Varulv [BH II] - R5

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Alltså är två av

Basenanji
Vimes
Sömniga Isaac
Sysp
BiobunkerVII
Octagonal

våra ulvar

Nu är det dags att verkligen fundera över vem folk skulle värvat.

Vem skulle Basse värvat?

Vem skulle Vimes värvat? (Sömniga Isaac)

Vem skulle Sömniga Isaac värvat?

Vem skulle Sysp värvat?

BioBunker?

Octagonal?
Jag skulle valt dig som rutinerad spelare, även om risken varit stor att du skulle ryka tidigt. Men se, du är kvar i spel och det glädjer mig även om du riktar misstro mot mig. Byn behöver dig och din skärpa.

Med det sagt.

Röst: @Basenanji

Är fortfarande inte övertygad om hans goda vilja att hjälpa byn.

Vimes

Gallerix
Basse då. Han gör en stor grej av att bygga ett case mot (grönsiade) Isaac. Det är ett gediget hantverk om han är ulv. Det talar emot att Basse och Isaac är ulvar tillsammans (Isaac röstar konsekvent på Basse under rundan). Å andra sidan är dels Isaac grönsiad och osannolik att röstas ut förra rundan, å det tredje kan ju ett gediget case mot ulvkollegan få vingar i senare rundor. Nä, jag tror inte Basse och Isaac är ulvar tillsammans. Är dom det så är det väldigt slugt och skickligt spelat (och lite våghalsigt).

Brynolf

Orange
Basse blev grönsiad nu. Så då borde resonemanget varit "Basse kommer inte röstas ut för at than ska sias". Vilket är ett mycket sämre resonemang. Alltså tror jag inte Basse och BB7 är vårt ulvpar.
Äh vi sa ju att siandet skulle ske utan förvarning på slutet

Vimes

Gallerix
Octagonal röstar på Basse i början av förra rundan, men vänder sedan och sitter still i BM-drevet. Han skriver bland annat i slutet att:

Som sagt tror jag ulvarna är bland dessa:

Basse
Big mama
BB7
Men ligger kvar på BM.

Octa är möjlig att ha i ulvpar med Basse tänker jag. Isaac nämner han knappt alls i diskussion om utröstning.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Va? Hur tror du att dpelet fungerar? Eller har jag missat något?
Jag trodde nr 2 skulle bli utröstad nu när nr 1 blev väktad.

Kom inte å säg att så funkar det aaaldrig för ni har skrivit att det historiskt inte ska gå att väkta mot utröstning, SL har gjort fel, vem skulle vakta mot byns vilja osv. Så det här med att väkta mot utröstning verkar vara en ny eller i alla fall ovanlig grej.

Octagonal

Swashbuckler
Om du läser om förra rundan ser du varför jag bytte från Basse. Med det sagt är jag öppen för att rösta ut Basse denna runda.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om du läser om förra rundan ser du varför jag bytte från Basse. Med det sagt är jag öppen för att rösta ut Basse denna runda.
Låt oss lugna oss lite till SL sagt sitt om Basses öde. Just nu är risken att vi lägger tid på en spelare som redan rykt annars.

damogn

Hero