Varulv Avgångsklassen R2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
För det första vill jag säga att jag är imponerad av alla att ni orkar hålla ånga uppe. Jag har knappt hunnit med att läsa på de små pauserna jag kunnat ta på jobbet. Så en fjäder i hatten till samtliga!
För det andra så är jag hemst ledsen och jag hade hoppats på att kunna vara mer aktiv än jag varit även denna runda men FML.

Ja min lista med %-satser var lite till för att ni skulle börja peta på mig och att jag skulle få lite pling att det händer saker... nu var ju inte det ett problem inser jag i efterhand.

Basenanji, uppenbart grön (om han inte har spelat bästa ulven någonsin mer om det senare)

Anthrox, luftare och därmed också grön.

Kvar är då följande

Impetigo har jag svårt att se som ligist, visst om han ljuger om de inskickade analysen och han fick in den först och är ligist så var det smart spelat och bra tajmat. Jobbat för att hålla uppenbara pluggisar i spel och det är grönande för mig, listan var också korrekt i R2 kan jag bekräfta.

Vimes jobbar hårt nu men jag ser fortfarande bara slängar mot Impetigo och mig. Är VÄLDIGT orolig att du är pluggis men min magkänsla säger fortfarande att du är ligist iom ditt spelande (bortser även från AW-gate). R1 spelandet är det som gör mig mest misstänksam då du mest drevar mot Anthrax och sen inte skrämmer upp pluggisarna åt något drev. Avvaktande för att drevet landat på 2-3 bybor.

Octagonal, avslöjar snapchat och därmed så har Vimes borde Vimes vara kuratorkompis. Mest gått på tomgång tycker jag i R2 i sina poster.

@Andersson lägg din röst till Octagonal nångång så vi kan få info tack!

Såhär går mina tankar nu:

- Om Vimes INTE skulle vara ligist så måste Octagonal och Impetigo vara det.
- Om Octagonal INTE skulle vara ligist måste Vimes och Impetigo vara det
- Om Impetigo INTE skulle vara ligist måste Vimes och Octagonal vara det.

Det som skrämmer mig är ju att Basenanji kan ha bluffat hejdlöst i R1 och och Sidd eller Andersson var väktare...
Då står ju team Basenanji + Impetigo högt på ligistlistan.

MEN det känns både osannolikt och sjukt coolt på samma gång så jag är villig att förlora på det.


Jag ger er alla en sista chans att övertyga mig om varför jag ska rösta på någon annan.

@Vimes vilka två är ligisterna? Betänk att jag inte är det.

@Octagonal samma fråga till dig, vilka två är ligisterna? Betänk att jag inte är det.

@Impetigo vilka två tar du om du inte får ta mig och Vimes?

@Antrhox vilka två tar du om du inte får ta mig och Vimes?

@Basenanji vilka två tar du om du inte får ta mig och Vimes?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@fjodorsenuba om Basse inte är väktaren har en bybo antingen ljugit, eller så struntade Sidd i att ockslå claima rollen vilket givetvis är sämst bybospelat. Och då skyller vi alla på Sidd att vi förlorade och han förtjänar att för evigt ha punka på cykeln.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det va inget jag tänkte på eller hängde med på särskilt mycket. Den förklaringen jag givit är hur jag resonerade.
Den förklaringen är väldigt bristfällig. Jag hade definitivt röstat ut dig bara på detta.

Jag kan inte förstå att du inte ens försöker förklara dina tankegångar bättre än så här.

Du vet att grundläggande antagandet om spelet som är konsensus om i tråden är felaktiga eftersom du DUBBELKOLLAT i PM med bb7 vad som gäller och du delar inte med dig av infon till byn?

Och du får det att låta nu som att ”det var väl ingen stor grej”? Ångrar du dig nu i efterhand eller tyckte du att det var vettigt agerat?

Var förresten snäll och lägg den utlovade Vimes-rösten nu.

@Vimes jag röstar som sagt gärna ut Octa den här rundan, jag tror att Basse är den du först behöver få med dig på Octatåget, jag lägger min röst där resten av byn ligger (så länge det är på dig eller Octa) ps. Hur många gånger denna rundan har du ställt denna frågan till mig nu och jag svarat? Det är fyra gånger va?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Tycker även att du @Anthrox är alldeles för selektiv med vilka fakta du använder dig av för att dra dina slutsatser.

Du menar att det hade varit självklart för ulvarna att rösta ut väktaren även fast det skulle sätta dessa i rampljuset och ses som ett väldigt väldigt konstigt drag i alla våra andras ögon. Den som skickar en outad väktare hade åkt ut med huvudet först nästa runda.
Men fine.

Däremot är du inte intresserad av de faktum att om jag och Vimes hade varit ulvar hade vi haft möjlighet att vinna med första rösten denna runda förutsatt att Vimes har den förmågan vi tror.
Vad väger egentligen tyngst. Att skicka väktaren och hamna i rampljuset eller att vinna hela spelet? Det är där jag inte riktigt får ihop din argumentation om att vissa saker är så självklara. Förstår du vad jag menar?
Jag förstår din tankegång. Problemet är att både Fjodor och Impetigo var extremt osäkra kort i början på R2 och har arbetat upp förtroendet först nu, efter analyserna av deras spelande. Fjodor hade likaväl kunnat ryka direkt i R1 som det såg ut. Det enda som räddade Fjodor var att Sidd randomröstade på Basse, vilket givetvis var superulvigt. Hade Sidd spelst bättre hade Fjodor åkt.

Det är därför jag vill ha ut Vimes först. För tveksamheten ligger mellan om du ljuger om att du har snapgrupp, eller om Impetigo är rejält med förutsägande schackspelare. Och det får vi reda på i R3. Om Vimes trots allt är grön är det någon som har spelat beyond svinbra imo.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Den förklaringen är väldigt bristfällig. Jag hade definitivt röstat ut dig bara på detta.

Jag kan inte förstå att du inte ens försöker förklara dina tankegångar bättre än så här.

Du vet att grundläggande antagandet om spelet som är konsensus om i tråden är felaktiga eftersom du DUBBELKOLLAT i PM med bb7 vad som gäller och du delar inte med dig av infon till byn?

Och du får det att låta nu som att ”det var väl ingen stor grej”? Ångrar du dig nu i efterhand eller tyckte du att det var vettigt agerat?

Var förresten snäll och lägg den utlovade Vimes-rösten nu.

@Vimes jag röstar som sagt gärna ut Octa den här rundan, jag tror att Basse är den du först behöver få med dig på Octatåget, jag lägger min röst där resten av byn ligger (så länge det är på dig eller Octa) ps. Hur många gånger denna rundan har du ställt denna frågan till mig nu och jag svarat? Det är fyra gånger va?
Ska jag ljuga ihop något bara för att det ska låta bra.
Hade ju varit ulv hade jag använt förmågan mot byn. Har jag gjort det? Nej.
Har förklarat mer än väl hur jag tänkt och har varit transparent med allt. Är inte det tillräckligt så är det väl inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag röstar nu på Vimes. Om jag lever nästa runda röstar jag på Octagonal så snart jag kan.

Övrig? Tja jag vet inte. Om Impetigo eller Fjodor har blåst mig så - hatten av!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
@Vimes vilka två är ligisterna? Betänk att jag inte är det
Octagonal och Impetigo.

Eftersom både jag och Impetigo har Octa i våra ulvpar har jag föreslagit att vi ska rösta ut Octa istället för mig, men Anthrox och Basse verkar ha blyrövar mitt i båten.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Har förklarat mer än väl hur jag tänkt och har varit transparent med allt.
Jag fattar bara fortfarande inte hur du tänkte. I mitt huvud låter det som att det funkade så här:

Bybor i tråden: ”Om både vaktis och kurator är ulvar så vinner de redan i r2!!!”

Octa i sitt huvud för sig själv: ”nej, det gör de inte, jag har en extraröst som gör att vi vinner den omröstningen”

Octa i tråden: ”…”

Var det så det var? Ser du inte att det uppfattas som märkligt agerat av en bybo? Eller bryr du dig inte?

Jag fattar ingenting.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Anthrox och Basse gör det väl lätt för Impetigo att säga att han absolutellilut vill rösta ut Octagonal, men utan att behöva ta ansvar för det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bybor i tråden: ”Om både vaktis och kurator är ulvar så vinner de redan i r2!!!”

Octa i sitt huvud för sig själv: ”nej, det gör de inte, jag har en extraröst som gör att vi vinner den omröstningen”
Får väl ta o läsa igenom R1 om jag har missat nåt. Har inte stenkoll på allt som hände.
Är det en diskussion jag deltagit i hade jag förstått dig. Nu är det något jag inte riktigt tänkt på.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Varför lägger du inte extrarösten på Vimes som du lovat, @Octagonal ?

Vad väntar du på?
Tänkte vänta på att Andersson skulle lägga en röst jag kan förmedla men den ser inte ut att komma.
Efter 18:00 skickar jag dit den rösten då det är deadlinen som bestämmdes
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Anthrox och Basse gör det väl lätt för Impetigo att säga att han absolutellilut vill rösta ut Octagonal, men utan att behöva ta ansvar för det.
Det är ingen dum idé att rösta ut Octagonal redan nu, men tyvärr alltför sent. Och Vimes, om du mot all förmodan skulle visa dig vara bybo så är vi långt från en bybovinst oavsett Octagonals status.

Men jag är (som jag tidigare sagt) trygg i att rösta ut dig. Jag vet att du hade protesterat vildare och mer annorlunda om du varit bybo.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Octa i sitt huvud för sig själv: ”nej, det gör de inte, jag har en extraröst som gör att vi vinner den omröstningen”
Om det nu är så hade det ju varit bra om jag inte sa något så ulvarna skulle göra bort sig och förlora. Hänger inte riktigt med faktiskt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Och Vimes, om du mot all förmodan skulle visa dig vara bybo så är vi långt från en bybovinst oavsett Octagonals status
Det här förstår jag inte alls. Om scenariot är Impetigo och Octa (som jag hävdar) är en utröstning av Octa istället för mig det som räddar oss från att förlora den här rundan. Om scenariot är jag och Octa (som Impetigo hävdar) spelar det ingen roll om vi röstar ut Octa istället för mig. Vi kan alltså riskera att förlora nu eller inte göra det. Verkar vara ett ganska lätt beslut tycker jag.
 
Top