Ok! Min dag ser ut så här: nu ska jag träna lite, sedan kräftskiva ikväll och kanske kulturfestival eller midnatsslopp som avslutning. Jag kommer inte vara särskilt aktiv efter 17 så jag ska föröska avsluta min karriär nu.
Tidigare skrev jag:
...så vad är svaret på allt det där?
Hägerstrands inlägg
Hägerstrand ska ha cred för att ha spelat oerhört tajt. Få saker sticker ut i hans poster, men jag kan fortfarande tycka att attackerna på Big Mama är slappa.
Det här inlägget är avslöjande när det visar sig att Hägerstrand är ok med att rösta ut en bybo:
Så här i efterhand var det nog inte heller särskilt smart att ge sig på Stradh så hårt. Men som sagt, inte mycket sticker ut i postandet under runda ett.
Hägerstrands interaktioner
Jag har skrivit om detta tidigare, och kan konstatera att Hägerstrand agerar mot ett litet fåtal deltagare:
Han går på och misstänker Big Mama, Biobunker, Sidd och mig. I någon enstala post diskuterar han Sysp.
Det här inlägget är ett bra exempel på vilka Hägerstrand framförallt riktar in sig mot i R1. Jag tycker att det är ganska dåligt och mest handlar om att brunsmeta Biobunker, snarare än att leta ulvigt beteende.
När det gäller
@Sysp så var det
det här inlägget jag tänkte på. Nu när jag läser det så är det kanske mer ett sätt att brunsmeta Octagonal? Tidigare i rundan så har Hägerstrand föreslagit att
Octagonal skådespelat sitt missförstånd kring när rundan slutar. Nu med vetskapen att Octagonal är grön ser det inte så bra ut för Hägerstrand.
Hägerstrands grön-rödlista
Hägerstrand postar en lista (om jag inte missat något) som
inlägg #342 ganska tidigt på fredagen. Den lyder så här:
GRÖNA
Octagonal
Anthrox
Impetigo
GULA
Vimes
Biobunker
Sysp
RÖD
Basenanji
RÖDA (hjälp byn mer)
Fjodorsenuba
Big Mama
Sidd
Sömniga Isaac
(Med RÖD (hjälp byn mer) menar Hägerstrand att
Och något som slår mig nu är att det är mycket konstigt att Hägerstrand som är så aggressiv mot mig och här i listan har mig som ensma kandidat, trots detta inte röstar på mig? Hägerstrand HAR röstat på mig tidigare, i
post #293 gör han så, men ändrar sig sedan till Big mama vid 18-tiden på fredagen.
Hägerns röster hamnar under R1 på:
Big Mama
Basenanji
Big Mama
Sömniga Isaac
Vilket jag analyserar som en ulv som väljer "lätta" offer att rösta på.
Basse skojar
Jag tänkte att jag skulle posta en jätterolig mem med Arnold Scwarzenegger sittandes i en skolbänk bland klasskamrater och får frågan: "How much is 150kg+150kg?" varpå han svarar "320kg" och alla klasskamrater skrattar. Läraren frågar då hur han fick ihop sitt svar och Arnold svarar sjlävsäkert "Because the barbell weighs 20kg". Eftersom jag är född på dinosaurietiden hittar jag inte den där memen men den är rolig.
Tycker jag och Hägerstrand är kul (gissar jag).
* * *
Med detta drar jag mig nu undan och önskar byn lycka till! Ni grejar det här! Fundera mycket på hur de tre bybor som är kvar i R5 ska vinna över den tredje ulven, det är svårt (tro mig, jag har varit där många gånger!). Förlåt en sista gång till
@Sömniga Isaac som jag läste helt fel

. Och hoppas att du vill komma tillbaka och ta revansch
@StradhLestat (jag arrar snart så du får chansen strax!).
Och tack ulvar för att ni valde att
dagmörda mig -- någon sorts ära får det ses som! <3