Varulv Avgångsklassen R2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Godkväll klassen. Jag vill..eh..börja med att från skolans sida be om ursäkt för Tysk-Helmuts tilltag, det var verkligen inte sanktionerat från skolledningen att ge er 24 timmars kvarsittning…. Jag har mottagit samtal från upprörda föräldrar gällande inbokade study-buddys och klarinettlektioner som missats. Speciellt vill ve be om ursäkt till Vimes som missade styrelsemötet i skolans frimärksklubb. Vi har uppmärksammat dina högljudda protester.
Helmut kommer att omplaceras till mentor i Fordonsettan för resten av terminen och ni kommer få dras med undertecknad från om med nu.

Ni vet alla varför vi sitter här och det är för att reda ut vem som spolat Josabeth, kalsongryckt Måns i matsalen, vejpat på skolsköterskans mottagning, eldat upp Nordisk familjebok 3: Capitulum till Duplikant i biblioteket, kastat potatismos på naturettorna, hissat upp Linnea i de romerska ringarna OCH hällt T-röd i Lennarts termosmugg!
Vi vet att FJODORSENU…..
Dörren öppnas och vaktis kommer in, med säkra kliv går han fram och rycker tag i Sidds öra ”Här har du en ligist rektorn!”
Rektorn ser lite perplex ut men finner sig snart. Öhh ja då är det du Sidd som följer med till expeditionen för utskrivning!
Men men jag är ju skolans betygsmässigt bästa elev! Protesterar Sidd förgäves.
Nöjd med tillvaron lämnar rektorn klassrummet med en moloken Sidd i släptåg, väl ute i korridoren lägger de märke till att det verkar vara en herrans massa vatten utanför handikapptoaletten. Och där springer Andersson – är han inte väldigt blöt i håret?



@Sidd har blivit utskriven hen var plugghäst

@Andersson har blivit spolad

Ni får båda skriva ett öknamn på en lärare i tråden. Eller nåt moralistiskt om svenska skolans förfall. (Andersson kommer också att bli inbjuden till Snapchat-gruppen – OM det töjmålet blivit upplåst)

8:15 imorgon kommer ett diagnostiskt test i ämnet Kultur och litteratur.

Rundan slutar FREDAG 12/5 klockan 20:00!!!!
 
Last edited:

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Linjaler och suddgummi pluggisar!

Röd grön lista
Basenanji
Anthrox
Impetigo
Octagonal
Vimes


Vimes gick ut hårt, fortsatte med mellanmjölk och avslutade med skolk.

Röst: @Vimes

Tack för spelet Sidd och Andersson.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag räknar kallt med att jag är den uppenbara rösten denna runda för byn. Så leta min ligistpolare!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Fjodor använde förmågan i röstningen va?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Ok ok! Tack för spel Sidd och Andersson! Hoppas ni får bidra med spel från andra sidan på något sätt!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @Octagonal

Det här blev ju skitdumt nu. Känner att vi stabbades rejält av att Vimes försvann innan rundan tog slut. Vet inte riktigt vad jag ska tänka just nu.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tack @Sidd och @Andersson för gott spel!

Blev ju något av en katastrof med mördad siare, hängd bybo och outad väktare.

Å andra sidan hängde vi i alla fall inte siaren och vi har en kort lista på misstänkta. Så länge vi prickar en ulv denna rundan så har vi fortfarande god chans att vinna.

Min rödlista från grönast till rödast:

Basse
Anthrox

Fjodor
Vimes
Octa

Fjodor lyfte sig mycket i slutet av r2, det har jag ju redan skrivit. Vimes var frånvarande vilket blev ett stort bekymmer, han låg ju med röst på outad väktare vilket kunde blivit katastrof. Octa röstade på fjodor vilket inte är lika enkelt att säga nåt om.

Om Fjodor är ulv tänker jag att han snabbt skulle behöva peka ut bybon i trojkan vimes-fjodor-octa och i så fall alltså vimes (om det inte är en raffinerad dubbelbluff). Det talar för att Octa är Fjodors ulvkompis.

Om Fjodor är grön är Vimes och Octa ulvarna så då spelar det ingen roll vem av dem man röstar ut först.

Röst: @Octagonal
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack både Andersson och Sidd. Vi får ses efter skolan sen! Eller på snapchat månne :)

Det här var ju katastrof. Minst sagt. Tycker det är dags för folk att skriva bra saker också istället för att bara producera massa. Nu har vi 20 sidor av kaos att analysera där Sidd tillslut blev skickad.
Nu har vi även tappat våran siare. Synd att Basse har outat sin roll också men det gör ju sökandet mycket enklare. Med Basse och Anthrox gröna smalnar det av fältet rejält.

Fjodor har vi släpat genom gruset så där har vi lite redan. Oss andra borde marineras rejält, dvs mig själv, Impetigo och Vimes. Sen har ju inte Fjodor heller grönat sig.

Impetigo fortsätter att slänga ur sig omotiverade röstlistor samtidigt som Vimes försvinner fullständigt och tidigare har gjort detsamma (dåligt motiverade röstningslistor). Förutom det har båda dessa sedan röstat annorlunda jämfört med hur deras listor sett ut.
Impetigo har kommit undan alldeles för enkelt och inte ens haft det minsta heat på sig. Detsamma med Vimes efter att ha varit helt borta i slutet.

Rent generellt tror jag det hade varit väldigt enkelt för en ulv att hoppa på Sidd. En spelare som inte alls deltar och svarar. Med andra ord ett superlätt byte att skicka ut vilket är vad jag gissar hände.
På Sidd har vi både Impetigo och Fjodor så nån av dessa är nästan garanterat ulv. Frågan blir ju bara vem om inte båda. Den andra kan fullt möjligt vara Vimes. Fjodor räddade mest sig själv medans Impetigo lättare sänkte en Sidd som inte försvarade sig. Hade gärna sett drev mot dessa två.
Alltså Vimes och Impetigo.

Röst: @Impetigo
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Utveckla gärna varför jag är så röd i era ögon. Känns lite som panikröster efter en urusel R1.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sen bollar jag gärna med er andra huruvida vi/jag borde använda snap förmågan. Jag hade gärna bollat idéer med Andersson och kolla vem Andersson har siat och om det har kommit ett svar. Enligt fluffet borde förmågan fortfarande gå att använda. Sen om ni inte litar på mig så förstår jag om ni är skeptiska men vill höra vad ni tycker.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ser nu att den inte har blivit upplåst så får se om det ens blir aktuellt också.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rent generellt tror jag det hade varit väldigt enkelt för en ulv att hoppa på Sidd. En spelare som inte alls deltar och svarar. Med andra ord ett superlätt byte att skicka ut vilket är vad jag gissar hände.
På Sidd har vi både Impetigo och Fjodor så nån av dessa är nästan garanterat ulv. Frågan blir ju bara vem om inte båda.
Hela ditt inlägg här är svagt och rödar dig rejält i min bok.

Det var väldigt tydligt att rösterna på Sidd i slutänden blev helt nödvändiga för att rädda vår väktare. Att du ens försöker vrida det till att ”ulvarna förösker få ut Sidd” elle vad du nu trevar efter är ärligt talat undermåligt ulvspel. Ingen bybo skulle resonera så i detta läget och det förtår du ju själv nu när jag påpekar det.

Innan detta inlägget var jag inte säker på att du var ulv men nu är jag det. Berätta gärna mer om hur illa du tycker om Vimes och Fjodor också med detaljer om varför!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi ska förstås inte bortse från att @fjodorsenuba räddade väktaren i sista stund. Svårt att se att en ulv skulle göra detsamma (men inte helt uteslutet iom att man kan ha gjort det för precis den goodwil jag nubger uttryck för).
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hela ditt inlägg här är svagt och rödar dig rejält i min bok.

Det var väldigt tydligt att rösterna på Sidd i slutänden blev helt nödvändiga för att rädda vår väktare. Att du ens försöker vrida det till att ”ulvarna förösker få ut Sidd” elle vad du nu trevar efter är ärligt talat undermåligt ulvspel. Ingen bybo skulle resonera så i detta läget och det förtår du ju själv nu när jag påpekar det.

Innan detta inlägget var jag inte säker på att du var ulv men nu är jag det. Berätta gärna mer om hur illa du tycker om Vimes och Fjodor också med detaljer om varför!
Det stämmer ju bara inte. Hade lika gärna kunnat vara Fjodor så nej. Slutresultatet blev att Fjodor och Sidd hade tre röster var medans Basse hade två. Om något räddade du Fjodor. Försök inte få det till att du heroiskt räddade väktaren. Hade det varit ditt huvudmål hade det blivit bättre marginal med en röst på Fjodor också.

Kan för övrigt citera röstlistorna igen om du vill imorrn.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ska självklart kavla ut mina tankar kring de andra deltagarna också. Fjodor fick mycket förra rundan så en del där är samma. Sen får jag bita tag i Vimes nu också.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så du håller inte med om att ulvarna gärna hoppar på enkla drev i hopp om att få ut en bybo och rädda en ulvkompis? Jag menar att det var ett enkelt drev de hoppade på och det var bara folk som inte var aktiva som dumt nog låg kvar på vår kära väktare ju.
 
Top