Varulv [BH II] - R5

Brynolf

Orange
I runda 1 fick Basse inga röster på sig och röstade själv på Strad mest. Ok. En röst på Sysp sticker ut lite. Basse känner att han måste förklara sig och lägga till lite brasklappar till rösten. Kanske för att han inte vill gå all in mot en ulvpolare?

Röst: @Sysp

Det är ingen supermotivering och ja rösten känns vek, men Sysp tickar i många boxar för mig: han är vass utan att väcka uppmärksamhet, är redo att outa powerroller om jag förstått rätt och nu kom det här med deadline.

Just nu mitt första val. Vi får se hur det blir.
I runda 2 fortsätter han rösta på Sysp, utan någon direkt motivering. Sysp-drevet fick rätt bra fart med typ fyra röster totalt, men Hägerdrevet var ostoppbart så ingen jättefara att Sysp skulle ryka. Basse låg kvar på sysp även när det stod typ 6-4 mellan denne och häger. Småkyligt om de är kumpaner men ingen jätterisk ändå.

Vimes och BB7 röstar lite på Basse tidigt, utan någon motivation.

I R3 röstar Basse mest på Stradh, men smyger in en röst på Isac också, med "misstanken" att Isac&strad är ulvpolare. Det visste Basse förstås att de inte var.

Ingen röstar på Basse i hela R3.

I R4 kan, vi börja med att kolla slutrösterna. Här ligger BB7 och Isac på Basse. Om dessa två hade röstat sysp istället, vilket hade varit lätt gjort, hade Basse varit kvar i spel. Visserligen möjligt att ulvarna inte hade koll på reglerna kring väktandet där. Tror de flesta av oss missade det. Menmen, ganska osannolikt att ligga med slutröst på sin polare ändå va?

Hur som helst. Fjodde lägger första rösten på Basse, och BB7 och Octa hakar på. Motiveringen här är samma som Fjodors; att Basse glidit under radarn för länge. Sen hakar Isac på, med en utförlig och egen motivering. BM och jag hakar på. De som först hoppar av Basse-drevet är BB7 och Octa. Sysp röstar på BM vilket är gött för Basse. Jag byter till sysp, och Vimes och BB7 hakar på dit. Sen byter BB7 självmant tillbaka till Basse. Basse röstar på Sysp på slutet men byter snabbt till BM när han inser att det är enda sättet att klara sig själv. Vimes snajpar BM på slutet.

Basse själv röstar alltså på Isac. Sen på Sysp. Sen på BM för att slippa åka ut själv.

Såååå ok.

Jag tror inte Isac är Basses polare. De har byggt upp riktiga case mot varandra som känns som mycket jobb för att vara en låtsas-fajt.

BB7 röstade på Basse i slutet av R4. Och fick honom därmed hängd. Så nä.

Vimes gjorde lite röstkaos i slutet av R4 men mest av allt röddade han Basse. Suspekt värre.

Octa röstade på Basse men drog undan sin röst när det började se illa ut. Klart sus.

Sysp gjorde inte mycket. Mest gjorde han inte röster på Basse. Sus.

Basse har inte röstat på nån av dessa herrar.

Inga vattentäta teorier här, men jag stryker gärna Isac och BB7 från misstankar.

Kvar är då

Vimes
Octa
Sysp

Av dessa tror jag Basse helst skulle värva Vimes.

Å min röst ligger redan där, så bra.

Brynolf

Orange
Nu vet vi ju inte hur @Sysp verkligen hade gjort men han satt alltså på muggen och tjatade på mig att jag skulle bestämma var hans röst skulle hamna, i en 3-3-3 situation mellan honom, BM och Basse. Hade jag inte stått i en telefonkiosk och dragit på mig tajta kläder just då så hade han väl troligen gjort som jag sagt. Och det känns ju inte så ulvigt när polaren står och väger på ett stup. Bättre då att låtsas att han inte hittade någon toa och bara hålla sig undan.

Så vi stryker Sysp också.

Vimes & Octa kvar.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag ser inte hur byn ska kunna förlora det här egentligen - som sämst 6-1
Varför då? Octa låg ju på BM vilket var det största drevet och det bästa sättet att rädda Basse.
ja men just då började Sysp drevet ta fart, tro mig jag skulle vara väldigt nöjd om Octa var ulv eftersom jag pekat ut honom i varannan post i 3 rundor men jag ser inte hur det skulle vara ett bra move - jag är beredd att hänga honom nästa runda om Vimes är grön

Brynolf

Orange
Om jag räknar rätt stod det alltså 3-3-3. Basse hoppar över från Sysp till BM, vilket ger 4-3-2. Vimes hade inte behövt göra det där rösthoppet, men anade väl att jag eller något annat beppo skulle go spastic och råka rösta Basse ändå.

Jag vet inte, det är inte ett klockrent "rädda min polare"-move, men close enough.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Om jag räknar rätt stod det alltså 3-3-3. Basse hoppar över från Sysp till BM, vilket ger 4-3-2. Vimes hade inte behövt göra det där rösthoppet, men anade väl att jag eller något annat beppo skulle go spastic och råka rösta Basse ändå.

Jag vet inte, det är inte ett klockrent "rädda min polare"-move, men close enough.
första röst låg på Basse han hade åkt vid lika

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag ser inte hur byn ska kunna förlora det här egentligen - som sämst 6-1

ja men just då började Sysp drevet ta fart, tro mig jag skulle vara väldigt nöjd om Octa var ulv eftersom jag pekat ut honom i varannan post i 3 rundor men jag ser inte hur det skulle vara ett bra move - jag är beredd att hänga honom nästa runda om Vimes är grön
jag hade påbörjat ett inlägg med en uträkning om hur många rundor byn har på sig och det är som sämst 6-1 efter den här rundan
5-1 efter nästa
3-1 efter den
2-1 efter den

Vi kan alltså misslyckas rätt många gånger på vägen

Sysp

NNO
Full och trött efter helkväll i Polen men det blev ju väldigt bra utfall det här, sjukt snyggt av @Big Mama ❤

Jag kommer inte lira mycket imorgon heller men uppenbarligen hjälper min röst lite så jag fortsätter rösta som Brynolf. Försöker checka in vid 20:30 och 20:55 även imorgon och rösta som honom.

Ska jag gå efter eget huvud har jag verkligen ingen aning var jag ska rösta efter att ha läst ikapp nuvarande runda 😄 Känns som att svaren finns i analys av tidigare rundor nu när vi fångat en ulv och där har jag ingen möjlighet att gräva utan jag får lita på byn, lämpligen kanaliserad genom Brynolfs röst.

Lycka till och sov gott, det här tar vi! 👍

Octagonal

Swashbuckler
Vimes brukar hålla sig lugn och inte tjafsa emot när jag går igång också. I detta spel har Vimes varit ovanligt defensiv. Först mot Sidd om jag inte kommer ihåg helt fel och sedan mot undertecknad. Det finns mer att förlora som ulv och det är möjligt att Vimes agerat därefter och känt sig mer stressad att inte åka.

Octagonal

Swashbuckler
Och rimligtvis två millerulvar!

Röst: @Sömniga Isaac
Denna röst på Sömninga S sitter inte heller helt bra. Du var alltså villig att följa Basse som vi vet är ulv och bytte spår från förra rundan.

I ljuset av att det blev fel och att Basse numera är ute so ulv och inte kvar i spel som en möjlig bybo ser denna röst inte bra ut för din del Vimes.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
BB7 röstade på Basse i slutet av R4. Och fick honom därmed hängd. Så nä.
Detta stämmer inte. BB7s röst på Basse var död för ingen misstänkte att Big Mama skulle överleva.

Brynolf

Orange
Detta stämmer inte. BB7s röst på Basse var död för ingen misstänkte att Big Mama skulle överleva.
Mjo. Men det var tajt på slutet och bunkers röst gjorde ju faktiskt att Basse verkligen hade åkt om inte han och/eller vimes hade hoppat över på BM-drevet.

Sysp

NNO
Godmorgon från Polen.

Läste om rundan och slutet på R4, kollade röstningen i de tidigare röstningarna.

Tycker det ser ut som att det är Vimes från röstdatan. De andra röstningarna har ju stått mellan bybor och då har ulvarna kunnat ligga på andrakandidaten eller utanför dreven för att inte pinga på ”du röstar ut bybor”-radarn.

Här är det skarpt läge i slutet på R4 och Basse opportuniströstar vilt för att rädda sig (näst sista rösten på BM till slut) och Vimes säkrar mot snipe (sista rösten på BM).

Hade inte BM varit väktaren och väktat sig och istället åkt som bybo så hade den ulvtellen varit värt det för att rädda en ulv, nu blir den en smoking gun istället.

Röst: @Vimes

Nu är det heldag i Polen, checkar in 20:30 och 20:55 som igår och röstar som Brynolf så ni vet vad ni har att spela med.

Vill Brynolf ha rösten nollad vid 20:30 så att jag inte kan fejka inaktivitet vid 20:55 (såg att nån var lite orolig för det?) så är det bara att Brynolf skriver det lite innan den tiden så flyttar jag till ingen. Men jag tycker verkligen det ser ut som Vimes från röstmönstret.