Varulv Bamse och hans vener - R2

Ok, längre analys av @Hägerstrand kommer i morgon, tillsvidare kan vi väl titta lite på det här inlägget?

Det är den sista grön-rödlistan Hägern skriver och han grönar @Anthrox octagonal och Impetigo. Hm, skumt för jag tror inte att vare sig Anthtox eller Impetigo är ulv.

Nej, den där listan måste vara skriven med kunskapen om den kommande gambiten för ulvgenget offrar en av de sina mot att få ut siaren. Kandke säger den dock lite om vilka Hägerstrand inte vågar utmana?
Hägerstrand har ju redan bevisat att han är trotsig mot mig eftersom han inte siade sig själv

Ok nu är ställningen bybor mot ulvar 7-3. Nattmord och utröstning av bybo innebär 5-3 i R3. Sedan fattar alla att Hägern är ulv och då blir det förmodligen 4-2 i R4.

Hur borde vi tänka smartast för att i R4 kunna rösta ut en ulv?

Så här kommer jag hålla på. Jag kommer skriva massvis och vara aktiv. En del av er kommer döga eller tänks ”men så där gör ulv-basse också då det är inte grönande!”

Men jag kommer hålla på så här änfå. För att det är kul!

Det bästa vore ju om vi röstade ut Hägern för då får vi ut en ulv redan i R2 men jag kommer aldrig lyckas vända det här. Sorry byn!

Hägerstrand och jag har setts några gånger utanför varulvsspelen och det är alltid kul och bra stämning! 🥳

Så jag tolkar hans val att falsksia mig som en liten vänlig gest trots allt. 🙂

Först och främst: tack för spel Octa och Isaac!

Sen: jag ber verkligen om ursäkt för dålig närvaro under slutet av R1. Jag har haft en rejält tung jobbvecka och har varit helt slut. När jag tittade in mot slutet av R1 såg jag att det stod mellan Sidd och Isaac (med Isaac i ledning) och tyckte det var helt ok.

Därefter: med största sannolikhet har en grön Häger siat en röd Basse. Scenarier där det är på ett annat sätt är mer eller mindre svårsmälta. Det verkar jättedumt av ulvarna att offra en spelare på stt röka ut siaren i R2, och att Häger och Basse är ulvar tillsammans är ännu dummare. Säg att vi röstar ut Basse som röd och sedan får ett till siarclaim i R3? Verkar vara redigt självdestruktivt ulvspel.

Basse gör sitt bästa för att blajja bort den här rundan ser det ut som. Det tycker jag inte vi ska låta honom göra. Det rimliga nu är att börja analysera diskussionen och röstningen i förra rundan för att identifiera potentiella kumpaner till Basse.

Men det får bli i morgon, för nu ska jag sova.

Ja, det var ju en rätt svag insats jag fick till i eftermiddag. 🤔 Gick värdelöst på jobbet efter lunch (skolscheman som inte publicerades för stackars kommun) och när det väl var löst var det datenight och då rör jag inte telefonen mer än att jag kollade när jag gick på toa en vända, såg att jag låg på ett relevant drev och lät bli att läsa / skriva. Nu i sängen behöver jag inte ha dåligt samvete och har läst ikapp 😄

Hade jag kunnat vara lite mer aktiv hade jag försökt få lite vettigare grejer ut SI. Min huvudkritik var ju att det var för försiktigt och kändes som SI från BH2, men det var bara spelstil vad det verkar. Har inte kalibrerat SI än, hoppas det blir lättare i senare spel.

Hägers claim är ju svårt att bortse från sålänge det inte blir motclaim. Nu verkar ju inte Basse motclaima så det måste ju betyda antingen att ulvarna har hittat nån annan strategi eller att Basse är bybo men inte siaren. Hursomhelst ändrar det inget - vi ska inte outa något som kan röja att vi har eller inte har power.

Basses uppmaning till byn att inte spela på hela rundan kan dock inte vara rätt oavsett färg på Basse, vad ska vi göra då? Ja, jag vet att jag inte lyckades spela större delen av idag och det ser halvskräpigt ut i helgen med massor planerat men det finns ju fler spelare än jag 😊

Jag tycker vi borde gräva på Basse och Hägern och se om vi kan få nån signal den vägen. Kanske finns nåt i röstmönstren i R1 också, det var några screenshots där som borde kunna användas för att bygga en tidslinje om nu damogns tidslinjeverktyg inte funkar.

@Hägerstrand Varför sia Basse över någon annan och varför så snabb outning? Borde vara riskfritt att tala om nu när du satt dig i hotseat för här finns det ju ingen power att röja 😄

Basse gör sitt bästa för att blajja bort den här rundan ser det ut som. Det tycker jag inte vi ska låta honom göra. Det rimliga nu är att börja analysera diskussionen och röstningen i förra rundan för att identifiera potentiella kumpaner till Basse.
Ok, hur ser du på spel och ställningen bybor-ulvar i R4 om jag visar mig vara grön i R3?

Basses uppmaning till byn att inte spela på hela rundan kan dock inte vara rätt oavsett färg på Basse, vad ska vi göra då? Ja, jag vet att jag inte lyckades spela större delen av idag och det ser halvskräpigt ut i helgen med massor planerat men det finns ju fler spelare än jag 😊

Jag tycker vi borde gräva på Basse och Hägern och se om vi kan få nån signal den vägen. Kanske finns nåt i röstmönstren i R1 också, det var några screenshots där som borde kunna användas för att bygga en tidslinje om nu damogns tidslinjeverktyg inte funkar.
Kör på! Jag var bara skraj att ulvarna skulle få ut något av det.

Röst: @Basenanji

Känns rimligast givet situationen sålänge Hägern står som enda siare och hade ju aningar på dig redan R1. Är Basse grön får vi åtminstone en gratis ulv-Häger i R3 så då har vi tre mördade (om det inte lyckats vaktas) och en ulv och två bybor hängda som sämst i R4 så 4-2 då vilket ger oss en runda att träffa en ulv. Om Basse är ulv är det 6-2 (mordet lär lyckas för ulvarna törs inte sikta på Häger) i R3 vilket ger oss två skott i bössan istället vilket borde vara väldigt goda odds för vinst.

Äh, jag får inte ut så mycket av Hägerns poster, han skriver vasst och aggressivt men rimligt.

Däremot ser jag att det är en ganska begränsad skara Hägern ger sig på:

Big Mama
Stradh
Basse
Biobunker

En liten försiktig stöt görs mot Sysp i inlägg 298:

Det här är intressant. När jag tänker på @Sysp så får jag samma känsla som @Octagonal brukar ge när han smygulvar, dvs att jag vet att jag läst att han postat saker men jag kan inte egentligen komma ihåg något han tyckt.

Hm, det här tycker jag grönar Sysp faktiskt.

Är Basse grön får vi åtminstone en gratis ulv-Häger i R3 så då har vi tre mördade (om det inte lyckats vaktas) och en ulv och två bybor hängda som sämst i R4 så 4-2 då vilket ger oss en runda att träffa en ulv.
Rikta in er på det här! Jag är bybo!

Vimes tycker att jag blajjar när jag försöker gräva på Hägerstrand.

@Vimes om jag nu är ulv, vote det inte jättebra att pressa nug då jag avslöjar mina kumpaner i stället?

Alltså Basse. Det här blir helt osammanhängande. Du skriver ju själv att vi ska rösta ut dig, och rimligtvis vet du att vi i 99 fall av 100 också kommer göra det i det här läget. Istället för att fylla tråden med uppmaningar om att vi ska pressa dig och ställa frågor till dig tycker jag du ska tänka vad du vill ge till byn i nästa runda. Du har ju liksom ett utrymme här att helt skita i det interpersonella spelet och kan istället vara en självständig analytiker som gör kvalitativa gräv och genomgångar av R1 som du lämnar i arv till byn till nästa runda.

Jag får intrycket av att du mest brusar nu för att sabotera rundan för byn (helt rimlig ulvstrategi när du vet att du ska röstas ut: skriva jättemycket och fylla tråden med brus som blir supersvårt för oss att göra något vettigt av i R3).

Back