Bästa svenska omslaget - Omröstning (Deadline 21.00)

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Spänningen inför 8-delarna ikväll är olidlig. Var är intervjuerna med de tävlande? Hur laddar Martin Grip upp? Hur ser Johan Nohr på att ställas mot Wheelan? In och rösta!
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Trodde att Snösaga skulle klå Oktoberlandet, att Mörk borg skulle ryka och att Vildhjarta skulle gå vidare.

Kul omröstning! På't igen alltså!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,009
Jag förstår att så många gillar Mörk Borg det är ju ändå Gul-Svart som Elfsborg.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Är det mutant som gäller alltså? 3 av kvartsfinalisterna är olika varianter av mutant och det var bara 4 mutantomslag som startade, och det fjärde blev utslaget av just ett av mutantomslagen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Jag känner mig enormt förutsägbar – alla jag röstade på i senaste vändan vann =)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Knas att nya Neotech vann över gamla!
När vi designade omslagen till nya Neotech kände vi att det var så groteskt gjort i svenska rollspel med omslagsbilder som avbildar scener där folk gör X, typiskt folk + monster, det är tex alla Fria Ligan-omslag någonsin, och alla standard Eon-omslag... Vi ville hitta någon annan vinkel, och ansiktsporträtt var jämförelsevis mer ovanligt i svenska rollspel, och kändes för oss klockrent eftersom Neotech i hög grad är ett instagram-rollspel.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,741
Location
Göteborg
Skönt att man kan välja att bara rösta på vissa. De allra flesta har jag svårt att ha en åsikt om. "Meh, ungefär lika snygga", medan vissa känner jag "Den här gillar jag!" och då kan jag rösta på dem.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,741
Location
Göteborg
När vi designade omslagen till nya Neotech kände vi att det var så groteskt gjort i svenska rollspel med omslagsbilder som avbildar scener där folk gör X, typiskt folk + monster, det är tex alla Fria Ligan-omslag någonsin, och alla standard Eon-omslag... Vi ville hitta någon annan vinkel, och ansiktsporträtt var jämförelsevis mer ovanligt i svenska rollspel, och kändes för oss klockrent eftersom Neotech i hög grad är ett instagram-rollspel.
Ja, det här håller jag verkligen med om.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
När vi designade omslagen till nya Neotech kände vi att det var så groteskt gjort i svenska rollspel med omslagsbilder som avbildar scener där folk gör X, typiskt folk + monster, det är tex alla Fria Ligan-omslag någonsin, och alla standard Eon-omslag... Vi ville hitta någon annan vinkel, och ansiktsporträtt var jämförelsevis mer ovanligt i svenska rollspel, och kändes för oss klockrent eftersom Neotech i hög grad är ett instagram-rollspel.
Det ser bara så plastigt ut, tyvärr.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Det ser bara så plastigt ut, tyvärr.
Det är väl i och för sig inte nödvändigtvis ett problem att det ser plastigt ut, om det är den look man vill ha.

Jag menar, det är såklart inte en estetik som passar alla – framför allt inte just nu då jättemånga verkar jaga det "genuina", "autentiska" och "naturliga" – men jag tänker att Neotechd å andra sidan är ett spel som ganska medvetet och uttalat inte riktar sig till alla…
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Det är väl i och för sig inte nödvändigtvis ett problem att det ser plastigt ut, om det är den look man vill ha.

Jag menar, det är såklart inte en estetik som passar alla – framför allt inte just nu då jättemånga verkar jaga det "genuina", "autentiska" och "naturliga" – men jag tänker att Neotechd å andra sidan är ett spel som ganska medvetet och uttalat inte riktar sig till alla…
Nej, det är bara problemet jag har med omslagen. Jag talar inte för vad alla andra tycker uppenbarligen.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Ojojoj! Det blev The Mamas... ehh jag menar Stålenhag mot Stålenhag i semifinal + Martin Grip mot ... Thomas Feiner?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Stålenhag-bilderna som är med är inte ens särskilt visuellt intressanta, IMO, men lär väl vara Ur Varselklotet som tar hem det, den tråkigare av de två.
 
Last edited:
Top