Bästa svenska omslaget - Omröstning (Deadline 21.00)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Verkligen. Tillkom mest för att att man inte fick kontra på Cyberzonen. Folk la upp lite omslag de gillade och sen skapade någon en omröstning. Det är ju inte som att man (eller jag) kollade varenda bok sedan 1982 och utvärderade.

Det sagt är det många fantastiska omslag här, vilket som än vinner.

Jag tycker annars det är synd att Symbaroum inte fick med något. Nu la jag ju inte upp något själv eftersom de kanske inte är "bäst" men jag tycker som helhet Grip/Ekelund överträffat sig själva i den linjen.
Kan det vara dags för en mer omfattande och strukturerad omröstning?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,911
Intressant att vi blir sura på riktigt om inte just vårat förslag vinner. Hittar kryphål och pekar på felaktigheter. Jag hoppas att nobels litteraturpris bearbetas på samma sätt.
Inom dagens politik är ju en populär metod att envist hävda att röstningarna är riggade. Vem det, det kanske kommer spilla över till rollspels-Sverige 😄
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Intressant att vi blir sura på riktigt om inte just vårat förslag vinner. Hittar kryphål och pekar på felaktigheter. Jag hoppas att nobels litteraturpris bearbetas på samma sätt.
Nobelpriset i litteratur är bara ett uppblåst jippo (till skillnad från de riktiga priserna som faktiskt betyder något). ;)
 
Last edited:

antiprenor2

Veteran
Joined
14 Mar 2021
Messages
7
Tjo, skaparn av Skjut dom i huvudet här, kul lek, och kul att få va med på ett hörn. Ville bara påpeka dock att bilden i omröstningen egentligen är en första skiss som vi gjorde till kickstartern. Det verkliga spelet så som det blev tryckt ser ut såhär. Men i stort är det ju samma liggandes1.jpg
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Tjo, skaparn av Skjut dom i huvudet här, kul lek, och kul att få va med på ett hörn. Ville bara påpeka dock att bilden i omröstningen egentligen är en första skiss som vi gjorde till kickstartern. Det verkliga spelet så som det blev tryckt ser ut såhär. Men i stort är det ju samma View attachment 5853
om det är någon tröst är typ alla felaktiga mock ups :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Final nu då, och alltså som flera redan har nämnt, finns ingen anledning att ta det här seriösare än det är, jag tog bilderna på de 32 första omslagen som postades i den andra tråden och kopierade bilderna direkt från tråden, jag tyckte bara det var kul att det finns så många fantastiska omslag och hoppas att jag inte har upprört någon.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,435
De är helt annorlunda och helt underbara och jag kan inte bestämma mig! Gaah, så jäkla svårt och stressigt - tänk om jag röstar fel!
 

antiprenor2

Veteran
Joined
14 Mar 2021
Messages
7
Final nu då, och alltså som flera redan har nämnt, finns ingen anledning att ta det här seriösare än det är, jag tog bilderna på de 32 första omslagen som postades i den andra tråden och kopierade bilderna direkt från tråden, jag tyckte bara det var kul att det finns så många fantastiska omslag och hoppas att jag inte har upprört någon.
precis så konst ska behandlas, lagom seriöst, med glimten i ögat och lite lagom godtyckligt :O)
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Whaaaaaaa? Varselklotet ute? Jag sällar mig till folkmassorna som skriker röstfusk!!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Tjo, skaparn av Skjut dom i huvudet här, kul lek, och kul att få va med på ett hörn. Ville bara påpeka dock att bilden i omröstningen egentligen är en första skiss som vi gjorde till kickstartern. Det verkliga spelet så som det blev tryckt ser ut såhär. Men i stort är det ju samma View attachment 5853
Röstade på skjut dom i huvudet av 2 anledningar dels tycker jag att estetiken är så WOW 😍 j-va f:ing awsome .Det väcker nostalgi 100% att du/ni valt att utforma spelet som en gammal sliten VHS -kasset . Hur många av oss tittade inte på piratkopierade skräckisar på VHS i tonåren liksom . Det är ju ett sjukt snyggt spel att ha i bokhyllan

Anledning nummer två så kommer du ifrån eller iaf har bott på samma ställe som mig enligt en person som jag har fått uppfattningen (kanske felaktigt) är/var en gemensam bekant till oss . Förutsatt att du är den av skaparna som jobbar inom svenska kyrkan.

Man måste ju rösta på the local lads liksom. Tänk globalt, handla lokalt 🤣
 
Last edited:

antiprenor2

Veteran
Joined
14 Mar 2021
Messages
7
Anledning nummer två så kommer du ifrån eller iaf har bott på samma ställe som mig enligt en person som jag har fått uppfattningen (kanske felaktigt) är/var en gemensam bekant till oss . Förutsatt att du är den av skaparna som jobbar inom svenska kyrkan.

Man måste ju rösta på the local lads liksom. Tänk globalt, handla lokalt 🤣
Haha kul! Jodå jag är präst. :) Berätta mer i PM eller nått
 
Top