Varulv Avgångsklassen R2

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Du säger också att jag kanske är Fjodors ulvkompis samtidigt som jag sent flyttade min röst dit vilket nästan mest sannolikt skulle kunna leda till slutet för denne. Tycker inte det är tillräckligt genomtänkta idéer men men.

Det blir en spännande runda detta. Jag efterfrågar drev så då är det rimligtvis även drev jag lär få det inser jag:)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu undrar jag inte bara var @Vimär utan också var @Anthrox befinner sig.

Kort resumé för den som behöver:

Byn gjorde ett uruselt jobb R1
Jag var sämst
Sidd trodde att jag var ulv. På riktigt.
Vimes var frånvarande undrar rundans slut, precis som han var tyst under tisdagen.
Andersson var siare.
Fjodor hade kunnat sänka mig, men valde (?) att låta bli.

De tre jag främst vill se aktiva i den här rundan är Impetigo, Vimes och Anthrox.

Vi har förmodligen två ulvar och fyra bybor. Vi i byn måste tagga till nu och verkligen jobba tillsammans.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Går det här att tolka på något annat sätt än att Fjodor är grön? Varför skulle en ulv välja att rädda en väktare när det hade varit såååå enkelt att bara...you know. Låta bli?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Nu undrar jag inte bara var @Vimär utan också var @Anthrox befinner sig.

Kort resumé för den som behöver:

Byn gjorde ett uruselt jobb R1
Jag var sämst
Sidd trodde att jag var ulv. På riktigt.
Vimes var frånvarande undrar rundans slut, precis som han var tyst under tisdagen.
Andersson var siare.
Fjodor hade kunnat sänka mig, men valde (?) att låta bli.

De tre jag främst vill se aktiva i den här rundan är Impetigo, Vimes och Anthrox.

Vi har förmodligen två ulvar och fyra bybor. Vi i byn måste tagga till nu och verkligen jobba tillsammans.
Jag ska iväg strax och kommer vara otillgänglig hyfsat mycket fram till kvällen. Vad vill du att jag ska göra?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Går det här att tolka på något annat sätt än att Fjodor är grön? Varför skulle en ulv välja att rädda en väktare när det hade varit såååå enkelt att bara...you know. Låta bli?
Ett skäl kan vara att de hellre prioriterade siaren.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Rösta på Vimes eller Impetigo.
Jag ska analysera deras spel för jag är inne på att det är Octa/eller och någon av de två nu.

Spontant gjorde Vimes ett par grejer som grönar honom. Sen att jag håller honom personligt ansvarig för hur gårdagen blev är en annan femma :D
Impetigo började grönar sig själv väldigt sent och kan mycket väl ha bara hakat på tåg som redan gått, har inte kollat än.

Men av Vimes och Impe lutar jag mot Impe just nu.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Andersson talade uppenbarligen sanning, så det har rimligtvis varit ganska utstuderat spel efter hans outning och att ulvarna ändrade nattmord från mig till han då. Där behövs kollas hur folk gjorde. Problemet tror jag är att vi aldrig riktigt var inne på en ulv I R1 och de har kunnat flyga osynligt utan problem.

Impetigo fick liksom inte en enda röst under gårdagen (väl?).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Andersson talade uppenbarligen sanning, så det har rimligtvis varit ganska utstuderat spel efter hans outning och att ulvarna ändrade nattmord från mig till han då
Jag sparkar mig på benet för att jag aldrig fattade att Andersson var legit siare. ☹
Och jag biter mig i armen när jag tänker på hur mycket jag gick igång på att Bonkerz aldrig la till ett "upplåst" efter Josabeth-förmågan. Det fick mig att tvivla på Anderssons claim.

Hursomhelst, nu är det där historia.

Sedan behöver jag se tydligt vad som grönar Vimes och Impetigo. Jag är ju trög så, ja tack, jag behöver särskilda anpassningar här.

@Anthrox för övrigt, är du luftaren?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det stämmer ju bara inte. Hade lika gärna kunnat vara Fjodor så nej. Slutresultatet blev att Fjodor och Sidd hade tre röster var medans Basse hade två. Om något räddade du Fjodor. Försök inte få det till att du heroiskt räddade väktaren. Hade det varit ditt huvudmål hade det blivit bättre marginal med en röst på Fjodor också.

Kan för övrigt citera röstlistorna igen om du vill imorrn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Teori:
När Andersson outade roll var ulvarnas första respons att byta natt mord till dit. För det innebär att det väldigt enkelt går att "ställa sig på Anderssons sida". Detta gjorde även Impetigo väldigt tydligt. Det var typ efter Anderssons outning som Impe vaknade till liv och började spela på allvar. Och det var även impe som hakade på andras drev i det läget, exv mitt på Sidd.

Det jag missade från förra rundan var just att ulvarna skulle byta nattmord till Andersson när han outade roll. Jag räknade med att själv bli nattmordad.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Octagonal

Du svamlar som sagt var. Nu säger du alltså att Fjodor borde ha röstat ut sig själv om han var bybo?

Bra försök men det är uppenbart att du är ulv och helt saknar byboögon när du läser r1.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så du håller inte med om att ulvarna gärna hoppar på enkla drev i hopp om att få ut en bybo och rädda en ulvkompis? Jag menar att det var ett enkelt drev de hoppade på och det var bara folk som inte var aktiva som dumt nog låg kvar på vår kära väktare ju.
Snyggt indirekt försvar av Vimes! 👏

Detta är mycket enkelt: Rösterna byttes snabbt i slutet av förra rundan och i stlutändan var det en fråga om att rädda vår väktare. Så enkelt är det.

Jag förstår att du försöker då det till nåt annat, men du borde inte ha trasslat in dig i det här resonemanget. Det var en så kallad fail.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
@Anthrox för övrigt, är du luftaren?
Ja, det är väl inte så mycket att hymla med längre. Jag är luftaren. Jag liftade Sidd i R1 som en tell, efter vårt skojbråk i anmälningstråden,för att visa att jag existerade. Tänkte sen att det inte var tydligt nog, så jag smulade några luftande ordval lite här och var med.

Det var även jag som var snabbast med testet igår, vilket vsr anledningen till att jag vågade ta mycket plats och smula min roll så tydligt (och lät Vimes outa den). Jag försökte dra på mig ulvarnas uppmärksamhet för nattmordet. Det var också därför som jag insisterade flertalet gånger på att väktaren skulle väktare sig själv.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Diagnostiskt test

Vad heter den genomhygglige fiskhandlaren i Mos Mosel?

Vilken av följande är INTE en arketyp i Nordiska väsen:
Akademiker
Soldat
Vagabond

Vilket år släpptes den första utgåvan av Vampire the Masquerade?


Skicka in dina svar på lärplattformen (aka skicka till SL)
 
Top