Varulv [BH II] - R5

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Sysp - har inget att gå på, Basse var beredd att kasta Sysp under bussen, men i valet en aktiv ulv eller en ulv i Polen är det rationellt att offra polenresenären - alt 1
Jag är fundersam. Nu har jag inte dubbelkollat, men Basse var väl förvånad över att Sysp skulle försvinna i senare rundor? Något han missat att Sysp skrivit. Absolut att Basse kan ha ljugit för oss för att minska misstanken mot Sysp som möjlig låg flygande kompanjon till honom. Känns dock inte som vi hittar en ulv här om vi kikar på hur Sysp spelat. Han har liksom varit villig att bli utröstad för att inte bli en börda för byn då han tvingas in i inaktivitet.

Återkommer om övriga. Är på mobilen och är inte helt förtjust i att skriva över den.

Vimes

Gallerix
Ska lägga mig men några lösa tankar så de inte glöms bort till imorgon:

- syftet med röstkaos är ju kaos och att ulvarna ska få möjlighet att flytta på sig och avslöja sig. Å andra sidan kan ulveriets metaförståelse ha utvecklats och reaktionen på röstkaos blir "sitt still i båten!" det sätter avslutet i annat ljus i så fall
- Basse har varit på tapeten nästan varje runda, det finns mer att gräva i än R4
- Vem skulle välja Basse? Vem skulle Basse välja?
- och så var det en till sak som jag glömt nu 🫤

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ska lägga mig men några lösa tankar så de inte glöms bort till imorgon:

- syftet med röstkaos är ju kaos och att ulvarna ska få möjlighet att flytta på sig och avslöja sig. Å andra sidan kan ulveriets metaförståelse ha utvecklats och reaktionen på röstkaos blir "sitt still i båten!" det sätter avslutet i annat ljus i så fall
- Basse har varit på tapeten nästan varje runda, det finns mer att gräva i än R4

- och så var det en till sak som jag glömt nu 🫤
- Vem skulle välja Basse? Vem skulle Basse välja? Vimes såklart, låter det osagt vem som är Robin till vems Batman i det här dock

Vimes

Gallerix
- Vem skulle välja Basse? Vem skulle Basse välja? Vimes såklart, låter det osagt vem som är Robin till vems Batman i det här dock
Jag skulle inte välja Basse som ulvkollega, och jag tror tbh ingen som vill vinna skulle välja mig :)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag skulle inte välja Basse som ulvkollega, och jag tror tbh ingen som vill vinna skulle välja mig :)
Jag är benägen att hålla med, det känns som ett high risk move helt ärligt. Inget illa ment @Vimes, men du verkar inte ha det bästa track-recordet när det kommer till att klara sig tyvärr.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
och ändå är det den enda rimliga lösningen - förklara din snajp på Morsan, varför gör du den? hon skulle ju åkt i alla fall så länge @Brynolf inte vaknat till.

Vimes

Gallerix
och så var det en till sak som jag glömt nu 🫤
- utröstningen av Hägerstrand. Övriga utröstningar har varit rimliga, den här mindre så. Om man som ulv ser att byn verkar mellad på att rösta ut en vass högprofilspelare så är det nog lätt hänt att man hjälper till för att säkra utröstningen. Hur förhöll sig Basse till den utröstningen? Hur förhöll sig övriga?

Det var nog allt. Ses imorgon.

Vimes

Gallerix
och ändå är det den enda rimliga lösningen - förklara din snajp på Morsan, varför gör du den? hon skulle ju åkt i alla fall så länge @Brynolf inte vaknat till.
BM var ju den jag ville rösta ut. Att hon varit en av mina mest misstänkta sedan R1 har väl inte varit någon hemlighet.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
BM var ju den jag ville rösta ut. Att hon varit en av mina mest misstänkta sedan R1 har väl inte varit någon hemlighet.
men du väntade till 20;59 för att det skulle se bättre ut för ditt track record att inte ligga kvar på Sysp.
Du körde chicken race med Brynolf och hoppades att han skulle göra "rätt" move först och flytta sin röst till BM

Vimes

Gallerix
men du väntade till 20;59 för att det skulle se bättre ut för ditt track record att inte ligga kvar på Sysp.
Du körde chicken race med Brynolf och hoppades att han skulle göra "rätt" move först och flytta sin röst till BM
Nä, jag ville se om Basse skulle försöka rädda BM främst

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@Big Mama - väktare
@fjodorsenuba - siare
@Brynolf - hövding

@Octagonal - nä jag kan inte se någon ulvrationalitet i octas agerande i omröstningen R4, hade ju kunnat rösta sysp utan att ens behöva krysta fram nån anledning
@Sysp - oförändrat - ja ulvrationellt att basse är beredd att offra sin frånvarande polare, Sysp röstar BM vilket bidrar till att rädda basse från utröstning - MEN varför skulle Sysp vara inne 20:55 och tjata på Brynolf att säga vem han ska rösta på - nej det går inte ihop

@Sömniga Isaac - har röstat Basse hela spelet känns det som. Basses case var välskrivet och fungerade bra som bybokamouflage, men det var inte tvärhårt. riktigt bra ulvande från Uttern om han är ulvish

@Vimes - snajpar för att rädda Basse. Är också den enda vars agerande under omröstningen R4 kan förklaras som ulvrationellt.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
jag hoppas du skojar, skulle jag alltså ha röstat på Basse för att rädda kvar BM om jag var ulv?
en ulvmiller dessutom - förklara ulvrationaliteten i det
Vänta här! Du behöver inte ha ”röstat på Basse för att rädda kvar BM” om du är ulv. Du kan ha röstat på Basse för att distansera dig från honom för du visste att rösten på honom
skulle vara verkningslös, det var ingen fara för Basse. Trodde du!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Vänta här! Du behöver inte ha ”röstat på Basse för att rädda kvar BM” om du är ulv. Du kan ha röstat på Basse för att distansera dig från honom för du visste att rösten på honom
skulle vara verkningslös, det var ingen fara för Basse. Trodde du!
ja men det vore väl idiotiskt? hade Brynolf eller vimes lagt sin röst på Basse hade han ju åkt? låter ju som en livsfarlig strategi.

och varför skulle jag i så fall redan klockan tjatat om att du inte var röd?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag gör så här så länge.

Röst: @Vimes

Grejen är som du säger att det skulle vara osannolikt att du blir vald som kompanjon till Basse, sett till risker. Men samtidigt är det just det som gör att du kan vara ett perfekt val för just Basse. Du och Basse skulle kunna komma undan med att vi ser det som totalt osannolikt och därför sannolikt, vilket gör att det blir en skämtsam jargong om att "nej, så kluriga kan det inte vara".

Sen verkar det mer och mer troligt sett till vad BM och BioVII noterat med din röstning i slutet av förra rundan. Det var trots allt du som tippade över vågskålen mot BM. Ska dock kika igenom mer imorgon när jag har lite klarare och vaknare ögon. Men som det står just nu får du ta min röst, så slipper jag ha en död röst på Basse.