Varulv Avgångsklassen R2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Kultur och litteratur? Pyttsan! Varför kommer det aldrig några frågor om d20 Modern?!?!?!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Vem får gå till kuratorn? Finns ingen anledning kvar att hålla på det.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Teori:
När Andersson outade roll var ulvarnas första respons att byta natt mord till dit. För det innebär att det väldigt enkelt går att "ställa sig på Anderssons sida". Detta gjorde även Impetigo väldigt tydligt. Det var typ efter Anderssons outning som Impe vaknade till liv och började spela på allvar. Och det var även impe som hakade på andras drev i det läget, exv mitt på Sidd.

Det jag missade från förra rundan var just att ulvarna skulle byta nattmord till Andersson när han outade roll. Jag räknade med att själv bli nattmordad.
Jag redovisade tydligt varför jag inte ville hänga Andersson. Känslan i går var att jag kämpade i motvind när jag argumenterade för att vi inte skulle hänga en siare utan motclaim.

Mm, jag hakade på ditt drev och det var ju uppenbarligen fel i slutändan. Till stor del baserades det på a) att jag inte längre ville hänga Fjodor och b) att det inte fanns nåt drev mot Octa där jag egentligen ville lägga rösten.

Sen var det väldigt nära att jag flyttade min röst tillbaka till Basse när Sidd inte kom tillbaka till tråden (det var det jag ville uppnå med att flytta min röst från Basse till Sidd: Att mana på Sidd att delta) men då smulade Basse väktare så det var ju inte ett alternativ.

Det känns lite som att du glömmer bort att Vimes låg med sin röst på vår väktare. Det är liksom tidernas ulvmove.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Vimes hade vid tillfället ingen aning om det.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Anthrox

Var snäll och spalta upp vad du tycker gör mig ulvig. Jag förstår inte hur du resonerar.

Jag är ganska säker på att Vimes och Octagonal är våra ulvar. Läs tillbaka och se hur de agerade i går.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu är inte Vimes här och kan försvara sig
Köper du verkligen att Vimes inte skulle kika in i tråden en liten sväng innan deadline bara för att han var på AW?

Köper du verkligen det på riktigt?

Nej. Ingen köper det. På riktigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vimes ä🌼l🌼s🌼k🌼a🌼r varulvsspel. Vimes kan spela vilket varulvsspel som helst bara det är ett varulvsspel. Vimes kan spela ett spel där SL lottar vilka som är ulvar/bybor och därefter talar om vem som vann.

Men då hände något spekhtackulert, ety Vimes kållegium bestående av tvenne geografiilärare samt en lungsjuk SvA-lärare, hade bestämt en munter treff med inslag av blaskigt rosévin i stadhens park, varå Hr Vimes ofördröjligen inställde sig i parken och olyckligtvis ej kunde närvara vid ruundhabs slut. Ej gäller kunde HR Scendkamagistern Vimes närvara ö v e r h u v u d t a g e t i varulvsspelet då han fått en vininducerad migrän.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
I @Octagonal s usla argumenterande denna rundan lyfter han en sak som faktiskt stämmer: Jag försökte skydda Fjodor från urtröstning i går.

Jag gjorde det för att Fjodor gav väldigt gröna vibbar plötsligt mot slutet av rundan.

Menar du ändå att det är rimligt att Fjodor är bybo och jag är ulv @Anthrox ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vimes ä🌼l🌼s🌼k🌼a🌼r varulvsspel. Vimes kan spela vilket varulvsspel som helst bara det är ett varulvsspel. Vimes kan spela ett spel där SL lottar vilka som är ulvar/bybor och därefter talar om vem som vann.

Men då hände något spekhtackulert, ety Vimes kållegium bestående av tvenne geografiilärare samt en lungsjuk SvA-lärare, hade bestämt en munter treff med inslag av blaskigt rosévin i stadhens park, varå Hr Vimes ofördröjligen inställde sig i parken och olyckligtvis ej kunde närvara vid ruundhabs slut. Ej gäller kunde HR Scendkamagistern Vimes närvara ö v e r h u v u d t a g e t i varulvsspelet då han fått en vininducerad migrän.
Det är ju det jag säger. Förutsatt att det kursiverads stycket var en sarkastisk glirning till den påstådda vikten av en korkad AW relativt till en eonernas dust i arenan som vi benämner Varulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal

Du svamlar som sagt var. Nu säger du alltså att Fjodor borde ha röstat ut sig själv om han var bybo?

Bra försök men det är uppenbart att du är ulv och helt saknar byboögon när du läser r1.
Nej det säger jag inte. Klart Fjodor borde rösta ut Sidd inser läget som var. Samtidigt om Fjodor nu är ulv och hade skickat Basse hade Fjodor ju rykt denna runda. Hur tror ni den balansen ser ut? Skulle en ulv offra sig själv för väktaren?
Det jag ville göra igår var att lyfta en tanke (kanske lite offensivt men stressat efter R1) jag fick om att säkert en av ulvarna låg i det ganska tacksamma men rimliga drevet på Sidd för att undvika att åka denna runda.

Det bygger förstås på tanke nummer två att den som rimligtvis sänker väktaren i ett avgörande skede i slutet definitivt är ulven. Ligisterna vill inte åka denna runda så det hittar på något annat. Att Vimes är kvar där är ju självklart rödande för denne.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Spelar jag verkigen så dåligt som Impetigo menar borde jag ju skickas ut illa kvickt. Hur ser ni andra på situationen?

Frågan är främst riktad till Basse och Anthrox som vi vet inte har något ligistperspektiv att ta i beaktande.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nej det säger jag inte. Klart Fjodor borde rösta ut Sidd inser läget som var. Samtidigt om Fjodor nu är ulv och hade skickat Basse hade Fjodor ju rykt denna runda. Hur tror ni den balansen ser ut? Skulle en ulv offra sig själv för väktaren?
Det jag ville göra igår var att lyfta en tanke (kanske lite offensivt men stressat efter R1) jag fick om att säkert en av ulvarna låg i det ganska tacksamma men rimliga drevet på Sidd för att undvika att åka denna runda.

Det bygger förstås på tanke nummer två att den som rimligtvis sänker väktaren i ett avgörande skede i slutet definitivt är ulven. Ligisterna vill inte åka denna runda så det hittar på något annat. Att Vimes är kvar där är ju självklart rödande för denne.
Det står svart på vitt i tråden: Fjodor bytte till Sidd för att han skulle röstat ut Basse annars, jag ville rösta på dig eller Basse men de alternativen fanns inte så då fick jag lägga min röst på Sidd. Anthrox, Basse, Andersson och Fjodor var uteslutna för mig att rösta på (tydligt redovisat i tråden) och det fanns inget drev på dig eller Vimes. Då återstår en enda möjlig röst: Sidd.

Jag ville då och vill nu rösta ut dig.

Sen ska det påpekas att Sidd inte gjorde det bra sista timmarna när han var inne i tråden och skrev intetsägande inlägg och markerade sin närvaro. Det var jätteskumt beteende aå det var alls inte orimligt att rösta på Sidd.

Men det var också uppenbart att varken jag eller Fjodor hade röstat på Sidd om vi fick välja fritt (jag ska förstås inte tala för Fjodor men jag tyckte att det var så i alla fall).
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Frågade nu Biobunker när min förmåga aktiveras och fick svaret att det händer när jag vill så länge ligisterna har spolat någon.
jag måste alltså inte vänta på att den ska aktiveras utan den aktiveras om jag ber om det som jag förstår
 
Top