egentligen ingen roll?)

Vimes

Gallerix
Nu har vi rödfärg i systemet, jävligt fint. Hur har Basse röstat genom spelet och hur har andra förhållit sig till Basse? Ska försöka hinna sätta mig med det imorgon.

Men i och med detta tror jag faktiskt att vi tar hem det här.

Vimes

Gallerix
jag hoppas du skojar, skulle jag alltså ha röstat på Basse för att rädda kvar BM om jag var ulv?
en ulvmiller dessutom - förklara ulvrationaliteten i det
Ja, det var feltänkt. Tänkte att JC-Basse säkert skulle valt dig som vapendragare bara. Men som jag skrivit tidigare visar ju förra rundan att ni är ett osannolikt ulvpar.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
så vi hittar Basse i någon av följande spelare:

Sysp - har inget att gå på, Basse var beredd att kasta Sysp under bussen, men i valet en aktiv ulv eller en ulv i Polen är det rationellt att offra polenresenären - alt 1
Octa - ok jag måste motvilligt erkänna att Octas vägran att rösta Sysp saknar ulvrationalitet om han och Basse är ulvpar
Isaac - Fasiken alltså Uttern låg med röst på Basse hela rundan, även när det såg ut som att Basse skulle åka - deras käbbel och Basses gräv var ju ganska svagt men fan det går inte ihop - är nog mitt alternativ 2
Vimes - tycker Vimsan spelat bra, jag har en otäck känsla men det har nog mer med Vimsans osympatiska personlighet att göra - eller? alt 3

Röst: @Sysp

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vimes - tycker Vimsan spelat bra, jag har en otäck känsla men det har nog mer med Vimsans osympatiska personlighet att göra - eller? alt 3
Jag ska sluta, men allt min hjärna sa när jag såg detta var "snälla killar kommer till himlen, stygga killar kommer hur långt som helst".

Ska återkomma med något mer seriöst.

Octagonal

Swashbuckler
Fan vad snyggt jobbat!! Jag vill vara tydlig med att jag inte har någon ära i det som inträffat. Imponerande skådespeleri av @Basenanji som fejkade all text mot Sysp.
Det finns hopp. Hinner inte delta ikväll tyvärr men har en del tid imorrn.
Jag har ju drivit tesen att ulvarna är bland Fjodor, Big mama, BB7 och Basse. Fjodor och BM är gröna. Enligt den logiken borde BB7 vara ulven.
Med det ska jag tänka igenom detta ett varv till. Basse och BB7 känns spontant som en rimlig duo. Tänker dock detsamma gentemot Vimes.
Det är inte särkilt svårt att måla upp ett scenario där de två som har spelat typ varenda spel sedan urminnes tider hade valt varandra för att spela.

Röst: @Vimes

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
och jag vill nominera @Big Mama för årets bybo-move, satan vad kallt att trolldrycka sig kvar och då sänka en ulv - hatten av det här är bland det mest överjävulska move jag sett
Jag tjötade om att Fjodde skulle vaktas så att ulvarna skulle tycka det var bortkastat att försöka döda honom. Men jag trodde ju inte heller att det skulle bli något nattmord alls. Så det var bäst att rädda kvar mig själv.

Nu har vi ju också fått bekräftat millers och att siande inte funkar. Basse siades ju grön trots att han var romare.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag ångrar mig

Den andra ulven är @Vimes

i runda 4 ligger första rösten på basse, vimes snajpar in på BM för om @Brynolf inte räddat världen och rökmaskiner utan flyttat sin röst till Basse så hade han åkt på den där första rösten. Vimes kan alltså inte ligga kvar på Sysp

Dubbelkolla gärna om jag fattat röstverktyget i förra rundan fel

Röst: @Vimes