Varulv Bamse och hans vener - R2

@Vimes och @Hägerstrand ni vill uppenbarligen inte hjälpa byn att tänka framåt. Synd.

Kan ni åtminstone ge oss era förslag på ulvtrios?

Nu tycker jag som sagt inte att vi ska gå i svaromål mot din ulv-slop, men återigen - och för sista gången - är det så att du är bybo är din uppgift nu att lämna ett kvalitativt arv till oss inför fortsättningen. Jag har sammanställt och analyserat röstningen från föregående runda där jag landar i att Sidd och BB7 är de som är rödast om du är ulv.

Är du bybo hjälper du inte byn genom det här konfrontativa, brusiga och direkt lögnaktiga (där du hävdar att jag inte hjälper byn att tänka framåt) spelet. Är du bybo så vill du inte att ditt arv ska vara en miljard halvbakade, korta inlägg i den här rundan. Gör självständiga analyser, formulera dem tydligt och pedagoiskt och posta dem innan vi hänger dig.

(@Sömniga Isaac såg din uppgivenhet i slutet av R1 precis, och om jag har rätt i min analys här och du läser det här så tänk på att din utröstning var en koordinerad attack från ulvarna, så det var alltså inget du gjorde som ledde till det)

Okej, såhär ser R1 ut för Basse:

1755345154536.png

jag har räknat semimanuellt. Trots att jag är en nörd så är jag ingen API-trollkarl som Damogn. Jag har alltså listat alla Basses poster i R1 och letat igenom dem både genom att skumma texten och med söktermer. Inga garantier på att det är 100% alltså, men tillräckligt rätt för att titta på trender. Jag tycker också att det är rätt nyttigt att skumma igenom samtliga inlägg på det sättet.

Färgkodningen är google sheets inbyggda, så röd betyder inte "mer ulvig" utan bara "mer".

Poster där Basse nämner en spelare i texten hamnar i B-kolumnen. Jag har ignorerat de poster som är rena rödgrönlistor, där Basse listar alla spelare.
Poster där basse har besvarat någon direkt med citatfunktionen hamnar i C-kolumnen.
Jag har räknat alla reaktioner i D-kolumnen, men jag tror inte jag såg några negativa lajkreaktioner.

@fjodorsenuba sticker ut i omnämnanden. Det var ändå en hel del diskussioner som förekom om hans lågflygande (även om jag inte räknat andras poster) men här kan man ju tänka beröringsskräck. Samma med @BiobunkerVII som aldrig blivit direkt citerad i något inlägg.

När spelet börjar river Basse av ett gäng omnämnanden, där han skickar ut uppmaningar till samtliga spelare utom Stradh/ @Impetigo . Att Impe uteblev vet jag inte hur mycket det går att läsa in i, men någon slags "oj jag borde nämna mina kumpaner också" kan jag tänka mig påverkade den sista listan.
RÖST: @Hägerstrand

Please rangordna dig själv, @Vimes och @Anthrox. Diskutera huruvida det är värt att pressa dessa högprofilerade spelare extra mycket i R1 eller ej.
Ok! @Sidd @Octagonal och @Big Mama
@Sysp @Sömniga Isaac och @fjodorsenuba
Det här är sen återkommande, att Basse skriver inlägg där han listar flera spelare på raken i uppmaningar och frågeställningar (se minnesanteckning rad 17). Om inte Octagonal som grön också legat rätt lågt hade det varit en tydligare bild, men jag tycker ändå det pekar på Fjodde att han uteblivit från de listorna så många gånger.

Och jag kollade upp min minnesanteckning i rad 16 också. I post #41 citerar Basse Stradh, i övrigt nämner han honom inte en enda förrän Stradh hoppar av. Efter det är han mycket mer villig att prata om Impetigo. Jag vet inte om det går att läsa in något i det, men det är rätt intressant.

@Vimes och @Hägerstrand ni vill uppenbarligen inte hjälpa byn att tänka framåt. Synd.

Kan ni åtminstone ge oss era förslag på ulvtrios?
Darling
Baby
Light of my life

PRECIS innan du började tjata om att jag skulle bidra så skrev jag att jag hade satt igång med att räkna omnämnanden och lajks från R1.

(vilket du vet om såklart. Svaret är mest så att ingen missar hur genomskinligt det här är)

Det här är sen återkommande, att Basse skriver inlägg där han listar flera spelare på raken i uppmaningar och frågeställningar (se minnesanteckning rad 17). Om inte Octagonal som grön också legat rätt lågt hade det varit en tydligare bild, men jag tycker ändå det pekar på Fjodde att han uteblivit från de listorna så många gånger.

Och jag kollade upp min minnesanteckning i rad 16 också. I post #41 citerar Basse Stradh, i övrigt nämner han honom inte en enda förrän Stradh hoppar av. Efter det är han mycket mer villig att prata om Impetigo. Jag vet inte om det går att läsa in något i det, men det är rätt intressant.
Ska vi tolka detta som att din ulvatrio är: Basse, Fjodor och Stradh/Impetigo?

Vill minnas att du skrev att du inte fått nåt PM. Om du är ulv kanske du har missat att alla spelare, även bybor, fick PM. Det var ju mycket för dig att läsa ikapp.

Jag fick PM precis som det framgår i reglerna att alla spelare ska ha fått.

Det jag sa om PM var att jag inte fått PM av Brynolf där han bad mig ta över Farmorkaraktären. Jag skickade PM till Brynolf när jag såg i anmälnungstråden att det saknades en spelare och han svarade då med en kopia av det PM Stradh tidigare fått.

Ok! Min dag ser ut så här: nu ska jag träna lite, sedan kräftskiva ikväll och kanske kulturfestival eller midnatsslopp som avslutning. Jag kommer inte vara särskilt aktiv efter 17 så jag ska föröska avsluta min karriär nu.

Tidigare skrev jag:

Det här är det jag kommer göra nu:

1. Läsa alla Hägerstrands inlägg och analysera dem.
  2. Leta efter interaktion mellan Hägern och andra spelare.
  3. Gå genom alla röd-grönlistor som Hägern postat.
  4. Under tiden skoja om annat än varulvsspel för att ni ska orka med mig.

...så vad är svaret på allt det där?

Hägerstrands inlägg
Hägerstrand ska ha cred för att ha spelat oerhört tajt. Få saker sticker ut i hans poster, men jag kan fortfarande tycka att attackerna på Big Mama är slappa. Det här inlägget är avslöjande när det visar sig att Hägerstrand är ok med att rösta ut en bybo:

Jag håller verkligen inte med. Argumenten för att hon skulle vara ulv är ganska svaga. Argumenten för att rösta på henne är (hittills, men vi spelar ju på vad som hänt hittills) starka. Vi har inte haft så många bybovinster på sistone, och som jag ser det är det för att vi har hamnat i ett meta där man inte behöver stå till svars för att man inte försöker spela bra. Ulvar kan inte spela 100% genuint bra bybospel, och vi vill ha ett läge där lägsta insatsnivån är såpass hög att ulvar inte lyckas nå upp till den. Det åstadkommer vi genom att skärskåda varandras insatser och rösta ut de spelare som inte håller måttet.

Så här i efterhand var det nog inte heller särskilt smart att ge sig på Stradh så hårt. Men som sagt, inte mycket sticker ut i postandet under runda ett.

Hägerstrands interaktioner
Jag har skrivit om detta tidigare, och kan konstatera att Hägerstrand agerar mot ett litet fåtal deltagare:
Han går på och misstänker Big Mama, Biobunker, Sidd och mig. I någon enstala post diskuterar han Sysp.

Det här inlägget är ett bra exempel på vilka Hägerstrand framförallt riktar in sig mot i R1. Jag tycker att det är ganska dåligt och mest handlar om att brunsmeta Biobunker, snarare än att leta ulvigt beteende.

När det gäller @Sysp så var det det här inlägget jag tänkte på. Nu när jag läser det så är det kanske mer ett sätt att brunsmeta Octagonal? Tidigare i rundan så har Hägerstrand föreslagit att Octagonal skådespelat sitt missförstånd kring när rundan slutar. Nu med vetskapen att Octagonal är grön ser det inte så bra ut för Hägerstrand.

Hägerstrands grön-rödlista
Hägerstrand postar en lista (om jag inte missat något) som inlägg #342 ganska tidigt på fredagen. Den lyder så här:

GRÖNA
Octagonal
Anthrox
Impetigo

GULA
Vimes
Biobunker
Sysp

RÖD
Basenanji

RÖDA (hjälp byn mer)
Fjodorsenuba
Big Mama
Sidd
Sömniga Isaac

(Med RÖD (hjälp byn mer) menar Hägerstrand att
Det är alltså de spelare som jag tycker borde ha röster för att pushas att delta på ett så aktivt, sanningsenligt och läsbart sätt att det går att utvärdera om de är ulvar eller inte. Jag gillar de drev vi har nu, men velar lite över om jag blivit tunnelseende på Basse. Ska jag växla så lär det bli till Isaac.

Och något som slår mig nu är att det är mycket konstigt att Hägerstrand som är så aggressiv mot mig och här i listan har mig som ensma kandidat, trots detta inte röstar på mig? Hägerstrand HAR röstat på mig tidigare, i post #293 gör han så, men ändrar sig sedan till Big mama vid 18-tiden på fredagen.

Hägerns röster hamnar under R1 på:
Big Mama
Basenanji
Big Mama
Sömniga Isaac

Vilket jag analyserar som en ulv som väljer "lätta" offer att rösta på.

Basse skojar
Jag tänkte att jag skulle posta en jätterolig mem med Arnold Scwarzenegger sittandes i en skolbänk bland klasskamrater och får frågan: "How much is 150kg+150kg?" varpå han svarar "320kg" och alla klasskamrater skrattar. Läraren frågar då hur han fick ihop sitt svar och Arnold svarar sjlävsäkert "Because the barbell weighs 20kg". Eftersom jag är född på dinosaurietiden hittar jag inte den där memen men den är rolig.

Tycker jag och Hägerstrand är kul (gissar jag).

* * *

Med detta drar jag mig nu undan och önskar byn lycka till! Ni grejar det här! Fundera mycket på hur de tre bybor som är kvar i R5 ska vinna över den tredje ulven, det är svårt (tro mig, jag har varit där många gånger!). Förlåt en sista gång till @Sömniga Isaac som jag läste helt fel :(. Och hoppas att du vill komma tillbaka och ta revansch @StradhLestat (jag arrar snart så du får chansen strax!).

Och tack ulvar för att ni valde att dagmörda mig -- någon sorts ära får det ses som! <3

Ok! Min dag ser ut så här: nu ska jag träna lite, sedan kräftskiva ikväll och kanske kulturfestival eller midnatsslopp som avslutning. Jag kommer inte vara särskilt aktiv efter 17 så jag ska föröska avsluta min karriär nu.

Tidigare skrev jag:

...så vad är svaret på allt det där?

Hägerstrands inlägg
Hägerstrand ska ha cred för att ha spelat oerhört tajt. Få saker sticker ut i hans poster, men jag kan fortfarande tycka att attackerna på Big Mama är slappa. Det här inlägget är avslöjande när det visar sig att Hägerstrand är ok med att rösta ut en bybo:

Så här i efterhand var det nog inte heller särskilt smart att ge sig på Stradh så hårt. Men som sagt, inte mycket sticker ut i postandet under runda ett.

Hägerstrands interaktioner
Jag har skrivit om detta tidigare, och kan konstatera att Hägerstrand agerar mot ett litet fåtal deltagare:
Han går på och misstänker Big Mama, Biobunker, Sidd och mig. I någon enstala post diskuterar han Sysp.

Det här inlägget är ett bra exempel på vilka Hägerstrand framförallt riktar in sig mot i R1. Jag tycker att det är ganska dåligt och mest handlar om att brunsmeta Biobunker, snarare än att leta ulvigt beteende.

När det gäller @Sysp så var det det här inlägget jag tänkte på. Nu när jag läser det så är det kanske mer ett sätt att brunsmeta Octagonal? Tidigare i rundan så har Hägerstrand föreslagit att Octagonal skådespelat sitt missförstånd kring när rundan slutar. Nu med vetskapen att Octagonal är grön ser det inte så bra ut för Hägerstrand.

Hägerstrands grön-rödlista
Hägerstrand postar en lista (om jag inte missat något) som inlägg #342 ganska tidigt på fredagen. Den lyder så här:

GRÖNA
Octagonal
Anthrox
Impetigo

GULA
Vimes
Biobunker
Sysp

RÖD
Basenanji

RÖDA (hjälp byn mer)
Fjodorsenuba
Big Mama
Sidd
Sömniga Isaac

(Med RÖD (hjälp byn mer) menar Hägerstrand att

Och något som slår mig nu är att det är mycket konstigt att Hägerstrand som är så aggressiv mot mig och här i listan har mig som ensma kandidat, trots detta inte röstar på mig? Hägerstrand HAR röstat på mig tidigare, i post #293 gör han så, men ändrar sig sedan till Big mama vid 18-tiden på fredagen.

Hägerns röster hamnar under R1 på:
Big Mama
Basenanji
Big Mama
Sömniga Isaac

Vilket jag analyserar som en ulv som väljer "lätta" offer att rösta på.

Basse skojar
Jag tänkte att jag skulle posta en jätterolig mem med Arnold Scwarzenegger sittandes i en skolbänk bland klasskamrater och får frågan: "How much is 150kg+150kg?" varpå han svarar "320kg" och alla klasskamrater skrattar. Läraren frågar då hur han fick ihop sitt svar och Arnold svarar sjlävsäkert "Because the barbell weighs 20kg". Eftersom jag är född på dinosaurietiden hittar jag inte den där memen men den är rolig.

Tycker jag och Hägerstrand är kul (gissar jag).

* * *

Med detta drar jag mig nu undan och önskar byn lycka till! Ni grejar det här! Fundera mycket på hur de tre bybor som är kvar i R5 ska vinna över den tredje ulven, det är svårt (tro mig, jag har varit där många gånger!). Förlåt en sista gång till @Sömniga Isaac som jag läste helt fel :(. Och hoppas att du vill komma tillbaka och ta revansch @StradhLestat (jag arrar snart så du får chansen strax!).

Och tack ulvar för att ni valde att dagmörda mig -- någon sorts ära får det ses som! <3
Du vet att det är ett feltänk att försöka röda Häger i den här situationen va? Eller ja, det är ju ulvrationellt förstås. Men som bybo finns det ju ingen som helst anledning att gräva på Häger, eftersom vi vet att han är röd om du är grön.

Kan vi få lite sammanfattning på vilka ni tror är Basses ulvkompisar?

Jag räknar med att bli väktad i natt, så vi får ett till siande ikväll.

Inget maindgejmande med att väkta nån annan och hoppas att ulvarna står över att försöka mörda mig. Jag går inte ut med vem jag siar för jag vill inte att ett grönsiande blir nattmördat.

Back